21 Haziran 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

21 Haziran 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Şahinşah Hz. Gazi Hz. ile birlikte Ankaradan dün akşam hareket ettiler Izmir, Çanakkale, Bursa, Yalova tarikile Istanbula...
 Bedia H. motosikletle Avrupaya gıdıyor “matkârlarından Bedia hanım aç güne kadar kocası Ferdi beyTe beraber Avrupaya bir...
 Uşakta seller tâhribat yaptı Bir çok evlerin duvarları yıkıldı, eşyası sürüklendi Uşak, 20 (A.Â.) — Bugün san! 16da ani yağan
 Terazi hileleri am nasıl bir kilo 800 gelir, bir satıcıanlatıyor! Bazı hilelerin isimleri: Sarmz Sarma, değme, hakikaten bir

Bi Kahvesini İs Maçın kapı in Türkiye Mehmet Efendi Mahtumları iyor karşısında! Bütün Türkiye Mehmet Efendi. Mahtumları Kahvesini içiyor İst Mnrçarpıs kapısı karşısında Sene 16 — No: 5638 — Fiatr her yerde 5 kuraş Şahinşah Hz. Gazi Hz. ile birlikte Ankaradan dün akşam hareket ettiler İzmir, Çanakkale, Bursa, Yalova tarikile Istanbula gelecekler Relsicumhur Mz. muhterem mi Ankara 21 (Hususi) — Muh- terem misafirimiz Şahinşah Hz., Gazi Hz. ile birlikte bu akşam saat 22 de hususi trenle Anka- yadan hareket etmişlerdir. İki dev- memleket dahilinde kısa bir seyahat yapacaklardır. Eskişehir, İzmir, Çanakkale, Bursa, Yalova tarikile İstanbulu teşrif edeceklerdir. © Başvekil İsmet paşa ve harici- ye vekili Tevfik Rüştü bey ken- İdilerine refakat ediyor. Tren bu sabah Eskişehire vâsıl «lacak, burada bir müddet tevak- kuf edecektir, Bu esnada tayya: Te mektebi ile şeker fabrikasının giyaret edilmesi muhtemeldir. İstasyonda teşyi resmi çok par lak olmuştur. Meclis reisi, vekil. er, büyük erkânı harbiye rel hükümet erkânı bulunduğu g asker, muzika ve i Tesmini ifa etmişlerdir. Aziz misafirimiz Ankarada gör- | dükleri çok sicak ve samimi ka- "bulden çok mütehassis oldukla- m IDevamı ikinci sahifedel Resmi tebliğ. Iki hükümet arasında her husustâ fikir birliği var Ankara 20 (A.A.) — Res mi tebliğ: Dün halkevinde ve- rilen temsilden sonra Şahin- şa Hz. maiyetlerinde hariciye veziri olduğu halde, hariciye vekâletine gelmiş bulunan Re- isicumhur Hz. ne ve başvekil paşaya mülâki olmuşlardır. i loktor Tevfik Rüştü bey, Reisicumhur Hz. nin meztlerinde bulunuyordu. Iki memleketi alâkadar eden işler ve beynelmilel umumi mülâkat üç saat kadar devam etmiştir. İki memleket müna- sebetlerine ait her hususta ve sulhseverlikte tam bir mata- bakat müşahede edilmiştir. Mam - Bedia H. motosikletle Avrupaya Şehir tiyatrosunun kıymetli sa- "natkârlarından Bedia hanım bir Kaç güne kadar kocası Ferdi bey- e beraber Avrupaya bir motosil İet seyahati yapacaklardır. Bedia Ferdi hanım uzun uzadıya çalış- itiktan sonra motosiklet idaresini çok iyi öğrenmi; kocası motosikleti sıra ile idare edeceklerdir. “> Kanı koca motosiklete kendile- "rine lâzım olan her şeyi alacak- lardır, Bedia hanım: — Biraz gecikmekle beraber bu bizim için bir bal ayı seyahati 'olacaktır!, demektedir, Karı koca evvelâ Ferdi beyin memleketi olan Viyanaya uğrıya- 'caklardır. Bedia hanı © — Viyanada kaynamamin elini öpeceğii diyor, Sanat li gidiyor Bedla nanım ve zevci Ferdi bey Viyana seyahatinden döndük- ten sonra Bedia Ferdi hanım bir sene daha sanatine devam ede- cekti tamamile çekileceketi 4 Sahneden ayrıldıktan sonra sa- matkâr evile meşgul olacak ve pi- sahneden Uşakta seller tahribat yaptı Bir çok evlerin duvarları yıkıldı, eşyası sürüklendi Uşak, 20 (ALÂ) — Bugün saat da ani yağan dolu ve yağmur- dan şehrin her tarafı su içinde kalmıştır. Afet halinde gelen seller bir çok evlerin duvarlarını yıkmış, bazı evlerin eşyalarını alıp götürmüştür. Postane sokağından geçen sel İslice mahallesinde beş evi kısmen | harap etmiştir. Aybey ve Konak- mahallesinden o cereyanmı kaybeden sular Yılancı fabrikasına girmişse de menfezlerinden al | tılmıştır. Fabrikada zarar azdı Aybey mahallesinde elli evin duvarları sulardan delinmiş ve sel evlerin eşyası iştir Uşak 20 (A.A.) — Dünkü bü- yük âfetten sonra saat 21 de ha- fif iki zelzele olmuştur. Gece sa- Murat ve Elma dağlarına şiddetli kar ve dolu yağmıştır. Bağlar ha- sılatı tamemile su içinde kaldı, Köylerden haberler gelmekte Tesbit edilmekte olan zarar d büyüktür. Jandarma kumandanlı- ğı köylerin vaziyetini tetkik için #edbirler almaktadır. Devam ii , 67 Otuz Tabutlu Ada Bu harikulâde hey: ilke kısmı bu formada başlıyor, 67 muz mareli forma bedava dağılmaktadır. Kapağında üçüncü eildin formalarla bedava mübadeleri tafailâtile bundan sonm Arsen Lüpenlerin nasıl çıkacağını gösteren ilânları mutlaka okuyunuz. & Bu bedava formayi her zaman Ar sen pen aldığınız. müvezzilerden yesler tercüme edecektir, 1 isteyiniz, | - Terazi hileleri 800 gram nasıl bir kilo gelir, bir satıcıanlatıyor! Bazı hilelerin isimleri: Sarma, değme, Emel e, dizlik, iğne itme — Şunu da bir tartsana.. der. siniz. Sizin yemiş tartılır bir de bakarsınız ki bir kilodan 250 gram birden el Kan tepenize çıkar. iki yüz elli gram eksikten ziyade aldatılmak, budala yeri- ” Bazan bir yerden bir kilo ye- miş alırsınız, Adam ün Önünde tartar, Terazinin iki ta- rafı da denk gelir. Fakat kese ğıdıni elinize aldığınız zaman bir hafiflik duyarsınız. Bu yemiş hakikaten bir kilo mu?.. sorar. | ne konulmak insanı hiddetlendi- sız. rir, — Bir kilo beyim!, Bizde hile, | | Eskiden, okka zamanında te- yalan yok... der, yürürsünüz, ka- | razi hilelerinin bin türlüsü vardı. sapta etinzi alırken yemiş ize büsbütün hafif gelir. Kasa- Şimdi kilo çıktı. Hileler ortadan kalktı mı?, Hayır, Hattâ terazi TDevamı 4 üncü sahifedel — Ne eski kafalı muharrirler varlı. lele mi yazi yazıyorlar? > lanma devrinde hâlâ çelikten saban, kazma, 7 kürek, yapıla — Yabanc — Hayır, bu sil diye yazıyorlar. |