12 Eylül 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

12 Eylül 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Floryada asri plâj, eski adliye sarayı yerinde büyük otel.. Falih Rıfkı beyin İstanbula seyyah celbi hakkında şayanı dıkkat
 Evvelki gün mi Kemankeş Kara Mustat Evvelki günkü yağmur ğından sonra akşama doğru ha Açmıştı. Fakat dün sabah yeniden | her
 Belediye intihabı kaç günde yapılacak ? Yarın toplanacak umum? meclis bu hususta karar verecek Dünkü gazetelerde intişar eden
 Rektörlük —— Profesör Cemil bey “ Istifadan haberim yok,, diyor Dünkü Son Posta gazetesi Üniversite rektörü profesör Cemil
 Yunanistan musevileri M. Venizelos musevilere karşı ateş püskürüyor “İyi birer vatandaş olmadıkça intihaba iştiraklerine...

Davulu çalan başka. J AKŞAM! Sene 16 No: 5721 — Fiat ler yerde 5 kuruş 20113 (Kli rr — 12 Eylal 1934 © Telefon: 24740(ldare)- 2428 Çar) - 24248 (Matba) DE Tayyare piyangosu: e. Floryada asri plâj, eski adliye sarayı yerinde büyük otel.. Falih Rıfkı beyin Istanbula seyyah celbi hakkında şayanı dikkat bir ama, üz Moskovada muharrirler kongre: Sine iştirak ettikten sonra geçen- de Ankaraya dönen Falih Rıfkı bey, Hâkimiyeti Milliye sinde «Hiyük sanayiden biri, tenbul» başlığı altı başmakale neşrel Kı bey makalesinde Sovyet Rus- yaya iki senedenberi vaki olan seyyah akınından ve Varna plâ- iina her sene orta ve şarki Avru. padan yüz binlerce insan gitmesi den bahsettikten sonra diyor ki «— Varnanın ne tarihi, ne ih- attâ ne de orijinal bir ta- var. Varnanın cazibesi plâ- jından ibarettir. Herkes yazın, Ka- radenizde, Akdenizde ve şimal denizinde güneşe ve tuzlu suya koşuyor. İstanbulü düşününüz: Burada istediğiniz kadar tarih, beğenebil. iniz kadar tabiat, ve şüphesiz ne Akdeniz, ne Karadenizde bu Dün de bir sağanak oldu, fakat çabuk geçti Evvelki gün mii Kemankeş Kara Mustafa paşa taşlarla müezzin hafız Ahmet ef; Evvelki günkü yağmur sağana -| Zindan sonra akşama doğru hava açmıştı. Fakat dün sabah yeniden. her tarafı bulutlar kaplamıştır. Maamafih yağmur yağmamış, a- at dokuza doğru bulutlar dağıl. Baıştır. Öğleden sonra tekrar hava ka- panmış, saat bir buçukta şiddetli on dakika kadar sürmüştür. sönada gene bazı yerlerde seller | husule gelmiştir. Evvelki günkü yağmur sağanağı <enasında. Galatada Kemankeş Karamustafa paşa camii minare- sinin alt kışmına yıldırım isabet | sinin ortasına yıldırım düşen Galatada minarenin taşlarından biri- ni yere di Kemankeş Karamustafa paşa camiine yıldırım düştüğü esnada cami müezzini Hafız Ahmet efen- di, damdan ıslanmamak akan için sırlarını topluyordu. rım, minareyi delerek camiin içine düşünce Hafız Ahmet efen- di bayılmış, sonradan ne olduğu: nu anlamak için camie koşan halk tarafından ayıltılmıştır. Nüfusça zayiat olmamıştır. Mi- sulardan mare ve camideki hasarı anlamak için dün evkaf fen heyeti mahal. Jinnde tetkikat yapmıştır. Galatadan Ilmana ve Anadolu Yunanistan musevileri M. Venizelos musevilere karşı ateş püskürüyor “Iyi birer vatandaş olmadıkça intihaba iştiraklerine müsaade e diğer 'M. Venizelos Londrada bulun- duğu sırada Zenişsos ekspres mu- harririni kabul ederek Selâı ya hudileri aleyhinde çok şiddetli | beyanatta bulunmuş ve Selânik | yahudilerini si haklarından. mahrum edeceğini söyle ti M. Venizelosun İngi yahudileri benim aleyhimdedir. 1920 de fırkamın mamzetleri aleyhine rey vermişler. raber hareket eylemişlerdi iye kadar Selânik musevi in Yunan parlâmentosun. mebusları vardı. Halbuki yahudiler, reyi üzerine tesir yapmak umumi neticeleri lamıyacağınız plâjlar var. Flor- İ yada mayıstan leşrin ortalarına | (Devamı 6 ıncı sahifede) | Belediye intihabı kaç günde yapılacak ? Yarın toplanacak umumi meclis bu hususta karar verecek Dünkü gazetelerde intişar eden İstanbul vilâyetinin bir tebliği ile | İstanbul umumi meclisi, bele: tiyorlar, ve kendi nisbet dalersinde verilmiş olan mebuslukla iktifa etmek istemi- yorlar. M. Venizelos | daşı telâkki etmiyorlar, Bu itibar- habatta , Selânikte 11,770 la Yunan işlerine karışmağa hak» aleyhime ve ancak lehime rey vermişl yahudileri yahudi ir siyaset takip ediyor. lar, Filen Yunan tebaası oldukları halde kendilerini ları yoktur. Selânik yahudileri, Yunan var tanperverleri değil, fakat yahudi- dirler. Bizden daha ziyade Türk- lere yakın bulünuyorlar ve bunu rınki perşembe günü içtimaa ça- Zırılmaktadır. Meclisin davetine sebep şudur; Belediye intihabatının bir günde yapılması evvelce kararlaşmış ve ilk hazırlıklar ona göre yapılmıştı. Fakat intihap etmek hakkını haiz (Devamı 2 nci sahifede), Rektörlük Profesör Cemil bey “Istifadan haberim yok, diyor Dünkü Son Posta gazetesi Üni. versite rektörü profesör Cemil be yin rektörlük vazifesinden istifa- sinin bir gün meselesi olduğunu yazıyordu. Bu haberin doğru olup olmadi» ğını anlamak üzere rektör Cemil beye müracaat ettik. Cemil bey, bu haberi hayretle telâkki etti vet — Vazifemin başında bulunu- yorum; böyle bir şeyden haberim dedi. yoktur. EZ ) in amele | Eaynağa doğru f(| Yazan; Halit Ziya Uşgukizaile İİ Beşinci sabifemizde okuyunuz