17 Eylül 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

17 Eylül 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Makedonya komitesi reisi serbes bırakıldı Mihailofun Akşam'a Beyanatı “Duşmanlarımdan korkmıyorum, Istanbulda epice...
 Ankar min etmek için umumi müdürlük esaslı tedbirler almaktadır. Şimdi Sultanahmetteki binada topla: İstanbulun umum tapu...
 Fırka reisi Cemal beyin beyanatı Belediye intihabı, canlı ve hareketli olacaktır Sandık başlarında,ikiyüzden fazla erkek ve

i i Bülbülü altın kafese koymuşlar... NE Ah vatanım, demişti... Sene 16 — No: 5726 — Fiat her yerde 5 karuş PAZARTESİ — 17 Eyl 1934 Telefon : 24240 (İdare) 24249 (Tahrir) - 24248 (Matba 20113 (Klişe) Makedonya komitesi reisi serbes bırakıldı Mihailofun Akşam'a Beyanatı “Düşmanlarımdan korkmıyorum, İstanbulda epice kalacağım, sonra Avrupaya gideceğim, © Makedonya komitesi reisi İvan Mihailof ile zevcesi madam Miha- ilef dün geceyi polis müdüri; de, Istanbul emmiyet müdürlüğü odasının yanındaki küçük salonda geçirmişlerdir. Dün Mihailof zevcesile beraber İstanbul vilâyetinde . vali beyin odasında son bir defa istiçvap edilmişlerdir. M. Mihsilef ve zevcesi Bulga. Tristandan Bulgar hükümetinin taz- yik ve takibi neticesinde kaçtık- larını, siyasi mülteci olduklarını, istanbulda ne kadar müddet ka- lacaklarına dair henüz bir karar 'dükleri mise pettar olduklarını vali Muhiddin, "yali muavini Ali Rıza ve polis mü- dürü Fehmi © beylere anlatmış rdır. k © İştimadan sonra kendisile göz rüştüğümüz polis müdürü Fehmi bey: —M. Mibailofla zevcesi serbest birakılmışlardır. İstedikleri yere gidebi De Mihailofun AKŞAM'a beyanatı M. Mihailofla zevcesi vali be- yin odasından çıktılar, M, Mihai- lof saçlarını sıfır makine İle tı tirmiş Kurşuni bir pardesü: Şapkası elinde idi, Ma- dam lâcivert bir elbise giymişt Mihailof gazatecileri görünce gayet temiz bir türkçe ile: Bu esnada muharririmize yak- aşan M. Mihailof parmağını ağzı- liyeyim size. son resimle, Demiştir. — Serbest misiniz? — Evet serbestim.. — Seyahatiniz nasıl geçti. Na- sil kaçtınız? — Çok iyi bir surette buraya geldim. Ben eski bir Türk dostu- yum. Türkleri çok eskiden seve- rim. Yalnız Türkleri değil, Türk- lerin her şeyini çok severim, Me- selâ yemeklerini. lün gece enfes bir Türk pilâyi yedim. Hâlâ tadı damağımda, Ben bu pilâvın lezzetini eskiden de bilirim. Istanbul tapu işlerinde sürat ve intizam Tapu müdürlüğü işlerin çabuk görülmesi için esaslı tedbirler alıyor Ankara 16 (Husu min elmek için umumi müdürlük. esaslı tedbirler almaktadır. Şimdi Sultenahmetteki binada toplanan İstanbulun umum tapu işleri kaza- lara taksim edilecektir. Üsküdar tapusunun ayrılması bu yeni teş- kilât icabındandır. İkinci parti olarak Sarıyer, Be- şiktaş, Kadıköy tapuları İstanbul. dan ayrılacaklardır. Bunların ka- yıtları sas defterlerden çıkarıl- miş ve yeni defterleri tanzim edil. miştir. Bu mıntakalarda maliye tahak- kuk dairesine yakıni ve yangma karşı muhafazalı araştırılmaktadır. yakında mnintakesl Hecektir. Müteakiben Istanbulun diğer kazalarına ait tapu kayıtları ayrı. larak yeni binalara kaldırılacak: ir. Bu suretle İstabul tapusunun işleri hafifletilecektir. Böyle hem karışıklıkların önü- ne geçilecek, hem muakkip tahak- kümü kaldırılmış olacaktır. Bir gok muzkkiplerin, halkın işlerini takip eder gibi görünerek uygun 8uz hareketlerde bulundukları te: bit edilmiştir. Bina meselesi neticelendirilerek bu kayıtlar nakledi- Fakat pilüvi yemek için mutla- ka ve mutlaka buraya gelmeli, Çünkü pilâvın enfesi burada... — Peki resminizi çıkartmaz mi- iz? — Gazetede poz poz resminin çıkmasını kim arzu etmez? Fena bir şey mi? Fakat unutuyorsunuz ki benim düşmanlarım pek çok- tur. Niçin düşmanlarıma bir vesi- ka vereyim? Neden bütün düş manlarım beni resmimden tan sınlar? — Doğru amm. — Zannetmeyiniz ki düşman- larımdan korkuyorum. Hayır.. Ka- yen... Fakat onların eline bir ve- sika vermek istemiyorum, Eğer ben şimdiki hüviyetimde olmasay- 'dım size poz poz resim çıkartır. dim. — İyi türkçe konuşuyorsunuz, — Bütün türkçe gazetelerini okurum. Siz «Akaşmı dansınız Ba, Mükemmel kak, ikti okur: rum, — Şimdi nereye gidiyorsünuz? — Otele,. Kılığıma, kıyafetime bakın, elbise alacağım. — İstanbulda ne kadar kala- caksınız? — Daha epeyce.. Pilâva doyun- ciya kadar. — Buradan İtalyaya gideceği- iyleniyor, — Hayır. Böyle bir niyetim yok., Fakat buradan Avrupaya gidec: — Dün gece daha neler yedi: niz? Nasıl vakit geçirdiniz. — Hay şeytanlar hay.. Ameri- kan usulü gazeteci sualleri soru- yorsunuz.. — istanbulu nasıl buluyorsu- nuz? — Fevki ivan Mihai basan zevcesi yoktu, Mihailof emniyet müdürlüğün- deki bavulunu aldıktan sonra Be- (Devamı 5 inci sahifede) gayet şendi. Bil in neşesine diyecek Fırka reisi Cema! beyin beyanatı Belediye intihabı, canlı ve hareketli olacaktır Sandık başlarında,ikiyüzden fazla erkek ve hanım hatip, halka söz söyliyecekler Belediye intihabatı üç günden beri faal bir safhaya girmişti Müntehiplerin isimlerini göstereni defterlerin mahallelere asılması filân” intihabin başladığına de- lildir. İmihap hareket ve faali- yetleri etrafında bir muharriri- imiz Cumhuriyet halk fırkasının vilâyet idare heyeti'reisi Antalya mebusu doktor Cemal beyle gö- rüşmüştür, ' Cemal bey sorgularımıza cevapları vermişti — Belediye intihabı etrafında umümü hazırlıklar nedir? lediye intihabı faaliyeti iki günden beri daha ziyade fili bir sahaya girmiştir. Şehrin 367 yerinde intihap etmek ve edil- mek hakkını haize, yurttaşların isimlerini havi defterler açılmış- tır. Bu defterlerin bir kısmı 18 yaşından 25 yaşına, diğer kısmi 25 yaşından yukarı olanların isim- lerini havidir. Bu sufetle 734 defter açılmış bulunuyor. Defter- ler altı gün asılı kalacaktır. Bu müddet zarfında * intihap encü- menleri yurttaşların — itirazlarını süratle tetkik ve intaç edecekler- dir. i Halkin intihap sandıkları ba- şinda fazla beklememeleri ve ko- layca reylerini verebilmeleri için icap eden tedbirler di tür. Kadın, erkek daşlarımızın si gu dar milli ve medeni olan bu hak- larını büyük bir istekle ve teha- lükle | kullanacaklarına şüphe yoktur. — intihap etrafında fırka tara- fından yapılacak faaliyet ne ola- caktır? — Belediye intihabı canlı ve hararetli olacaktır. Belediye iş leri hakkında halkı tenvir etmek üzere İstanbul radyosunda, C. H. F. merkez ve şubelerinde, sinema ve mektep salonlarında, halk kürsülerinde verilecek, hitabeler söylenecek, bilhassa matbuatımızın her za- konferanslar man olduğu gibi halkı tenvir için İ pıldığı istanbul Halk fırkası re Antalya mebusu Cemal bey yapacakları neşriyattan çok isti fade edeceğiz. İntihabın ilk gününden itiba- ren her intihap şubesinde sandık- lara yakın yerlerde kurulacak halk kürsülerinde iki yü: Ila erkek ve hanım hatip si liyeceklerdir. Bu hatipler i versite meydanında, Tak. si yanında kurulacak — kürsüler hoparlörlerle teçhiz olunacaktır. Belediyecilik noktasından ge çen dört sene zarfında meler ya- ve bu devrede neler yapılacağı halka bildirilecektir. — Gazetelerde ara sira çıkan i fırkaya yüzlerce miş, bir çokları reddedilmiş doğ- ru mudur? Şehir meclisine âza olmak namzetliğini koymak üzere a mürdenat edenler çoktur. Bu müracaat; kendilerinde in hap kudreti gören her yurttaşın hakkıdır. Bu hakka hürmet et- mek vazifemizdir. Binaenaleyh hiç bir vatandaşın bu yoldaki mü- racaatı reddedilmiş değildir, Yok- lama talimatnamesi mucibince (Devamı 4 üncü sakifede) Şek — Tünelci, dikket et, fatso yapıyorsu