18 Eylül 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

18 Eylül 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

M. Mihailof ve zevcesile Beyoğlu caddelerinde gezinti “Makedonya meselesi bitmemiştir, var kuvvetimizle çalışacağız ,, diyor
 Hazırlık bitti Parlamentolar birliği kon feransını Kâzımpş.açaca Ruznamede emniyet ve silâhları bırakma meseleleri de vardır
 /—Hükümetimizin yeni bir zaferi Entrikalara rağmen Milletler cemiyeti konseyi âzalığına seçildik Dört ay sonra baş...

Lakırdı ile... eynir gemisi yürümez k.. Bein 26 < Nor Sl07 — lee er yere 5 Kuraş SALI — 18 Eylol 1934 Telefon : 24240(İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) M. Mihailof ve zevcesile Beyoğlu caddelerinde gezinti | “Makedonya meselesi bitmemiştir, || var kuvvetimizle çalışacağız ,, diyor Makedonya komitesi reisi «Ben ömrümde tavuk kesmiş adam değilim. Ben sadece idealistim » diyor W. Mihallot (kasketli) Beyoğlu caddesinde muharririmiz Hikmet Feridun beyle bel ya kon itesinin «meş dürlüğünde geçirdiler, sabah sa- at dokuz buçukta mü çıktılar. Kendileri mü çıkar çıkmaz derhal yanlarına yak- aştım: — Merhaba M. Mihailof... — Merhaba yahu.. Sabah sa- bah gene gazeteciler mi? Madam Mihailof arkadan ge- Hiyordu. Elinde büyük bir demet kırmızı karanfil vardı. Madamla mösyönün yanında ihtiyar bir zat genç bir matmazel yürüyordu. Sordum. İstanbuldaki en sa- mimi dostu M. Açkofle kızı mat mazel Açkofmuş... — Nereye gidiyorsunuz? — Dostum * Açkofun evine. Oradan madama Fistan, şapka fi- lân alacağız. — Madamin elindeki karanfil. leri Matmazel Açkof getirdi. Bir otomobil çağı memurlarla beraber bindile — Aman beni de alın.. M. Mi hailof.. Ve cevabını beklemeden ben de otomobile atladım: — M. Mihailof Makedonya komitesi ne halde? Makedonya meselesi ne zaman bitecek? — Aman çok mühim bir me sele, Bazı gazeteler Mihailof kaç. 8, komite dağıldı diyorlar. Kati yen... Makedonya meselesi kat. yen bitmemiştir. Var kuvvetimizle çalışacağız. Makedony: Biz enerjili adamız uğraşacağız, Ma- kedonya meselesi ne zaman bite- cektir biliyor musunuz? — Ne zaman? — Makedonya istiklâline ka- vuştuğu zaman., — Makedonya için nasıl bir şe- kil düşünüyorsunuz! — Burada muhtelif unsurlar — Gazeteler. oporn bir ei — Gene hangi takım yeni vardır. Türk, Bulgar, İslâv, Rum, Ulah.. arada kardeşçe yaşaması. — Meselâ bir konfederasyon mu — Bir konfederasyon yapmak için küçük bir yerdir. Ben kuv- (Devami 4 üncü sabifede) Sırp, tün bunların bir nce olmadığını yazıyorlar ' Hükümetimizin yeni bir zaferi Entrikalara rağmen Milletler cemiyeti kon- İ seyi âzalığına seçildik / Dört ay sonra baş murahhasımız konsey reisi olacak Cenevre 17 (Telsizle hususi || Fakat bu sabahki içtimada Çi- muhabirimizden) — Milletler |“ nin tekrar intihap olunmak ta- n bugünkü heyeti || lebini reddeden assemble öğ- leden sonra Türkiyeye 48 rey İ verdi. Dostlarımız, bütün Balkan devletleri, İran, Polonya le- himizde çok çalıştılar. Yunan hariciye nazırı, Türkiyeye ve- rilen reyin bpkı Yunanistan verilmiş olduğunu resmen söy- ledi, Konsey reis ile olduğundan reislik tesadü- fen dört ay sonra Türkiyeye |) teveccüh ediyor, Bu da aleyhi. Yl mize çalışanlar için vesile oldı. Sovyetlerin de konseye dahil olmaları Türkiyenin beynel. milçl siyasi faaliyetini artıra. | cak, sulhperverane siyasete bu suretle daha geniş saha açıla: Xİ caktır. tün iifaka yakın reyile Tür kiye konseye âza intihap edi di. Hadise Türkiyenin bütün dostlarını sevindirdi. Bu neticeyi almak kolay ol- madı. Aleyhimizde entrikalar | vardı. Bazı devletler Japon- yaya karşı tezahür olsun diye İ) Ginin tekrar konseye intihabı- me ileri sürdüler, Diğer bir kısım aleyhtarları- İİ miz, Sovyetlerin de konseye gireceklerini ve Türk - Sovyet i elfabe sırası | İ) dostluğunun konseyde idaresi zor bir blok teşkil edece propaganda ederek reyleri aleyhimize çevirmek istediler. Bunun içindir ki Çin tekrar l ) intihap edilmek hakkını istedi. Hazırlık bitti Parlamentolar birliği kon- feransınıKâzımpş.açacak Ruznamede emniyet ve silâhları * bırakma meseleleri de vardır Beynelmilel parlâmentolar bir- neticeye varması için bundan son- ya gene bir çok seneler geçmiştir. Şimdiki beynelmilel parlâmen- tolar birliğinin asıl babası sulhe muhabbetlerile maruf olan İngiliz. mebuslarından (William Randet) ile Fransız mebuslarından (Eri- deric Pass) dir. Bu iki zat birle şerek böyle bir cemiyet vücuda ge- tirmek için çok çalışmışlar, pro- paganda ışlardır. Nihayet 1688 senesinin teşrinievvelinde Pariste (Grand otelde) dokuz in- giliz ve yirmi beş Fransız mebusu birleşerek cemiyeti ilân etmişler liği konferansının 24 eylülde İs- tanbulda toplanacağını yazmış- tuk, Bu birlik Avrupada mevcut sında bir fikir birliği uyandırarak bu suretle hükümet- ler üzerine tesir yapmak sureti- cereyanı le milletleri biribirine daha zi- yade yaklaştırmak fikri “daha (1870) tarihinde Avusturya me- buslarından baron (Walterskire- hen) tarafından ortaya atılmıştır. Buna sebep te o tarihteki Fran sa - Almanya muharebesi olmuş- | ilk içtima: budur. tur. Maamafih bu fikrin fili bir (Devamı 7 inci sahifede) dir. İşte parlâmentoler birliğinin