23 Eylül 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

23 Eylül 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Yeni adli kanunlar Adliye vekili Saracoğlu Şükrü beyin muharririmize beyanatı araştırıyoruz. Esa; da Gölcükte kararlaştı —
 Kambiyo ihracının tahdidi Tevfik Rüştü beyin bir fransız ajansına beyanatı Paris 21 (F. İstanbul) — Ajans Ekonomike finansier
 Yeni bir misak yapılıyor Sovyetler, Balkan dev letleri ve Çekoslovakya arasındaki müzakereler Belgrat 22 (A.A.) — Yugoslavya
 Parlâmentolar konferansı 3 Dün de şehrimize bir çok murahhaslar geldi Şükrü Kaya beyin açılma resminde bulunmak için yarın
 Gayri mübadil bonoları yakında yükselecek Bonolara mukabil fazla emlâk satışa çıkarılması kararlaştırıldı Gayrimübadillerden
 - Yunan dostluğu Selanık sergısındekı Türk paviyonu açıldı Bu münasebetle hararetli nutuklar irat edildi 5 Yukarıda; Selânik

Ya bu deveyi gütmeli ... wi | gö | HÜRKİYE « Ya bu diyardan gitmeli(... Sene 17 — No: 5732 — Fiatı her yerde 5 karuş PAZAR — 23 Eylül 1934 Telefon : 24240 (İdare) - 2249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Türk - Yunan dostluğu Selânik sergisindeki Türk paviyonu açıldı Bu münasebetle hararetli nutuklar irat edildi R Yukarıda; Selânik sergisinde! Ziyaret edenler, aşağıdı bey nutuk irat ederken, Yeni adli Türk paviyonu kanunlar Adliye vekili Saracoğlu Şükrü beyin muharririmize beyanatı Adliye vekili Saracoğlu Şükrü beyi Perapalas otelinin bekleme salonunda bulduk, Vekil bey bir gok ziyaretçiler arasında bizim de #uallerimize cevap verecek zaman ayırabildi. Vekil beye sorduk: — Rıhtım şirketi meselesi ne oldu beyefen: — Rıhtım şirketi meselesi hal Tolunmuştur. Şimdi bunun konu- Şulan kısmı bazı ufak teferrüattan ibarettir. Bu teferr hiç bir alâkası yoktur. Aradığımız şudur: Tarafeynin da esasla bu teferrüat meselesinde göster. mesi lâzım gelen kolaylıkların en iyileri hangileridir?. İşte bunu araştırıyoruz. Esasa gelince. Bu da Gölcükte kararlaştırdığımız esastır. — Biraz izahat vermeniz kabil mi?) — Asıl esasati ben Ankaraya vardıktan ve hükümete meseleyi verdikten sonra neşredeceğim. BARBAROS Büyük tarihi roman Yazan İSKENDER FAHREDDİN Yarın vereceğimizi talslâtı okuyunuz. Yeni bir misak yapılıyor Sovyetler, Balkan dev- letleri ve Çekoslovakya arasındaki müzakereler Belgrat 22 (A.A) — Yu goslavya matbuatının haber verdiğine göre, Sovyetler, Bal kan devletleri ve Çekoslovak ya arasında bir cenabu şarki isakı akti için Cenevrede kereler cereyan etmekte” dir. Siyasi mahafil, ba münase- Betle, Yugoslavyanın, Avrupa: 'da sulhü takviye edecek mahi: yetteki her teşebbüse katılma- ğa daima hazır bulunduğunu teyit etmektedirler. nın tahdidi Tevfik Rüştü beyin bir fransız ajansına beyanatı Paris 21 (F. İstanbul) — Ajans Ekonomike finansier yarn Türkiye Hariciye vekili Tevfik Rüştü be- yin, Cenevredeki muhabirine vaki olan beyanatını neşredecektir. Tevfik Rüştü bey, bilhassa Tür- kiyeden kambiyo ihracatına ko- mulan ; tahdidatan — bahsederek Türkiyenin harici ve dahili taah- hülterine riayet ettiğini ve bugün kazançlarını harice göndermek- #en memnu bulunan ecnebi serma- yesinin bunları Türkiye dahilinde kendileri için faydalı ve müsmir umumi hizmetlere ve nafıa işleri- ne yalırabileceğini ve bu hususta Türkiye hükümetinin şimdiden yardımı temin edilmiş bulunduğu- Rüştü bey, Türkiyenin hariçteki taahhütlerini ödemek için muktazi olan kambiyo mikta- rını indirmek kabil olduğu ve umumiyetle taahhütlerine sadık olan memleketlerin teşvik ve yar- dıma lâyık bulundukları fikrinde" dir. Bahusus, taksit müddetlerini | uzatmak ve senelik taahhütlerini ödemek için muktazi meblâğ mik- tarını azaltmak suretile hu menfaatlerini tatmin etmek ve riçte tediye kabiliyetlerini çoğalt- mak imkânı bu memleketlere ve- rilmiş olacaktır. Tevfik Rüştü bey teşrinlevvel iptidasında dönecek Cenevrede bulunmakta olan Hariciye vekili Tevfik Rüştü be- yin teşrinievvel iptidasında döne- Parlâmentolar konferansı Dün de şehrimize bir çok murahhaslar geldi Şükrü Kaya beyin açılma resminde bulunmak için yarın gelmesi muhtemel © Dün gelen Maca Beynelmilel parlâmentoler kom | feransının açılma zamanı yaklaş- miştir. Bunun için murahhaslar akın akın şehrimize geliyorlar Evvelki gün Fransız, İngiliz, Es- leri gelmişlerdi. Dün de Amerika, İtalyan, Macar, İsveç, Yugoslav, Irlanda, Lehistan, İsviçre heyet- leri gelmiştir. Bugünkü ekspresle bir çok murahhasların gelmesi bekleniyor. (Devamı 2 nci Gayri mübadil bonoları yakında yükselecek İran, Misir heyet edej Bonolara mukabil fazla emlâk satışa çıkarılması kararlaştırıldı tina da çarşamba günü devam olu- Gayrimübadillerden şimdiye dar hiç bono almamış olan küçük istihkak sahiplerine bono tevziine çarşamba gününden itibaren baş- lanacaktır. Bunlara, iki tevziatın yekünu olarak istihkaklarının yüz- | 'de kırk beşi nisbetinde bono veri- lecektir. Küçük alacakları karşi: lamak üzere 10 liralık bonolar bastarılmıştır. Alikadarlara para dağıtılması dolayısile bir kaç gündenberi dur- «— Bonoların piyasadaki satış kiymetleri yükselecektir. Çünkü bonolara mukabil müzayedeye çı- karılan emlâk miktarı yakında arttırılacaktır. Müzayedeye konulacak emlâk miktarı ayda 600 parçaya çıkarı" ceği haber alınmıştır. durulmuş olan diğer bono tevzia” (Devamı 4. üncü sahifede) Dünya radyoları ve dinleyiciler!...