29 Eylül 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

29 Eylül 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Yugoslavya ile Bulgaristan bir misak hazırlıyorlar Kral Aleksandrın Sofya seyahati her tarafta buyuk alâka uyandırdı Sofya 28
 Belediye intihabı Ramazan Eminönü Cemal | | nahiye ley Önümüzdeki pazartesi sabahınbaren belediyo ki belediye seçiminde C. H.
 Belediye - Haliç şirketi Haliç şirketinin imtiyazı yakında feshediliyor Buna sebep şirketin taahhütlerine #sında...
 Eşya nakliye tarifeleri de indirilecek Odun ve kömür için ucuz tarife tatbiki bıld Şark  demiryollar — idaresinin banliyö...

Hile Ile iş gören . Mihnet ile can verir!... Sene 17 — No: 5738 — Flatı her yerde 5 kuruş CUMARTESİ — 29 Eylal 1934 Telefon » 24240(ldare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaz) - 20113 (Klişe) Yugoslavya ile Bulgaristan bir misak hazırlıyorlar Kral Aleksandrın Sofya seyahati her tarafta büyük alâka uyandırdı Sofya 28 (Hususi) — Yugos- lav kral ve kraliçesi dün geceyi Sofya civarındaki Verana şatosun- da geçirmişlerdir. Şatoda akşam yemeğini Bulgar kral ve kraliçe- sile birlikte hususi surette yemiş- lerdir. Yugoslav kral ve kraliçesi bu- | gün Sofyaya gelmişlerdir. Akşam sarayda sereflerine büyük bir zi- yafet verilmiş ve bunu bir kabul resmi takip etmiştir. Bugün Yugoslav ve Bulgar ha- iye nazırları uzun müddet gö- Tüşmüşlerdir. Bu mülâkatta iki hü- kümet münasebatı ve Balkanlar Vaziyeti gözden geçirlimiştir. Ga- zeteler bir Yugoslav - Bulgar an- aşmasını kuvvetle ümit etmekte ve hararetli makaleler yazmak- tadır. T Ingiliz gazeteleri ne diyorlar? Londra 28 (Hususi) — Gaze- teler, Yugoslav kralının Sofyayi ziyareti hakkında uzun makaleler Kral Aleksandr. yazıyorlar. gazeteler bu zi- yaretin iki memleket arasında yir- mi senedenberi mevcut olan 50 gukluğu ortadan kaldıracağını Eşya nakliye tarifeleri de indirilecek Odun ve kömür için ucuz tarife Şark demiryollar idaresinin banliyö trenlerinde ücretleri yüz- de otuz, Edirneye gidip gelme üc- setlerinde yüzde elli indirdiğini, yeni tarifenin ay başından iti zen tatbik olunacağını yazmıştık. Bundan başka nakliye tarifeleri de indirilmiş Uzunköprü ticaret odasi, nafia başmüfettişliğine müracaat ederek kavun ve karpuz nakliyatı için yan pılan tenzilâtlı tarifelerin diğ eşyaya teşmil edilmesini istemiştir. Başmüfettişlik, odanın t satını ehemmiyetle nazarı Fa alarak bilhassa mevsim itibari. Je ehemmiyetli olan odun ve kö- mür nakliye ücretlerini indirmeğe Tüzum görmüş ve bu husuşta kum- panyaya tebligatta bulunmuştur. (/ Şimdi odun nakliye ücreti Çer. kesköyünden İstanbula kadar ton 77 kuruştur. Bu, çok par örülerek 200 kuruşa indiril. mesi teklif edilmişti Diğer taraftan kömürün odun nakliyesinden farklı olması da muvafık — görülmüş ve kömür için ayni mesafe ve miktara mah- sus nakliye ücreti 240 kuruş ola- yak teklif olunmuştur. Kumpanya bunlari tetkik et amekte olduğumu, kısa bir zaman- da cevap vereceğini başmüfeliş. iğe bildirmiştir. Sinekli istasyonu civarinda bir fundalığın yanması başmüfettişli- ğin nazarı dikkatini celbetmiş ve tatbiki bildirildi Nafıa baş mütettişi Falk bey imendiferlerde kullani- ileri geldiği şüphesini uyandır maiştar, Başmüfettiş Faik bey bugünler- 'de Sinekliye giderek yangının se- beplerini araştıracaktır. Diğer taraftan kumpanyanin kö- mürleri pahalı aldığı ve ayni kö- mürün yarım lira noksanına teda- rik edilebileceği haber verilmiş. tir. Kömürden senede 20,000 li ralık bir tasarruf elde edilebilece- ği beyan olunmaktadır. Kral Boris tahmin ediyorle Daily Mail gazetesi bu ziyaret- #en maksat iki hükümet arasında Selâmi izzet Ahmet ey ey Cumhuriyet Halk Fırkası 'namzetlerinden Önümüzdeki pazartesi sabahin- dan itibaren belediye intihabına başlanacaktır. İntihap 12 teşrini- evvele kadar sürecektir. Bu sefer- ki belediye seçiminde C. H. Fır- kasi namzetlerini asil ve yedek | olarak ayırmadığından ve tama- | mile halkın reyine bıraktığından | namzetler etrafında daha şimdi- den propagandalar başlamiştir. İntihap başladıletan sonra bu pro- pagandaların daha hararetli ola- cağı muhakkak görülüyor. Bi gündenberi nahiye mer- 'kezlerinde şehir ve intihap hak- kında konferanslar verilmesine Json yakında fe Haliç vapurlarından biri köp, Belediye ile Haliç şirketi ara- #inda senelerdenberi devam eden mamazlık son haddine gir- geniştir. Mukavele mucibince şir- ket gayrisafi hasılatınm yüzde sekizini belediyeye vermeğe mec- burdur. Halbuki şirket sermaye- sinin bu hisseyi ödemeğe taham- mülü olmadığını ileri sürerek yüz- 'de sekizin alınmamasını istemiş” i, Belediye de iki sene yüzde se- kizleri aramamıştı. Belediye hissesine taallük eden maddenin tatbik edilmemesi içi mahkemeden karar istiyor. * “* * Halbuki belediye yaptığı tetki- Katta şirketin taahhütlerini ifa et- memesi için hiç bir sebep olmadı. Zum anlamıştır. Belediyeye göre et kömürü pahalı almakta, bir gok lüzumsuz masraflar yapmak: tadır. Belediye, kendi hissesi vermek istemiyen şirketin muka- — Sür işini başarmak içim bir çare Ne yapm başlamiştir. * — Nafin yekâletine havale etmelik." Belediye - Haliç şirketi Haliç şirketinin imtiyazı shediliyor Buna sebep şirketin taahhütlerine riayet etmemesidir rüdeki iskeleye yanaşırken 'danberi iktisat vekâleti ile beledi”. ye arasında yapılan muhabere son safhaya girmiştir. Haliç şirketi, mukavelesi mu- cibince doğrudan doğruya iktisat veki bağlıdır. Mukavelesi- gibi teşebbüslerini ve kâlete bildirerek vekâletle mü kereye girişmesi lâzım gel de şirketin mahkemeye müracaat etmesi doğru görülmemişt Iktisat vekâleti, belediye hisse sini ödememek süretile taahhüt lerine riayet etmediğine göre şir- ket imtiyazının feshini esas iti Barile muvafık görmüştür. Feshe ait muamele yakında ta- mamlanacak ve resmen şirkete bildirilecektir. Mukavelenin fe, Haliç vapurlarının dan işl daha doğrusu Haliç münakalâtının ne suretle edileceği henüz belli değil- den sonra in tarafın- vardırla,