2 Mayıs 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

2 Mayıs 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Türkce kelimeler Devlet dairelerinde, umumi neşriyat müesseselerinde kullanılması mecburt olacak Ankara 1 (Hususi) — Türkçe

Kurukahveci MEHMED EFENDİ MAHDUMLARI En iyi kahveyi satarlar Sene 17 — No. 5938 — Fiatı her yerde 5 kuruş PERŞEMBE — 2 Mayıs 1935 Kurukahveci MEHMED EFENDİ MAHDUMLARI En iyi kahveyi satarlar Karsta şiddetli bir zelzele oldu, evler yıkıldı Kö ylerde 16 kişi öldü, yaralılar da var Kars şehrinin Kars 1 (A.A.) — Bugün iki sa- hiye süren şiddetli bir yer sarsın tsı olmuştur, Sarsıntı 13, 14 mer- kezde duyulmuştur. Karsda hükümet konağı ile bir Şok yapıların duvarları çatlamış, 1 evler ve duvarlar yıkılmıştır. Üç kişi ağır yaralıdır. Sarsıntı merkeze bağlı Dinur nahiyesiyle köylerinde daha şiddetli ve sü- tekli olduğundan buralarda bir Sok evler yıkılmış, on kişi kay- İmuş, altı çocuk ölmüştür. Felâket yerine doktor ve sıh- | at memurları ve yaralıları taşi- umumi görünüşü mak üzere de otomobiller gönde- rilmiştir. Şiddetli orüzgârlardan telefon telleri kopduğundan zayi- at ve hasar derecesi tamamile öğrenilememiştir. Kars un fabrikası sahibi B. Hamid felâketzedelere ilk yardım | olmak üzere 10 çuval un un gönder- miştir, Ankarada bir resim sergisi Ankara 1 (Hususi) — Ressam Hâmid Necdet Görel Ankara sergievinde 3 mayısta bir sergi açacaktır. Bu sergide 70 parça İ eser gösterilecektir. Bu sene deniz lisesinden 40 genc diploma aldı : ii Yukarıda “ amiral Şükrü mezunlara diplomalarını verirken, aşağıda mezun talebeye nutuk söylerken Deniz lisesini bitiren 40 talebe- | bir nutuk söyliyerek talebeye bun- Ye dün merasimle diplomaları ve- | rilmiştir. Merasimde donanma ku- Mandanı amiral Şükrü, Hamidi Ye kumandanı, bir çok zevat bu- 'unmuştur, Amiral Şükrü genc me- #unlara diplomalarını vermiş ve er birini ayrı ayrı tebrik etmiş tir, Bundan sonra bir geçid resmi Yapılmiştir. Amiral Şükrü bu münasebetle dan sonraki vazifelerinde muvaf- fak olmaları için çok çalışmaları lâzım geldiğini söylemiştir. Me- zunlar arkadaşlarının selâm ve alkışları arasında filikalarla açık- ta duran mekteb gemisi Hamidi. ye kruvazörüne gitmişlerdir. Dün bu münasebetle Barbarös büstünün açılma resmi yapılmış- tır. Demir fabrikası Temelatma resmi gelecek ay yapılacak Ankara 1 (Hususi) -— Sumer Bank tarafından Zonguldakta ku- rulacak demir fabrikasının temel- leri gelecek ay içinde atılacaktır. İ Öğrendiğime göre demir cevher- leri ilk zamanlarda İaveç ve Is- panyadan getirtilecektir Türkiye - Ispanya ticaret anlaş- ması yakında biteceği için Ispan- yadan mübim mikdarda demir rp alacağız. Anadoluda de mir araşdırmaları 'müsbet netice verdiği xaman demir cevherini didem almağa lüzum kalmıya- Bugün Sahife Türkce kelimeler Devlet dairelerinde, umumi neşriyat müesseselerinde kullanılması mecburi olacak Ankara 1 (Hususi) — Türkçe karşılıklar kararlaştırıldıktan son- ra, türkçe kelimelerin umum! neşriyat müesseselerinde, devlet dairelerinde mecburi olarak kuk lanılması düşünülüyor. Dil inkıli- bını kökleştirmek için 'bir kanun da çıkarılacaktır... Parti kurultayı Parti ile ii ilişiği olan müesseseler donanacak Ankara 1 (Hususi) — Partı kurultayının toplanacağı 9 mayıs günü ocaklardan başlıyarak bütün partı merkezleri bayraklarla do- nanacağı gibi bütün şehir ve ka- sabalarda Halkevleri ve partiya ilişiği olan kurumların merkezi ve spor kulüpleri gündüz bayrak- larla donanacak, gece tenvir edi- lecektir. Ankara, Istanbul, Izmir, Adana, Mersin, Antalya, Samsun, Trabzon, Zonguldak, Bursa, Izmit gibi vilâ- yetlerde merasim daha şaşıal olacaktır. Yeni tefrikamız Yazan:. Esad Mahmud p Gençlik, aşk ve İztırab roman) ) Yakında AKŞAM sütunlarında okuyacaksınız i duğunu gösterecek cevaplar ver- AN maz Telefon: 24240 sesi - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) -20113 (Klişe) “Sarıyer cinayeti Parmak izi yok, fakat ayak izleri pal çok Tutulanlardan Enver yarı itirafta e pi &3i tevkif edildi Katillerin ayak izleri bıraktıkları koruluğa çıkan merdiven kenarında şübhe eailenlerden Enver Sarıyerde vahşiyana bir suret- te öldürülen Mari Elmasyanın ka- tillerini bulmak için yapılan tah- kikat çok ilerlemiştir. Bu işten maznun olmak üzere Riza, Re- ceb ve Enver adlarında üç kişi nâzaret ve istiçvab altına alın- mış, diğer taraftan bayan Elmas- | yanla sıkı teması olan Mehmed adında bir adam hakkında da şü- peleri davet edecek ipuçları ek de edilmiştir. Suçlulardan Enver dün geç vakte kadar istiçvab edilmiştir. İlk sorgularda bu cinayetle kat- iyen alâkası ve haberi olmadığı: nı iddia eden Enver son ifadele- rinde cinayetle alâkadar o bulun- Bir kaç yıl sonra: y Avcı — Acaba kuş mu, insan mi. | miştir, Enver cürümle alâkasını itiraf eder mahiyette sözleri ara- sında bayan Elmasyanla sıkı te ması olan Mehmedin de kendisi- le beraber olduğunu söylemiştir. Bu suretle cinayet üzerindeki esrar perdesi açılmış ve dün Mel» | med de tevkif edilmiştir. e Dün İ geç vakte kadar bu iki suçlunun istiçvapları yapılmıştır. Bu gün vakanın tamamile aydınlanması ve suçluların adliyeye verilmele» ri kuvvetle muhtemeldir, Ayak izleri Mari Elmasyanı öldüren katil | lerin çok kurnazca hareket ettile lerini, eve girdikleri zaman el izl bırakmamak için akla gelmiye- (Devamı 4 cü sahifede) j "an > mem