21 Eylül 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

21 Eylül 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

İngiltere beşler komi- kabul tesi raporunun edilmesini istiyor Mn. Sene 18 — No. 6080 — PFiatı her yerde 5 kuruş “ Beşler İngiltere komitesinin raporu son sözdür ,, diyor Londra mahafiline göre M. Mussolini ısrar ederse Milletler cemiyeti başka bir lisan kullanacaktır “Birin giliz gazetesi Fransanın kati politlkasını elân kararlaştırmadığını söylüyor Dış bakanımız ve Irak dış bakanı Nuri paşa Milletler cemiyeti binasından çtkarlarken Londra 20 (Akşam) — İngik | tere, beşler komitesi raporunun kabulünde ısrar etmektedir. M. Eden komitenin kararı Milletler cemiyetinin $on sözü olduğunu söylemiştir. Alınan haberlere göre Habeş delegesi Habeşistanın raporu ka- bul edeceğini anlatmıştır. İtalyaya | gelince, B, Musolini beşler komi- tesinin kararının katiyen kabul edilemiyeceğini söylemiştir. Londra mahafilinde söylendi- “ğine göre şayed M. Musolini ka- rarında ısrar edecek olursa Millet- ler cemiyeti başka bir lisan kul- lanmak mecburiyetinde kalacak- tır, | İngiliz gazeteleri durumu çok | İcna görüyorlar. Times gazetesi | diyor ki: «Şayed İtalya hüküme- ti, Habeşistanda fütuhat siyasetin- “de devam ederse başka bir mille- | tin ayni tarzda Avrupada hareket Kadıköy su kumpanyası etmesi ihtimali vardır.» Morning Post gazetesi, zecri ted- birlerden ve Avrupada bir ihtilâf çıl..nasi ihtimalinden bahsediyor. Daily Herald gazetesi işçi par- tisi de dahil olduğu halde bütün İngiliz milletinin Sir Samuel Hoa- rın takip ettiği siyaseti tasvip et- tiğini kaydediyor. Londra 20 (Akşam) — Yunan hükümet, Yunanistan üzerinden 10 büyük İtalyan harp deniz tay. yaresinin geçmesine muvafakat etmiştir. Bu tayyareler yarın Yu- nanistandan geçecektir, Fransanın durumu Londra 20 (A.A.) — Alman ha- ber alma bürosu bildiriyor: News Chronicle, B. Eden ile B. Laval arasındaki görüşmeler münasebetiyle şunu yazıyor: İngi- lizlerin bedbinliklerinin sebeple rinden biri B. Lavalin iki yüzlü (Devamı 4 üncü sahifede) satın alınacak Buna aid kanuni muameleye pek yakında başlanacaktır Son zamanlarda Kadıköy su | kumpanyasından şikâyetler çoğak miştir, Haber aldığımıza Ogöre kumpanyanın, mukavelesindeki > sarahate rağmen teahhütlerini ta- Mamile yerine getirmediği ve abo-| nelerle daimi surette ihtilâf ha- linde bulunduğu görülmüş ve su İ 80syetesi tesisatının hükümetçe » Satın alınması esas itibarile ka- rarlaştırılmıştır. Buna aid kanuni Müameleye yakında başlanacak: tır, i Kumpanya ile halk arasında | su ihtilâflarından biri de şudur: Kumpanya bir bina içinde bulu- nan muhtelif aboneler için ayrı ayrı saat koymaktadır. Fakat bun- dan başka bu saatleri kontrol edecek ayrıca büyük bir saat da- ha koymakta, bunun için bir kira parası almaktadır, Mukaveleye aykırı olarak ko- nulan bu kontrol saatleri bayın- dırlık bakanlığı tarafından yapı- lan teşebbüs üzerine kaldırılmış- tır. Ancak abonelerden haksız | iDün Heybelide başbakanı i kendilerini kabul ederek görüşmüş olarak alınan kira parası geri ve- | rilmemiştir. Abonelerden bir kis- mı belediyeye baş vurmuşlar ve kendilerinden haksız olarak nan paraların geri verilmesini is- temişlerdir. : ME AP AKŞAM CUMARTESİ —21 Eylül 1935 Dost Yunan filosu şe- refine dün akşam bir şölen verildi <5 Telefon: 24240 (İdare) « 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Dün gelen Yunan filosundan bir kısmı, sağda tayyarelerimiz ve Yunan denizaltı gemisi, aşağıda solda Yunan filosu Istanbulu selâmlıyor, sağda Yunan amiralı Tophane rıbtımında, Borsada hava ; Dost Yunan filosu çok samimi karşılandı Yalnız hakiki alım ve | Dün Cumuriyet anıtına çelenk kondu akşam şehir namına şölen verildi oyununa karşı tedbirler satımlar kabul adiliyor Paris borsasından gelen fiatle- re tabi esham ve tahvilat fiatle- rinde son zamanlarda önemli de- | gişiklikler olmuştur. On beş gün içinde Ünitürk | 27,35 liradan 24,90 liraya, Ana- | dolu obligasyon 45,20 liradan 43 | liraya, Anadolu mümessil 45,50 liradan 44,30 liraya, Anadolu hiş- | se 25,50 liradan 23,80 liraya in- miştir, Fiatlerin bu kadar değişmesin. de yalnız Paris borsası telgrafla- rının değil, ellerinde tahvilât ol. madığı halde para kazanmak için tahvilâtın itibarile oynıyan bir ta- kım kimselerin de tesiri olmuştur, Bunun önüne geçmek üzere borsa acentelerinin iştirakile bir toplantı yapılmıştır. Borsa komi. serliğinin o muvafakatile, böyle hakiki bir alım satım mahiyetin. de olmayan açıktan oyunlar ya- | sak edilmiştir. (Devamı 8 inci sahifede) Sovyet heyeti ziyaret etti Kayseri pamuklu kombinasının açılma töreninde bulunduktan sonra şehrimize gelen Rus ağır endüstri komiser muavininin baş- kanlığı altındaki Sovyet heyeti dün saat on bir buçukta Rus sefiri Karahan ve ekonomi ba- kanı Celâl Bayarla birlikte İstan- | bul motörile Heybeliadaya git. | mişlerdir. Başbakan İsmet İnönü ve öğle yemeğine alakoymuştur. Bu şölende Sümer bank genel direktörü B. Norullah Esadda bulunmuştur. Başbakanla Rus heyeti azala- rının görüşmeleri akşama kadar sürmüştür. Rus heyeti bugün müzeleri ve vakıt müsaid olduğu takdirde Bâkırköy bez fabrikasını gezeceklerdir. Heyetin yarın Rus- yaya hareket etmesi muhtemeldir. Dün limanımıza gelerek Hay- darpaşa açıklarında demirleyen misafir ve dost Yunan donanması- nın kumandanı amiral Sakelarin maiyetile birlikte saat on bir bu- çukta karaya çıkmıştır. o Amiral Tophane rıhtımında merkez ku- mandan vekili albay Kemal, de- niz kumandanı yarbay Talât tara- fından karşılanmış ve Türk donan ma ve ordusu namına selâmlan- mıştır, Karşılayanlar arasında Yunan baş konsolosu Triandafilides, se- faret baş sekreteri Lianopulo, Yu- mar 1440 vk Ae ramak Yeni tangolar?... — Dün akşam yeni bir tango yaptım, — Ferahfezadan mi, hüzramdan mı?.. nan ataşemiliteri, Türk ve ecnebi gazete mümessilleri ve birçok halk da vardı, Amiral, deniz müzika- mızın çaldığı Yunan ve İstiklâl marşlarını selâm durumunda din- | lemiş ve rıhtımda yer alan deniz efradından mürekkep bir ihtiram kıtası önünden ağır ağır geçerek denizcileri teftiş etmiştir. Yunan amiralı denizcilerimizin intizamı- nı çok takdir etmiş ve kendisine gösterilen parlak kabulden ve dost Türkiyeyi ziyaretten son derece memnun ve mütehassis olduğunu > Sama 2 dinlesen bayılırsın!... da