16 Eylül 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

16 Eylül 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Lokarno devletleri konferansının toplan- ma tarihi belli değil. Seve 18 — No, 6435 — Fiatı her yerde 5 kuruş —— ÇARŞAMBA — 16 EYLOL 1936 Marmarada bir motör kayboldu,araş- tırma netice vermedi. Telefon: 24249 (İdare) - 24249 gri) - 24248 öneme) - 20113 (Klişe) Avrupanın garbinde de endişeler başladı Lokarno devletleri konferansının ne zaman toplanacağı belli değil Alman - Italyan dostluğu kuvvetlendi, Almanyadan 400 genç Italyaya hareket ediyor M. Hitler Nürenberg kongresindâ Londra 15 (Akşam) — Nürenberg kongresinde söylenen nutuklar Av- rupanın şarkında vaziyetin çok karı- sık olduğunu ve her dakika bir vaka çıkması ihtimali mevcut bulunduğu- nu göstermiştir. bu vaziyet karşısında İngiltere İtalyan delegelörile görüşüyor Avrupanın garbinde sulhü kuvvetlen- dirmek için Lokarno devletlerinin bir dakika evvel toplanmalarını arzu ediyor. İngiltere, Lokarno devletlerinin ya- ni İngiltere, Fransa, Almanya, İtalya (Devamı 5 inci sahifede) Izmire hava postaları işletilmesine başlanıyor Bu münasebetle şehre yakın modern bir hava istasyonu yapılıyor İzmir (Akşam) — İzmirle İstanbul ve Ankara arâsında heva seferleri yakında başlıyac: aktır, İzmirde Halka- da bu fayyarelere mahsus bü- pinar yük bir hangar inşa edilmiştir. İnşaat, bu ide bil tecektir ye lerin iniş y â edilerek asfaltlanması sahasi, sahanın , işarete görülmüştür. İr i münasebetile İzmir, şehre vâ istasyonu ka- oldu. posta tayyareleri rı ve posta nakliyatı şehrin mada bulunan bu İs- na kolayca nakledilebilecektir. suretle aynı zamanda şehrin sıhhati tini tehdid eden ve şimdiye ka- dar kurutulması için bir çok tetkik- ler ve projeler hazırlandığı halde bir türlü kurutulamıyan Halkapınarda- ki geniş bataklık da derhal kurutul- muş olacaktır. Asfaltlı iniş yerinin hazırlanması için yapılan imlâ vesaire keşfine gö- te burası 180,000 liraya çıkacaktır Hangarın inşası bittikten sonra ha- va postaları umum m grafls haberdar edilecek posta tay- İareleri İstanbuldan İzmire gelerek | iniş tec rübeleri yapacaklardır. Ondan sonra da muntazam seferlere başla” İ işletil Bu bataklık civarında bulunan İz- mir bava postaları istasyonunun et- rafına derin hendekler açılacak ve kışın yağmur suları bu hendekler va» sılasile denize akıtilacaktır. Hava is- tasyonunun inşası münasebetile na- fıa vekâleti, bu geniş bataklığın a: le kurutulmasını muvafık görmüş- tür. Hava istasyonu civarından geçen Melez çayı ile Halkapınar suyundan zla gelen ve şehre sevkedilemiyerek küçük dere teşkil mecrası da te- BU GÜN Kara yelkenli Kadirga Tefrikamızın ikinci kısmına başlıyoruz. İkinci Selimin ölümi- le yerine geçen üçüncü Muradın, kar: ni nasıl vurdurduğunu İngi yollara karşı Türkiyeden nasl yardım istediğini ve İngiliz sula- rma giden Türk denizcilerinin kahramanlıklarını; ve nihayet romanımızın kahramanı olan e nüs reisle (o (Françeska) nin çok heyecanlı âkibellerini pu kısım- da okuyacaksınız! ——— İ Dört kişiyi birden boğazlamışlar Kilis civarında bir bağda feci bir vaka Kilisin Yazıbağ köyünden İbiş, oğ- lu, kızı ve gelin! ile birlikte Suriye hududuna yakın bağlarına üzğim top- lamağa gitmiştir. İşlerini bitiremedik- lerinden o akşam n bağda yatmışlardır. Sabahleyin geçen yolcular, dördünün de boğazlanmış olduğunu görerek hükümete haber vermişler- dir. Jandarma derhal meseleye el Koy- muştur. Katillerin Suriyeden gelmiş olmaları ihtimali vardır. Tahkikata devam ediliyor. Elektrik şirketi Teessüs tarihindenberi olan hesapları tetkik ediliyor Nafıa vekâleti teftiş heyeti reisi- nin başkanlığı altında yedi kişilik bir heyet şehrimize gelmiştir. Heyet elektrik şirketinin teessüsü tarihinden beri olan hesaplarını ve umumi muamelâlını tetkike obaşla- mıştır. Alacahöyük hafriyatı Yeniden çok zengin eserler meydana çıkarıldı İstanbul 15 (A.A.) — Türk tarih kurumu Alacahöyükte devam etmekte olan hafriyatında yeniden çok zengin eserler meydana çıkmıştır, Sekiz metrede, bu yılın en mühim bakır devri mezarı bulunmuştur. Bir hükümdara aid olması mühtemel o- Jan bu mezarda altın «diyadems ba- kırdan geyik heykeli, insan idolu, dört güneş Gi güm! plar ve çok zen- gin ufak tezyinat p ası çıkmıştır, Mevsimin müsadesi nisbetinde yaf- riyata devam edilecektir. Kurumun Trakyadaki başladığı hafriyat da iler- lemektedir. Alpullu şeker fabrikası civarında açılan höyüğün üst taba- kalarında şayanı dikkat seramik par- çaları bulunmuştur. SİYASİ İCMAL Fransada vazıyet İspanyada faşistlerin şimalde Atlan- tik sahilinde kazandıkları muvaffakı- yetler ve İrunun sukutundan sonra San Sebastiyenin teslim olması. Mad- tid hükümetinin askeri mevkiini teh- lüikeye düşürdü. Çünkü faşistler bun- dan sonra bütün kuvvellerini Madridi sıkıştırmağa hasredebileceklerdir. İş- panyadaki komünisilerin harbi kay- betmeleri ihtimalinin artması bütün dünya komünistierini ve müfrit soş- yalistleri harekete getirdi. (Devamı 5 inci sahifede) Iktisat ve maliye vekilleri Zonguldağa gittiler Vekiller şark hududuna kadar seyahatlerine devam edeceklerdir İktisat ve maliye vekilleri Galata İktisa vekili Cliâl Bayar ve maliye vekili Fuad Ağralı şark vilâyetlerin- de yapacakları telkik seyahati için | dün saat 15 de Tari vapurile Zon- guldağa hareket etmişlerdir. İktisat ve maliye vekillerini rh- tamda vali ve belediye relsi B. Muhid- din Üstündağ ile mebuslar, Denizyol- ları, tahlisiye, deniz ticaret, Akay ve | Uman idaresi, Tü müdür ve erkânı ve diğer bir çok zevat uğurlamışlardır. Vekiller ile birlikte İranın Anka- ra sefiri Fehimi handa Zongulda- ğa gitmiştir. Bu münasebetle vapu- run direğine İran bayrağı çekilmiştir. İktisat ve maliye vekilleri Zonguldak- ta bir kaç gün kaldıktan sonra Ege vapurile seyahatlerine devam edecek- lerdir. B. Celâl Beyar ve B. Fuad Ağralı bu tetkik seyahatlerinde Zonguldak ve Trabzonda yapılacak liman işle- rini, İran transit yolunu ve Van gö- | lünde kurulan yeni işletme idaresini | Taksim bahçesi kapısında: — Çocuklarımza sahip olun madamlar, biletsiz bahçeye girmek dekiyorisnie — Affedersiniz, onlar daha küçüktür, rıhtımında teşyi edenlerle birlikte ve tesisatlarını gözden geç dir. Seyahat Erzurümı ve şark hi duna kadar sü; Vekillerle birlikte iktisat vekâleti ihrapatı müdürü R Servet te hareket etmiştir. İktisat vekâleti baş müşaviri B. Sami İşbay ve Eti Bank müdürü B. İlhami Nafiz Pamir Zonguldakta he- yete iltihak edeöeklerdir. şirece tir. Evlenmezseon bin lira verecekmiş Seneddeki imzanın sahte olduğu anlaşıldı Fransız tebaasından 1 Lakruva adında bir adam Krislin isminde bir kadın aleyhine ceza mahkemesinde bir sahtekârlık davası açmıştır. Davanın esası şudur: (Devamı 5 inci sahifede; parasız hava alınmıyacağını b