17 Kasım 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

17 Kasım 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Bugün sahife Sene 19 — No, 6497 — Fiatı her yerde 5 kuruş SALI — 17 TEŞRİNİSANİ 1936 Bugün sahife Telefon: 24240 (İdare) - 24249 ( Tahrir) « 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) —— aleyhtarları iş başına getiriliyor Tazyik devam ediyor, mahalli hükümet intihabata iştirâk etmiyen Türklerin 7 aydan 6 aya kadar hapsedileceklerini ilân etti Bir taraftan tazyik yapılırken diğer taraftan para ile ekseriyetin teminine çalışılıyor. Fakat sancak Türkleri her şeye rağmen'intihabata iştirâk etmiyor, Kırıkhan 16 (Hususi muhabirimiz» den) — Antakya ve İskenderunda intihabaa iştirâk ettirmek için taz- yike devam ediliyor. Fakat halk her teye-xağmen intihabata iştirik et- iniyor. Sancakta bütün dükkânlar kapatılmış ve halk iki üç günlük yi- Yeceğini alarak evlerine kapanmış lardır, Bazı Türk dostu memurlara me zuniyet verilerek (o yerlerine Türk aleyhdarı memurlar getirilmekte, bir kısmı da istifaya iehar edilmektedir. Kırıkhan © nuntakasında o halkın tazyike rağmen intihabata iştirâk ete mediği görülünce para İle ekseriye- tin temini yoluna gidilmiş ve yalnız bu mintakada halka 3,000 Suriye (Devamı 5 ci sahifede) yiyeceklerini alarak evlerine kapandılar Antakyadan bir görünüş enizaltı gemiler dün hareket etti Yavuz ve torpito muhripleri bugün Maltaya gidiyorlar Amiral Şükrü halkın tezahüratım temaşa ediyor IDonanmaya üit diğer resimlef 9 uncu sahitemizdedir) a biliz filosuna iadel ziyaret mak- ie Maltaya gi “mizdan Erkin den Mislle Dy VE Birinci dün alupina Mönü denizaltı gemileri Sabah limanımızdan sayrılmaş- Şükrü Okan dün sabah uza giderek son hazırlıkları güz“ den geçirmiştir. Saat 10 da İngiliz sefiri bir muşla Yavuza gitmiş ve amirale güzel yolculuklar temenni- sinde bulunmuştur. (Dövamı 5 inci sahlfede), Amiral Mareşal Fevzi Çakmak geldi Haydarpaşa rıhtımında istikbal edildi Büyük erkânı harbiye reisi maro- şal Fevzi Çakmak ve maiyetleri er- kânını hâmil bulunan Hamidiye kruvazörümüz sant lde şehrimize gelmiş ve Haydarpaşa açık- larında bulunan filomuzun yarına demirlemiştir, Mareşal saat 14,30 da Hamidiye- den ayrılırken topla selâmlenmıştır. Haydarpaşa rıbtımında İstanbul valisi ve belediye reisi, Romanya konsolosu ve İstanbul kumandan ve- kili istikbal etmiş ve bir müfreze as- ker ve müzika selâm resmini ifa et- miştir, Mareşal kendisini istikbale gelen- lerin ellerini sıktıktan sonra otomo- bille Göztepedeki ikamelgâhma git- miştir, Küçük sanatlar kongresi dağıldı Ankara 16 (Telefon) — Küçük sanatler kongresi umumi heyeti bu- gün toplandı ve encümenlerin ha- gzırladıkları raporlar okundu, dilek- ler üzerinde konuşmalar yapıldı. Kongre öğleden sonra dağıldı. Mü- mesgillerden bir kısmı bugün mem. leketlerine döndüler, Eski Fransiz nazırlarından M. Paul | Reynaud İtalyada bir tedkik seyahati | yapmıştır. Bu seyahtten dönüşte Pa- | ris-Soir gazetesinde uzun bir makale neşretmiştir. Bu makalede İtalyadaki tedkiklerinin neticelerini ve İtalyanın Almanya ile anlaşmasının sebeplerini anlatarak diyor ki: <Üç büyük devlet, Milletler cemi- yetinden ayrılmıştır: Japonya, Alman- ya ve İtalya... İlk iki devlet kendile- rinden çekilmişlerdir. Çünkü kuvvet- lerini izhar hususu: manevi kayıt- lar kabul etmi; dı. Hitler Alman- yası, bilhassa hır yanlığın mülhe ve inkâr ediyor. Faşist İlalyaya gelince, vakıa Mus- solini Bonapartın anawesini takip ede- rek, Papalık miskamile bir konkorda- to akdetti, Fakat ideali, hıristiyanlı- ğin tamamile zıddı olan cebir ve kuv- vet idealidir. Bu idezl, eski Romanın idealidir. Rejim, Romalıların gözüne kalın demir parmaklıklar ârkasında karnı doymamış dişi bir kurdu temiz Dün Maltaya hareket eden denizaltıları teşyi: Solda denizaltılar hareket ederken Yavuzdan görünüş, ortada Yavuz önünde tezahürat, sağda: Belıriyelilerimiz halkın tezahüratına mukabele ediyorlar Antakya ve İskenderunda Türk Eski bir Fransız nazırı diyor ki.. > Habeşistandaki kolay muvaffakiyet İtalyanın iştihasını artırmıştır,, Almanyada olduğu gibi İtalyada da dünyayı altüst edecek bir hadiseye intizaren asabi gerginlik içinde yaşanıyormuş gösteriyor. Bundan daha beliğ ne var- dır? M. Mussolini, fasi alini şu meşhur formü ti: «Çocuk doğurma ne ise, harp da erkek için odu eski Romalıların, iptidai beşeriyelin Jormülüdür.» Italyaya 3000 ölüye mal olan Habe- şistan harbi, gösterdi ki, geçici bir iztı- raba mukabil mükemmel ve devamlı bir harpti, M. Mus «Şimdi İalya me: 7 muşturu diye bağırm i dur ki, bu kolay muvaffakty. sım arltırmıştır. Almanyada ol gibi İtalyada da milet bütün dü yı alt üst edecek bir hadiseye ti; asabi bir gerginlik içinde yaşıyor. Bundan başka nasıl olabilirdi ki, har- bin ferdasında M. Mussolini Rolon- yada halka: «İtalyan sulhünün zeytin (Devami 5 inci sahifede) GİRİLİR N Kadın şapkalarının 1937 de göstereceği tekâmülden İki örnek!...