16 Şubat 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

16 Şubat 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Eskişehirde bu sene kış zorlu geçiyor Bursa - Eskişehir güreşçileri arasındaki Güreşçiler ve Eskişehir (Akşam) -— Eskişehir bu sene kışı zorlu bir şekilde geçiriyor. Ha- vaların hergün birkaç defa m vE şehirde hastalıkların bep olmaktadır. Bu yüzden kış toplar. tıları azdır. Kış gelince Eskişehirde yolsuzluk bü- tün fecaatile göze çarpar. Mahalle ara- larındaki yolları kaplıyan çamurlardan geçmek çok güçtür. Bu sene yapılan Bağlar yolu caddesi mühim bir ihtiyaci karşılamıştır. Bunu yeni yolların takip! etmesi bekleniyor. Eskişehirin başlıca derdlerinden biri de elektriktir. Elektrik burada çok pa- halı, kilovatı 26 kuruştur. Elektrik şir- keti, anonim şirket halini aldıktan son- Ta bir parça tasarruf yaparak elektrik Ücretini indirebilirdi. Herhalde halk elektrikten isitfade için ücretlerin in- dirilmesini bekliyor. SPOR FAALİYETİ Yeniden seçilen Halkevi spor şubesi komitesi esaslı bir şekilde çalışmak için bir program çizmiş ve tatbikine başla- mıştır. Şubenin ilk işi bir beden terbi- yesi kursu ve bir de bayanlar klübü aç- mak olmuştur. Beden kursuna pek çok gençlerimiz büyük bir iştiyakla devam etmektedir. Geçen pazar ilk umum! toplantısını yapan bayanlar klübü u- zun konuşmalardan sonra bir ana yasa yapmış ve başkanlığa doktor Ferruhun eşini seçmşitir. Şubenin tertip ettiği güreş teşvik müsabakaları da çok güzel olmuş ve Puan itibarile birinciliği Demirspor ka» zanmıştır. Demirspora bir kupa, birin- ci gelen güreşçilere de birer madalya verilmiştir. Spor mıntaka heyeti altı aya yakın zamandanberi faaliyet gösteremiyor- du. Bir ay evvel genel merkez, şimendi- fer fabrika müdürü Şevket Akyazıyı müsabâkalar heyecanlı oldu başkanlığa seçmiş ve heyetin biran ev. vel teşkili için emir vermiştir. Şevket spor mıntaka heyeti Akyazı ajanların isimlerini genel mer- 'keze bildirmiştir. Mıntaka heyeti seçil- dikten sonra esaslı bir şekilde çalışma- ğa başlanacak ve hemen lig maçları tertip edilecektir. Bu sene genel merkez spor sahamız için dört bin lira ayırmıştır. Bu para 14 sahada tribün inşasına başlanacak ve hususi muhasebenin vereceği tahsisat- la sahamiz yavaş yavaş ikmal edilecek- ” yarıda kalan güreş salonu- da hususi muhasebenin verdiği (1500) lira İle ikmal edilmeğe başlan- mıştır, BURSA - ESKİŞEHİR GÜREŞ MÜSABAKALARI Halkevi spor şubesinin himayesinde tertip edilen güreş müsabakalarına başlandı. İki sene evvel şehrimi- ze gelen ve yenilen Bursalılar bu sefer daha kuvvetli bir kadro ile gelmişler- di. Birinci günkü güreşler teşvik mahi- yetinde idi. İkinci günü güreş salonunda vali, ko- mutan ve diğer birçok zevat hazır bü- Tunuyorlardı, Güreşçilerimiz çok büyük muvaffakıyet gösterdiler ve beş maçın hepsini de kazandılar, Yalnız 61 kilo- da Bursalı Ahmed hasmını tuşla yendi- ği halde orta hakemler görmedi ve bu genç mağlüp oldu. Galip gelen güreşçilere, Halkevi ta- rafından birer madalya verildi, takım halinde birinciliği kazanan Eskişehir de güzel bir kupa kazandı. Yakında İs- tanbul B takımile ve ondan sonra da Ankara ile temaslar yapılmağa başla- nacaktır, KIZILAY BALOSU Şehrimiz Kızılay şubesi parti salon- larında kostümlü büyük bir balo ver- di. Şehrimizin bütün güzide halkını bir arada toplıyan balo çok güzel oldu. Kostüm ve dans müsabakaları yapıldı. Geç vakte kadar eğlenildi. İnegöl (Akşam) — Burada spora büyük ehemmiyet verilmektedir. 13 sene- denberi faaliyette bulunan İdman yurdundan başka «Yeni Doğan spor kulü- bü» adile ikinci bir kulüp daha açılmıştır. Şimdi bu iki kulüp arasında sık sik müsabakalar tertip edilmekte, maçlar Hiyük bir alâka ile takib edilmektedir. Son yapılan maçta Yeni Doğanlılar İdman yurduna 3 - 0 yenilmişlerdir. Maç günü bu iki kulüp oyuncularının bir arada alınmış bir resmini gönderiyorum, : Diyarıbekirde fabrikalar Şimendifer politikasının iktisadi' sahada hayırlı neticeleri Diyarbekir (Akşam) — Şimendifer düdüğünün ötmesini müteakip Diyarı- bekir iktisadiyat Aldminde büyük inki- şaflar başlamıştır, Evvelce açılmış olan| iki un, bir kiremit fabrikasına ilâveten bir buz bir elektrik fabrikası açılmıştır. Bundan sonra ipekçiliğin inkişafı için de mevcud ipekli tezgâhları ıslah edile- cektir. Mevcud fabrikalar içerisinde en yade işe yarıyanları un fabrikaları- dır. Bu fabrikalar şehir halkına, hattâ civar vilâyetlere çok temiz un yetiştir- mektedir. Bu sene kışın şiddetli za- manlarında sular donduğundan taş de- ğirmenlerinin ekserisi işlememiştir. Un fabrikaları olmasaydı şehir halkının ek- mek yüzünden eplce müşkülâta düşe- cekleri muhakkaktı. Buhar ve elektrik- le işliyen un fabrikaları şehrin ve vilâ- yetin un ihtiyaçlarını temin etmiştir. Mevcud fabrikalar şimdiye kadar bu- harla islemekte idi. Şimdi elektrik ce- rTeyanı muntazaman verilmeğe başlan- dığından fabrikalar makinelerinde ta- dilât yapacaklar, makinelerini elektrik- le işleteceklerdir. Diyarıbekirde bir katil yakalandı Diyarbekir (Akşam) —933 senesi ha- ziranında, aralarında bir su mesele- sinden dolayı çıkan kavga üzerine Mar- dinkapısı civarında deli Ramazan iş- minde birisini tabanca kurşunile öl- dürüp kaçan Mehmed üç sene şurada burada serseriyana dolaştıktan sonra gelmiştir. Mehmedin şehre girdiği zabıta tara- fından haber alınmış ve kendisi giz- lendiği yerde yakalanarak adliyeye tes-| Jim edilmiştir. Ceyhanda yeni bir hükümet kona- Şına ihtiyac var Ceyhan (Akşam) — ikşam) — Ceyhan, iktisadi ve ziral bakımdan Adanamuzın en iyi bir kasabasıdır, Son seneler içinde ka- sabada büyük bir imar faaliyeti başla- mıştır. Bu faaliyet günden güne ilerle- mektedir, Belediyemiz çok çalışmakta ve kasa” bayı güzelleştirmektedir. Ceyhanın bir çok eksikleri arasında en mühim ve başta geleni de bir hükümet konağı- nın olmamasıdır. Bir hükümet binası varsa da bu bi- na artık işe yaramıyacak derecede €s- kimiş olduğundan bundan iki sene ev- velisi tahliye edilmişti. Şimdi hüküme- tin kira ile ourduğu bina hem dar hem! de kışın soğuk ve yazın sıcak oluyor. Bundan önce hükümet konağının ya; pılması için alâkadar makam tarafm- dan İeşebbüsatta bulunulmuş ise de şimdiye kadar bir semere hasıl olma- mıştır. O vakit kasabanın bal ve vakti yerinde olanları para vermek suretile yardımda bulunacaklarını vaad ve köylüler de taş, kum, kireç gibi gerek- MW nesneleri kendi arabalarile getirecek»! lerini taahhüt etmişlerdi. Aradan epey bir müddet geçtiği hal- de bir hazırlık yoktur. Ceyhan hükü- met, konağının biran önce yapılması için işe başlanmasını halk sabırsızlıkla beklemektedir. Bir avcı ihtiyatsızlık yüzünden kendi tüfeğile yaralanarak öldü Kastamonu (Akşam) —İhtiyatsız ha-! reket yüzünden ava giden iki köylüden biri ölmüştür. Akkâyâ nahiyesinin Karaş köyünden Kâmil ve Abdullah isminde iki kardeş ava çıkmışlar, yolda konuşmaya dal- muşlardır. Abdullah bu esnada tüfeğini baston gibi yere dayaya dayaya gider- ken tetik bir çalıya takılmış, tüfek ateş alarak çıkan saçmalar biçarenin beyni ne saplanmış ve derhal ölmüştür, Kastamonuda geniş bir avcılık faaliyeti başladı İnebolu civarında bir günde yüz elli domuz öldürü ildü. SALE MEME Yukarıda Avcılık klübü azalarından bir kısmı ve vurulan domuzlar, aşağıda Sky ile bir gezinti Kastamonu — Bundan on beş gün evvel yağan şiddetli karlar Kastamonu- da geniş bir avcılık fasliyetine sebep ol- muştur. Resmi avcılık teeşkkülü Daday, Taş- köprü, Ilgaz ve Araca av seyahatleri tertip ederken köylüler de boş durma- makta, bilhassa kış yüzünden aç kalıp köprüye inen domuzları avlamaktadır- lar, Geçen hafta avcılık klübü azaları Da- dayın ilerisinde yedi domuz vurarak getirmişlerdir. Resimde bu domuzlar | görülmektedir. Bilhassa İneboluda domuz avları çok! heyecanlı oluyor. On beşgün evvel, | İnebolunun üç saat kadar şarkındaki | bir dereye 200 e yakın domuz-dolmuş, | Haftanm muayyen günlerinde teğmen bay Tahsinin ve bay Mümtazın nezareti Altında kayak talimleri yapılmaktadır. Halkevinde bir de boks şubesi açıla- cak, boks dersleri verilecektir. Bütün le- vazım İstanbula sipariş edilmiştir. Resimde kayak talimleri yapan bir grup görülmektedir. (1) Dağcılık mu- allimi B. Tahsin, (2) Dağcılık şubesi kaptanı B. Mümtazdır. Sahte jandarma baş çavuşu 18 ay hapse mahküm oldu Manisa 12 — Kendine jandarma beşçavuşu verarek birçok kim- &leri dolan n Hakkı 18 ay hapse mahküm edil; i; ve bu dere içindeki köyleri tehdid eder (Bir milyon kilo balık tutulacak bir vaziyet hasıl olmuştur. Köylüler derhal ellerindeki çakmak- Mı silâhları bir tarafa bırakarak baltala- rı ve palaları kavramışlar domuzların üzerine hücum ederek 150 kadar domuz öldürmüşlerdir. Dere domuz ölüsile dol- muştur. Bir müteşebbis te bu domuz- ları İstanbula sevketmiştir. Av faaliyeti hâlâ devam etmektedir. Gençliği spora teşvik için vali bay Av- ni Doğanın yardımile Halkevinde bir dağcılık ve avcılık şubesi açılmış, Kas- tamonu gençlerini etrafına toplamıştır. Manisa — Manisa Halkevi her haf- ta bir köy gezisi tertip etmektedir. Bu gezilere fazla rağbet vardır. 7/2/93T pazar günü Turgutlu kaza- sının Çatalköprü köyüne iki yüz elli kişilik bir kafile ile gidildi. Başta İlbay Lütfi Kırdar ve refika- İzmir (Akşam) — Torbalı kaza- sında Cellâd gölünde bulunan ve bir milyon kilo tahmin edilen balıklar sa- tışa . çıkarılmış ve bir müteahhide ihale edilmiştir. Balıklar, tutularak müteahhid ta» rafından kilosu üç kuruştan satıla- caktır. Yakında kurutulacak olan göldeki balıkların hepsi de tutulacak- tır. Göl kurutulduktan sonra meyda- na çıkacak erazi, göçmenlere satıla- caktır. Tarı, Tümgeneral Ali Riza Artunkal ve refikaları ve birçok sporcular olduğu halde Çatalköprü köyüne gidildi ve muhtelif mevzular üzerinde köylülere konferanslar verildi. Yukarıdaki fotoğrafta geziye iştirak edenler köylülerle bir arada görünü- yorlar,