9 Mart 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

9 Mart 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

AKŞAM'ın Küçük İlânlarını Mutlaka Okuyunuz! KÜÇÜK İLÂNLARIMIZ Pazar, Salı ve Perşembe günleri çıkar, —— Sene 19 — No, 6604 — Fiati her yerde 5 kuruş amm Budapeşte 8 (A.A.) — Memleke- . iv tin her tarafında müteaddit miting- ; ler yapılmıştır. Nümayişçiler, gerek vizm aleyhindeki tahrikâta, ge- Tek bolşevikliğin lehinde yapılmakta “İan tahrikâta nihayet vermek için Süratle icap eden tedbirlerin alım Mâsını istemişlerdir. Hiristiyan mebuslardan Petrovacz, Budapeştede bir nutuk söyliyerek de- Miştir ki; «Almanyadan, (bizim dostumuz olup olmadığını sormamız icap, eder. Almanya, Avusturyayı il hak etmek istiyor. Bu siyaset, bizim Mehafimize mugayirdir. Almanya, Avusturyayı yuttuktan Yakkuf eder mi? Bu ciheti de bilmi- Yoruz, BAŞVEKİLLE. MÜLÂKATLAK Büdüpeşte 8 (A.A) — Başvekil B, anji YÜfrit sağ cenahın en faal #ahsiyetlerindeni biri ilan Meeser ile Sonra, acaba bizim hudutlarımızda te Bugün sahife SALI — 9 MART 1937 Nekomünizm,nefaşizm Macar parti reisleri “Bunların her ikisinden de sakınalım,, diyorlar Sağ cenahın çıkarmak istediği hadise münasebetile Macaristanın her tarafında mitingler yapılıyor, Almanya son teşebbüsle alâkası olduğunu kati surette tekzib ediyor Budapeşteden bir görünüş jelerinin meydana çıkması neticesinde ne gibi cezalara çarpılacaklarını ve esâri sen bir ceza tatbiiki mevzuu bahis olup olmiyacağını merak etmektedirler, şi harekete geçmemenin ileride tehli- keler doğuracağını söylemektedirler, Öğleden sonra Gyor'da bir miting tertip edilmiştir. Müttehid hıristiyan Telelon: 24240 (İdare) » 24249 (Tahrir) « 24248 (Müdür) - 20113 (Klişe) Hatayın ana yasası Komite statünün birinci maddesini müzakere etti Müşahidlerin : dinlenmesine karar verildi. Komite hergün toplanacak Cenevre 8 (A.A.) — Havas ajansı bildiriyor: Hatay meselesinin haline memur komite bir haftalık bir tatil den sonra bugün saat 17 de Belçikalı Bourguinin riyaseti altında tekrar mesaisine başlamıştır. Fransız murahhası Decaix komite- nin toplantılarında bulunmak üezere Cenevreye gelmiştir. Komite bu top- lantı devresinde Milletler cemiyetinin müşahitlerini dinliyecektir. Cenevre 8 (A.A.) — Anadolu ajan sının hususi muhabiri bildiriyor: Komite bugün öğleden sonra geç yakta kadar içlima etmiştir. Bugünkü müzakere, statünün birinci maddesi üzerinde olmuştur, Komitenin daveti üzerine Sancaktan Cenevreye © gelen müşahitlerin, Sancağın cenub hudu- r— Bugün dinlenecek bilaraf müşahitler 5 mart tarihli İstanbul gazetelerin- dundaki Bayır, Bucak ve Hazne hahi- yeleri hakındaki müşahadelerini din- lemeye karar vermiştir. Komite her gün toplanacaktır. Cenevre $ (A.A.) — Anadolu ajan- sının hususi muhabiri bildiriyor: de Suriye eski maliye nazırı B. Hasan Cebbarenin beyanatı intişar etmiştir. Bu beyanatta Hasan Cebbare, Millet- ler cemiyeti komitesi tarafından vaki olan davet üzerine Cenevreye gittiğini (Devamı 5 inci sahifede) Vataniler Türklere ihtilâl çıkartmak istiyorlar Uzun bir mülâkat yapmıştır. Diğer ta- "Teşebbüs, proje halinde kaldığı için Taftan siyasi kısım şefi ve polis müdür | bazı kimseler, muhalif partilerin azası Muavini Heteny'nin istifası tekzip edil.) olan müteşebbisler hakkında takibatta Mektedir | bulunmanın müşkül bir iş olacağını Siyasi mahfiller, sağ cenah fırkaları- | beyan etmekte, fakat bir yandan da Min iktidarı ele almak hususundaki pro-| hükümet darbesini hazırlıyanlara kar- Filistinde yeniden örfi idare ilân edildi Kudüste silâhlar atıldı, Hayfada bomba patladı, ölenler var b) i geten İngiliz askerleri detli tedbirlere bir başlangıç olduğu söylenmektedir. Kudüste bir cadde ve devriye Kudüs 8 (A.A) — Geçen hafta Filis.i de Araplarla Yahudiler arasında çi- kanlı hâdiseler dolayısile örfi ida- ? İlânınâ kârar verilmiştir. Ayni za- Mânda bir takım inzibati tedbirler de inacaktır. Bu tedbirler, söyrüseferin rması, mağazalarla sinemaların ka- nası, askerlerin kışlâlardan dışarı Üikürıması, devriyeler dolaştırılması, yol ağızlarına atlı müfrezeler-ika- *si gibi şeylerdir. Ördü idarenin ilânı, alınacak pek şid- Kudüs 8 (A.A.) — Hâdiseler çoğal- maktadır. Dün atılan birkaç el allâhla bir Arap ölmüş ve bir çocuk yaralan- mıştır. Halk, Yahudi mahallesinde iki Araba hücum etmiştir. Bir bombanın vaktinden evvel patlaması, Hayfada | 4 Arabın ölümüne sebep olmuştur. Bü- | | tün memlekette polis, müdahaleye ha- zır bir vaziyettedir. (Devamı 6 inci sahifede) partisi azasından olan eski başvekil Friedrich söz alarak demiştir ki: <Mü- dahale etmek sırası gelmiştir. Başvekil hakkında yapacağı icraata göre hüküm VEPECEĞİZ.> (Devamı 5 inci sahifede) | B. Şükrü Kaya Ankaraya gidiyor Dün Adanada Hatay mevzuu üzerinde konuş- malar yapıldı RE B. Şükrü Kaya Mersin Halk partisinden çıkarken Adana 8 (Hususi muhabirimiz den — Mersinden buraya gelen De- hiliye vekili ve Parti genel sekreteri B. Şükrü Kaya bugün Halkevinde Hatay mevzuu etrafında halkla ko- nuşmalar yapmıştır. Adanada büyük bir hars komitesi kurulacaktir. B, Şükrü Kaya bu akşamki Toros ekspresile Ankaraya müleveccihen hareket etmiştir. Türk - Fransız: ticaret anlaşmasşi Ankara 8 (Telefon) — Türk - Fran- siz ticaret anlaşmasının müddeti 13 mayısta bitecektir. Ticaret anlaşma” sının yenileştirilmesi için bugünlerde müzakereye başlanacaktır, » Vatanilerden silâhlı bir kafile silâhsız Türk köylülerine tecavüz ettiler Halep 8 (Hususi) — Vataniler son zamanlarda propağanda Okuvvetleri- nin mühim bir kısmını Kuseyir mıntakasında teksif etmişlerdir. Halep yakı- nında Âneden köyünde Şeyh Ahmed namında biri Kuseyire gönderilmiştir. Bu adam bir zamanlar hu muntakada Vataniler namma yararlık göster miştir. Şeyh Ahmed yanında bazı şahıslar olduğu halde şimdi bu mıntakada köy, köy dolaşmakta, Türk halkını taciz eden her türlü vasıtaya müracaat etmektedir. Bu adamın yegâne maksadı Türk halkını ihtilâle sevk etmektir. Türk köylüleri Şeyh Ahmedin ve avetesinin tahrikâtına sükünetle mukabe- le ediyorlar, Hama $ (Hususi) — Yukarı Kuseyir nahiyesinin Sofular köyünden Har- biye yolu ile gelen Vatani mensuplarından silâhlı bir kafile, silâhsız Türk köylülerine tecavüz etmişlerdir. Bu teoavfiz Bedevi caddesinde vukubulmuş- tur. Tecavlize inzıbat kuvvetleri lâkayd kalmışlardır. Bu gibi hadiseler Ku- seyir civarında tekerrür etmektedir. Lâzkiye 8 (Hususi) — Vataniler tarfından yapılan tahrikâtla bazı arap mıntakalarında saf halk iane maksadile dolandırılmakta ve silâh, cephane alacağız. Sancağı böylece Suriyeye ilhak edeceğiz. O zaman Sancağın güzel toprakları, bol mahsulleri yağma edilecektir, gibi sözler serfedilmekteğir. On sak PARA a — Bu silâh sesleri ne?,.. Bir yerde eğlenti mi var acaba?... — Hayır, ziraat müdürlüğü bir karga vurarna beş kuruş veriyormuş! ...