10 Mart 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

10 Mart 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Balkan trenlerinde müşterek tarife Için müzakere başladı. “ Türkkuşu Sene 19 — No, 6605 — Fiati her yerde 5 kuruş tayyareleri dün İzmirden geldiler Yeşilköyde yapılacak hava bayramına 5 tayyare ve 4 plânör iştirak edecek Dün İzmirden gelen Türkkuşu tayyareleri ile plânörü Önümüzdeki pazar günü, İstanbul- Yapılacak hava bayramına İştirâk "ek için dün İzmirden - yüzbaşı * Zekinin kumündası altında Türk- küğunu âit iki tayyare ile bir plânör Yeşilköy hava meydanına gelmişler V8 hava kurumu erkântle kesif bir halk kütlesi tarafından hararetli su- ? karşılanmışlardır. Birinci tayyarede yüzbaşı B. Ze kiden başka B. Tevfik ve Faruk, ikin- cide B. Vecihi ve -Adil, pitinörde de B. Ferid bulunuyorlardı. İki tayyare ile plânör, dün sabah saat 8,15 de İzmirden kalkinışlar ve Ödemiş, Torbalı, Bayındır, Tire Üze- rinden, pek alçaktan uçarak bir saat 20 dakikada Bursaya vararak yere inmişlerdir. Tayyarecilerimiz, Bursa- da pek hararetli . bir surette karşılan- mışlardır. (Devamı 4 üncü sahifede) Suriyede Türklere karşı - çeteler teşkil ediliyor Demirgömleklilerle Fransızlar arasın- daki çarpışmada 60 vatani tevkif edildi Şam 9 (Hususi muhabirimiz. den) Geçen ay Halepte Vatanile- u faşist, teşkilâtı olan demirgömlek- *l€ Fransız zabitleri arasında vu- n müsademe neticesinde 64 alani tevkif “edilmiştir. Bunların kemeleri Halep: askeri mahke- de görülecektir. , amam 9 (Hsususi) — Suriyenin Müye hududu üzerinde yer yer çe yy ilinin devam olunmaktadır. Hani türkler aleyhine tedhiş İng i Getölerle temin edilmek - is- İri, © Bibi diğer taraftan da Türk- minarelerde otomobil korneleri ikları propaganda vasıtası ola- Daya anılmaktadır. Bu delice pro- a herkesi güldürmektedir. SAN CEKBARENİN BEYANATI PROTESTO EDİLDİ Maliye Istan- Hatay rasında garip bir hisle ve nef- lanmıştır. Hasan Cebbare- , Hasan Cebbarenin Büzeteleri, & “beşi halkı 2 rindeki beyanatı Yeti İ min: Sancağı temsil edemiyeceği âli | Komisere bildirildiği gibi Pransız ha- | riciye nezaretine, Milletler Cemiyeti. he de telgrflarla protesto mazbuta- larile müraca, vaki olmuştur, Hasan Cebbarenin maruf bir alevi düşmanı olduğundan bu adamı iste- mediklerine dair alevilerin de Mik letler Cemiyetine o protesto telgrafı çekmişlerdir. ÇOCUKLARI «Akşamı» in ÇOCUK DÜNYASI yalniz sizin için gayet eğlenceli, faydalı ve zengin ikramiyeli bir müsabaka açıyor. Tafsilâtını bekleyiniz! * Yazı milsabakasında birinciliği kağanan yazı, muharririnin - res- mile » birlikte cumartesi” günkü ÇOCUK DÜNYASPında “ neşredi- lecektir. ÇARŞAMBA — 10 MART 1937 Atatürk Ankaraya avdet ettiler Haydarpaşa garında samimi teşyi merasimi yapıldı Reisicumhur Atatürk dün öğ leden sonra hususi trenlerile An- karaya hareket etmişlerdir. Akay idaresinin Heybeliada vapuru dün öğle üzeri Dolmabahçe sarayı ön- lerinde demirlemiştir. Atatürk saat üçe beş kala sa- raydan Çikmuşlar ve Heybeli va- puruna binmişlerdir. Şehrimizde bulunan müarif vekili B. Saffet Arıkan, saylavlar ve diğer zevat ta vapura girdikten sonra Hey- beli hareket etmiş ve saat üçü yir- mi geçe - Haydarpaşa iskeleşine yanaşmıştır. Atatürk ve maiyetleri vapur- dan çıkarak Haydarpaşa garına girmişlerdir. . Bu sırada Haydar- paşad bulunan halk Büyük Ön- deri candan tezahüratla selâmla- mışlır. : Atatürk saat üç buçukta Riyaseticumhur trenine girmiş ler ve halkın sürekli alkışları ara- sında Ankaraya haraket etmiş lerdir. Maarif vekili B, Saffet Arıkan, vali, İstanbul kumandanı, şehri- mizde bulunan saylavlar ve daha birçok zevat Büyük Önderi Hay- darpaşa garında teşyi etmişlerdir. Kalbi sağ tarafta bir genç Şoför Mustafanın sıhhati yerindedir Şoför Mustafa (otomobilin önündeki uzun boylu gençtir) İnegöl (Akşam) — Geçenlerde ga- zeteler kalbi sağda bir Türk gencinden bahsetmişi ide de böyle biri Mustafa bir yamanlar sebzecilik ve meyvacılık yap- mıştır. Sonra şoförlüğü tercih etmiştir. 328 doğumludur. Kalbi sağda olduğu askerlik muayenesinde anlaşılmıştır. Mustafa uzun boylu, esmer, zayıf fa- kat sıhhati yerinde ve çalışkan bir gençtir, Spora, blihassa futbole çok me- rakı vardır. Yakın zamana kadar fut- bol oynuyordu. Çok şakacıdır, Şimdi seyyar sergi adındaki otomobili kullar- maktadır. Kalbinin sağda olmasının kendisne hiç bir zahmet vermediğini söylüyor. Almanyaya staja gidecekler Ankara 10 (Telefonla) — Devlet de- miryolları muhasibi B, Abdülkadir ile Pazar günü Yeşil- köyde büyük bir hava bayramı yapılacak. — Telefon: 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Müdür) - 20113 (Klişe) B. Şükrü kaya Mersin limanı işile meşgul oldu Bugünkü ibtidai ahşap iskele tahmil ve tahliyeyi güçleştirir, masrafları artırır Mersinin bugünkü derme çatma ahşap iskelesi Mersin 9 (Akşam) — Dahiliye vekili şehrimizde bulunduğu sırada Mersinin liman işlerile yakından alâkadar olmuş- lar, belediyenin teşebbüs edip tahak- kuk ettiremediği büyük liman projesi hakkında izahat ve notlar almışlardır, Cenub bölgelerin biricik transit mer- kezi olan Mersin pek iptidai bir iskele- ye sahib bulunuyor. Mersinin merkezi ehemmiyeti nazâri itibara alınmasa bile, hali hazırdaki ahşab derme çatma iskele bir vilâyöt merkezine yakışmaz. Akdeniz sahillerimizin ön güzel, en modem bir şehri olan Mersinde, büyük ve belon bir iskele yaptırmak müsta- cel ve mühim bir iştir. İskelesizlik yüzünden büyük vapur- lar uzaklarda demir atmakta ve bu yüzden yüz binlerce ton hububat kayık ve mavnalarla vapurlara tahmil edil- mekte, Çukurova çiftçisi büyük zarar- lara girmektedir. İskeleden vapura tah- mil masrafları çiftçi için büyük bir ye- kün teşkil ediyor, Haber aldığıma göre dahiliye vekili- miz, bu işi müstacelen ele alarak Mer- sinlileri ve binnetice o Çukurovalıları sevindirecektir. Balkan trenlerinde müşterek tarife Türk ve Bulgar şimendifer idareleri arasında Sofyada müzakereler başladı yolları hasılat dairesi müdürü B Naki Şark demiryolları kumpanyası sa- tın alınmadan evvel Balkan devlet. lerile aramızda müşterek bir tren navlun tarifesi yapılamamıştı. Şimen- difer işletmelerinin bazı Balkan dey- letlerİnde hükümetin elinde bulun- ması ve bizde ise hususi bir şirket ta- rafından idare edilmesi böyle bir ân- aşmaya imkân bırakmamıştı. Şark demiryolları hükümetimiz ta- rafından satırı alınınca müşterek ta- rifenin yapılması müvafık görülmüş ve davet üzerine de Devlet demir- müfettişlerinden Mazlum ve muhase- be şeflerinden B, Eminin Alman de- miryolları muhasebesinde staj yapmak üzere Almanyaya gönderilmeleri ka- rarlaşmıştır. Etem İzzet Benice Pervasız ve dobra bir karakter, Bü- tün rikkat ve edebi inceliğine rağmen * Fakat düşmanlarını ile münakalât dalres muavini B. Şerafeddin — Bulgaristana ( gönderii- miştir. Bu husustaki müzakerelere Solya- da başlanmıştır. Diğer bazı Balkan devletleri de müzakereye davet edil- mişlerdir. Müşterek tarife yapılırken ucuzluk ve . sürat gayeleri göz önünde tutu- lacaklır. Devletler arasındaki mevcut husus! tarifelerde “buarada tedkik (Devamı 4 üncü sahifede) YE Fotoğraf tahililleri I.. (14) en körpe çamları bile bir hamlede de- şa siwen i virmekten çekinmez! (Ağaçları ko- ruma cemiyetinin nazarı dikkati cel- bolunur.!) Mücadele ve mübarezeyi çok sevef, daima kendine göre seçer, en aşağı bir milyon lirası olmiyan valandaşla .münakaşaya te- nezziil bile etmez!... Giriştiği kavgalar ne kadar şiddeti olursa olsun asla korkmaz, #ıl olsa bir tarziye ile partiyi cağına İnancı vardır! Hakikaten bir «İztırap çocuğus dur; Mİ Fakat ıztırap; bu çocuğun anası m dır, babası mıdır ve ıztırapla olan ka- rabeti meşru mudur, belli değildir! Çalışmasında hiç bir meslektaşmda bulunmıyan bir hususiyet vardır, hem Töman yazar, politika : ma- kaleler yazar, hem de mahkemelerde dâva peşinde koşar ve sağa sola tar- ziyenameler yetiştirir! Gazetecilikteki metodu Amerikalı gazete kralı (Hearst) ile at başıdır! Talii (Hearst) ün talline çok benzerse de Açık söze ilâveten çıkardığı gazete- rin Son telgraf değil Son koz olmasi muhtemeldir!...