18 Mart 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

18 Mart 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Paristeki kargaşalıklarda 6 ölü, 200 yaralı var Başvekilin kalemi mahsus şefi de yaralılar arasındadır a n BE t Bti ai 4...
 Atatürk, muhterem misafirimiz Antoneskoyu kabul buyurdular Dost Rumen hariciye nazırı Ankarad fevkalâde tezahüratla...
 Hatayın anayasası Eksperler komitesi dün bir tebliğ neşretti Komite 9 nisanda toplnnmak üzere dağıldı. B. Menemencioğlu dün
 Avrupa vaziyetinde düzelme ümidi yoktur Geçen hafta sonunda yeni bir hâdize Avrupa politikasına — iyileşmâ ümidi değilse bile
 B. Chamberlain Eski lngılıı hırıcıye nazırı kalb sektesinden öldü Londra 17 — Eski hariciye naz B. Austen miştir. Mteveffa T8

ugün sahife Sene 19 — No. 6613 — Fiati her yerde $ kuruş — —memaaammr — PERŞEMBE — 18 MART 1937 AKŞAM ilân servisi, telefon 24240 Telefon: 24249 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Müdür) - 20113 (üye) "KÜÇÜK ÂİLNLARIMIZ En ucuz ve en tesirli ilân vasıtasıdır * defas: 98 kuruş © Atatürk, muhterem misafirimiz ? Antoneskoyu kabul buyurdular Dost Rumen hariciye nazırı Ankarada! fevkalâde tezahüratla karşılandı Dün akşamki ziyafette hariciye vekilimizle muhterem misafirimiz arasında karşılıklı-samimi nutuklar söylendi nezdlerinde bir buçuk Avrupa vaziyetinde düzelme ümidi yoktur alta sile yöni bir hâ- politikasına © iyileşme ümüdü değilse bile biruz aydınlık ge- de, Almanya < Fransa, Al - Belçika hudutları, İngillere yanım kefaletile garanti altına alınmıştı, Lökarno namile meşhur bu muahedeyi, bir sene evvel Almanya bozdu. ve askerlikten tecrid edilmiş olan Ren mmntakasm işgal ett. O zamandanberi İngiltere, yeni bir Lokamo mu Ayrupanın görbi mine uğraştı. İngiterenir anidz gönderdiği nota ve İtalya ancak geçen ha: verdiler. Bu cevablar umumi sulh ba- | kırundan dikkate değe! Almanya uzun müd: alacak yeni Bviçikaya, “ne Fransaya asla yacağını temin ediyor. Fakat, böyle “bir taahhüde < girişmek “için, sahın Sovyet Rusya ve Çekoslo- Polonya “He yaptığı ittifak ve ardım misaklarının -orta- lâzım geldiğini ileri sü- Daha doğrusu Avrupanın gar a sulhu temin ediyor, orta Av padâ Ve Avrüpa Ş erbes: kal mak şartile . nda se: Hadisenin ikinci İngiisreye verilen cevapla: Almanya ilç İtal 1 etmesidir. Habeş harbinden sonra Al litikasına yaklı reketi mu du; -Avustur tamamen zıd politikalarının. -biribirile mümkin -sayılmıyordu. mühim noktası zahiri -sanılıyor- »selesinde . biribirine anlaşması Fakat, - Hit lek, Avusturya ile anlaşarak, daha doğrusu, Avusturya davasını daha uzun. bir istikbale bırakarak Sovyet düsunanlığı etrafında İlalya ile bir- leşti; İspanyadaki faşist ve ünist mücad iki devleti biribirine daha fazla yaklaştırdı. Avrupa politikasın- da, İtalyanın. İngiltereye karşı soğuk ve. çekingen. davranması, bilâkis Al manyanın İngütereyi mak arzusu, bu iki politikayı ayıran tek fark olarak kalmıştı. İtalyanın İngiltere ile Akdenizde anlaşmış ol vasi bu farkı da ortadan kaldırdı, Almanya - İtalya siyasetinde tam birlik hüsule getirdi. Yeni bir garb misakı hakkında iki devletin İngilte- röye verdikleri cevabın aynı olması Avrupa etinde aydınlık miş tır (Devamı 9 uncu sahifede) kkk Ankara 17 (A. A.) — Reisicumhur Atatürk, bügün saat 17 de misafir Romanya hariciye nazırinı kabul buyurmuşlardır. Reisicumhurumuz, misafiri vekili Doktor Aras hazır bulunuyordu. İ ne hususi daireler ayrılmış bulunan lan italya ve alman daima kolla- | saat kadar alıkoymuşlardır. Bu kabulde hariciye Ankara 17 (feleton) — Romanya hariciye nazırı ekselâns Viktor An- tonesko ile tefikaları bü sabah -Ana- dolu ekspresile şehrimize gelmişler- dir. Muhterem misafirimiz istasyonda hariciye vekilimiz B; Tevfik Rüştü Aras ile vali B. Nevzad Tandoğan, mevki kumandanı, “Balkan antanlı ve Küçük sntanta dahil hükümetler elçileri, hariciye vekâleti erkânı, mer- kez kumandanı Ye polis müdürü ta- rafından karşılanmışlardır. İki dost memleket dış işleri ba- kanlarının karşılaşmaları çok sami- mi olmuş ve madam Antoneskoya dış işleri bakanı B. Tevfik Rüştü Aras ta- ralından bir buket verilmiştir. Bundan sonra dost memleket ha- riciye nazırı yanında refikaları ve hariciye vekilimiz ?* "Teyfik Rüştü Aras olduğu halde yavaş, yavaş yü- üşler ve kendilerine selâm resmi- ni ifa eden askeri kıtayı tettiş etmiş- lerdir. Bu estiada müzika Türk ve Rumen milli marşlârıni çalıyordu. Muhterem misafirimiz ikametleri- (Devamı 9 uncu sahifede) Arasla bir arada Hatayın anayasası Eksperler komitesi dün bir tebliğ neşretti Kömüte 9 —hisandâ toplanmak üzere dağıldı. B. Menemencioğlu dün Cenevreden hareket etti, diğer murahhaslarımız Cuma günü hareket edecekler Cenevre 17 (A.A.) — Anadolu ajan- sinin hususi muhabiri bildiriyor: Ekspe komitesi işağıdaki tebil- fi neşreti skenderun ğının statüsünü â nunu hazır lamağa memur et ş.olan eksper- ler komitesi, bugün birinci toplantı devresinin son içtima yapmıştır, Komite,. 17 marta kadar . yaptığı toplantılarda, konseyin 277 kânunusa- nide tasvip ettiği-rapor esasları da- hilinde B. Menemencioğlu tarafından tevdi edilen Sancak statüsü projesi- bin ve bü statünün esasları hakkın- da Fransız âza B. Caix tarafından verilen metnin tedkikini. bitirmiştir. Komitenin talebi üzerine, ve teknise yenlerin iş birliği ile İngiliz âza sir Dunnet, Sancağın gayri askeri hale ifrağı meslesi hakında, Hollandalı âza doktor Kellewyn de ekalliyetlerin res | jimi hakında muhtırlaar hazırlanış» lârdır. i Köoinitenin talebi üzerine, âzalarına | fikirlerini bildirmek üzere, raportör, | Milletler cemiyetinin Sancaktaki müs) şahidler heyetini Cenevreye çağirmış- tır Müşahidler, bilhassa Bahir, Elekf'ad ve Basit nahiyeleri - meselesi, halkın (Devamı 4 üncü sahifede) | Ankara Mektubu Ankara'da Hayat Yazan: Ercümend Ekrem Talu Muhterem misafirimiz BR. Antönesko, hariciye vekilimiz B. Tevfik Rüştü Başvekilin kalemi mahsus şefi de Pariste bulvarlardan birinde bir çarpışma Paris 17 (A.A) — Bu gece Paris çarpışmada ikisi polis memuru ok mak üzöre 6 kişi ölmüş ve 200 den fazla adam yaralanmıştır. Arbede, bir sinemaya zorla girmek istiyen komünistlerin bu hareketi yü- zünden çıkmıştır. Sinemada Frân- siz sosyal fırkası âzası hususi bir toplantı yapmıştır. Bunlar, Claude Farrere'in «La Batsille romanından alınma bir filmin göste- Tilmesinde hazır” bulunacaklardı. Tami saat 19da Fransiz sosyal fir- kası mensupları, polis memurlarım- dan mürekkep bir heyetin him l âltında sinema binasını terk etmiş- lerdir. Bu esnada, komünist amele, sinema önünde ve civarında toplan- muışlardır. Bunların mikdarı çok idi. Kendilerini zaptetmek ve şinema- yı hadisesiz başlatmak için birçok cumhuriyet muhafız -Kılalarından müfrezelerle 500 polis memüru ve hususi 4Ö askeri polic müfrezesi ça- gurmak mecburiyeti hasıl olmuştur. Ancak komünistler, kaldırım taşla rını sökmüşler. ve barikadlar vücü- de getirmişler ve kaldırım taşları ile demir parçaları ve muhtelif eşya af- mağa başlamışlardır. (Devamı 4 üncü sahifede) aristeki kargaşalıklarda yaralı var 6 ölü, 200 Eski Ingiliz hariciye nazırı ismindeki | B. Chamberlain kalb sektesinden öldü Dondra 17 — Eski hariciye na: zarı B. Austen Chambetlain dü akşam kalp dur- miştir. Mteveffa 73 yaşında idi. Cam-) bridge üniversite- sinde okuduktan sonra 1892 de siyasi hayata gir- miş ve mebus s6 çilmiştir. O za- eee — mandan beri 43 sene-inkitasız meb- ustu Bir çok nazırlıklarda ve bilhassa hariciye nazırlığında bulunmuştu. İ- yi bir hatipti. Frensaya cok dosttu. Lokarnb muahedesini Brland ve Sir zeman ile birlikte yaptmıştı Hariciye nazırı B. Eden radyoda bir nutuk söyliyerek” B. Châmberininin * meziyetlerinden bahsetmiştir. Bay — Mühim dünya haberleri var mı?... Bayan — Var: «Çizgili gri fanilâdan tayyör, ilkbaharda giyilecek son moda, elbisedir. 3