March 23, 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

March 23, 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

izmirdeki ha ATLETİZM HABERLERİ VİLDAN ÂŞİR DÖNÜYOR Doğanspor, Üçok sporu 4-2 nasıl mağlüp etti Doğanspor takımı İzmir 21 (AAY — (Gecikmiştir) ler kalabalık bir halk kütlesi ile dol muştu. Hakem Esad idi. Takımlar şu şekilde dizildiler: Doğanspor: Mahmud, Adnan, İrfan, İsmail, Hakkı, Nurullah, Şeref, Ömer, Fuad, Halld, Mehmed, Buna mukabil Üçok spor şöyle idi: Necdet, Fuad, Necdet, Şükrü, En- ver, Adil, Hakkı, Basri, İlyas, Sait, bir gol fırsatını kaçırdı. Bunu Doğan- sporluların mukabil hücumları takib etti. Sol açık Şeref sıkı bir şut çekti. Necdet güzel bir plonjonla gola mâni oldu. Biraz sonra Üçok aleyhine bir ceza vuruşu verildi. Yund güzel bir ço” kişle takımına bir gol kazandırdı. Bu- nu beş dakikada sağ açık Mehmedin attığı ikinci gol takib etti. P Şehrimizdeki atletizm faaliyetini tedkik ederek alâkadarlarla yakın- dan temas etmek üzere cüma günü Ankaradan şehrimize gelmiş olan fe- derasyon başkanı bay Vildan Aşir işi- ni bitirmiştir, bugünkü ekspresle An- karaya dönecektir. Federasyon başkanı hâreketinden evvel bize bu seneki çalışma programı hakkında malümat vermeyi ve anire- nör - Monilör meselesini, Anadoluda yapılacak teşvik müsabakalarının ma- hiyetini izah etmeyi vadetmiştir. ATLETİZM AJANI DEĞİŞTİRİLİYOR. İki senedenberi mıntakamızın ajanı bulunan eski atletlerden Ömer Besi- me teşkilât yeni bir vazife vermiştir. Besimin yeni vazifesi atletizm moni- törlüğüdür. Memleketmizde ilk defa olmak üze- re atletizm federasyonu tarafından ortaya atılan bu monitörlük bir nevi antfenörlüktür. Fakat monitör antre nörden daha geniş bir salâhiyete ma- lik olup yalnız müsabıkları hazırla» makla kalmaz onların kabiliyetlerini ve kudretlerini ortaya koymak için lâ- am gelen muhiti de hazırlar, yani mo- nitör organisazyonlar yapmaklada bitti. tizm ajanlığına yeni bir sporcu geti- İkinci devre, oyun başladığı zaman | yilecektir. Şimdilik bu hususta göste- Üçok takımının ufak bir tadilâtla Sü- | rilen hiç bir namzad yoktur. İstanbul haya çıktığını gördük. Sağ haf Adil | gibi Türkiyenin en faal bir merkezi- orta muhacim İlyasla yerlerini değiş- | nin ajanı olacak arkadaşı seçerken fe- Üç derasyonun çok hassas davranması okun aleyhine olarak kesilmişti. ÜÇ- | Jazımdır. ok spor da yine anlaşma yok. Yalnız fer ulılar bu defa biraz daha te İ Aygstarya- Italya la oluyor, Yedinci dakikada Doğanspor aley- hine bir penaltı oldu. Sald bunu gola maçı tahvili etti. 11 inci dakikada Basrinin Dj gök sıkı bir şutünü kaleci güçlükle 50 bin n kişinin hazır kornere atabildi. Top ekseriya Doğan- | bulunduğu maç nasıl sporluların ayağında dolaşıyor. Ve cereyan etti güzel paslarla ilerliyordu. 23 üncü da- mekle İK kikada ileri bir fırlayış yapan Fund kaleci ile karşılaştığı halde çektiği : top direğe çarptı ve korner oldu. Kor- | ner çekişinde güzel yer tutan Halid 25 inci dakikada sıkı bir şütle Doğan- sporun dördüncü golünü kaydeti. Doğanspor hâkim oyununu 40 ıncı | ya ile Avusturya milli takımları ara- dakikaya kadar devam ettirdi. Bu ara sında Viyana stadyonunda yapılan sağdan hücuma geçen Üçoklular Sai- din ayağile ikinci gollerini attılar ve | çur. Viyana 22 (A.A) — Avusturya - İtalya milli takımları arasında Avru- pa kupası için dün Viyanada yapılmış olan maç hakkında şu tafsilât veril- mektedir: Pazar günü Avrupa kupası için İtal- Yugoslavya ve Bü tanla karşılaşacağız aşk a giyaretini iade etmek üzere Belgrada gidecek, dönüşte de Solyaya uğrıya. dan çıkartacak derecede çirkin bir ha- rak Bulgar milli takımile karşılaşacaktır. Daha ileride bir tarihte de Bul- ye gar milli takımı Türkiyeye gelecektir. Bu andan itibaren maç çığrından Sira Klüp Maç Kamınş Berber Kap kl a em Ke ie sü layer mma ı 2 : im ii 2 İdi | emiepmnmie 1 Doğ. Spor Ma yep 4 Güneş 1 e 1 vü 2 2 2 ya takımının mümessllleri doktor Va Vay mağ | liz 3 İş | Karoile dokter Por sahaya girip hac 6 F Bahçe ez 2 gayi iy ey rl m; 6 A Gücü igin — 1 3 4 j | mecburiyetinde kaldılar, 8 Üçok 1 gi vi 1 dviz İkinei haftaymın 19 uncu dakika- İstanbul şampiyonasında puvan vaziyeti Maç Kazanç Berabere Kayıp Attığı Yediği Puan 3 ? 2 1 neticesinde Avusturyalılar sıfıra kar- Sira Klüp $1 iki sayı ile galib vaziyete geçtikten <1 Beşiktiş 1 1 — — sonra, zaten maçtan hayır kalmamış- 2 Güneş — — tı. Bu vaziyet karşısında, hakem, 73 üncü dakikada oyunu tatil etmeye mecbur oldu. “ a ; m —N “ew ı — 1 ı SARAY ve BABLÂLİNİN İç yüzü | Yazan: SÜLEYMAN KÂNİ İRTEM — Tercüme iktibas hakkımahfuzdur. Tefrika No. 851 21 kişi cinayetle muhakeme edilmek üzere mahkemeye verildi tâ zayi olanların komisyon azasına tezmin ettirileceği de gazetelerle ilân olunmuştu.) Vakadan sonra ve komisyon tahki- katına devam ettiği sırada İzmirde kavga eden iki Ermeniden birisi di- gerini rovelverle hafifçe (yaralamış, yaralı Ermeni carihinin tutulmaması için ne kabilse yapmış, ikisi birden ortadan kaybolmuştu. Hükümet bu halden şüphelendi. Bu iki Ermeninin evlerini araştırdı. İhti- lâle, anarşistliğe nit sandık dolusu evrak, dinamit fitili, mavzer rovelveri, 600 den fazla mavzer fişeği, 115 bom- ba, 57 paket dinamit, dinamit şişele- ri, bomba imaline mahsus bir elet buldu. 'Mevkuf Dikran Nalbandyan ve ar- kadaşlarının itiraflarile ihtilâl komi- tesinin İzmirdeki tertipleri anlaşılmış ve köprüler, yollar altına konulmuş tahrib maddeleri, Kredi Liyone ban- kasındaki kasada makineli dinamit elde edilmişti. Ayni zamanda Yuna- nistan hükümeti de Atinadaki Erme- ni komitesi hakkında takibat icra ey- Jemekte idi. Atinadaki tahkikat esnasında elde edilen 28 temmuz 1905 terihli ve (To- mas Zartaryan) imzalı bir mektupta (eşyanın emin bir yere tevdiine mu- vaffakıyet hasıl oldu. Fakat sanki maküs bir talih bütün tertibatımıza karşı manialar ika ediyör. Teşebbüs- lerimiz kâmilen akim kalıyor.) denil- mişti. Hakikaten ihtilâl komitesinin tali- hi dönmüştü. Çünkü Yunan hükü- meti de (Pire) de hepsi Ermenilere sit 400 bomba elde etmiş, 80 kadar Ermeniyi tevkif ile mahkemeye sev- 'keylemişti. Gene bugünlerde Atina Osmanlı elçisi Rifat paşa - meşruti- yette harlelye nazırı - bir gün mabs- yin başkitabetine şu malümatı ver- d:(0) (Atina tevkifhanesinde adi bir cü- rümden meznunen mevkuf iken ser- bunların bü vapur Ka- radenize Ayastafanos sahi- inde bekliyecek bir balıkçı kayığı ta- de ile mabeyinden zaptiye nezaretine rüsumat emanetine, liman idaresine Ayastafanos sahil müfettişi Hacı Hasan Fehmi efendi geceleyin muha- faza sandalile dolaşırken gördüğü bir balıkçı kayığını içinde iki sandık ile yakaladı; sandıklar gümrükte açıldı; içlerinde 24 küçük paket dinamit, 48 rovelver çıktı, Kayıkçı Hazarosun bunları Atina- dan gelmiş talimat ile açıkta yanaş- tığı vapurdan aldığı anlaşıld. Ge ne tahkikatın devamı sırasında Jor- risin ikametgâhında bodrumdaki ku- yunun suyu boşaltılarak yapılan araş- tırmada Jorja sit ve bir tuğlaya bağ- lanarak kuyuya atılmış gömlek ve lar sefareti tercümanı Mar- gettiç açılıp muhteviyatı izahat alınıyor. du. Bu mektuplardan biri Londradaki bir şirketin Anversteki acentası (Ja- cobs ve şürekâsı) Oİmzasile, diğeri matmazel Robina Fayne verilmek Üzere rusça ve imzasız olarak gönde. rilmişti. Bunlar tercüme ettirildi. İmzasız mektupta bedhahane ve fesadkürane sözlerden başka şey yoktu. Jacobs imzalı mektubun meali şu (1) Tahsin paşanın hatıratından, idi: (Beyan eylediğiniz iş hakkında evvelce bildirdiklerimize şu noktaları ilâve ediyoruz: Bahsolunan heyetin vekili olan zat on beş gün evvel bizi ziyaret etti. Ne suretle muamele yapı- lacağı kendisine ifade edildi. Bu zat tekrar müracaat vandile bizden ayrıldı. Endişe ile müterakki- biz yeni bir şey olursa tebliğde kusur etmiyeceğiz.) Jorris bu sözler hakkında şu izaha- ta verdi; (Bipa Rips Kafkasya ihtilâlci Rus komitesine de mensuptur. Rus ihti- lâlcileri için iktiza eden on bin tüfe- gin satın alınarak Batuma gönderil- mesi hakkında taahhüdde bulunup bulunmuyacaklarını Lipa Rips namı- na ben bu acentadan sormuştum. Rips komiteden birinin meseleyi şifa- hen hal ve tesviye etmek üzere bu acentaya müracaat ettiğini bana söy- lemişti, Acenta ticaret o bakımından teklifi kabüle ve icraya hazır ise de hasıl olabilecek neticelere karşı ken- disinin temin edilmesi lâzımgeldiğini bildirmişti. Bu mektup cereyan eden ahvali beyandan ibarettir.) Elde edilen bu mektupta bahsolu- nan teşebbüs Rusya sefaretini ziya- desile alâkadar edeceği | şüphesizdi. Elbette Babıâli sefarete bu haböri ve- rerek Rus hükümetine hayırhahlık eseri göstermeği ihmal etmemişti. Alman pestanesinde Anna Nellens namına olan kutuda iss asıl bomba meselesine tanllük eden bir mektup çıkmıştı. (Sofi) imzasile almanca ve tarihsiz olarak Jenevden yazılmış olan bu mektupta deniliyordu ki: Azizim M. Kirin, Konsolosla | eğlencede bulundunuz mu? Son mektubun vusul gününde size verdiğim şeyi buraya gönderiniz. Mektubu Cöte adresine gönderiniz. Artık beni daha Ziyade merakta bı- rakmıyarak hemen yazınız. Şayet hasta olacak olursanız parayı esirge- meyiniz. Hemen bana malümat veriniz. O zaman burada hemen bir meclis top- ıyacağım; sizin için en müsaid çare (Bu mektubu gönderen madam Ripstir, Ben bazı mevkut risalelere yazdığım makalelerde (Kirin) müs tear namıni kullanırdım. Belçika hü- kümetinin yıldönümü sefarette tesid olunarak bir ziyafet tertib olunur, Madam Rips (konsolos ile eğlencede bulundunuz mu?) sunlile benim bu ziyafette hazır bulunup bulunmadığı. mı öğrenmek istiyor. (Size verdiğim şeyi buraya gönderiniz) dediği şey- ler buradan kaçarken bıraktıkları üç rovelver İle altı sahte Rus pasaportu- dur. Ben pasaportları Sofyadan işar vukuunu beklemiyerek vakanın erte- si günü Filibede (Anton Koh) adre- sine göndermiştim. Rovelverleri ne yapacağımı tayin edemediğim için paket halinde Singer şirketinde M. Beçin yazı masasında saklatmıştım. Madam Ripsin adresi Cöte değil, Onix badır; Adel Berehler orada oturur, Hasta olursanız) sözüde (şayet kaçmak isterseniz para sarfından çe- kinmiyesiniz) demektir. Zaten bu iba- renin kullanılması evvelce aranmzda 'kararlaşmıştı. Mektubun son fıkrasi- le madam Rips denek istiyor ki; ben buradan kaçtıktan sonra maişetimi temin için Jenevde bulunan Troşak cemiyeti azası ile M. ve Madam Rips toplanarak bir çare araştıracaklardır. 'M. Rips İransızca ve almanca yaza- maz, Bunun için mektubu Madam Rips yazmıştır.) Avusturya postanesinde de (Be yoğlunda büyük caddede A. O. Jorj) namına yirmi beş nüsha Troşak ga- zetesi bulunmuştu ki bunlar Torkum ve Jones apartımanı kapıcısı Manok tarafından tevzi edilecekti. (Arkası var)