22 Nisan 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

22 Nisan 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Hatay anayasası komisyonu Genevrede bugün yeniden toplanıyor Hatay anayasasını yazmağa memur komisyon toplantı halinde...
 Başvekil, Milli müdafaa ve Hariciye vekellerı dün akşam Ankaraya gittiler Başvekil İsmet Inonu dün Yedek subay okulunu teftiş
 Belgradda ne diyorlar ? " Küçük İtilâfın kuvveti azalmadı, fakat şekli de değişmedi Belgrad 12 Nisan (Belgradda postaya...
 Liman idaresi üç senelik -< bir proje hazırladı Bu müddet zarfı edilip modern tesisat yapılacak Liman idaresi umum müdürlüğü

| ine 19 — No. 6648 — Fiati her yerde 5 kuruş PERŞEMBE 22 Nisan 1937 Bugün sahife 'Telefon: 24240 (İdare) —24249 (Tahrir) — 24248 (Müdür) — 20113 (Kilşe) Başvekil, Milli müdafaa ve Hariciye vekilleri dün akşam Ankaraya gittiler | Başvekil Ismet Inönü, dün Yedek subay okulunu Belgradda ne diyorlar ? Küçük İtilâfın kuvveti azalmadı, fakat-şekli de değişmedi Belgrad 12 Nisan İBelgradda postaya verilen bu mek- tup yanlışlıkla İskenderiyeye (gitmiş, oradan İstanbula gelmiştir. | Aradan &bice zaman geçmiş olmasına rağmen aktünlitesini kaybetmediğinden derce- diyoruz.) Umumi harplen sonra Avusturya" Macaristan imparatorluğu parçalan- dığı zaman bu bi k miras, bilhassa | İç devlet, arasında taksim olundur Romanya, Çekoslovakya, Yugoslay- | | ya, Geri kalan bugi tur: ile bugünkü ete ebediyen razı olacaklar miy- dı? Viyanadan: kovulan (Habsburg kral hanedanının tekrar, ya Viyana” ya, yahut Peşteye gelmesi, Avusturya ile Mataristanın yeniden birleşmeleri ve kuyveflenmeleri ihtimali, yeni can- lanmaya başlıyan bu üç devletten her birinin varlığını tehlikeye koyabilirdi. Esasen, Orta Avrupa haritasını bu üç devlet lehine çizmiş olan Nöyi ve 'Trianov muahedelerini Avusturya ve Macaristan zorla kabul etmişlerdi. Verdikleri bu en zengin toprakları bir gün geri aimâk, muahedeleri | »kuvvetle olmasa bile, hak mücadele- i sile- günün birinde tadli ettirmek ümidi Macaristanın başlıca politika ideali olmuştu Bu vaziyete karşı koyabilmek ve yeni hudutları müdafaa etmek için Romanya, Çekoslo ve Yugoslav. | ya birleştiler: Küçük İtilaf işte budur, Bu anlaşmanın sarih ve muayyen bir (Devamı 4 üncü sahifede) kkk Başvekil dün yedek subay okulunda talebeyi Dün sabah Yugoslavya seyahatin- den şehrimize dönen Bâşvekil İsmet İnönü, Perapalas otelinde bir müd- det istirahati müteakip otele gelen Mili müdafaa vekili general Kâzım Öznipla, ordu müfettişi general Fah- reddin, amiral Şükrü Okan, İstan- bul kumandanı general Hlais, harp akademisi kumandanı general Ali Fuadı kabul ederek kendilerile iki saate yakın bir zaman görüşmüştür. Başvekil İsmet İnönü, bundan $on- ra Amerika sefiri B. Mekmurey'i ka- bul etmiş ve kendisile yirmi dakika kadar görüşmüştür. Başvekil bu görüşmeleri müteakip Cenevre 21 — Hatay anayasasını hazırlıyacak olan komisyon yarın yeniden toplantılarına başlıyacaktır. Muhtelif memleketlerin delegeleri Cenevreye vâsıl olmuşlardır. Müza- teftiş etti, talebe ile konuştu ve gördüğü intizamdan çok memnun olduğunu söyledi teftiş ederken, Hariciye Vekili B. Tevtik Rüştü Aras | ve Mili müdafaa vekili Kâzım Öz- alp ve otelde kabul ettiği askeri er- kân ile birlikte otomobillerle yedek sübay okuluna gitmiş, mektepten bu- gün mezun olacak talebenin son teftişinde hazır bulunmuşlardır, Tef. tiş esnasında askeri erkândan başka İstanbul valisi ve üçüncü umum müfettiş Tahsin Özer de bulunu- yorlardı, Başvekil İsmet o İnönü, mektebin bahçesinde muntazam bir surette dizilmiş olan yedek sübay okulu ta- lebelerine: (Devamı 4 üncü sahifede) Hatay anayasası komisyonu Genevrede| bugün yeniden toplanıyor Hatay anayasasını yazmağa memur komisyon toplantı halinde | ketelerin üç hafta kadar süreceği tahmin ediliyor. Müzakerelerin çe tin olmakla beraber bir anlaşma el. de edileceği ümi, o olunmakta dir, Liman idaresi umum müdürlüğü bugünkü İstanbul limanının tabii manzarasını bozmadan icab eden te- sisatı yapmak üzere faaliyete geç- miştir, İdare, limanın asrileştirilme- si için üç senelik bir proje hazırla” muştır. Bu projeye göre liman modern tesisatla techiz edilecektir. Rıhtımların tamir ve tevslile yeni- den kurulacak antrepolar ve yeni in- şaat bu meyandadır. Liman idaresi birinci senenin dört ayını ikmal eder- bir kısmını da bitirmek üzeredir. Yol- cu salonunun İnşaat hazırlıklarının sonuna ermesi, Galata meydanı, Ku- rTüçeşme kömür depoları için hazır- Jak, liman dahilindeki tahmil, tahliye- beklenen projelerle asri antrepo inşa- sına başlanması keyfiyeti ve nihayet fıhtımların tamir ve tevsii büyük pro- jenin en başında yer bulan ve dola- yısile ele alınmış olan işler arasında" dır. Üç yıl içinde yapılacak işler için yedi milyon lira sarfedilecektir. Müstakbel İstanbul Hmanınm baş- ka bir yerde, ezcümle Yenikapıda va- telâkki edilebilir! onun şarkısını söylemekte mahirdir!., man nükseder!,, Ye aid Londradan bugünlerde gelmesi | tan sonra ikinci hamle olarak Haliç pılması ihtimali vardır, Fakst bu W- | Liman idaresi üç senelik | Sbir proje hazırladı Bu müddet zarfında liman ıslah edilip modern tesisat yapılacak manın yapılıp işlemeye açılması için seneler lâzımdır. Bu müddet zartın- da limanın bugünkü vaziyette bıra- kılması muyafık görülmemiştir. Sarayburnu ve Halicin vaziyeti Her şeye rağmen İstanbul llmanı- nin şimdiki yerinde kalmasını muva- fik gören alükadarlar da vardır. Se- hircilik bakımından Sirkeciden Sa- rayburnuna kadar olan sahanın bir gezinti mahalli-olması isteniyor. Li- İ manın şimdiki yerinde kalmasına ta- ken projede - görülen işlerin mühim | yatdar: olanlar ise bu fikre şiddetle itiraz ederek aynı yerin antrepnlarla mücehhez bir ticaret sahası olması- nı ileri sürüyorlar. Bunların mütaleasına göre üç 88- ne zarfında liman tesisatlardırıldık- €le alınacak ve liman Halice doğru tevsi, edileceklir. Bu fikirde . olanlar Galata köprüsüne lüzum. görmüyor- sar, müstakbel Gazi köprüsünün sey- | rüsefere kâfi geleceğini ileri sürüyor- lar. Galata köprüsü kaldırıldıktan sonra Halicin okarşılık'ı sahillerine muntazam rılıtımlar döşeneceğinden bahsediyorlar (Devamı 4 üncü sahifede) 23 Nisan bayramınız münasebetile AKŞAM sizi alâkadar ede- cek güzel yazı ve resimler hazırladı. Yarınki AK ŞA M'da kiymetli arkadaşımız CEMAL NADIR'in artistik resimlerini, lenceli -karikatürlerini bulacaksınız. Fotoğraf tahlilleri 1.. (28) Hâzım Körmükçü Yegüne olmak için yaratılmış bir şahsiyet, Meslektaşları bir yandan motör- leşirken o arabayı tercih eder!.. Maamafih onun bu hasleti, otomobili mes- lektaşlarının yanında yaya kalmak endişesinden doğan bir çare olarak da Musikiye kabiliyeti fevkalâdedir, Tiyatro sankhtının hangi arabasına binse Muvaffakıyetinin büyüklüğüne mukabil kazancının küçüklüğü, komediden ziyade fekirizme istidadı olduğunu gösterir!.. Sanat, dalma onun hükmü altındadır. O derecede ki bütün operet müellif leri onun şahsını düşünerek eser yazarlar!.. Hiç bir eserin teknik kayıtlarına bağlanmıyan, gelişi güzel, hür bir ruha maliktir, Bu hürriyet aşkı onda bir hastalık halindedir, bilhassa Vasfi Rıza ile sahnede karşı karşıya geldiği Zâ-