30 Nisan 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

30 Nisan 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Gençlerbirliğinin şehrimizdeki maçları Ferden kabiliyetli oyunculardan mürekkep | olan Gençlerbirliği takım halindede iyi ve seri bir oyun çıkarmaktadır Bu hafta İstanbulda, milli kümede en iyi vaziyette bulunan takımlardan Gençlerbirliğini göreceğiz. Gençler- birliği yarın Taksim stadında Beşik- taşla, pazar günü de Fenerbahçe sta- dında Fenwsrhahçe ile karşılaşacaktır. Gençlerbirliği şimdiye kadar altı maç yaptı, Bu altı maçın dördünü ga- libiyelle bitirdi. Yenildiği iki maçlan biri Ankarada Fenerbahçeye, öteli de İzmirde Doğanspora karşıdır. Fener. tahçeye mağlübiyeti biz sayı farkla- dir ve bu sayıyı da ikinci devre baş- langıcında bir frikikten ve uzaktan Fenerbahçe merkez musvini Aytan atmıştır. Ankaragücünü 4-2, Doğansporu An- karada 6-1, Üçoku İzmirde 2-1 ve Be- şiktaşı Ankarada 2-1 yenen Gençler- birliğinin yarn Beşiktaşla yapacağı maç bir revanş mahiyetindedir. Beşiktaş bu ikinci maçta mağlübi- yetinin intikamını alabilecek midir? Muhtemeldir. Çünkü her hangi bir şehir takımının kendi sahasında ve kendi halkı önünde oynamasile ha- sım takımın şehrinde oynaması ara- sında fark vardır, İlk maçta Gençler- birliğinin avantajları vardı, bu sefer de Beşiklaşın avantajları olması ta- bildir. Bununla beraber, Beşiktaş ga- lib gelse bile bu, kanaatimizce pek ko- lay olmuyacaktır. Çünkü, Gençlerbir- liği milli küme takımları arasında mülecanis ve canlı bir takımdır. Hü- cum hattı, enerjik ve seri elemanlar- dan mürekkeptir. Gençlerbirliğinin o mutad kadrosu şöyledir: Belim Selâhattin Rasim Niyazi İhsan Sol müdafi İhsan, İstanbulluların dâ pek iyi tamdığı İzmirli İhsandır. Uzun boylu olan bu fufbolcü Gençler- birliği müdafaasının başlıca eleman- i larından biridir. Muavin hattında Kadri Galatasarayın, merKez muavin Hasan da Beşiktaşın eski ve iyi oyun- cularıdır. Yalnız bu oyuncular Genç- lerbirliği müdafaasının hayli çetin olduğunu göstermeğe kâfidir. Hücum hattında ayağına çok hâ- kim olan sağaçık Selim İle gol çıkar- mağa pek kabiliyetli olan Rasim ve Niyazi en tehlikeli oyunculardır. Böylece yarısından fazlası ferden kabiliyetli oyunculardan mürekkeb olan Gençlerbirliği, takım halinde de iyi ve seri futbol çıkaran bir ekiptir. Yarınki Beşiktaş - Gençlerbirliği maçından sonra ve bu maçın netice- sine göre “e pazar günkü Fenerbah- çe - Gençlerbirliği maçının husus! bir ehemmiyet alacağı tabildir. Hususile Gençlerbirliğini Ankarada ancak bir sayı Yfarkils yenebilen Fenerbahçenin bu sefer, kendi sahasında, daha yük- sek bir netice almağı çalışacağına şüphe edilemez. Hem Ankaradaki maç ikinci güne tesadüf ettiği için Fener- bahçede, bir gün evvelki maçın yor- gunluğu vardı. Halbuki bu sefer iş ak- sinedir. Gençlerbirliği ikinci maçı Fe- nerbahçe ile yapacağından Beşiktaş- la yapacağı maçın yorgunluğunu az çok olsun taşıyacağı muhakkaktır. Kısacası, Gençlerbirliğinin Beşik- taşla olsun, Fenerbahçe ile olsun ya- pacağı maçların büyük bir alâka uyandıracağı bedihidir. Nasıl olma- sın ki Gençlerbirliği miht kümede iyi mevkiinin biraz sarsılmasına sebeb olacaktır, Gençlerbirliği hakkında daha esas- lı mütalealarımızı ilk maçından son- raya bırakıyoruz. Sadun Galip 4,45 metre atlamak her babayiğitin harcı mıdır? Kalifomiya cenup üniversitesi talebesinden Bill Sefton, sırıkla yüksek af- Ismada 4,45 metreyi aşarak 1938 olimpiyat şampiyonu olan üniversite arka» desi Meadows'un dünya rekorunu kırmıştı. Yukarıdaki resim, her babayi- Gitin harcı olmıyan bu harikulâde atlayışı göstermektedir. Resimde gördü- ğünüz 147 rakkamı, 4,444 metreye muadil olan on dört kadem, yedi pat- Maklır. Fakat çubuk yedi parmaktan da biraz yukarıda bulunduğundan ate betin atladığı yükseklik tam 4,459 metredir, 30 Nisan 1937. Avrupi muhtelitleri Tarihte ilk defa böyle bir maç yapılıyor Beynelmilel futbol federasyonu ken- disine hasılat temin etmek ve Ams- terdamda yapılmak üzere futbol ta. rihinde ilk defa olarak Orta Avrupa ve Garbi Avrupa mühtelitleri arasın- da bir maç organize etmektedir. Fransızların maruf bir münekkidi, bu iki takımın nasıl teşkil edilmesi lâ- zım geldiğini-tedkik etmiş ve şu neti- ceye varmışlar: Orta Avrupa muhteliti kalesi için münekkid, Çek Planicka, Macar Sz9- bo, Avusturyalı Platzer ve Avusturya- lı Hiden arasında Hideni tercih et- mektedir. Müdafaa hattına İtalyan Mouzegiio ile hiç münakaşa ©tme- den Avusturyalı Sestayı koymaktadır. Merkez muavinlik için münakaşasız olrak Macar Sarosı'yı kabul etmekte, yan haflaf için Macar Dudas ile Avus- turyalı Adamek'i diğerlerine tercih et- mektedir, Açıkları bülmakta sıkıntı çekerek nihayet Avusturyalı Hiti ile İtalyan Çolaussi'yi almaktadır. İç muhacimlerden Macar Cseh, İtalyan” Meazza ve Ferrari, Avusturyalı Stroh, Çek Nejediy, Romanyalı Bodola üze- rinde tereddüd ettikten sonra Avus- turyah Stroh ile Çek Nejediy'yi en mu- vafık bulmaktadır. Merkez muhacim raevkli için İtalyan Plola'yı Avustur- ve Sindelar'dan üstün bulmakta- a takımdan yalnız iki oyuncu: Avusturyalı Sesta ile Macar Sarosl İs- tanbula gelmişlerdir. Garbi Avrupa takımını ise muhar. rir şöyle teşkili etmektedir: Kaleci: Jakob (Almanya) - Müdafi- ler: Janes (Almanya) ve Coldenhove (Hollanda) -Muavinler: Zielinski (Al- manya), Goldbruner (Almanya), Van Heel (Hollanda) - Muhacimler: Leh- ner (Almanya), Braine (Belçika), 'Backhuys (Hollanda), Szepan (AL manya), Urban (Almanya). Belçikalı, Hollandalı ve Almanyalı üç orta muhacim Avrupanın en iyi üç akıncısıdır. Şunu da ilâve edelim ki, Fransız muharrir, Garbi Avrupa takımma tek bir Fransız oyuncusu koyamamıştır. Bu haftaki güre ftaki güreşler Güneş klübünün A bölgesinde yapılacaktır On beş gün evvel Galatasaray klü- bü jimnasuik salonunda başlıyarak ge- çen hafta Kasımpaşa klübünde de- vam eden güreşçiler arasındaki mü- sabakalar bu pazar neticelendirile- cektir. Bu sefer maçlar Güneş klübü- nün Kumkapıdaki A bölgesinde yapı- lacaktır. Bu müsabakalarla her sıkletin şampiyonları belli olacağı gibi birin- cilik, ikinelik ve üçüncülük derecele- rinden tahassül edecek puanlara gö. lir alem Tag lenin 88 kilo Kasımpaşa ile Güneş ara- smd bir çekişme olacağı şüphesiz bu- Tunmakla beraber şansın daha fazla Kasımpaşaya müteveccih olduğunu kabul etmek lâzımdır, 61 kiloda olduğu kadar 66 kiloda da şampiyonluğun Güneşe nasip ol- ması en kuvvetli ihtimaldir. A şanın almasına muhakkak bakabiliriz. 79 kilo şampiyonluğu Galatasaray- la Güneş arasında paylaşılacaktır. Bununla beraber Güneşin şansı daha kuvvetli olduğunu söylüyebiliriz. 87 kiloda şampiyonluğun Beykoz» da kalacağı muhakkak gibidir, letteki Beykozlu güreşçinin şampiyonluğu alabilecek bir rakip bulunabileceğini zannetmiyorun. Ağır sıklete gelince, bunda iki gü- reşçi kalmıştır ve ikisi de Güneşli dir. Binaenaleyh hangisi galip gelir. lacağı tabildir. Pazar günü saat on ikide başlıyan | Gezerin çeretino meslektaşları tarafından bir veda ziyafeti verilmiştir. Yukarı» Hava kralı kartallar Sardinya adasında koyunları, Alp dağla- rında buzağıları kaldırıp götürüyorlar Bir kartal bir çocuğu da kaldırdı, fakat çocuğun babası kartalı öldürmeğe muvaffak oldu Son zamanlarda Avrupa dağların- | da kartalların insanlara vebahusus İ çocuklara hücumu çoğalmıştır. Mese- lâ 20 nisanda Sardinya adasımdavil- lambana kasabasında bir kartal bir çocuğu kapıp yüz metre havaya çi- karmış, bütün kasaba ehalisi son de. recede heyecana düşmüştür. Bu kasabanın etrafında yüksek dağ- lar vardır. Bu dağlardaki ormanlarda türemiş olan kartallar kasabanın ko- yun sürülerine ve kaz, hindi ve tavuk gibi kümes hayvanlarına musallat ol- muşlardır. Bu yüzden açıkta bir Kuzu yahut kümes hayvanı bulundurmağa imkân kamamıştır. Kartalların taarruz ve İzaci o rad- deye gelmiştir ki mahalli hükümet bütün çobanlara tüfek dağıtmağa mecbur olmuştur. Çobanlar ya iyi ni- hafvanlara bile taarruz etmişlerdir. Daha sonraları çocuklara dahi hücum etmeğe başlamışlardır. Kasaba ço- banlarından birinin on altı aylık ço- cuğu evin önünde oynarken birden- bire üzerine hücum eden bir kartal çocuğu kapıp havaya çıkarmıştır. Hadiseyi görenler ortalığı velveleye vermişlerdir. Herkes sokaklara dökül- müştür. Havaların kralına karşı nasıl hareket edilebileceğini halk bir türlü kararlaştıramamıştır. Bu esnada ço- cuk üç yüz metre havaya yükselmiş bulunuyordu. Çocuğun babası da hadiseden ha- berdar olarak sokağa fırlamıştır. Ço- cuğunun havada kartalın pençeleri arasında acıklı halini görünce hemen evine dönmüş ve tüfeği alıp kartala nişan almıştır. Ahali çocuğu vurması ihtimali ol- duğunu si etmekten da bir falde liyerek zavallı adamı ateş nelmeğe. çalışmışlarsa ermemiştir. Kartal ölüyor, çocuk kurtuluyor Çoban ateş etmiş ve akabinde kartal yavaş yavaş aşağı inerek yere seril- miştir, Aahali üzerine geldiği zaman kartalın can çekişmekte olduğunu ve lâkin çocuğı ve salim bulundu. ğunu görmüşler ve çocuğu alıp baba- Sına teslim etmşlerdir. Ölen kartal tartıldığı zaman 27 ki- logram gelmiştir. Kanatları yayıldığı zaman 2 metre 75 santimetrelik bir uzunluk teşkil etmiştir. Bukadar bü. yük bir kartala tesadüf edildiğini Sar- Ginya ahalisinin en ihtiyarları bile hatırlamıyorlar. Alp dağlarında Sardinyanın kasaba (ve köylerine kartalların musallat olduğu bir sıra- da Alp dağlarındaki kartallar da işi azıtmışlardır. Alp kartalları daha ce- sur olup 12 ve hâttâ on beş yaşındaki çocukları bile kapıp gölürmektedir- ler, Bazı kartalların 50 kilo tutan bu- zağıları kapıp yuvalarına götürdükleri görülmüştür. Şimdiye kadar yalnız cenubi Amerikada Kurdillara dağla- rındaki kartallar bukadar cesaret ve kudret gösteriyorlardı. Şimdi Avrupa kartalları bunlarla rekabet ediyorlar. Cenubi Amerika kartalları kanatları yayıldığı zaman üç metrelik bir geniş- lik göstermektedir. 'Kartalar yalnız insanlara değil tay- yarelere dahi hücum etmekten çekin- miyorlar. Bu hayvan kendisi gibi bir canavar sandığı. tayyareye şiddetle çarparak düşürmeğe çalışıyor. Bu hü- cum ve sademeler yüzünden tayyare- nin kanatları sakatlanmaktadır. Hülâsa eski zamanlarda havanm insanlar için en tehlikeli düşmanı sa- nılan kartallar şimdi tekrar medeni- yek âleminde de mühim bir tehlike teşkil temğe başlamışlardır. — ?. Karamanda 23 Nisan bayramı Karaman (Akşam) .— 23 nisan bayramı şehrimizde halkın ve talebenin Coşkun tezahürlerile kutlanmıştır. Yukarki resim caddelerde yapılan bir teza- hürü gösteriyor. Trabzon (Akşam) — Burada açılan zehirli gaz kursu, muallim B. doktor $e gelsin şampiyonluğun Güneşte ka- | Zeki Seserin bir nutkile bitmiştir, Kursa devam edenler imtihan edilmişler ve muvaffak olazak ehliyetnamelerini almışlardır. Kurs muallimi B, doktor cak maçlarda bütün güreşçierimişe | daki resimde kuru müdavimleri ile vali vekili Yahya Sezal Özer ve kurs rayallimd doktor Zeki Sezer görünüyor. muvatfakıyetler dilrig,