18 Mayıs 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

18 Mayıs 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

se AKŞAM 18 Mayıs 1937 BÜYÜYÜNCE. (onun yalnız saf sütten ibaret bes- lenme rejimini, hem hafif hem Kuve yetlendirici ve hom de hazı kolay, BOtlU ve malta ÖNÜ birl»iyecekle tenginleştirmek bor oök emziği He bilki İL» > NESTLE rirsiniz. Yavrular sağlık, kuvvet ve) kıvanç, ana babalara da emniyet veren fenni ve vitaminli TAM gıda deniz kenarı, cadde üzerinde on beş odalı, bahçeli, ormanlı ve mobilyalı kâgir bir VİLLÂ Satılıktır. Talib- lerin Galata Tünel çaddesi 48 numa- lediği 5/2/937 T. ilâm mucibince zimmetinizde matlübu bulunan on İira- dan mütebaki sekiz liranın 9/3/936 dan Lüleburgaz Birlik Ticaret Bankasının esas mukavelesinin bazı | Lüleburgaz Birlik Ticaret Bankası Meclisi idare Riyasetinden: maddelerinin tadiline dair fevkalâde olarak heyeti umumiyenin 1 haziran 1937 sah günü saat 10 da Lüleburgazdaki Merkezinde toplanması meclisi idarece karargir ve aşağıdaki ruzmame müzakere edileceğinden bilümum hissedaranın içtima gününden bir hafta evvel Şirket merkezine gelerek hamil oldukları hisse senetlerini tevdi ve duhuliye kartlarmı almaları lüzumu ilân olunur. 32 inci maddenin eski şekli Şirketin umuru hissedarlar arasın- dan Hey'eti umumiyece intihap olu- nacak asgari üç azami yedi azadan mürekkep bir meclisi idare otarafın- dan İdare olunur. İlk meclisi idare azası te'sis hey'eti umumiyesi tarafından intihap oluna- caktır, Meclisi idare azasının nısfından gi- yadesinin Türk olması şarttır. 33 üncü maddenin eski sekli; Meclisi idare azasından her biri be- deli kıymeti asliyesi itibarile sermayel şirketin yüzde birine muadil kıymeti haiz seksen adet hisse senedini şirke- te tevdic mecburdur, Bu hisse senet- leri üzerine azssından bulunduğu mec- lisi idarenin hissedaran hey'eti umu- miyesince tebriyesine Kadar satılmı- yacağına dair bir damga vurularak hufzedilir. İşbu senedat azanın zamanı idarelerinden mütevellit mes'uliyetle- rine karşı te'minat hükmündedir. Bu hususta indifa juisans senetleri dahi 41 inci maddenin eski şekli: Meclisi idare azası kendi işleri için ibraz etmeleri lâzım ve mutad olan dikkat, basiret ve faaliyeti şirket işle- rinde dahi ibraz ve sarfa mecburdur- lar. Meclisi idare defatiri lâzimeyi tut- mak ve muayyen olan müddet zarfın- da sabık seneye ait mevduat defteri- ni bilânço, kâr ve zarar hesabı- ni bittanzim hey'eti umumiye iİç- timaından lâakal bir ay evvel müra- Kiplere tevdi ve Iâakal sekiz gün evvel ayda bir şirketin matlübat ve diyu- nunun bir hülâsai hesabiyesini çıka- Tıp mürakiplere verir. Her seneyi he- sabiye nihayetinde bilânçodan madâ şirketin ticari, mali ve iktisadi vazi- yetini ve yapılan muamelâtın hülâ- susını müş'ir bir rapor tanzim eder. Amortismanlar için münasip şekil ve sureti ve ihtiyat akçesi mikdarını tayin ve temettilatın sureti tevziini tesbit ve hey'eti umumiyeye teklif eder, İşbu esas mukavelenamenin her ne- vi tadilâtı ve yeniden maddeler ilâve- si hakkında hey'eti umumiyeye tekli- R U-Z--N A ME 32 inci maddenin muaddel şekli: Şirket umuru hissedarlar arasın- don Hey'eti umumiyece intihap olu- nacak üçten yediye kadar azadan mü- rekkep bir meclisi idare tareflından idare olunur. Şu kadar ki ilk meclisi idare azası te'sis hey'eti umumiyesi tarafından iki sene için intihap olunur. Meclisi idare azalarının Türk ol ması şarttır. 33 üncü maddenin müaddel şekli; Meclisi idare azasından her biri be- deli kıymeti asliyesi itibarile serma- yel şirketin yüzde birine muadil kıy- mete haiz hisse senedini şirkete tev- die mecburdur. Bu hisse senetleri üzerine azasin- dan bulunduğu meclisi idarenin his- sedaran hey'eti umumiyesince tebri- 'yesine kadar satılamıyacağıne dair bir damga vurularak hıfzedilir. İşbu s0- nedat azanın zamanı idarelerinden mütevellit mes'uliyellerine karşı te”- minat hükmündedir. Bu hususta in- difg juisans senetleri dahi tevdi edi- lebilir, Senedatı mezkürenin satılma» masını te'min etmek meclisi idarenin cümlei vezaifindendir. Aksi halde meclisi idare mes'uldür. 41 inci maüdenin munddel şekli: Meclisi idare alt işler için kendi işlerinde dikkat ve faaliyeti şirket de ibraza mecburdurlar. idare defatiri Mizimeyi tulmek ve muayyen olan müddet zarfında İsâbik seneye alt mevcudat defterini bilânço, kâr ve za- rar hesabını bittanzim hey'eti umu- miye Içtimaından lâakal bir ay evvel mürakiplere tevdi #tmekle mükellef- tir, Meclisi idare her üç ayda bir şirketin mevduatını, duyunatını ve Tir hesap hülâsasını ve senelik bilân- çosunu Maliye ve İktisad vekâletlerin- ce müşlerek tesbit edilecek formül- lere muvafık olarak tanzim ederek takdim eder. Hissedaran yevmi içti- maa tekaddüm eden on beş gün zar- fında şirket merkezine müracaatla kâr ve zarar hesabını bilânçoyu, mü- rakipler ve meclisi idare raporlarını tetkik ve bir suretlerini alabilirler, Amortismanlar için münasip şekil ve sureli ve ihtiyat akçesi mikdarını tayin ve temeltüalın sureti tevziini tesbit ve hey'eli umumiyeye teklif eder. İşbu esas mukavelenamenin her ne- vi tadilâtı ve yeniden maddeler ilâvesi hakkında hey'eti umumiyeye tekli- fatta bulunur. 'Hey'eti umumiyeleri içtimaa davet ve işbu içtimaların ruznsmesini tan- zim ve tesbit eder, Hey'eti umumiyenin bilümum mu- karreratını icra ve infaz hususunda meclisi idare hey'eti umumiyenin ve- Kâletini haizdir. Meclisi idare azasının heyeti umu- miyece azlileri ve icra ettikleri mua- melâtın hey'eti umumiyece ademi ka- bulü halinde üçüncü şahıslar tarafın- dan iktisap edilmiş olan hukuka ha 1el gelmez. 42 inci maddenin muaddel şekli; Bankalar kanunu mucibince inti- sından seçilen Iki aza ile umum müs dürden mürekkep üç kişilik bir idare 43 üncü maddenin eski şekli; Meclisi idare şirket işlerinin tedvi- ri için münasip gördüğü salâhiyetler- le hissedarandan veya hariçten bir ve- ya birkaç müdür tayin edebilir. Bu müdürlerin vazife ve salâhiyetleri ve müddeti memuriyetleri tekaüd veya azilleri şeraiti hakkında mukaveleler akdedebilirler. Meclisi idarece müdürlerin nasb ve azil keyfiyeti tescil ve ilân ettirilir. An- cak müdürler meclisi idare azasının müddeti memuriyetlerinden fazla bir zaman için tayin olunamazlar. Bundan başka meclisi idare bir ve- ya birkaç mesele için hususi vekâlet- name ile münasip gördüğü bir veya birkaç zatı tevkil edebilir. MECLİSİ İDARE 43 üncü madenin muaddel şeklis " Meclisi idare şirket işlerinin tedviri için münasip gördüğü salâhiyetlerie hissedarandan veya hariçten bir mü“ dürü umumi ve şube küşadı halinde birkaç müdür tayin edebilir. Bu mü- dürlerin vazife ve salâhiyetleri ve müddeti memuriyetleri, tekaüd veya azilleri şeraiti hakkında mukaveleler akdedebilirler. Meclisi idarece müdür“ lerin nasb ve azil keyfiyeti tescil ve İlân ettirilir. Ancak müdürler meclisi idare azasının müddeti memuriyetle- rinden fazla bir zaman için tayin o- Tunamazlar. Bundan başka meclisi idare bir ve- ya birkaç mesele için hususi vekâlet- name ile münasip gördüğü bir veya birkaç zatı tevkil edebilir, 46 ıncı maddenin eski şekli: Meclisi idare azası şahsen alâkader bulundukları hususatın müzakeresi. ne iştirâk edemez. Ve hey'eti umumi- yeden izin almadan kendi veya şahsı ahar namına bizzat veya bilvasıta şir- Ketle bir muamelei tüccariye yapamaz lar. Keza hey'eti umumiyenin müsa- desini almaksızın şirketin icra eyledi- ği muameleyi tüccariye nevinden bir muşmeleyi kendi veya aharı hesa- 'bına yapamıyacağı gibi ayni nevi muâ- melel tüccariye ile meşgul bir şirkete şahsen mes'ul aza sıfatile dahil ola- mazlar, 46 wet maddenin muaddel şekli; Bankanın idare meclisi ve idare ko- mitası rels ve azalarımın ve mürakip- lerinin ve banka adına imza koymağa “ - salâhiyetli müdür ve memurlarının doğrudan doğruya veya muvazaa yo luile bankadan her ne şekilde olur- sa olsun kredi almaları bankaya leh- lerine olarak kefalet veya te'minal vef- dirmeleri veyahut menfaat rabıtasile bağlı oldukları eşhas ve müesseseler lehine kredi, kefalet ve te'minat veril- mesini te'min ettirmeleri ve bankamn 5 da bu nevi muameleleri yapması ve © bankanın meclisiidare komitesi ve azalarının hukuk usulü muhakeme eri kanununun 245 inci maddesinin 3 numaralı bendi mucibince karabeti bulunan kimselere Kredi te'minat ve kefalet taleplerini müzakere etmele- ri ve rey vermeleri bazıkalar kanunu mucibince yasaktır. ,50 inci maddenin eski şekli: Mürakiplerin vazifesi şirketin mua- melâtı umumiyesini mürakabe ve he- sabatını tetkik ve teftiş ve meclisi ida» re azasile müttefikan bilânçonun şek- Hi tanzimini tayin ve hisse senedatının vaziyetini tesbit velhasıl şirketin me- nafline muvafık gördüğü her nevi mü- rTükabe ve beftişatı icra ve üç aydan Yazla fasıla vermemek şartile zaman zaman şirket kasasını ve kuyut ve de- fatirini kontrol ederek mevcudun ku- yudata muvafakatını tesbit ve mecli- si idare azasının kanun ve şirket mu- kavelenamesi ahkâmına tamamile ri- ayet eylemlerine nezaret ve sene ni- hayetinde içtima edecek olan hey'eti umumiyeye şirketin vaziyeti, hesaba- ta ve bilânçosu ve meclisi idarenin fa- aliyeti hakkındaki kanaat ve mütale- atını havi bir rapor takdim etmek- tir. Mürakipler esbabı mübrime ve müs- tarele tehaddüsü halinlde hey'eti umumiyeyi fevkalâde olarak içtimaa davete mecburdurlar, 60 inci maddenin muaddel şekil; Mürakiplerin vazifesi şirketin mua melâtı umumiyesini mürakabe ve he- sabatını telkik ve teftiş ve meclisi idar ro azasile müttefikan bilânçonun şek- li tanzimini Layin ve hisse senedalının vaziyetini tesbit velhasıl şirketin me- nafline muvafık gördüğü her nevi mü- rakabe ve teftişatı icra ve üç aydan fazla fasıla vermemek şartile zaman zaman şirket kasasını ve kuyut ve de- fatirini kontrol ederek mevcudun ku- yudata muvafakatını tesbit ve meclisi idare azasının kanun ve şirket muka» velenamesi ahkâmına tamamile ria» yet eylemelerine nezaret ve sene niha- yetinde içtima edecek olan hey'eti umumiyeye şirketin vaziyeti, hesabalâ ve bilânçosu ve meclisi idarenin faali yeti hakkındaki kanaat ve mütale- atını havi bir rapor takdim etmek- tir. Mürakipler esbalı mübrime ve müs tacele tehaddüsü halinde hey'eti umur miyeyi fevkalâde olarak içtimaa da- vete mecburdurlar. Ticaret ve Bankalar kanunu muti- bince seçilen mür&kipler şirket idare meclisi ve komitesi reis ve azalarile müdür ve memurlarının şirket esas mukavelesine aykırı hareketlerini gör dükleri takdirde bunları vesikalara dayanarak şirketin hey'eti umumiye- sine kurşı yapacakları raporda zikret meleri mecburidir. Ve bu raporların birer suretini Mâliye ve İktitad vekâr letlerine gönderirler. 52 ici maddenin eski şekli: meclisi idare azası veya müdür aley- hine vaki olacak şikâyatı tahkik ve #etkik ile sihhatına keli oldukları tak- dirde keyfiyeti senelik raporlarına der. cedeceklerdir. Sermayel şirketin onda birine ma» lik olan hissedaranın talebi üzerine lâde olarak içtimaa davet etmeğe ve müracaatı icap ettiren maddeyi ruz- Mürakiplere miyenin fevkalâde içtimaa davet olun- masını talep eden hissedaranın ser- mayeyi şirketin yüzde onuna teka bül eden mikdardaki hisse senetlerini muteber bir bankaya tevdi etmeleri Jâzımdır, andır, 52 inci maddenin muaddel şekli: mürakipler heyeti umumiyeyi fevkar Yâde olarak içtimas davet etmeğe v9 müracaatı icâp ettiren maddeyi ru nameye ithâl etmeğe mecburdurlar. Mürakiplere müracaat ile hey'eti umu” miyenin fevkalâde içtimaa davet olun” masını talep eden hissedaranın sef mayeyi şirketin yüzde onuna tekabül | eden mikdardaki hisse senetlerini if teber bir bankaya tevdi etmeleri Me