24 Mayıs 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

24 Mayıs 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Yeni polis teşkilâtı Kanunu (Baş tarafı birinci sahifede) Önemli işler müdürlüğü (üç büroyu havi olacaktır), 6 — Arşiv müdür- lüğü (üç büroyu muhtevidir), 7 — Tercüme bürosu. B) Birinci daire üç ve diğer daire- ler ikişer şubeden teşekkül edecektir. Dördüncü dairenin ayrıca lâboratu- arı olacaktır, Emniyet müdürlükleri tşkilâtı Emniyet müdürlüklerinde de aşa- gıda yazılı muavin, şube müdürü ve şefleri bulundurulacaktır: A) Ankara ve İstanbul vilâyet mü- dürlüklerinde ikinci sınif emniyet müdürü derecesinde müdür muayi- niile üçüncü sınıf emniyet müdürü derecesinde şube müdürleri, B) Birinci ve ikinci Bırlif emniyet müdürlüklerinde dördüncü sınıf em- niyet müdürü veya birinci, ikinci sınıf emniyet âmiri derecesinde mü- dür muavini ve şube müdürleri. C) Üçüncü, dördüncü sınıf emni- yet müdürlüklerinde icabına göre birinci ve ikinci sınıf emniyet âmi- rı veya başkomiser ve yahut komi- ser derecesinde şube müdür veya şef- teri. D) — Kaza emniyet âmirliklerin- de her derece *komiserlerden şube şefleri bulundurulacaktir. Ne maaş alacaklar? Merkez ve taşra teşkilâtındaki müdür ve emniyet âmir ve memur- larına verilecek maaşlar şü Şekilde tesbit edilmiştir: (Aşağıda gösterilen mikdarlary bütçe encümeninin kabul ve tesbit ettiği mikdarlardır.) Emniyet. umum müdürü 125, umum müdür muavinleri 90, teftiş reisi 90, umum müdürlük şube mü- dürleri 80, emniyet başmüfettişle- ri 80 - 90, birnici sınıf emniyet ve polis müfettişleri 70, ikinet sınıf em- niyet polis müfettişi 55, Üçüncü st- nıf polis emniyet müfettişi 45, em- niyet müfettişleri 40 « 55 emniyet müfettiş muavinleri 30'- 35, Anka- ra ve İstanbul emniyet müdürleri 90, birinci sınıf emniyet müdürleri 80, ikinci sınıf emniyet müdürleri ve Ankara, İstanbul emniyet müdür muavinleri 70,- üçüncü sınıf emniyet müdürleri ve Ankara, İstanbul em- niyet müdürlükleri -şube müdürleri 55, dördüncü sınıf emniyet müdür ve emniyet müdürlükleri müdür mu- avinleri ve şube müdürleri 45, ikin- ci sınıf emniyet âmiri, emniyet mü- dürlükleri muavinleri, emniyet mü- dürlükleri şube müdürleri ve şube müdür muavinleri 45, ikinci sınıf emniyet âmirleri, eniniyet, müdür. iükleri -müavinleri, * eniniyet müdür- lükleri şube müdürleri ve şube mü- dür muavinleri - 40, üniformalı ve sivil başkomiserler 35, komiserler 80, komiser muavinleri 25, üniformalı ve sivil polis memurları 20 lira, tedkik baş ve fen memurları 25, lâboratuar şefi ve baş tercüman 55, tercüman- lar 40 - 45, müracaat memuru 25, başitekimler 55, hekimler -40 - 45, kabileler 16 - 25, sıhhat memurları 20 - 25, mezarethane memurları 20, birinci sımf muamelât memurları 35, .İkinei sınıf 30, üçüncü sınıf 25, dördüncü snf 20, beşinci sınıf 16 lira, Kimler polis olabilecek? Projeye göre polis mesleğine gir- mek için: A) Türk olmak, B) Fili askerlik hizmetini. yapmış olmak,: C) 30 ya- şından yukari olmamak, D) 1,64 santimetredon kısa. böyu olmamak, E) Gedikli erbaş ve diğer askeri okul- lara girecek talebenin bedeni kabi- liyetleri hakkındaki hükümlere uy- gun derecede sağlam olınak, F) Sar- hoşluk ve kumarbazlık “gibi fena hallerle tanınmış olmamak, , G) Süfli işlerle iştiğal etmiş olmamak H) Ağır hapis veya alti aydan fazla hapis cezası ile veya râmus ve hay- siyeti muhil bir suç ile mahküm ol- muş bulunmamak, İ) Ecnebi kız ve kadın ile evli olmamak veya yaşar , bulunmamak, Orta mektep mezunları ile ordu veya jandarma küçük zabitliğin- den ayrılmış olan veya orta tahsili- ni bitirmemiş olduğu halde dil bilen ilk mektep mezunları tercihen po- lis memurluğuna alınacaklardır. Bu | meleri polis memurluğunda altı sene hizmet etmelerine bağlı olacaktır, Polis memurluğuna alınmış olan- lar, polis enstitüsü fik tahsil kısmını veya polis mektebi tahsilini ikmal AKŞAM ZI Mayıs 1937 —— — Vergi i tarhında yap pılan | Batal nasıl düzeltilecek? (Baş tarafı 1 inci sahifede) Kanun hükmü, tashih salâhiyetini edinceye kadar stajiyer olarak vazi- | maddi hata ve yanlış nisbet tatbiki fe göreceklerdir. Altıncı ve daha yukarıdaki mes- lek memurlarının hukuk veya siya- sal bilgiler okulu mezunu olmaları şarttır. Liseden veya yedi senelik idadi veya bunlara muadil mekteplerden mezun emniyet âmirlerinden terfi için muvafık sicili almak şartile po- lis enstitüsünün yüksek tahsil kıs- mını ve ihtisas kurslarını muvaffa- kıyetle ikmal edenler emniyet teşki- Iâtı kadroları dahilinde yüksek tah- sil görmüş addolunacaklardır. Polis, köpek ve kuşları Lâyihada yüksek tahsil görmüş emniyet memurlarının bilgilerini art- tırmak için Avrupaya gönderilmele- rini temin edecek hükümler vardır, Buna dair olan maddelerden birin- de polis köpek ve kuşları gibi hay- vanların yetiştirme tarzlarını ve"mo- törlü vasıtaları Kullanma usüllerini tatbiki bir şekilde öğrenmek için polis ve Komiserlerderi Avrupaya öta- jiyerler En a tasrih olun- muştur. Para mükâfatı 1470 sayılı kanunun hükümle- rinden başka aşağıdaki hallerde dahi mükâfat verilmesi projenin ihtiva ettiği esaslardandır: A) Memleketin emniyet ve âşayişi ve devletin menfaatleri ve efradn mal, can ve iffetini koruyucu yük- sek hizmetleri görülenlere erasali hâsıli üzerinden bir maaş nisbetinde, B) Fevkalâde ahvalde hayatını "tehlikeye koyarak büyük yararlıklar gösterenlere emsali hasılı üzerinden iki mâaştan bir snelik maaş mikda- rına kadar, n Bugünkü memurların yeni kanuna göre muadil dereceleri ne olacak? Hâlen hizmette bulunan memur- ların bu projenin hkümlerine göre muadil dereceleri aşağıda gösteril- 1 — Üçüncü komiserler: Komiser muavinliğine, 2 — İkinci komiserler: Komiserli- 3 — Birinci komiserler: Başkomi- serliğe, 4 — Birinci sınıf emniyet memu- ru, birinci sınıf polis müfettiş mu- avini ve bu derecede bulunan diğer memurlar: Birinci sınıf emniyet 5 — İkinci sınıf emniyet memuru we polis müfettiş muavini ve bu de- recede olan diğer memurlar, ikinci sımf emniyet âmirliğine. 6 — Birinci sınıf emniyet müdür- lüğü:- İkinci sınıf emniyet müdürlü- güne, İkinci sınıf emniyet müdürlüğü: Üçüncü sınıf emniyet müdürlüğüne, üçüncü sınıf emniyet müdürlüğü dör- düncü sınıf emniyet müdürlüğüne. 8 — Merkez memuru tedkik baş- “memurluğuna ve birinci, ikinci si- nıf memurlar da tedkik memurlu- ğuna tekabul edecektir. Kadroda müstahdem ve yukarıda ünvan ve muadili dereceleri gösterilen memurlar yeni derece maaşlarını ala- caklardır. Polis merkez memurları baş ko- miser olarak istihdam edileceklertlir. Ve münhal vukuunda tercihen tayin edilmek üzere ikinci sınıf emniyet Amirliği hakkını iktisab edeceklerdir. Projenin kanuniyet kesbi tarihin- den itibaren iki sene içinde yalnız bir defaya mahsus olmak üzere em- niyet umum müdürlüğü muavinli- ği, emniyet başmüfettiş ve müfet- tişleri, teftiş heyeti reisliği, emniyet umum müdürlüğü daire reisleri v polis enstitüsü müdürlüğü vâzifele- rine 1452 numaralı kanunun 8 in- et maddesinde yazılı müddetleri ik- mal etmiyenler dahi yüksek mek- tep mezunu olmak şartile tayin edi- lebileceklerdir. İstanbul polis mektebi müdür ve memurlarının maaşları İstanbul polis mektebi müdür ve ile takyid etmeyib bunlar gibi açık bir konunsuzluk şeklinde görülen ha- taların da düzeltilmesine salâhiyet verilmiştir. Tatbikatta içtihadlara yer bırak- mamak ve yeknasaklığı temin etmek maksadile bu salâhiyet aşağıda gös- terilen hallerde kullanılacaktır. 1 — Kazanç vetgisine tabi bir iş ve teşebbüsle iştiğali olmıyan bir kim- seye vergi tarhi ve vergiye tabi bir m mükerrer vergi tarhedileme- 3 — Vergi tarhiyatında hesab hata- sı yapılması, 3 — Vergi nisbötlerinin tatbikinde yanlışlık yapılması. 4 — Gayri safi irad üzerinde ver- giye tabi mükelleflerde, mükellefin icrayı ticaret ve sanat eylediği mahal- lin gayri safi iradının vergiye mat- rah itlihazında yanlışlık yapılmış, ve- ya emlâk vergisi cari olan mahaller- de kıymeten irada intikal esnasında hesap veya nisbet yanlışlığı yappıl- ması, 5 — Bir mahollin bir kısmında ti- caret veya sanat icra edildiği halde tamamının gayri safi iradı üzerinden, veya tamamda icrayı ticaret ve sanat olunduğu halde bir kısmının gay- ri safi iradı üzerinden vergi tarh 0- Tunması, 6 — serbes meslek erbabının tayin olunan sanatlarına göre maktu ver- gilerinin yanlış hesab edilmesi ve bir yazıhanede şerik olarak çalışan- ların gayri safi irad üzerinden ödeye- cekleri vergilerden tenzilât yapılma- mış veya şerik olmıyanlar hakkında tenzilât icra edilmiş olması, i — Gündelik gayri safi kazanç ü- zerinden vergiye tabi olari mükellef- ler de vergiye matrah olan gündelik gayri safi kazancın komisyonca tes- bit olunan mıkdardan fazla, veya nok- san alınması veya nakil vasıtaları a- dedine göre verginin fazla veya nok- san tarhedilmesi, 8 — Kanuni mecburiyetlerin ifa olunması dolayısile, 42, 51, 52, 53, 56, 67 ve 85 inci maddelerde yazılı ceza kısımlarının fazla veya noksan ya- pılması, 9 — Beyannameye tabi olan veya gayri safi irad üzerinden vergi veren mükelleflerden sene içinde işe başlı- | yanlara o sene için vefgi tartı, 10 — Sene içinde işini bırakan gay- A safi irad üzerinden vergiye tabi mükelleflere çalıştığı müddete naza- ran fazla ve ya noksan vergi tarh 0- lunmâsı, Hayvan vergisinde yapılacak yanlışlıklar nasıl düzeltilecek? 2897 numaralı hayvan vergisi ka- nununun 22 nci maddesinde, mükel- leflere kendi beyanlarına uymıyacak şekilde tahakkuk ettirilen vergiler- den gerek hayvanın nevi ve adedi, gerek 18 inci maddede yazılı vergi mıktarları noktasından maddi hata yapıldığı takdirde vilâyetlerde vari- dat müdürleri ve kazalarda mal mü- dürlerinin tasvibile bu hataların tas- hihine mezuniyet verilmişlir. Bu sa- lâhiyet şu hallerde kullanılacaktır. 1 — Hayvanlar vergisine tabi hay- vanı bulunmuyan bir mükellefe vergi tarhı, 2 — Malik olduğu hayvanın nevi ve adedine göre tarhı lâzım gelen ver- giden fazla veya noksan vergi tarh olunması, 3 — Kanunun 18 inci maddesindeki vergi mıktarının fazla veya noksan hesab edilmesi, 4 — Vergi tarhında hesab hatası yapılması, liye. müdürü 40, dahiliye başkomi- seri 35, dahiliye komiseri 30, dahili- ye komiser muavini 25, kanunlar ve nizamlar, ceza kanunları, Ccog- rafya ve tarih, belediye kanun ve nizamları, fotograf, parmak izi tel- siz muhabere usulleri, mesleki ter- skin KO tarih ve hizmeti füiliye, makiyaj, kıyafet ve hüviyet değiştir. e mualimlri 3, mekteb hekimi ve hıfzıssıhha muallimi 55 Ira, 5— salma (0 5 Kanmda yazılı ceza hadleri- | nin noksan veya fazla tatbiki, Veraset ve intikal vergisi 787 ve 1836 numaralı kanunlarda bu verginin tarh muameleierinde vu- ku& getirilecek hataların ne suretle düzeltileceği gösterilmemiştir. Bunun- la beraber bir kimseye kanunen mü- kellef değilken vergi tarhı veya kanu- nun gösterdiğinden fazla tarhedilme- sini İcabettirecek hataların idareten düzeltilmesi tabii sayılmıştır. Bina vergi İzahnameye göre bu vergide iki nevi yanlışlık yapılabilir; 1 — Tahrir muamelât ve kayuda- tında; 2 — Verginin tarh muamelesinde, 18371 numaralı bina vergisi kanu- nunün 27 nci muaddel maddesinin son fıkrasında (kayıd hataları her za- man düzeltilebilir) hükmü mevcut- tur. Bu hükme müsteniden gerek tahrir muamelât ve kuyudatında, gerek tarhi muamelesinde vukua ge- tirilecek hataların hemen düzeltilme- si icabeder. Muamele vergisi Muamele vergisinde yapılacak dü- zeltilmeleri icabettirecek hatalar da nelerden ibaret olabileceği < aşağıda gösterilmiştir: 1 — Ayni mükellefe ayni ay için mükerrer vergi tarhedilmiş olması, 2 —Mevaddı iptidaiye tenzilâtının icra vekilleri heyetince tasdik edilmiş olan cedvelde yazılı nisbetlerden faz- la veya noksan hesab olunması, 3 — Mamulâtını münhasiran hari- ce çıkaran sınai müesseselere vergi tarhedilmesi, 4 — Kanunun 2İ ihci maddesinde yazılı cezaların fazla veya noksan tatbik olunması, $ — Tarh musmelesinde hesâb ha- tasi yapılması, 2430 numaralı kanunda iptidal mevada müteallik verginin tarh ve | tahakkuk muameleleri için hususi | hükümler bulunduğundan yukarıda sayılan hatalar hakkındaki hüküm, | münhasiran varidat İdareleri tara- fından tarh ve tahakkuk ettirilen si- nal müesseselerle siyorta - şirketleri banka ve bankerlerin muamele ver- gileri hakkında tatbik olunacaktır. —— nn BiR TAVSİYE | Oğlumun evlenme günü yaklaşıyor. Cihaz takımlarını almak için bir çok mağazalar dolaştım, zevkime ve hüs- nü intihabıma göre münasip takımlar bulamadım. Nihayet komşumun tav- siyesile Beyoğlunda Galatasaray Lise- si karşısında 178 No, lu DAVİD mağa- zasını ziyaret ettim ve lâzım olan göm- lekleri, pijamaları, rop dö şambrları, iç çamaşırları, çorapları, kravatları vesairenin öyle cazip, öyle nefis çeşit- lerini gördüm ki hayran kaldım. He- men ısmarladım, aldım ve bu suretle hepsini bir günde mükemmelen ha- zırlamış oldum. Dr.Hafız Cemal (LOKMAN HEKİM) Dahiliye mütehassısı Pazardan başka günlerde öğleden sonra saat (2,5 tan 6 ya) kadar İstan. bulda Divanyolunda » (104) numaralı husust kabinesinde hastalarını kabul eder. Salı, cumartesi günleri sabah 49,5 » İ2> saatleri hakiki fıkaraya mah- sustur. o Muayenehane ve ev telefon; 22398. Kışlık telefon: 21044 15,000 liraya | satılık apartıman Kurtuluş tramvay caddesi üze- rinde ve durak yerinde altışar odalı üç ve üçer odalı üç yani al- tı daireyi ve altında bir dükkânı muhtevi güneşli, havadar iyi bir apartıman on beş bin liraya sah: ht, (Akşam) in memurluğu. na müracat, Telefon 2120 YAŞINIZ Hiç Bir Şey ifade Etmez Bir çok genç kızlar, ihtiyar göründükleri halde .... bir çok anneler de genç gibi görünüyorlar... Bu meselede yaş mevzuu- bahis değil- dir. Asıl rol oynyan bel- ki cildinizde- ki <Biocel» hayat hücey- zleri) | nin Cildinizdeki “Biocel,, i canlandırınız ve her ne yaşta olursanız genc bir ten temin &diniz. Cildinizdeki «Biocel» nisbeti derecesinde o yüzünüzde lik vardır. Cildin tüzel gerçliğini muhafaza ve için > tabiatin cildde yarattığı bu kiymetli cevherin kuruma: sına meydan vermeyiniz. Onu, genç | hayvanlarda. gizlenmiş dild hüceyrabı merkezinden iş tihsal edilmiş saf ve taze Bio- cel ile besleyip canlandırınız. Bu şayani hayret cevherin cil diniz için büyük bir tesiri var- dır. Biocel'in tabii ihtiyatını ih- ya edecek ve hali takayyüzde bulunduracaktır. O zaman, cil: diniz, kendi kendine yaşın iler. leme alâmetleri olan buruşuk; çizgi, siyah benlerden kurtula. cak ve hakiki ve devamlı bir gençlik manzarası - alacaktır. Cild için yalnız - bir: tek eBio- cel> li unsur vardır. O da (pı be renkli) o Tokalon kremidir. Hemen bu akşam yatmazdan evvel tatbik ediniz. Sabah ta beyaz rengindeki Tokalon kre- mini kullanınız. Cazib ve şâya ni hayret neticeler elde edecek- siniz. 72 yaşlarındaki kadınlar. da buruşukluklar © kalmıyacak ve 50 yaşlarındaki kadınlar an- cak 30 yaşlarında görünecekler- dir. Genç kızlar da hiçbir vakit- görmedikleri cazip “bir. güzel- likte bir tene malik olacaklardır. Binlerce Tokalon müş terisinden müessesemize mektub yazanların mü- şahedeleri kendiliğinden gelen en kıymetli deliller- dir: (Yağsız cildim daima çatlar ve kırışırdı. Toka- lon buna mâni oldu.) K.S... M.E. Manisa (Düz ve pürüzsüz bir yüze ancak Tokalon kre- mile malik oldum. Bü- tün arkadaşirım yüzüm- deki değişikliğe hayret ettiler.) M. F. sokak No, M. Bursa Mektubların asılları dos- yalarımızda saklıdır. DOYÇE ORLENTBANK Dresdner Bank Şubesi Merkezi: Berlin Türkiyede Şübelerk istanbul (Galata ve istanbul) Depo Tütün Gümrük Her türlü banka muamelâh Yi de