May 26, 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

May 26, 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Mecliste bütçe müzakeresi Dahiliye, Adliye, Sıhhıye vekillerinin beyanatı Bir çok hatipler söz aldılar. B. Istamad Özdamar
 500 bin dönümlük çorak arazi münbithale konacak Manisa ve Söke ovalarının sulanması için hazırlıklar başlıyor İzmri 25...
 Yunan kralı dün Başvekilimizi kabul ederek bir müddet görüştü “ Yunanistan ve Türkiye bütün mesail üzerinde tam bir itilâf
 Deniz Bank Bankanın yapacağı işler ve bankaya intikal edecek müesseseler Ankara 25 (Telefon) —  Deniz Bank kanunu lâyihası
 Fotoğraf tahlilleri I.. (26) (Zevk anın mirsâdı ibretten te. maşasındadır) — fehvâsınca — hayatı uzaktan takip etmeği sever.
 Milletler Cemiyetinde Sancağın statüsü ve teşkilâtı esasiye kanunu B. Sandler dün eksperler komitesinin faaliyeti hakkınha

Başvekil dün Atinada mühim siyasi konuş- malar yaptı. İzmir havalisinde 500 bin dönüm erazi mün- bit hale getirilecek. —r ÇARŞAMBA 26 Mayıs 1937 “ Yunan kralı dün Başvekilimizi kabul ederek bir müddet görüştü “ Yunanistan ve Türkiye bütün mesail üzerinde tam bir itilâf halindedir,, B. Ismet Inönü, dün defteri mahsusu imzaladı ve z TETİK iş asırrıy arasi Man rss; < 5 T > 80 Meçhul asker âbidesine çelenk koydu pi i W Yunan kralı, Alinada kral sarayı, Başvekil İsmet İnönü Atina 25 (Hususi muhabirimiz. den) — Başvekil İsmet İnönü, refa- Katindö Türkiye elçisi Ruşen Eşref Unaydın olduğu halde, saat onda kral sarayına giderek defteri mahsu: $u imzalamıştır. Bundan sonra, gene Türkiye elçisi ile birlikte, hariciye na- zirı general Metaksaş İle görüşmeler- de bulunmuştur. Atina (25 (Husu met İnönü, bi İe birlikte Ele: ta toplanan binlerce kişi, dost ve müt- | tefik devlet başvekilini en hararetli | tezahüratla alkışlamıştır. Kral başvekilimizi kabul etti Atina 25 (A.A.) — Atina ajansi bil- diriyor: -Yunan' kralı Majeste ikinci Georges tarafından bugün saat on üçte Türkiye başvekili şerefine bir öğ- le ziyafeti verilmiştir. Ziyafette Ma- jeste ikinci Georges İle altes Ruayal prens Anâre ve Piyer, bâşvekil ve ba- | zarına giderek çelenk vazet yan İnönü, Türkiye elçisi Rüşen Eş: esnada bir Efzon taburu askeri se- ref Unaydın ve bayan Unaydın, İzmir | lâm merasimini yapmış ve her taraf- | mebusu Hamdi Aksoy, ordu genel mü- | fettişi or general Küzm orbay, Türk donanması kumandanı Amiral Şük- İ rü Okan, hususi kalem direktörü Ve- did, Elen haşvekili ve bayan Metak- sas, hariciye nezareti müsteşarı ve ba- yan Mavrudis, kara, deniz ve hava rifat şefi B, Vevidis ile iki kral yave- ri hazır bulunmuşlardır. Atina 25 (Hususi) — Bugünkü zi- yafette Yunan kralı, başvekil İsmet İnönü ile bir müddet görüşmüştür. (Devamı 8 inci sahifede) 500 bin dönümlük çorak arazi münbit hale konacak Manisa ve Söke ovalarının sulanması için hazırlıklar başlıyor EZ 5 MZ ni Gediz nehrinden bir görünüş İzmri 25 (Akşam) — Nafıa vekâle- ti su işleri umum müdürü B. Sald- haddin Gediz ve Bakırçay mecraları- nı baştan başa tedkik ettikten #onra İzmire gelmiştir. Yapılacak bü- yük sulama teşkilâtı hakkında karar- verilmiştir. Salihli yâkininde Marma- Ta gölü baraj olarak kullanılacak, bu- Tadan Manisa oyası sulanacaktır, « Gediz ve Bakırçay mecraların te- mizlenmesi kararlaştırılmıştır. Cellâd | vetiştiren yerleri ve zahire ambari Belevi göllerine bağlanarak göl sula: rı.derhal denize akıtılacaktır. Söke ovasının sulanması için de Çine çâyı üzerinde bir bâraj yapılma- sı ve ovanın kanallarla sulanması ka: rarlaştırılmıştır. Bu tesisat sayesinde mıntakada beş | yüz bin dönüm Kâdar bataklık çorak | arazi mümbit'bir hale - konacaktır; Ege muntakasında nehirler civarında» ki havzalar * Türkiyenin bol pamuk Deniz Bank Bankanın yapacağı işler ve bankaya intikal edecek müesseseler Ankara 25 (Telefon) — Deniz Bank kanunu lâyihası Meclise ve- rilmiştir. Lâyihaya göre, Deniz Bank İktisud Vekâletine bağlı ve merkezi İstanbulda olacaktır. Bankanın ya- pacağı işler şunlardır: Bankanın uhdesine geçecek ve İleride uhdesine verilecek imtiyaz ve inhisarları işletmek, deniz, göl, nehir ve limanlarda ve bunların kıyılarında deniz ticaret, sanayi ve inşaatı ile denizcilik mevzularına dâlr her türlü işleri, iskele ve nehirler arasında kamyon. ve otobüs nakliyatı yapmak ve bu işler için taahhüde girişmek, denizcilik işlerine kredi açmak, her türlü banka muameleleri yapmak, turizm işlerinin denize ait kısımları ile uğraşmak, deniz sıhhi ve içtimat yardım teşkilâtı kurmak, devlet rel- sine cit nakil vasıtalarını idare et- mek- ve işletmek, Denizyolları ve Akay işletmelerile fabrika ve ha- ruzlar idâresi, İstanbul ve İzmir Ti man işlteme idareleri, tahlisiye umum müdürlüğü klâvüzluk ve romor- körcülük müdürlüğü, Van gölü işlet- me. idaresi Deniz Bank. kanun lâyi- hasının meriyete gireceği tarihten itibaren bankaya intikal edecektir. Deniz Bankın itibari sermâyesi | mis aşağıda yazılı kıymetlerle te- diye edilmek üzere 50 milyon Türk lirasından ibaret olacaktır. Bu ser- maye icabında bir misli kadar art- tırılacaktır. Deniz Banka intikal edecek mües- seselerden maada Mersin ve Trab- zon liman şirketleri ile Türk gölünün kurutma işi yakında bite. | halini alacaktır. “Yapılacak tesisat Gektir, Açıları yeni kanallar Cellâd ve İ için projeler hazırlanıyor: (Devamı 8 inci sahifede)i Telefon: 24240 (İdare) —24249 (Tahrir) — 24248 (Müdür) — 20113 (Klişe) Ankara 25 (Telefon) — Büyük Millet Meclisi bugünkü toplantısın- da 937 bütçe projesinin müzakeresi hiye, Adliye, Düyunu umumiye, Ta- pu ve Kadastro, Gümrük, Jandarma, Emniyeti umumiye ve Hariciye büt- sinin müzakeresinden evvel kanunun heyeti umumiyesi hakkında söz alan mebuslardan B. Galip Pekel, darlık Şıllarında bütçede mütemadiyen ta- sarrufat yapıldığını, o zamanlar Da- Hiliye Vekâletinin de başlıca mas raflarında bünü yaptığını ve dahi- Miye memurlarının dalma (feragatle dayandığını bolluk yılları gelince ya- Bilan bu noksanların yerine konma- sının doğru olacağını söyledi ve de- di ki: — Dikkat ettim. Dahliye vekâleti- nin masraf kısımlarında bu yapıl mamıştır. Dedi. Dahiliye Vekâleti bütçesi ile Maliye Vekâleti bütçesini karşılaştır- dı. Her iki vekâletin vazifeleri aşa- rüznameyi kabul etmiştir. Irak hükümetinin İran ile hudut ihtilâfı hakkındaki şikâyeti, iki alâ- kadar hükümetle mutabık kalmarak tehir edilmiştir. Konsey yarın öğleden sonra topla: ne devam etti, Maliye, Dahiliye Sih: | çelerini müzakere ve kabul etti. Maliye * vekli B. Fund Ağralı, bütçenin esasları * hakkında izahat verdi. Dahiliye bütçe- Mecliste bütçe müzakeresi Dahiliye, Adliye, Sıhhıye vekillerinin beyanatı Bir çok hatipler söz aldılar. B. Istamad Özdamar İstanbulda bazı doktorların çocuk düşürmeği mes'ek edindiklerini söyledi ve şiddetle tecziyelerini istedi B. Şükrü Kaya — B. Refik Saydam ğı yukarı birbirinin ayni olduğunu ve hattâ Dahiliye Vekâletinin bina ve erazi vergilerini devraldıktan ve seferberlik daireleri de ihdas olun- duktan sonra vazifesinin arttığını söyledi. Mefrüşattan başlıyarak mü- kayeselere devam ederek bu münass- betle dedi ki: — Öyle nüfus dairelerine rasgel- dim ki memurlar şeker sandıklari- nı kendilerine sandalye edinmişiredi. (Devamı 4 üncü sahifede) Milletler Cemiyetinde Sancağın statüsü ve teşkilâtı esasiye kanunu B. Sandler dün eksperler komitesinin faaliyeti hakkınha izahat verdi Cenevre 25 (A.A.) — Konsey bu sa- | nacak ve bu arada baş delegeler Va» bahki celsesinde müzakere yapmadan | lânsiya hükümetinin müracaatini gö- rüşeceklerdir. Cenevre 25 (A.A.) — Milletler cemi yeti konseyinin gayri resmi toplantıs sında, İskenderun meselesi raportö- rü İsveç hariciye nâzırı B. Sandler, (Devamı 8 inci sahifede) Fotoğraf tahlilleri I.. (26) (Zevk anın mirsâdı ibretten te fehvösinca © hayatı kavgah, gürültülü, mürebbiyeli,- şıp- sevaili, cadılı, gulyabanili hayatın- dan kaçıp inzivayı tercih ettiğine ba- kılırsa, bazı romancıların aksine ola- rak, yazdığı eserleri dikkatle okudu ğu anlaşılıyor! Hâdiseleri izah etmekte büyük bie İ kuvvet sahibidir. Yalnız izah ödeme- diği bir nokta vardır: Şehir hayatının bu kadar hurda teferruatını bildiği halde, inzivagâhu- ; nı neden Uludağa kurmayıp da Hey- i beliadada oturup kalmıştır?. Buna kendi de hayret ederi. Kalem onun elinde sihirbazın değ- İ heği gibidir. Dokunduğu her vaka dile gelir, hâdiseler onun sanat mih- rabı önünde bütün çıplaklıklarile gü- ; mahlarını, kusurlarını itiraf ederler! İlham sarnıcının muhteviyatı, Ada- ların kuraklığile gayri mütenasip bir şekilde mebzuldür, ve hiç bir za- man bu samıçta sudan eser görül- mezi. Talih çizgileri ipek böceklerinin ta- lihini andırır. Kelebek olup uçmak için koza yapan böcekler gibi o da “uzun bir çalışmanın mükâlatına erişmek için kendi elinin emeğile kirik küsur basamaklı bir merdiven yap- |