9 Haziran 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

9 Haziran 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Orta Avrupada büyük bir faaliyeti var — politika Alman milli faa nazırı müda- Siçilya adasına vasıl oldu — amma — Sene 19 — No. 6696 — Flati her yerde 5 kuruş ÇARŞAMBA 9 Haziran 1937 Telefon: 24240 (İdare) —24249 (Tahrir) — 24248 (Müdür) — 20113 (Klişe) — BU yük Şef dün akşam Trabzona hareket etti Kendilerine Dahiliye Vekili ve bazı mebuslar refakat ediyor Büyük Önder Atatürk dün saat 17,30 da Dolmabahçe önünden kal- kan İzmir vapurile Trabzona hareket etmislerdir. Atatürk hareketinden evvel saat 16 ya kadar Dolmabahçe sarayındaki dairelerinde meşgul olmuşlar, saat 16 da Romsnyadan şehrimize gelen Ha- riciye Vekili Doktor Tevfik Rüştü Arası kabul ederek kendisile bir müd- det görüşmüşlerdir. Bu görüşmelerde Dahiliye Vekili ve Parti Genel Sekre- teri B. Şükrü Kaya da hazır bulun- muştur. Saat 16,30 da Atatürk beraberlerin- de Hariciye ve Da Vekillerile, se- yahatte kendisine fakat edecek mebuslar ve maiyeti olduğu halde Dol- Mmabaliçe sarayının deniz tarafındaki orta kapısına İnmişler, burada kendi- lerini teşyis gelen “İstanbul valisi B. Muhiddin Üstündağ, Trakya Umumt Müfettişi general Kâzım Dirik, Mer- kez kumandanı ral İhsan, gene- ral Ali Fuad, amiral Şükrü Okan ve diğer yüksek rütbeli erkânla, polis müdürü Salih Kılcı ve diğer vatın ellerini sıkr ve beklemekte ı İstanbul motörüne binmi dir. Motör Dolmabahçe önünde demirle- m İzmir vapuruna yanaş- rk ve imaiyeti vapura çık» e Vekili ve vat ları Atat mir vapuruna kadar gitmiş; İzmir vapuru tam saat 17,30 da de- mir alarak Trabzona müteveccihen hareket etmiştir. Dolmabahçe önün- de bulunan Zafer Torpidosu gemiyi Yukarıda Büyük Önder ve seyahatte kendisine refakat edenler vapurun güvertesinde, aşağıda takip etmiştir. Atatürke bu seyahatlerinde Dahi- liye Vekili ve Parti Genel Sekreteri B. Şükrü Kaya, Trabzon mebusu ve Par- İzmir vapuru hareket ederken ti grup reis vekillerinden B. Hasan Saka, Atatürkün şereflendirecekleri vilâyetler mebuslarından bazıları re- fakat etmektedirler. Petrol ve benzin! Tenzilât kilo başına ben” zinde 10 petrolda 8 kuruş Ankara 8 (Telefon) — Petrol ve benzinden alınmakta olan resimle- rin indirilmesi E lâyihaları Büyük Milet cuma günkü toplantısında müzake- Tenzilâtı, benzinde kilo başına 10 küsur kuruş, petrolde sekiz kuruşa ındır. Hava taarruzlarına karşı korunma Bir hava müdafaa genel komutanlığı ihdas ediliyor Ankara 8 (Telefon) — Hava faar- ruzlarına karşı korurimanın tekmil memlekete şamil olmasını temin et- mek üzere, plân dahilinde bir elden idaro edilmesi için “kor komutanlık (Devamı 10 uncu sahifede) Iş kanunu Tatbikata aid teşkilât 1 temmuzda faaliyete geçecek Ankara 8 (Telefon) — İş dairesi- nin, iş kanunu tabikalına ait teşki- lâtı 1 temmuzdan itibaren faaliyete geçecektir. Yeni teşkilâta alt kadro- Jar bugünlerde Vekiller heyetine ve- rilecektir. Orta Avrupada büyük bir politika faaliyeti var Leh cumhur reisinin Bükreşte, B. Neurathın Belgraddaki mülâkatları Romanyada nazi sistemi üzerine müesses bir rejim kurulmak İstendiği söyleniyor Londra 8 — Deyli Telgraf gaze- tesi başmakalesinde Orta Avrupada- ki politika faaliyetinden bahsediyor. Bu gazete diyor ki: «Bükreş bu siyasi faaliyetin mer- kezidir. Yanında Hariciye Nazırı B. Bek bulunduğu halde, Lehistan Cumhurreisi Bükreşe gitti. Bu ziya- | reti oÇekoslovakya (oCumhurreisinin ziyareti takip edecektir. Diğer taraftan Almanya Hariciye Nazırı Von Neurath, Macaristanı, Yu- goslavyayı ve Bulgaristanı ziyaref ettiği halde, Avusturya da durmıya- caktır. Almanya Hariciye Nazırı ye- ni itilâflar akdine çalışmaktadır, Fa- kat Çekoslovakya hükümeti, Merke- zi Avrupa küçük devletlerile Balkan devletlerinin iktisadi bir birlik ak- detmeleri lehindedir ve bu sayede Almanya ile İtalyaya karşı iktisadi istiklâllerini muhafaza edecekleri fik- rinde bulunmaktadır. (Devamı 10 uncu sahifede) Üsküdar dün büyük bir yangın tehlikesi geçirdi Üç buçuk saat süren yangın neticesinde 3 ev tamamen, İ ev de kısmen yandı Üsküdar, dün öğleden sonra büyük bir yangın tehlikesi geçirmiştir. Ha- vanın rüzgârlı olması ve ateşe ma» ruz bulunan binaların ahşap ve köhne olması gibi iki mühim âmli, yangının kısa bir zamanda büyümesine sebep olmuştur. Yangın, - saat 15,30 da İmrahorda Açıktürbede Tahririye sokağında bar- sakçı Ahmedin 16 numaralı ahşap €- vinden çıkmıştır. Henüz daha sebe- bi anlaşılmıyan yangın neticesinde Ahmedin evi birkaç dakika içinde ta» mamile yanmış ve ateş bitişik bulu- nan 14 numaralı eve geçmiştir. Bu si- reda itfaiye de yangın yerine yetişmiş bulunuyordu. Fakat esen kuvvetli rüzgâr, itfaiyenin çalışmasını güçleş- tiriyordu. Bir aralık, ateş Tahririye sokağının arka tarafındaki binalara da sirayet etmiş ve itfaiye müfrezele- rinden bir kısmı da buradaki aleşin önünü almak için arka sokağa geç- mişlerdir. Yangın, üç buçuk saat sür- müş, 3 ev tamamen, 4 ev de kısmen yandıktan sonra ateş, saat 19 da sön- dürülmüştür. (Devami 10 uncu sahifede) Dünkü maçı Fenerbahçe Güneş muhteliti kazandı Maç 3 - 2 galibiyetle bitti (Maçın tafsilâtını spor kısmımızda okuyunuz) — Evin eskiliğine bakmayın bayım, asri bir ev için ne lâzımsa hepsi vardır; Karşıki komşuda radyo, sağdaki komşuda buz dolabı, soldakinde telefon, ar- kadâakinde otomobil!,.