21 Haziran 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

21 Haziran 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Blum kabinesi dün istifa etti Fransada kabine buhranı başladı Reisicumhur bugün fırka reislerile istişarelerde bulunacak Yeni
 Sakarya nehri üzerindeki büyük köprü dün açıldı Açılış resminde Nafia Vekili Ali Çetinkaya da bulundu...
 Beşiktaş yangınında ihtiyar bir kadın da yandı | Tamamen yanan evler 28, kısmen yananlar 4 dür. Yangının nasıl çıktığı henüz
 İbni Sinânın 900 üncü yıldönümü Moskova 20 (AA) — Soyyetler birliği ilim akademisi, İbni Sinânın ölümünün 900 üncü yıl dönümü
 Başvekil Tuncelinde büyük bir sevinçle karşılandı Başlanılan ıslahatın hızlaştırılması için tedbirler alınacak " Başvekil...

.. | Fransız mebusan Madrid cephesinde ve âyan meclisleri yeniden muharebe arasında ihtilâf çıktı kızışmağa başladı Sall 19 — No, 6708 ni her yerde 5 kuruş 2 PAZARTESİ 21 Haziran 1037 Telefon: 24240 (İdore)—24249 (Tahrir) — 24248 (Müdür) — 20113 (Klişe) mma — “Blum kabinesi dün istifa etti . Fransada kabine buhranı başladı Reisicumhur bugün fırka reislerile istişarelerde bulunacak Başvekil Tuncelinde büyü bir sevinçle karşılandı teşkil etmesi muhtemel belli değildir. Maamafih en ziyade için tedbirler alınacak Paris 21 (Akşam) — Dün gece ce- ” Başvekil İsmet İnönü, Tuncelinde tedkiklerine devam ediyor. Başvekil alınan tedbirleri, ıslahatın tatbik £ şöklini gözden geçirmektedir. Halk ” her tarafta kendisini büyük bir s8- yinçle karşılamaktadır. Başvekil İsmet İnönünün Tunceli nintakasında yaptığı dolaşmada ken- “ disine ordu müfettişi general Kâzım # Orbay da refakat etmektedir. Tuncelinde yapılmakta olan yol lar bu havalinin iktisadi inkişafı çok memnundur. Kut deresine sığınmış olan çapul- a gelince, bunler çok sıkıntılı ınuyorlar, Bir çokları e dehalet etmiştir. e pek Kısa bir zaman ükümete iltica edecekleri ta- bii görülüyor Boşvekilin bugün tedkiklerini bi tirmesi ve Ankaraya hâreket etmesi muhlemeldir. Başvekil Ankaraya va- sl olduktan sonra Vekiller heyeti toplanacak ve başlanılan ıslahatın hızlaştırılması etrafında görüşüle- cektir, nde büyük tesir yapacaktır. Halk Başlanılan ıslahatın hızlaştırılması | Yeni kabineyi M. Chautempsın | Milli Müdafaa Vekili Kâzım Özalp Ankaraya dönüyor Ankara 20 (Telefon) — Küyseride | tetkik seyahati yapmakta olan Mili * Sakarya nehri üzerindeki! büyük köprü dün açıldı Açılı etinkaya resminde Nafia Vekili Ali | vrisi tm ünün, ei sinin da bulundu Adapazarı 20 (Akşam) — Kocaeli (le Bolu vilâyetlerini biribirine bağlı- yan şosede ve Sakarya nehri üzerin- deki büyük Köprünün eçilma töreni bugün parlak bir surette yapılmıştır. Nafia vekili B. Ali Çetinkaya bu mü- nâsebelle Ankara trenine takılan hu- Susi vagonla sabah Sant dokuzda Ari- fiyeye, oradan Adapazarına gelmiş- tir. Vekile, Nafıa vekâleti erkânından 20 kişi refakat ediyordu. İzmitten hu- susi trenle 40 kişi gelmişti. Köprünün başında civar köylüler halkı toplanmıştı. Vekil B. Ali Çetin- kaya hepsinin hatırını sordu. bundan sonra merasim başladı. İlk sözü nafi- 8 baş mühendisi söyledi. Köprünün nasıl yapıldığını, fenni hususları ân- | lattı. İkinci olarak ta Kocaeli valisi B, Hâmid Oskay bir nutuk söyledi. B. Ali Çetinkaya bu işleri omuzlarında taşıdıkça memleketin daha bir çok ümranlara kavuşacağından bahsetti, halkın şükranını arzeyledi, Halk namına B. Nuri Abdi bir nu- | tuk söyledi ve bu mükemmel eserden dolayı halkın duyduğu memnuniyete tercüman oldu. .| Pazartesi konuşmaları Türk ve Atatürk Yazan: Hasan Âli Yücel (Altıncı sahilemizde okuyunuz) Müteakiben nafia vekili B. Ali Çe- tinkaya bir nutuk söyledi. Vekil Cum- | huriyet devrinde yol ve köprü için sar- | fedilen gayretten bahisle Fırat üze- rinde yapılan köprünün dünya köp- rüleri arasında birinciliği o aldığın, (Devamı 4 üncü sahifede) reyan eden uzun müzakere ve müna- kaşalara rağmen hükümetin mali işlerde istediği geniş (o salâhiyet meselesinde mebusan ve âyan mec- Bsleri arasında itilâf hasıl olamadı- Fından sabaha karşı B. Blum kabine- nin istifasını reisicumhur B, Lebru- bugünkü kabineye dahil olan nazır- lardan radikal sosyalisilerden B. Chautempsnin isminden bahsedilmek- tedir. Kabinenin, bugünkü kabine gi- bi, radikallere sosyalistlerden mü- rekkep olması muhtemeldir. (Devamı ikinci sahil 7 iki gün evvel Başvekilimizi büyük sevinçle karşılıyan Elâzizin caddelerinden biri M£ siyasi fırkalar ile istişarelerine G. Saray G. Birliğini başlıyacaktır. Yeni kabineyi kim kuracak? Paris 21 (Akşam) — Yeni kabineyi teşkile kimin memur edileceği henüz 2-0 mağlüp etti Maçın tafsilâtı spor sahifemizde, Beşiktaş yangınında ihtiyar bir kadında yandı Tamamen yanan evler 28, kısmen yananlar 4 dür. Yangının nasıl çıktığı henüz anlaşılamamıştır IN " m * sali Müdafaa Vekili general Kâzım Özalp dönüşte Kırıkkaleye uğrayacak ve orada kısa bir müddet kaldıktan sonra yarın buraya gelecektir. Ibni Sinânın 900 üncü yıldönümü Moskova 20 (AA) — Sovyetler ölümünün 900 üncü yıl dönümü mü- nasebetile, 28 haziranda yapılmak üzere bir müsamere tertip etmiştir. Bu müsamere esnasında Pro, Yako- bovski «İbni Sinânm yaşadığı devir» ve Prof, Borisov «tıb ve filozof İbni Sinâ» hakkında ve Prof. Bertels de <İbni Sinâ ve edebiyatı mevzuu et- rafında birer konferans verecektir. Beşiktaştaki yangın söndürüldükten sonra Beşiktaşta otuz iki evin yanmasile neticelenen evvelki geceki facia hak- kında tahkikata devam ediliyor. Yangının evvelâ Türkali mahal lesinde Ahmed, Hüseyin ve Seniha adlarında üç kiracının oturdukları evden çıktığı anlaşılmıştır. Fakat yangın. saat iki sularında başladığı halde itfaiye kendisine pek geç ha- ber verildiği için ancak ikiyi kırk beş geçe yetişebilmiştir. İtfaiye yangın yerine geldiği zaman İstanbulun çok eski bir derdi ile karşılaşmıştır: Su- suzluk.. İtfalye büyük bir su sıkıntısı çeker- ken bu sırada devam eden rüzgâr da | şiddetlenmiştir. Bütün bir mahalle- İ nin tahta olması felâketi büsbütün arttırmıştır. Susuzlukla uğraşan İtfaiye karşı İ sında beş evin birden yandığını gör- müştür. Bu sırada serasker İzzet pa- şanın arsasında bir sarnıç olduğu İ anlaşılmış ve bulunan sudan bitince» ye kadar istifade edilmiştir. Bu sırada İstanbul itfaiyesi de arazözlerile beraber yangın yerine (Devamı 4 üncü sahifede)