21 Haziran 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

21 Haziran 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

meme Sahife 8 AKŞAM 21 Haziran 1937 > eo AKŞAM-S POR o 6. Saray, Gençlerbirliğini 2-0 yendi Haşim, müdafaa ile hücum arasında irtibatı temin ederek takımın nâzımı oldu Gençlerbirliği kalesi önünde kornerden doğan Gençlerbirliği ikinci maçını dün Taksim stadında cumartesi günün- künden fazla bir kalabalık seyirel önünde Galatasaray ile yaptı. Hakem gene İzmirli Mustafa idi, Takımlar şu şekillerde yer aldi Galatasaray: Avni - Reşad, Lütfü - Bizmax Hüseyin, Suavi - Necdet, Sü- , Eşfak, Haşim, Bülend. i derbirtiğiz Rahim - Halid, İh- san - Kadri, Hasan, Keşfi - Selim, Selihaddin, Resim, Niyazi, İhsan, ilk devre 1 günü olduğu gibi gene esiyordu. Cur sıkı bir lan Gençlerbirliği bu ma düştü. İlk teşeb- 'ldıktan sonra, Ga- kk tasarayl devre sonuna kadar u- mumiyetle hâkim oynadılar. Bir gün evvelki maçın verdiği o yorgunluğa, rüzgârın müdafaayi güçleştirmesine ve münferid akınlarda sakat bulunan Kiyazinin ekseriya seyirei kalmasına rağmen G. birliği enerjik bir oyunla ve in bir müddet Galatasarayın bu hâ- yet dayandı, Hattâ, Galata- y Gençlerbirliği kalesi için ciddi ke olamadan önce onlar iki defa Galatasaray kalesi için tehlike oldu- lar: Bir defasında Hasanın, sanabls Kalecisi tarafından Bi pek şüpheli bir şütü direğe çarpı. | Bir defasında da çok tehlikeli vazi- yetlerden sonra Avninin bulunmadı- ğı bir köşeye havale edilen top, kale O gün ilk | yerinde bir kafa vuruşile gol olmadı. Bu fırsatlar kaçtıktan sonra Genç- lerbirliğinin mukavemetini kıran, Ga latasarayın dünkü galibiyetinde mü- him hissesi bulunan Haşim oldu. Kıv- İ rak ve kolay bir oyun çıkaran Haşim. zaman zaman hücum hattını yürü- tüyor, zaman zaman da son müdafaa hatlarına kadar gelerek topu Gelata- saray kalesi önünden uzaklaştırmağa büyük yardımı dokunuyordu. İşte 35 inci dakikada müdafan ile hücum arasında gene irtibatı temin ettiği bir sırada topu sürdü, karşısı- na çıkan oyuncu üstünden topu dşırarak Necdete geçirdi, Necdet or- taladı, solaçık Bülend yakalıyarak geriden ok gibi ilerleyen Haşime ver- di, Haşim güzel bir şütle Galatasara- | yın ilk golünü yaptı. Bundan sonra iki tarafın gayreti | denöliceyi değiştirmedi. İkinci devre İkinet devreye rüzgârı lehlerine &- Yan Gençlerbirliği aradaki Bir sayı farkı kapatmak düşüncesile çok gay- retli başladı ve bu gayrefini sonuna Kalar sürdürdü. Fakat Galatasaray- hlar da tehlikeyi bildikleri için bütün enlerjilerini sarfederek oynıyorlardı. Galatasarayın Haşimin idaresile hâ- dis olan eşapesi ve dalma tehlikeli hücumlerinin sada bir olmasına mu- kabil, Gençlerbirliği umumiyetle ve devre sonlarına doğru tamamile hâ- “im oynadı. Galatasarayın bu münfe- , *i& hücumlerinden birinde Gençler kalesi epi müşkül vaziyete düştü ve çizgisi üstünde yez alan Lütfünün çok | Haştmin soldan çevirmek istediği top bir vaziyet diği penaltıyi Galatasaray müdafli , den sonra Gençlerin oyunun sonuna kadar süren sıkı bir tazyiki başladı. Galatasaray müdafaası müşkül vazi- yetlere düştü. Sağdan soldan korner- ler biribirini kovalıyordu. Gençler sol- içi Niyazi topalladığı ve hemen hemen oyune seyirci kaldığı için Galatasa- ray müdafaası hiç olmazsa bu tetii- Keden yana müsterih bulunuyordu. Gençlerle Galatasaray müdafaasının enerjisi dakikalarca çarpıştı. Bir defa top, kale direğinin dibine çarparak geri geldi ve tehlike atladı. Bir defa- sında da Galatasaray müdufileri üst üskte iki kere hendbol yaptılar fakat hakem bu penaltıhik hatayi görmedi. Nihayet maç 2-0 Galatasarayın ga- Mibiyetile bitti. Nasıl oynadılar? Galatasaray Kalecisi Avninin kur- tarışları da, şansı da iyi idi. Müdafa- eda Lütfü bir çok tehlikelerin önüne geçen bir oyun gösterdi. Müdafanm diger oyuncuları Lütfü âyarına çıka- madılar, fakat gayreli oynadılar. Haşim, yukarıda da işaret ettiğimiz gibi takımı icabında . tehlikelerden kurtaran, icabında karşı tarafa tehli- keler yarafan, kısacası takımın oyu- nunu tanzim eden başlıca oyuncu İ- di Bülend Haşimin oyununa! ez iyi uyan muhacimdi. Ötekiler vasattı. Gençlerbirliğinde hepsi enerjik - tabil sakat olan Niyazi müslesma - ol- makla beraber en İyi oynuyanlar Ha- Hid, Hasan ve Süleymandı Sadun Galip Dünkü atletizm müsabakaları İstanbul atletizm ajanlığı tarafın. dan tertip edilen seri müsabakalar. dan ikincisi dün Taksim stadında 100 meytre. I Halük (G;9) 11.15 H Kizm (GS) 400 metre: IT Galip (G.S) 543,5 H Salih (İ.S) 800 metre: I Cevdet (İS) 2745 TI Hakkı (F.B) 1600 metre: I Artin (B.Ş, 42315 TE Vitali (6.8) Yüksek atlama; Galatasaraydan Pulatla Fenerbahçeden Necdet 1.02 atlıyarak her ikisi de birinci oldular, e lager yl Dünkü bisiklet yarışları Istanbul takımı birinci oldu Bisiklet federasyonu tarafından dört şehir arasında tertip edilen bi- siklet müsabakası dün sabah Meci- diyeköyü - Büyüklere arasnda yar râk ettiği müsabakalar çok munta- zam oldu ve alâka ile takip edildi. 61 kilometre üzerinde yapılan mü- sabaka neticesinde Kocaeli mıntaka- sından Orhan 1 saat 51 dakika ile birinci, İstanbuldan Muhsin ikinci, İstanbuldan Turkum üçüncü *k diler. Takım itibarile İstanbul 14 puan- la birinci, Ankara 15 puanla ikinci, Koeseli 19 puanla üçüncü, Bursa 38 puanla dördüncü oldu. Yugoslavya Belçika mihi futbol maçında Yugos- lav oyuncuları çok güzel bir oyun çıkarmışlar ve maçın sonuna kadar hir gol farkla galip vaziyette oyna- mışlardır. Oyunun nihatlenmesine 4 dakika kala penaltıdan bir gol yar pan Belçikahlar büyük bir talih ese- Tİ olarak maçı berabere bitirmişler. dir. Mini takımımızla ağustosta Bel- gradda karşılaşacak olan Yugoslav milli takımı bugün çok kuvvetli bir ekip halindedir. Yugoslavların karşısında fena bir vaziyete düşmemek İçin bir an evvel tedbir alıp takımımızı teşkil ederek elddi. bir surette çalıştırmamız ve o maçtan evvel hiç olmazsa bir ecnebi Danimarka Norveçi yendi Kopenhagda yirmi beş bin seyirci önünde Danimarka ve Norveç milli takımları arasında yaplan futbol maçında Danimarka ilk devreyi 2-1 galip bitirmiş ve ikinci devrede da- | ha sıkı oynıyarak maçı 5-1 kazan- mıştır. Vasâti aldıkları puan Mİ küme takımlarının şim- diye kadar yaptıkları maçlarda vasati olarak aldıkları puan şöy- edir: 254 245 Galatasaray Fenerbahçe Beşiktaş 'Tenis turnuasına girenlerden: Yu- karıda Ankaradan Frank, aşağıda İstanbuldan Jaffe Romanyada — *tbol maçları Bu hafta Bükreş, yapılan maçi da şu neticeler alınmıştır: Rapis 5 - Venüs! Ripenzia 5 — Yuventus 2 Venüs takımı Macaristana bir mü- messi) göndermiştir. Bu mümessil oradan üç oyuncu almağa teşebbüs edecektir. Yunanistan Yugoslav atletlerini davet etti 'Yurari etletizni federssyonu Yu goslar federasyonuna müracat © rek atletleri Atinayı devet etmiştir. Yugoslavlar bu teklife henüz bir ce- Kaybettikleri puan Milli küme takımlarının kadar yaptıkları ikleri puan. göyledir. Beşiktaş, Güneş Gençlerbirliği Arkaragücü Doğanspor Üçok Mir küme takımlarının puan vaziyeti Maç Kazanç G. Saray unu 7 F. Bahçe u 7 Beşiktaş " 5 G. Birliği 3 5 D. Spor u 4 Güneş 1 5 A, Gücü za 4 Üçok 4 2 Eerâböre Kayıp Attığı Yeaği Puan ge ap 28 Şi DE LE ti 71 ig Di as ğe A İN şi mein Zeke eğe, ki vE Müller. Be