13 Temmuz 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

13 Temmuz 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

İzmirde Fuar hazırlıkları çok ilerledi Bu sene Fuarın eğlence kısmı - nada ehemmiyet veriliyor Val İzmir (Akşam) — İzmir Fuarının açılmasına kırk gün kaldığı için Fuar sahasında, misli görülmemiş bir inşa- at fasliyeti başlamıştır. Büyük ve be- tonarme paviyonların inşaalını, Fua- rın açılma zamanına kadar yetiştir. mek için geceleri de elektrik tenvira- tı sayesinde inşaata devam ediliyor. İki, üç aydanberi Fuar sahasında ya- pılmakta olan muhtelif inşaat, geçen seneki Fuar sahasının manzarasını ta- mamen değiştirmiştir. İzmir limanına gelen milli ve ecnebi vapurlar yolcu- larının bile - yüksekliği sebebile - nazarı dixkatini celbeden paraşüt ku- lesi ile İş Bankası, Ticaret ve sanayi rı paviyonları hakikaten güzel üyük birer mimari eserdir, Sıhhat ve İçtimai muavenet vekâletinin ten- sibile Kızılay kurumu tarafından inşa ettirlimekte olan (Sağlık müzesi) elli bin liraya çıkacak ve bü seleki Fuar esnasında merasimle açılacaktır. Sağ- lik müzesi inşaatının Füarğan evvel bitirilmesine çalışılıyor. Müzede bu- Yundurulacak muhtelif eşya ve eserle- rin şimdiden hazırlanmasına buşlan- grştır. Fuar sahasında vücude getirilmek- te olan hayvanat bahçesi için de ha- zırlıklar yapılmaktadır. Fuar esnasın- da halka teştir edilecek olan vahşi hayvanların kafesleri, beleğiye tara- fından yaptırılmaktadır. seneki hayvanat bahçesi, muhtelif vahşi hay- yanlar bakımından biraz noksan ola- caksa da gene ziyaretçilerin alâkasını çekecek zenginlikte olabilecektir. Be- i, belediye ve Fuar komitesi reisile belediye mühendisleri Fuar sahasında lediyenin, hayvanat bahçesi için şim- diden temin ettiği aslan, pars, kartal, kurt, çakal ve yılanlara Bornova Ziraat mektebi bahçesinde bakılmaktadır. Fuar sahasında halkın mühim bir eğlence ihtiyacını tatmin için bir (pa- tinaj sahası) inşa ettirilmektedir. Pa- tinaj sahasının etrafı kesif gölge ya- pan ağaçlarla süslenmiştir. Vali B. Fazlı Güleç, belediye ve Fuar komitesi reisi Dr. B. Behçet Uz, Fuar hazırlıklarını büyük bir alâka ve ehemmiyetle takib etmektedirler. İz- mir vilâyet paviyonu inşaatı yakında bitecektir. İzmir Ticaret ve sanayi odası paviyonunun inşaatı da İlerile- miştir. Ticaret odalarımız, bu seneki Fuarda memleket iktisadiyatının ha- kiki varlığını tebarüz ettireceklerdir, Türkiye Ticaret ve sanayi odaları, kendi mıntakalarına ait muhtelif mahsulât ve masnuatı, Ticaret odala- rına alt büyük paviyonun çatısı altın- da teşhir edeceklerdir. Bu seneki Fuarda dekorasyon işle- ri altı kişiden mürekkep bir dekoras- yon heyeti taarfından idare edilmek- tedir. İzmir fuarının odekoras- yon işleri, enternasyonal Avrupa Fu- arları mükemmeliyetinde temin olu- nacaktır. Fuarın açılma zamanı yaklaştığı için şimdiden İzmirde mahsüs bir ka- labalık vardır. Fuar işlerini tanzim İ için şimdiden memleketin mühtelif yerlerinden İzmire gelenler vardır. İzmirin, bu seneki Fuardan istifade- si, geçen yıllara nazaran daha fazla olacaktır. Karamanda tarihi eserler hakımsızdır Harap olmıya yüz tutan Karamanoğulları kalesi , Karaman (Akşam) — Karamanda &ski devirlerden kalma bir çok tarihi eserler vardır, Fakat bunlar bakımsız- lık yüzünden harab olmağa yüz tut muş o bulunuyor. Karamanoğulları devrinden kalma kaleyi gösteren yu- karıdaki resim bu tarih! eserin ne va- ziyette olduğunu açıkça göstermekte» dir, | Balıkesir Atatürk parkı Park, akşamları ve tatil günleri çok kalabalık oluyor Balıkesir (Akşam) — Atatürk parkı şeh nme ihtiyacını karşıla- mıştır. Park bilhassa akşamları ve ta- til günlerinde çi alabalık olmakta» dır. Yakında büyük havuzda spor böl- gesinin tertip ettiği yüzme müsaba- kaları yapılacak, müsabakaya Balı- kesir, Bandırma, Aydıncık, Edremid, Erdek, Ayvalık klüplerinin yüzücüleri iştirak edecektir. Çanakkalede şiddetli yağmurlar Çanakkale 11 (Akşam) — Yağan şiddetli yağmurlar Eceabat kazasının Yalova, Keçili, Kumköy, - Ulgardere, Büyük Anafarta, köylerinde zarara s6- bep olmuştur Zarar mahsul ve koyun, arı kovanları ve kümes hayvanları üzerinde olmuştur. Yalova ve Büyük Anafarta köylerinde zarar © 80 diğer köylerde 76 50 nisbetindedir. Yağan yağmurlardan hasıl olan sel- ler üç saat içinde bütün bu zararı tev- lid etmiştir. Zararın yekünu (50) bin lirayı tutmakta olduğu tahmin edili- yor. .; . Kiliste elektrik Fabrika büyük merasimle açıldı Kilis (Akşam) — 57 bin lira sarfile vücude gelen elektrik fabrikasının açılış töreni çok parlak olmuştur. Merasime yedisinden yetmişine kadar hemen bütün Kilis halkı ve Antep gü- zideleri işitrak etmiştir. Fabrika her cepheden mükemmel ve Türkiyedeki emsaline - bir kaçı müs- tesna - faiktir. Elektriğin kilovatı on beş kuruş olarak tesbit edilmiştir. İlk anda (150) abane kaydedilmiştir. Belediye (225) lâmba asmıştır. Res- mi park ve bahçeler, binalar ampuller- le süslenmiş ve bunlara evlerdeki lâm- baların ziyası da inzimam edince Ki- lis ışık İçinde kalmıştır. Osmaniyede orta mektep yapılıyor Cebelibereket 8 mektep (binası hakkındaki ihti- yacının şiddetini müteaddit yazı- larımızla anlat- riyatımıza ehem- Osmaniye - Cebe- miyet veren bele- libereket belediye giye, bu ihtiyacı reisi doktor Ahmed hissetmiş ve bu yıl diğer bâzı işlere tercihen bir orta okul binası kurulması için bütçeye bin lira tahsisat koyduğu gibi kira ola- rak verilen (570) lirayı da bu işe ayır- mıştar. Belediye elektrik tesisatı için de teşebbüse girişmiştir. Şehir bu yıl elektriğe kavuşacaktır. Sebze hali kay- de şayan vaziyette ıslah edilmiş ve te- mizliğe azami önem verilmiştir. Parkta mükemmel bir salon yap- tarılmıştır. Otuz metre uzunluk ve on iki metre enindedir. Salona zengin dekora malik, soyunma odalarını muh- tevi bir sahne ilâve edilmiştir. Salon ve sahnesi bu derece mükemmel olan park celbedilen bahçivan vasıtasile tarh ve tanzim olunmuş, büfe ve sazlı bir gazino da açılmıştır. Belediye binası önündeki ve çarşi- daki yollar yapılmış, çamurdan çıkıl- maz haldeki sokaklar intizamlı bir şekle sokulmüştür. Bu yıl iki çirçir fabrikası daha inşa olunmuştur. Birisinde kereste imali için teşkilât vardır. Her sahada mahsul çok iyidir. Bil- hassa pamuk vaziyeti çifçiyi güldür- müştür. Rekoltenin geçen yıla nisbet- edilerek güzel bir şekle kondu v Bulayirda, Namık Kemalin mezarı tamir edildikten sonra Çanakkale (Akşam) — Gelibolu- nun Bulayir köyünde denize hâkim bir tepe üzerinde harab ve bakımsız bir halde bulunan Gazi Süleyman pa- ga ve şair Namık Kemal türbeleri Kül- tür bakanlığının ve öğretmenler birli- ğinin yardımlarile esaslı bir şekilde ta- mir edilmiş ve sahanın etrafı duzarla çevrilerek güzel bir park haline ko- nulmuştur. Trakya umum müfettişliği türbeyi muhafaza etmek üzere bir bekçi tayin edilmesini bildirerek tahsisat gönder- miştir. Edremid Halkevinin dikiş sergisi çok beğenildi Serginin açılış merasiminde bulunanlar ve sergiden bir köşe Edremid (Akşam) — Edremid Hal kevi bu sene genç kızlarımız için bir nakış, diğiş kursu açmış, altı ay de- vam eden bu kursta ayrıca yağlı boya işlerile pastacılık dersleri de verilmiş- tir. Bu münasebetle Haikevinde çok mükemmel bir sergi vücude getirile- rek talebenin kendi emeğile yapılan eserler teşhir edilmiş ve çök beğenil- miştir. Bir hafta zarfında sergiyi ge- 'zenlerin sayısı üç bini buldu. Yukarı- daki resim serginin küşadında bulu» nanları gösteriyor. Güzel Trakyada hir dolaşma (Baş tarafı yedinci sahifede) bir hale getirilmiştir. Bunlar için gü- zel ve muntazam evler yaptırılmıştır. Bunların hepsi, seyahatiniz esnasın- da göreceğiniz gibi hallerinden fev- kalâde memnundurlar, Parti işlerimiz de çok iyi gidiyor. Çok samimi ve çok ahenkli bir iş bir- liği vardır. Pek yakında vilâyet mer- kezi ile Babaeskide birer Halkevi in- miştir. Vilâyetin Asayiş işleri de çok düz- gündür. *ufak tefek vakalardan baş- ka suç ismi verilecek hadise yok gi- Je bir iki misli artacağı kuvvetle tah. | bildir. min ediliyor, Yakın zamana kadar halkın bir Kırklarelinde yeni açılan bir cadde çok sebepler tesirile imar için para sarfetmekten çekinişi artık kalma- muştur. Devletin her cepheden, bilhassa a$- keri ve mülki inşaat için milyonlar sarfettiğini, hele bir kaç senedenberi yapılan manevralarda ordumuzun kudretini yakından müşahede eden halk artık tam bir emniyet ve iti- matla imar hareketine girişmişlerdir.» Bundan sonra vali B. Hasip Koy- lanla beraber evden çıkarak Kırklar- elinde kısa bir gezinti yaptık. Yeni açılan bulvarı, göçmen evlerini ve fi- danlığı gezdik. Atatürk parkında oturup beş on dakika dinlendikten sonra Lüleburgaza hareket ettik, Şevket Hıfzı Rado