21 Ağustos 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

21 Ağustos 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Yarın büyük geçid resmi yapılacak Manevra kırmızıların nihai WEREEE muvaffakiyetile bitti Dün cephede tam manasile cehennemi
 Manevra sahasında Dünkü taarruz nasıl başladı nasıl bitti Tayyareci Bayan Sabiha Gökçen kırmızı tarafa mühim bir keşif raporu
 İzmir entemasyonâl fua dün merasimle açıldı Iktisad Vekili ile belediye reisi çok mühim nutuklar söylediler “İnkilâbcı,...

Sene 19 — No. 6769 — Fiati her yerde 5 kuruş CUMARTESİ 21 Ağustos 1937 KÜÇÜK İLÂNLARIMIZ En ucuz ve en tesirli ilân vasıtasıdır 4 defası: 125 kuruş Akşam ilân servisi, telefon 24240 Telefon: 24240 (İdare) — 24249 (Tahrir) — 24248 (Müdür) — 20113 (Klişe) Yarın büyük geçid resmi yapılacak Manevra kırmızıların nihai (İzmir enternasyonal fuarı muvaffakiyetile bitti o ; ' Iktisad Vekili ile belediye reisi Dün cephede tam manasile cehennemi bir vaziyet hasıl oldu Atatürk harekâtı dün de takip ettiler. Misafirler bügün Edirneye gidecekler, General Kâzım Dirik Atatürk harita üzerinde harekât hakkında malümat alıyor Çorlu 20 (Manevra sahasındaki mu- harririmizden) — Saat sekizde Çorlu- dan çıkan komutanlar heyeti ife bir- likte saat 8,30 raddelerinde 194 nu- maralı tepe civarına -yardığımız 20» man burada bir fundalık gördük. Bu fundalığın içinde muazzam tanklar maskeli olarak duruyordu. Bir müd- det bunları tedkikten sonra heyet 194 numaralı tepeye doğru yollandı. Ata- türk ve refakatlerindeki zevat 194 nu- maralı tepeyi teşrif buyurdular. Ec nebi askeri heyet te diğer bir yoldan bu mevkie gelmişlerdi. Büyük ve kati muharebe burada olacaktı, Bu esnada tayyareler uçuyor kun her başından mütehassıs olmı- yan bir gözün hattâ dürbünle bile ma hiyetini seçemiyeceği bazı kıpırdama- (Devamı 7 inci sahifede) Görülebilen uf- | Manevra sahasında Dünkü taarruz nasıl başladı nasıl bitti Tayyareci Bayan Sabiha Gökçen kırmızı tarafa mühim bir keşif raporu attı Çorlu 20 (Manevra sahasındaki | muharririmizden) — 19 ağustos ak- İ | şamna d dum, Kırmızıya mensub bir tayyare bir nutuk söyliyecek (Diğer resimler dokuzuncu sahifemizdedir.) tesadüfen Kırmızı kol | açtılar ve muhteviyatını tedkik etti- | ordu kumandanlığında bulunuyor. | ler. Raporun Kıymeti şurada ii bee y İ (Devamı 5 inci sahifede) | MİLLİ Di uuğun bir iyiliği var, insan kendini Ada'da sanıyor!... EM GE kolordüya bir Tapor attı. Bu Tapö- run kime aid olduğunu - bilmeden Siperi aşan diğer bir tank dün merasimle açıldı çok mühim nutuklar söylediler “İnkilâbcı, çalışkan, yiğit Egeliler her işte, her yerde İzmir 20 (Telefonla) — “Yedinci İzmir Enternasyola fuarı bugün saat 18 de fuarın fahri başkanı İsmet İnö- nü adına İktisda Vekilimiz B. Celâl Bayar tarafından açılmıştır. İzmir şehri 30 gün sürecek olan bu milli bayram mürasebetile daha sabahtan baştan başa bayraklarla süslenmişti. İktisad Vekili öğle üzeri kotrasile Foçadan İzmire gelmiş ve merasimle karşılanmıştır, B. Celâl Bayar, İzmir Palasta İzmir ve Manisa Valileri ile görüştükten ve üzüm, incir satışları ARA ve her zaman Atatürkün gösterdiği yoldadırlar.,, saat 18 de fuarın önündeki Lozan meydanına gelmiş ve meydanda top- lanan halk kütlesi tarafıridan âlkış- lanmıştır. Fuarın Lonzan kapısı üzerinde dal- galanan - Türk bayrakları . arasında fuara iştirak eden devletlerin bay- rakları da vardı. | “Saat 18 de muzikanın çaldığı İs- | tiklâl Marşını müteakib evvelâ Bele- diye Reisi B, Behçet Uz hoparlör te- sisatına aid mikrofonun önünde bir nutuk söylemiştir. Bunu, İktisad Ve- (Devamı 7 inci sahifede)