4 Eylül 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

4 Eylül 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Uşak çifçileri pancar hasad bayramı yaptılar Bayrama hemen bütün köylüler işti- rak ettiler ve neşeli bir gün geçirdiler Pancar tarlaları ve pancarlar sürülürken Uşak (Akşam) — Uşak şeker fab- rikasının 1937 senesi İşleme mevsi- minin yaklaşılması dolayısile pancar gökümüne başlanmıştır. Şeker fabrikaları şirketi badema her sene İlk pancar sökümü zama- nırda bir hasad bayramı yapmağa | carlarını nakleden köylülerden biri- De «hemşeri, dedim. Nasıl, mahsul bu yıl iyi oldu mu, bu işten memnun musunuz?» Bu uyanık, temiz kıya- fetli ve sıhhati yerinde olan vatandaş bana dönerek: «Nasıl memnun olmi- yalım, nasıl sevinmiyelim bayım bu karar vermiştir. Bu münasebetle Uşak | uğurlu ve mübarek ziraat evimize be- şeker fabrikasında ve bütün pancar | mıntakaları merkezlerinde pancarın | sökülmeğe başladığı 27 ağustos tari- | hinde hasat bayramları yapılmıştır. Kazamızda yapılan bayrama hemen, hemen bütün köylüler iştirak etmiş- | ler ve birçok eğlencelerle neşelenmiş- lerdir. Toplantıda kaymakam B. Adil | Özülçi, belediye reisi B. Riza Topuz ve bütün şeker fabrikası mem bulur k birlikte yemek ye dir. Trakyada pancar ziraati ilerliyor Edirne (Akşam) — Alpullu şeker fabrikası Tral kalkınmanın en başında gelen milli müesseselerimizden biridir, e Memle- ketimizde şeker endüstrisinin tesisin- den sonra yurdun diğer köşelerinde olduğu gibi Trakyada da pancarcılık belli başlı bir ziraat haline gelmiştir. Trakyada Alpullu şeker fabrikası için bugün yilda (200,000) dönüm arazi yadaki iktisadi ve zirai İ ekiimekte olduğu mübalâğa değil, bir | hakikattir. Alpullu fabrikasınm pancar ekici- lerine © açtığı krediler, 'verdiği zirat Aletler ve sair yardımlarla pancarcı- lik günden güne inkişaf etr Bugün takip olunan gaye pa “ raatinin tamamen iptidai şekilden çı- karak teknik vasıtalar ve sair ıslah usullerinden istifade edilerek âzami randman alınmasını temin etmektir. Bilhassa Karaağaç eğitmenler oku- Junda pancarcılık hakkında yapılan etrafli tedkik ve denemeler iyi netice- ler vermiştir. Bundan başka pancar ziraati is tihsal tarzının ve tohum ıslahı İşle- rinin tedkiki için hükümetimizce cid- di tedbirler alınmış olup bir müddet | evvel memleketimize davet edilen mü- tehassıs Alman profesörler Trakya #ahalarını ve pancar ziraati usulleri- mizi en küçük teferrüatına kadar tedkik etmişler ve bu hususta tan- gim ettikleri raporları alâkadar ma- kamata vermişlerdir. Pancar ziraati bugün Trakya köy- Yüsünün en büyük dayanacağı bir getirterek istasyona indiri! Uihsal olu- nan Ürünlerin fabrikaya sevki ge- Celi gündüzlü devam etmektedir. Pan- reket getirdi, ocağımız şenlendi, var olsun devlet uluları!; diye içini döktü. Trakyada iktisadi ve zirai vaziyeti- mizin ne sağlam temellere dayandi- ğı meydanda olan bir hakikat ol makla beraber her sahada girişilen kalkınma savaşı sonunda daha bü yük ve verimli neticeler elde edileceği tabiidir. Balkan güreşleri Beşinci Balkan güreş kongresi İzmirde toplanacak İzmir 3 (Telefon) — Rumen, Buk gar, Yugoslav ve Türk güreşçileri, Bal- kan güreşleri için 15 eylül akşamı bü- rada bulunacaklardır. Güreşlere 17 eylülde başlanacaktır. Yunan güreşçileri Pireden vapurla gelecekleri için 16 eylülde burada bu- lunacaklardır. Beşinci Balkan güreş kongresi 16 eylülde Halkevinde toplanacaktır, 1940 olimpiyadları geri kalmıyacak Tokyo 1 — 1940 da Tokyoda ya- pilacak olan olimpiyadların, Çin - Japon ihtilâfı dolayısile yapılamıya- cağı hakkında çıkan şaylaların aslı yoktur. Japonya olimpiyadlar için hazırlanıyor. Henüz muayene edilmiyen otomobiller için 10 eylüle kadar mühlet verildi Avrupada seyahatte bulunan ve ya- hud başka bir mazeret ile muayene esnasında bulunmıyan otomobillerin çin 10 eylüle kadar bir mühlet, verilmiştir. Bu mühlet için- de bu otomobiller bütün noksanlarını tamamlıyacaklardır. Bu müddetten sonra hiç bir mazeret kabul edilmiye- cektir, İçilecek sular, dükkânlarda küplere doldurulmıyacak Zabıta âmi lerine yapılan bir ta- 'dakla içilmek üzere su sa- nlerin, iyi suları küplere koy- mikrop ve taaffün yap- miyacak içinde bulundurına- larının temin edilmesi bildirümiştir. Bu karar hilâfına hareket edenlerden para cezası alınacaktır. mamaları, İ maktadır. 5000 senenin insanları nasıl olacaklarmış?! Dişsiz ve gözsüz, fakat büyük| burunlu, büyük kulaklı... İnsanlar ve bütün mahlüklar yara» dılışlarından beri birçok değişiklikler geçirmişlerdir. Binlerce sene evvel ya- şamış olan İnsanların bugünkü İnsan- lara hiç benzemedikleri muhakkaktır. Bu Insanlar, insandan ziyade hayva- na yakındılar. İlk insanlara ald bulu- nan kemikler bunu göstermektedir. İnsanların ve diğer mahlükların ge“ girdikleri değişiklikleri tedkik eden bir İngiliz âlimi bundan birkaç bin | sene sonra insanların ne şekil alacak- Yarına dair bazı keşiflerde bulunmuş- tur. B, Barker adındaki bu âlim İngülte- rede pek meşhurdur. Şimdiye kadar birçok ciddi eserler yazmıştır. Fakat anlattığı şeyler, bilhassa 5000 sene- sinde yaşıyacak insanı tasvir tarzı in- sana Adeta gülünç; geliyor. İngiliz âlimine göre bundan dört beş| Desil Sonra insanlar dişsiz olacakmiş. | Âlim diyor ki: «Mekteplerde çocuklar arasında, yaptığım tedkikler çocuklar- dan yüzde yetmiş beşinin dişlerinin bozuk olduğunu göstermiştir. Birkaç nesil sonra dişler daha fazla bozula- cek ve nihayet diş kalmıyacaktır.» O zaman nasıl yemek yiyeceğiz? B. Barkere göre kimya ilmi imdadımıza yetişecek, Yemek yemiyeceğiz, hap yu- tacağız. Karnı açıkan bir hap yuta- cak, bu suretle lâzım gelen gıdayı ala- caktır. Bu gıda ölçülü olacağı için ne zayıflamak, ne de şişmanlamak kor- kusu olmıyacaktır. İngiliz âlimine göte 5000 senesinde insanların gözleri de olmmyacakmış. Bugünkü medeni hayat, görüş saha- sinin daralması insanların gözlerini bozuyormuş. Bunun neticesi olarak bir gün insanlar görmiyecek ve göz de kalmıyacakmış, İstikbalde insanların boyları çok u- zun olacakmış. Bugün sirklarda gö- rülen iki buçuk metre boyunda insan lar o zaman cüce kalacaklarmış. Gözsüz ve dişsiz olmalarına mukâ» bil insanların burunları ve kulakları büyüyecek, o zamanın insanları bu- günkülerin biçimsizliğine şaşacaklar- miş, Profesör Bayan Afetin nutku Bütün Rumen gazeteleri nutuktan bahsediyorlar Bükreş 3 (A.A4.) — Bütün Rumen | gazeteleri bayan Afetin kongrede dün-| kü nutkundan ve heyeti umumiyeye verdiği konferanstan uzun uzadıya ve sitayişle bahsetmektedirler. Bilhassa Üniversul gazetesi bayan Afetin müsbet ilimler sahasında müm- taz bir profesör ve müdekkik bir âlln olduğunu kaydile asri hayata emni- yetle atılan Türk kadınlığını kuvvet ve muvaffakıyetle temsil ettiğini yaz- Diminuatsa gazetesi bayan Afetin kongrede çok büyük bir alâka uyan- dığından bahisle Türkiyede arkoolo- jik hafriyata dair konferansındaki uzun ve dökümanter izahatı ile ilme bir kazanç getirdiğine işaret etmek- tedir. Dükkân ve apartımanlara tabelâ asılacak Dükkân ve mağazalarda olduğu gi- bi apartımanların kapısı önünde apâr- taman isimlerini gösteren kırmızı 26- minli beyaz yazılı tabelâ asılması da- imi encümen kararı iktizasındandıf, Son zamanlarda bâzı apartımanlar. da bu karar riayet edilmediği ve bazı dükkânların da bu tabelâları dıkları görülmüştür. Tabelâ di den kurtulmak için tabelâların maması belediye varidatını müteesöir İ ettiğinden belediye zabıtasınıni bu gi- bi tabelâsı olmıyan apartıman ve dük, künlar hakkında ceza zabtı tutulmüşi bir tamim ile bildirilmiştir. Türkiye yelken, kürek ve yüzme birincilikleri İzmir 3 (Telefonla) — Türkiye yel Ken, kürek ve yüzme birincilikleri 10 ile 16 eylülde İzmirde yapılacaktır , ' Dispateh kruvazöründeki ei 4 ytü) 1937. ziyafetten iki enstantane Yavuz, torpitomuz ve misafirimiz İngiliz harb gemileri (Baş tarafı 1 inci sahifede) bul kumandanı, merkez kumandanı, İngiltere sefarethanesi erkânı bulun- muşlardır. İngiliz bahıriyelilerinden mürekkeb bir müfreze saat onda Tophane rıhtı- mma çıkmış ve muzika ile Taksime gelmişlerdir. Taksim meydanında bir bando muzika ve Türk bahriyelilerin- den mürekkeb bir müfreze bulunuyor» du. Havanın yağmurlu olmasına Tağ- men meydanda bir kaç bin kişi top- lanmıştı, ; İngiliz filosu kumandanı Amiral Wells çelengi âbide önüne bizzat koy- muştur. Bunu müteakib Türk bando- su İngiliz, İngiliz bandosu Türk marş- larını çalmışlardır. Amiral, âbidenin altın defterini imzaladıktan sonra İn- giliz ve Türk silâh endaz kıtaları me- rasimde hazir bulunanların önünden bir geçid resmi yapmışlardır. Halk mi» safirleri şiddetle alkışlamıştır. Sazt on üçte donanma kumandanı Amiral Şükrü Okan tarafından Yavuz Hi gırhlısında İngiliz Amirali, erkânıhar- biyesi ve gelen gemilerin kumandan- ları şerefine bir öğle ziyafeti vermiş. tir. Amiral Wellsin beyanatı Dost memleket #losu kumandanı amiral Wells tarafından da saat 17 de Dispatch kruvazöründe bir çay ziya- eti verilmiştir. Ziyafette korgeneral Cemil Cahid, amiral Şükrü Okan, tümamiral Mehmed Ali le ecnebi 86- faretler erkânı, İngiliz kolonisi ve ga- zeteciler hazır bulunmuşlardır, Ziyafet geç vakte kadar neşe ve s&- mimiyet içinde geçmiştir. Amiral Wells siyafetin sonlarına doğru gazetecilere beyanatta bulun- muş. Göslerilen hüsnü kabulden son Amiral Welisin (AKŞAM) a hediye ettikleri imzalı fotoğrafı derece memnun olduğunu söylediktei sonra demiştir ki: h — Maltada Türk donanmasına kâr» şı büyük hüsnü kabul gösterdiğimizi söylüyorlar. Fakat burada gördüğü“ müz muamele kat kat fevkindedir.» « Amiral Wells Akdenizdeki vaziyet etrafında da şunları söylemiştir: i « Akdenizdeki vaziyet İspariya ha“ | diseleri dolayısile enteresan bir ms“ hiyet almıştır. Fakat zannedildiği gi bi tehlike değildir. 'Tahtelbahirlerin faaliyeti yalnız sigorta ücretlerinin yükselmesine sebeb olmuştur, » » Atletlerimiz sekizinci Balkan oyunları için Bükreşe Dün gece Galata rıhtımından Rumen hareket ettiler Daçya vapurile Bükreşe Hareket atletlerimiz AKŞAM objektifi karşısında. Atletlerimiz Romanyaya İyi di Talle gitmektedirler. Bu hususta tafsilât spor sütunumuzdadır.