19 Eylül 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

19 Eylül 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

NDilkkattler Ne günü bekliyor? Dün Büyük Mület Meclisinde fevkalâde bir toplantı oldu; İsmet İnönü nutuk söyledi; pek çok...
 Acıklı bir kayıb Eski şehremini B. Haydar dün sabah vefat etti R. x AA Dün sabah üremi neticesinde vefat eden B. Haydar...
 Izmi»rde çıkan bir şayia Meçhul denizaltı gemisi bir torpido muhribimize teslim olmuş! Fakat resmi makamlar bu haberi teyid
 Millet Meclisi yeni anlaşmalar akdi için hükümete salâhiyet verdi Başvekil Nyon itilâfının Avrupayı sulh yoluna çevirdiğini
 Atatürk ve başvekil Istanbula geliyorlar FU T w T İ Üa l Ankarayı şereflendiren Atatürk istasyondan çıkarken Ankara 18 (AA.)
 İtalya,İspanyaya yeni kuvvetler gönderdi Anfitride ve Torricelli namındaki denizaltılar da general Frankoya satıldı Madrid,
 Tunceli tam bir süküna kavuşmuştur Başvekıl / harekâtın nihayet buldugunu Millet vekillerine tebliğ etti Ankara 18 (Tel...

Doktor ŞEVKET HÜSNÜ TARAY Haydarpaşa hastanesi (Kulak, burun ve boğaz mütehassısı) Cağaloğlu Nuru- osmaniye caddesi 32, her gün saat 3 den 65 e kadar hastalarını kabul eder. Salı günü 5 - 6 ya kadar fıkaraya meccanen pm İ Devlet Nüshası KÜÇÜK İLÂNLARIMIZ En ucuz ve en tesirli ilân vasıtasıdır 4 defası: 125 kuruş Akşam ilân servisi, telefon 24240 —— — Sene 19 — No. 6798 — Fiati her yerde 5 kuruş — ——————— — PAZAR 19 Eylül 1937 Telefon: 24240 (İdare) — 24249 (Tahrir) — 24248 (Müdür) — 20113 (Klişe) Millet Meclisi yeni anlaşmalar akdi Atatür için hükümete salâhiyet verdi Başvekil Nyon itilâfının Avrupayı sulh yoluna çevirdiğini söyledi Hükümet Nyon anlaşmasını hiç bir devlet aleyhinde olmıyan bir meşru mudafaa vasıtası telâkki etmektedir Ankara 18 (Telefonla) — Meclis bu- gün Abdülhalik-Rendanın -başkanlı- ında toplanarak Nyon anlaşmasının tasdikine ve hükümete salahiyet -ve- rilmesine dair kanun lâyihalarını mü- zakere ve kabul etti. Evvelâ Hariciye Vekâleti vekili B. Numan Menemencioğlu kürsüye ge- lerek itilâfnamelerin mahiyeti hakkın- da izahat verdikten sonra o Başvekil şu mühim nutku söyledi: kdenizde kor- Akid devletlerin tesa mesaisini ifade eder deniz devletleri davetliler ve âkidler me nya dahi davet edil- miştir. Davet teşebbüs alan dev- etlerin diğer bazı devletlerin iştirak etmemesi haline teessüf etmeleri hem reüman olmuş, in geniş bir istihsali için arzularının 8a- nu nazarımızda teyid et- miştir. -Alkışlar. Korsanlık aletinde bir mücadele Anlaşması masum bir hadisedir ki, tabii ve rahat haller içinde fazla dik- kati çekmiyecekti. Fakat Nyon anlaş- masinın umumi dikkat ve hassasiyeti üzerinde toplaması, akotlunduğu Za» man gergin ve nazik şartlar içinde bu- kunmasındandır. İspanya meselesi uzadıkca, tarafla- Başvekil İsmet İnönü Büyük şimdiye kadar geçen krizlerin en şid detlisini bize ihzsr etti. Fransa ve İn- rin ve mefruz tarafdarların birbirin- | gilterenin davetinde ve Nyon anlaş- den korkuları artıyor. İspanya mese- | masında mündemiç olan azim ve ka- lesi herhangi bir şekilde bitse İspan- | rarile beraber geniş anlaşma fikri had yol milletinin mefruz tarafdarların | (Devamı 7 inci sahifede) hepsini mütehayyır etmesi pek muh- | temeldir. Fakat, mesele bitinciye ka- (Dünkü Meelis müzakereleri ve B. | dar Avrupa krizlere maruz görünü- | Menemencioğlunun nutku 7 inci sa- yor, korsan de armın faaliyeti | hifemizdedir.) İzmirde çıkan bir şayia Meçhul denizaltı gemisi bir torpido muhribimize teslim olmuş! Fakat resmi makamlar bu haberi teyid etmiyorlar İzmir 18 (Gece yarısı telefonla) — | ranca suyun dışına çıkmak mecburiye- Burada geç vakit çıkan bir şaylaya gö- | tinde kaldığından teslim olmuştur. re Bozcaada önünde dolaşan torpido Fakat müracaat ettiğim resmi ma- mubriplerimizden biri denizde meçhul | kamlar bu haberi teyid etmemişlerdir. bir denizaltı gemisinin preskobile etra- AKŞAM: Saat birde Çanakkale vali- fı tarassud etmekte olduğunu görmüş | sine bir yıldırım telgrafı çekerek bu ve derhal ateş ederek geminin müşa | haberin doğru olub olmadığını sorduk- bede âletini parçalamıştır. i Denizaltı gemisi preskobu parçala. | alamamış bulunuyoruz, Italya,İspanyaya yeni kuvvetler gönderdi Anfitride ve Torricelli namındaki denizaltılar! da general Frankoya satıldı Madrid, 18 — Populaire gazetesi | nitormayi giyiyorlar, Populaire gaze ! Romadan aldığı mevsuk bir habere | tesins göre diğer denizaltı gemileri göre, İtalya hükümeti general Fran. | de Çanakkale açıklarında dolaşıyor: İ koya Anfitride ve Törricelli namıhs | lar. Akdenizin şarkında faaliyette daki iki denizaltı gemisini satmıştır. | bulunan denizaltları için Bingazi sa- Bu iki tahtelbahirin zabitan ve mü- | hillefinde bir üssülhareke tesis edil tettebatı İtalyan ise de hususi bir ü- | miştir, (Devamı 4 üncü sahifede) sadason dakikaya kadar bir cevab |. Millet Meclisi kürsüsünde Acıklı bir kayıb (Eski şehremini B, Haydar dün sabah vefat etti Dün sabah üremi neticesinde vefat eden B. Haydar (Yazısı 6 nci sahifemizdedir) Dikkatler Ne günü bekliyor? Dün Büyük kalâde bir toplantı old ledi; pek çok kimse, merak Mület Meclisinde fev- ismet İnönü nutuk SÖY ve heyecanla radyo başında bekl, —. | lut kürüm | Ses yok. | A A 7 ve başvekil istanbula geliyorlar Ankarayı şereflendiren Atatürk istasyondan çıkarken Ankara 18 (A.A.) — Reisicumhur Atatürk refakatlerinde Başvekil İsmet İnönü ve Dahiliye Vekili ve Parti genel sekreteri Şükrü Kaya ve maiyetleri olduğu halde bu akşam saat 19,30 da İstanbula hareket buyurmuşlardır. Tunceli tam bir süküna kavuşmuştur Başvekil harekâtın nihayet buldu- Şunu Millet vekillerine tebliğ etti Ankara 18 (Telefonlaş — Nyon an-| lerinin hepsi yâkalanmış, adalete tes- laşması müzakerelerini müteakib Baş- | lim edilmiştir. Vekil İsmet İnönü tekrar kürsiye gel- ( Devamı “yedinci sahifede) di, Meclisin bu toplantısını bir fir sat sayarak Millet Vekillerine dahili bir meseleden bahsetmek istediğini Gok acıklı bir ölüm söyledi. Ve birkaç aydır Türk efkârı Umumiyesini işgal eden ve bugün ma- Kendisini seven- —— ziye karışmış olan Tunceli | hadisesi | gratetmmyan mer etrafında şu izahatta bulundu: hum Sadık m —Ari lar, faydalı faali o. kadaşlar, faydalı faaliyetinize fa- ei sıla verdiğiniz zaman size Tuncelinde- ki vaziyetin bir hülâsasını yapmıştım. | bahar O günkü vaziyeti tafsilen arzetmiştim. Şimdi size 'Tüncelindeki vaziyetin bu- günkü halini arzetmek isterim. Vaparenlsik Cumhuriyetin imar ve ıslah prog- ramına muhalefet eden, nüfusları az olmakla beraber altı aşirettir. Bugün bu altı aşiretten müşevvik ve serger- de ne kadar adamlar varsa bunlar reislerile beraber faaliyet imkânından | etmekle o beraber tamamen mahrum bırakılmışlardır. -Alkışlar- Altı aşiretten birinin reiş- leri imha edilmiş ve diğerlerinin rels- — Asti mezarlıkta su tesisatı yapılacakmış! , Radyo ne günü bekliyor? <- Eşvah; öteki dünyada da su derdi var desenel... :)