20 Eylül 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

20 Eylül 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Tarih kurultayı bugün saat on beşte açılıyor Dün profesörler Bayan Afet tarafından çaya davet edilmiş ve yatla Floryada,...
 Defin merasimi — Acıklı ölümünü teessürle haber verdjmh rnıını! ve genç tüccar ve armatörlerimizden - B. Mustafa Sadıkoğlunun
 bugün on dokus yaşını 3 n en buhranlı p inkılâplarile beraber yürümüştür. Yeni harflerin zuhurunda  bir ilk mektep hocası ııu
 İngiltere ile Fransa müştereken ve İicabında katiyetle hareket edecekler Berlin - Roma mihveri karşısında. Fransız -Ingiliz
 - Asiler Brestte bir Ispanyol tahtelbahirini zaptetmek istediler Tecavüz akim kaldı. bir kişi öldürüldü, G4 Jtahtelbahiri...
 Akdenize Ingiliz Fransız harp gemileri mütemadiyen geliyor -On iki Fransız harp gemisî daha gönderildi 20 Ingiliz harp gemisi
 - Atatürk Başvekille beraber İstanbula geldiler Halk Büyük Şefi candan tezahüratla karşıladı Dahiliye ve Maarif vekilleri de

Doktor ŞEVKET HÜSNÜ TARAY Haydarpaşa hastanesi (Kulak, burun ve boğaz mütehassısı) Cağaloğlu Nuru- niye caddesi 32, her gün saat $ den arını kabul eder, Salı dar fıkaraya meocarien KÜÇÜK İLÂNLARIMIZ En ucuz ve en tesirli ilân vasitasıdır 4 defası: 125 kuruş Akşam ilân servisi, teleton 24240 Sene 20 — No, 6799 — Fiati her yü 5 kuruş PAZARTESİ 20 Eylül 1937 Telefon: 24240 (İdare) — 24249 (Tahrir) — 24248 (Müdür) — 20113 (Klişe) m e İngiltere ile Fransa müştereken ve | lal katiyetle hareket edecekler Berlin - Roma mihveri karşısında Fransız - Ingiliz cephsi Kuvvetlendi İki devlet Nyon konferansı neticesiz kalsaydı Akdenizde emniyeti temin için kendi vasıtalarile harekete geçeceklerdi Büyük harbin en çetin devirlerinde bile bu kadar mühim kararlar alın- mamıştı, Almanyanın denizaltı gemis leri ortalığa dehşet saldığı zamanlar- da, Akdeniz bu derece ciddi tedbirlere sahne olmamıştı. Şimdi Akdenizde, birbirile harbeden hiç bir devlet ol- madığı halde ticaret gemilerini mu- hafaza etmek için esaslı tedbirler ali- nıyor. Akdenize İngiltere 37, Fransa 24 torpito muhribi gönderdi. İngiliz ve Frânsız bahriyelerinin, Akdeniz ha- Titasi üzerinde çizdikleri bellibaşlı sey- rüsefer yollarında bu harb gemileri mekik dokuyadaklar. Bu karakol va- zifesi, bu iki devlete günde en aşağı 150 bin liraya mal olacak! Akdenizde- ki diğer devletler, yalnız kendi kara sularını muhafaza edecekler. Devamı 4 üncü sahifede) Necdet Sadri Asiler Brestte bir Ispanyol tahtelbahirini Ee istediler Tecavüz akim kaldı. bir kişi öldürüldü, 64 tahtelbahiri kumandanile arkadaşları yakalandı Paris 20 (Akşam) —bDün Brest | pan panya hükümetine ait bulunan C 2 limanında inanılmıyacak bir hadise | tahtelbahirini zaptetmek itemişler- vukubülmuştur. General Frankoya | dir. sit bulunan ve Vertonda tamir edii- Mütecav , hükümetçi C. 2 tah- mekte olan C 4 tahtelbahirinin kap- telbahiri kumandanını elde edeme- tanile 11 tayfası, Brest limanında ta- | yince onu zorla yakalamışlardır. Fa- mirde bulunan ve cumhuriyetçi İş- | (Devamı 2 nci sahifede) Akdenize Ingiliz Fransız harp gemileri mütemadiyen geliyor On iki Fransız harp gemisi daha gönderildi 20 Ingiliz harp gemisi daha bekleniyor Londra 19 — Havas ajansının Ce- belüttarıktan vuku bulan istihbaratı na göre altı Fransız kruvazörile altı torpido muhribi boğazdan ( geçerek Akdenize girmişlerdir. Akdeniz İngiliz #ilosu kumandanı amiral Sir Doudley Poüsid dün Bârhâm amiral gemisile Cebelüttarığa' vasıl! olmuştur. Nyon itilâfının tatbikine memur yirmi İngiliz harp gemisinin bugün Cebelüttarığa muvâsalatları bekleniyor, İngiliz bahri mahafilinin kanaatine * göre, harp zamanında tahtelbahirlere karşı en kuvvetli ve seri muhripleri ihtiva eden bu harp gemilerinin müt- tehiden İngiliz - Fransız filosunu kuy- — vetlendireceğini ve korsanların cum- huriy apluka altına al- kanaatinde- çi İspanj mani olacağı İngiliz - Fransız karakol harp malzemesi yapanlar müstesna i olmak üzere cuml içi imi yali: | Akdenizin kontrolüne memur Fran- manlarına gitmekte olan vapürların sız filosu kumandanı amiral Estava seyahatlerini kolaylaştırmaktadır. Şimdiden Resolution nâmındaki İn- güliz kruvazörü yanında iki torpido muhribi bulunduğu halde gemileri korsanların tecavüzünden himaye €- (Devamı 4 üncü sahitede) Hariciye Vekilimiz B. Tevfik Rüştü Aras daimi delezemiz B, Necmeddin Sadak ile konferanstan çıkıyorlar , AKŞAM 20 yaşında AKŞAM, bugün on dokuz yaşını bitirip yirmisinâ basıyor. - Gazetemiz, memleketin en buhranlı zamanlarınde iti , dal ma rallli gayelere yâr, halka faydalı olmağa çalışmış, doğruluk yolundan asla © ayrılmamıştır. o Tekâmülümüz, yeni Türkiyenin kültürel inkılâplarile beraber yürümüştür. Yeni harflerin zuhurunda bir ik mektep hocası gibi çalıştık, okuyucularımızın sayısını bir kaç ri çıkarttık. Heyecana ka- pılmadan, mübalâğa etmeden, ber ha- «bere, kıymetini vererek hadiseleri ka- © bildirmeği şiar edindiğimiz bir kere okumağa başlıyan terketmemiştir. Münevver- de kendizil gös“ şahsiyetleri kadroları ç mış bulünuyoruz; en mel yazı ve resim eserlerinin sahifeleri çıkmasına gayret edi- yoruz Yirmi Yağ, teren yetişili san için “ oldağu gibi bir ga: in de çağ dönümü sayılsbik bu merhalemiz zar. fında :yepyeni tekâmüllerle, genişles miş bir mesai arkadaşları heyetle okuyucularımızın karşısına Çıkmağa | | Kazırlanıyoruz. AKŞAM, müstakbel mevcudiyetinde de örü sörü doğru ve faydalı olmak yolundan ayrılmıyacaktir. Defin merasimi Acıklı ölümünü teessürle haber ver- diğimiz maruf ve genç tüccar ve ar- matörlerimizden : B. Mustafa Sadik- oğlunun cenazesi dün Şişlideki köş- künden göz yaşları arasında ve büyük merasimle kaldırılarak arkadaşlarile genç denizellerin elleri üstünde Teş- yikiye camlino nakledilerek riamazı kılınmış ve otomobillerle. Şehitliğe naklolunarak hâzırlanan aile mezar- lığına tevdi olunmuştur. Emsaline âz tesâdüf olunan bu bü- yük cenaze alayında polis ve deniz efradile liman reisi ve memurları Denizyolları işletmesi müdürleri muh- telif gemilerden gönderilen zabitan ve mürettebat bütün armatörler ve (Devamı 2 inci sahifede) Tarih tezimiz ve Kültür davamız Yazan: Hasan Âli Yücel Atatürk Başvekille beraber Istanbula geldiler Halk Büyük Şefi candan tezahüratla karşıladı Dahiliye ve Maarif vekilleri de geldiler Atattirk hemşireleri ve Başvekil ile Haydarpaşa İstasyonundan çıkıyorlar Cumhurrelsi -Atatürk dün öğle üzeri şehrimizi | şereflendirmişlerdir. Başbakan B. İsmet İnönü ile Dahlli- Ye Vekili ve Parti genel sekreteri B. Şükrü Kaya ve Maarif Vekili B. Saf Tarih kurultayı bugün saat on beşte açılıyor ' Dün profesörler Bayan Afet tarafından çaya davet edilmiş ve yatla Floryada, Boğazda ge gezdirilmiştir (Yazısı beşinci sahifede) fet Arıkan da Atatürkün refakatinde âehrimize gelmişlerdir. Atatürkün İstanbula şeref verme leri münasebetile Haydarpaşa istas- (Devamı 4 üncü sahifede ) BYE aa (Altıncı sahifemizde) — Haberini var mı, İstanbul yüzücülükte birinci gelmiş!... — Bilirim, o her zaman öyledir!.; m