25 Eylül 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

25 Eylül 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Yeni bir ihtilaf Hatay hükümet merkezi nerede yapılacak Antakya 24 (Akşam) — Burada son günlerde gene bir ihtilâf çıkmıştır.
 Paris 24 (Akşam) —  İtalyanın Nyon itilâfına iştirakini temin için Pazartesi günü Pariste toplanacak olan İngiliz, Fransız ve
 Tarih kurultayının beşinci günü ortaya çıkan hakikatler İçtimai ıslahat garpten evvel Türklerde doğmuştur Eski maarif vekili
 Borsa komiseri dünden itibaren tahkikata başladı Paranın düşürüleceği hakkındaki asılsız şayiaları çıkaranlar adlıyeye...
 NDikkatler Inkişaf ettiren siyası -İktisad Vekâletince yaptırılan i>tatistiklere göre, milli gelirimizin adam başına isabet
 Nafia Vekılmm beyanatı Cumhurıyet bayramında yeni hatlar açılacak 23 milyon lira sermayeli elektrik şirketinden, 10 ilâ 18

, Sene 20 — No, 6804 — Pati her çeri 5 kuruş BAYRAKLARINIZI YERLİ MALLAR PAZARLARInNDAN GÖ JALINIZ N —————— CUMARTESİ 25 Eylül 1937 - 24249 (Tahrir) — Telefon: 24240 (İdare) 24248 (Müdür) — 20113 (Klişe) Tarih kurultayının beşinci günü ortaya çıkan hakikatler İçtimai ıslahat garpten evvel Türklerde doğmuştur Eski maarif vekili profesör Hikmet Bayur, garp mütefekkirlerinin, ihtimal Hintteki Türk reis Ekberden mülhem olarak, kendi memleket- lerinde ıslahâta giriştiklerini anlattı Kurultay bugün kapanıyor Ecnebi profesörler tezlerini müdafaa ediyorlar sürmüş, dokuz profesör tezlerini an- latmışlardır. Maarif ve Maliye Vekil- leri de kurultaydaydılar, Profesör Gabrielin tezi eşinei toplantısı dün, | celsede profesör bayan Âfetin | altında, ikinci celsede Hasan | dan kurultaya geleme- | alarında Kâzım Özalp, | ve Saraçoğlu vardı, Kon- gre geç vakit on dokuz buçuğa kadar Anadoludaki Selçuk &bideleri bu- güne kadar lâyıkile tanınmamıştır. İkinci derecedeki şehirler ihmal edi- lerek, yalnız sultanlığın merkezi olan Konya tedkik edilmiş, ve Selçuk eko- | Borsa komiseri dünden itibaren tahkikata başladı Paranın düşürüleceği hakkındaki asılsız şayiaları çıkaranlar parasının düşürüleceğine dair bu hususta . tahkikat, almışlar ve dün sa» tahkikata başlamış- yanda kambiyo borsası giderek temas- iğleden sonra da kambiyo töbii ında tahkikalına de- vam etmiştir. Bu şayiaları çıkaran lar ve güttükleri gayeler kısa bir meydana çıkarılacak, mes- Kurdoğlu kadar ol- ıkikat h müsteşarla temaslardı Tunmuştur. Altın fiatlerinin yükseldiği iddiası doğru değil Paranın kıymetten - düşürüleceği şaylası üzerine altın fiatlerinin bor- İ adliyeye se Yukarda tahkikata başlıyan borsa komiseri B. İhsan Rifat Koral, aşa- ğıda borsanın methali sada yükseldiği iddiası doğru değil İ dir. Altının kambiyo borsasile alâka (Devamı 8 inci sahifede) luna, bilhassa, yabancı bir ekolun Sâ- dece devamı nazarile bakılmıştır. Hal- buki İran ve Suriye sınırlarından Bi- zans kapılarına kadar, Konya kral lığı, XII ve XII ünçü asırlarda, üzer- lerinde yepyeni bir ruhun tesiri bu- lunan orijinal eserlerin yükseldiğini görmüştür. Camiler ve medreseler, (Devamı $ inci sahifede) Sks. sigsla Yeni bir ihtilaf Hatay hükümet merkezi nerede yapılacak Antakya 24 (Akşam) — Burada son günlerde gene bir ihtilâf çıkmış- İ tar. İhtilâfın sebebi Hatay hükümet | | merkezinin nerede yapılacağıdır. Bu- | nun için Ni hükümet İskende- runu, hali istemek ir, mDikimtler i inkişaf ettiren siyaset İktisad V: ekâletince gaptarılan is tatistiklere göre, mili gelirimizin adam başına isabet eden hissesi 1933- 34 senesinde 73 lira 56 kuruş, 1934-35 yılında 78 lira 55 kuruş, 1935-36 da ise 82 lira 15 kuruş imiş, İçinde yaşadığı. mız bu sene zarfında şaşılacak bir artışa ulaşacağımızı, Anadolu ve Trak“ ya kasaba ve köylerinin inkişafı bariz surette hissettiriyor. Hariçte sulh, dahilde emniyet siya- setini zekâ ile, bilgi ile, samimiyelle idare tmenin hasadları, i Kanun bilgileri Adli müzaheret mii Nafia Vekilinin beyanatı Cumhuriyet bayramında yeni hatlar açılacak 23 milyon lira sermayeli elektrik şirketinden, 10 ilâ 18 milyon lira iddiamız var Lüleburgaz yolu pazartesiye merasimle açılacak Dün Nafia Vekili Bay Ali Çetinka- ya, muharririmize, muhtelif mesele- ler hakkında beyanatta bulunmuştur: Elektrik şirketi — Elektrik şirketi, vazifesini dü- rüst yapmamıştır. Tesisatın büyük bir kısmı, şartnamede olduğu gibi de- Bİ, bozuktur. Bunun için, kendisinden asgari 7 &zami 15 milyon Lira İstiyo- ruz, Keza, halktan da branşman Üc- | reti, kutu kirası namları altında a$- gari 3 küsur milyon Jira fazla para almıştır. Bütün bunları tahrir ola- rak şirketin murahhaslarına bildir. dik. Üç gün zarfında bize cevap vere- cekler, Bu iki kalem iddiamız tesbit edildikten sonra şirketin son mevzuu bahsettiği 23 milyon Türk lirası ser- mayesini birlikte mütalea edeceğiz. Müzakereye devam olunacak bu üç mesele aramızda taayyün ederek vaziyet mi yoksa tarafeyn arasında anlaşma olacağı tesbit olunacak, (Devamı 8 inci sahifede) Nafia Vekili Ali Çetinkaya Italyanın Nyon itilâfına iştiraki İçtimalar Fransız bahriye nezaretinde yapılacak İngiltere üç taraflı bir müzakereye taraftardır Fransa ile Italya arasında müzakere başladı Paris 24 (Akşam) — İtalyanın musrren Antakyayı Nyon itilâtna iştirakini temin için Pazartesi günü Pariste toplanacak olan İngiliz, Fransız ve İtalyan bah- riye mütehassısları, ilk içtimalarını Fransız bahriye nezaretinde akde- decektir. Bu içitmada Fransayı ami- ral Dorlan, amiral Godepray ve kap- tan Deluze, İngütereyi de erkânı harbiyei bahriye ikinci reisi amiral William James, kaptan Philipis tem- sil edecektir. İngiliz delegeleri cumar- tesi günü buraya geleceklerdir. Londra üç taraflı müzakere lehinde Londra 24 — Cenevrede bulun- makta olan ve İtalya namına söz söy- | emeğe selâhiyettar bulunan B. Bo: vascopa, B. Delbos'ya bundan böyle İspanyaya bir tek gönüllü gönderil miyeceği hakkında teminat verirken B. Ciano da Romaddaki İngiliz mas- lahatgüzarına aynı teminatı ver miştir. (Devami 8 inci sahifede) Ama Miyop müşteri — Pardon matmazel, burası kimin yatak odası?...