22 Aralık 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

22 Aralık 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

“Avrupa gerginliğinde hissolunur azalma var,, B. Chamberlain ve B. Eden harici siyaset hakkında beyanatta bulundular...
 HNDi atler Stadyom ihtiyacı Dün şikâyet etmiştik: — Stadyomda ihtikâr var. Halkın Tağbetini kestirince —maç biletlerini iki
 Suriye " Başvekili Ankarada merasimle karşılandı B. Cemil Mardam dün | defteri mahsusu imzaladı, ııyıretlerde buluudu “Ankara
 Sürp Agop mezarlığı ve Fenerbahçe plânı Vali ve Belediye reisi, Tanın neşriyatına cevap veriyor Recal Nürzhet Babanin B....
 Otobüs muamelelerini tedkik etmeğe memur mülkiye müfettişlerinden Ali sis edilen odada tedkikat ile meşgul olmuşlar ve gene
 Amerikan filosu hazırlanıyor  Bütün mürettebatın derhal gemilere binmesi emredildi Uzak Şarkta deniz nümayişi ihtimalinden

Yevmiye, kasa defterleri - muavin defterler Akşam malbaası — Telefon: 24240 Hesap defterleri defteri kebirler - 200, 300, 400 sahifeli: 140, 175 ve 250 kuruş KÜÇÜK İLÂNLAR En ucuz Akşam ilân servisi, telefon 24240 ve en tesirli ilân vasıtasıdır 4 defası: 125 kuruş Sene 20 — No, 6890 — Fiati her yerde 5 kuruş — mam ÇARŞAMBA 22 Kânunuevvel 1937 Telefon: 24240 (İdare) — 24249 (Tahrir) — 24248 (Müdür) — 20113 (Kilşe) - Amerikan filosu hazır Bütün mürettebatın derhal gemilere binmesi emredildi Uzak Şarkta deniz nümayişi ihtimalinden tekrar bahsediliyor Fransız gazeteleri, Fransanın Akdenizde Statükoyu muhafazayı deruhte edebileceğini yazıyorla San-Diego 21 (A.A.) — Karada bu- lunan harp gemileri mürettebatına derhal gemlierine binmeleri için emir verilmiştir. San-Diego 21 (A.A.) — Dokuz Ame rikan muhribi, geceleyin birdenbire San-Diego'dan filonun umumi karar. gühı olan San-Pedro'ya hareket etmiş- tir Dokuz tayyare filosuna San-Dlego hava üssülharekesine gitmek ve orada meçhul bir istikamete hareket etmek üzere hazır bulunmak emri vetilmiş- tir, Nümayiş ihtimali Paris 21 — Gazeteler İngiliz - Ameri- kan donanması tarafından Uzak Şark- ta bir nümayiş yapılması ihtimalin- den tekrar r. İngiltere Uzâk Şarka kuvvetli bir filo gönderir- se Amerikanın bu nümayişe iştirak et- bahset mesi mümkün görünüyor. Fransa İngiltereye yardıma hazır Paris 21 (A.A.) — Gazeteler, ekseri- yetle Londra hükümeti Uzak Şarka bir filo göndermeğe karar verdiği tak- dirde Fransanın Akdenizde İngilizlere müzaheret edeceğine kaniğdirler. Petit Journal diyor ki: «Fransa, eğer | İngiltere isterse, İngilterenin mütte- fiki ve eski dostu sıfatile müdahale edecek ve İngiliz deniz kuvvetlerinin kısmı küllisi Uzak Şarka gider gitmez Amerika donanmasından birkaç gemi | Akdenizde Statuguo'yu muhafaza et- | | mek vazifesini üstüne alacaktır.» Ayni gazete dün Delbos ile Phipps arasındaki görüşmeden bahsederek di- yor ki: «Görüşme esnasında Akdenizdeki İn- giliz harb gemilerinin Uzak Şarka gön-| derilmesi ve Fransanın da Akdenizde Statuguo'yu muhafaza etmesi ihtima- linden bahsedilmiştir. Epogue gazetesi, ayni şekilde mü- talâa yürütmekte ve şöyle yazmakta- dır: «Fransanın da Uzak Şarkta mü- (Devamı 10 uncu sahifede) “Avrupa gerginliğinde hissolunur azalma var,, B. Ghamberlain ve B. Eden harici siyaset hakkında beyanatta bulundular Muhalefet partisi relsi, İngiliz hüküme- tinin politikasını tenkld etti Londra 21 — Avam (kamara sında bugün ha- rici siyaset müza- kere edilmiştir. * Muhalefet pars tisi reisi binbaşı Attlee . hüküme- tin umumi siyd- set hakkında be- yanatta bulunma» sını istemiş, Chamberlainin millete ümit ve rici > bazı sözler B. Chamberlain söyliyebileceği ümidini gösterdikten Sonra, Milletler cemiyetinden çekil miş olan üç büyük «devlete işaret ederek İtalyanın bu suretle ayrılışı- nın tessüre şayan olmadığını söyle- miş, çünkü Milletler cemiyetinde kal ması o müessese için kuvvetten ziya- yade zaaf teşkil ettiğini ilâve etmiş tir, B. Altlee Çinin Japohya tarafın» dan istilâsına şiddetle hücumla Ja- ponyanın Uzak Şarkta bir hegemon- ya tesis etmesinden bahsederek İngi- (Devamı 10 uncu sahifede) Dikkatle r Stadyom ihtiyacı Dün şikâyet etmiştik: — Stadyomda ihtikâr var. Halkın rağbetini kestirince - maç biletlerini iki misline satmışlar. Alâkadarlar dediler ki: — Satdyom ancak 8 bin kişi alıyor. Eğer böyle bir «tedbir» e başvurulma- saydı, kapının önünde halk biribirini yerdi; tribünler yıkılırdı, Rağbet o derece fazla! Bu rağbet fazlalığı şehre kâr bıra- kacak olan stadyomu ne kadar ça- buk yaplırmamız icab ettiğini göste- am m m a a lanıyor Mülkiye müfettişlerine dün bazı otobüsçüler müracaat ettiler Müfettişler henüz evrakı tedkik ettiklerin- den müracaatları şimdilik dinlemediler Otobüs işlerinin tedkik safhasının uzun süreceği anlaşılıyor Otobüs muamelelerini tedkik etmeğe memur mülkiye müfettişlerinden Ali Seyfi Turemen ile Abidin Erener dün sabah da belediyede, kendilerine tah- sis edilen odada tedkikat ile meşgul olmuşlar ve gene Varidat müdürü Ne- şetten izahat almışlardır. Mülkiye müfettişleri, tedkikat ile meşgul bulundukları sırada otobüs İş- lerinde yolsuzluk olduğu hakkında şi- kâyette bulunan bazı otobüsçüler ve | Suriye Başvekili | Ankarada mera- simle karşılandı B. Cemil Mardam dün defteri mahsusu imzaladı, ziyaretlerde bulundu . | Ankara 21 (A.A.) — Suriye Başvekili ekselâns Cemil Mardam bü sabah saat 9,12 de Ankaraya gelmiş ve istas- yonde Hariciye Vekili Rüştü Aras, Başvekâlet müsteşarı, Ankara vali ve | belediye reisi, Hariciye Vekâleti pro- tokol şefi, Ankara Emniyet direktörü, | Hariciye Vekâleti ikinci daire reisi muavini ve Merkez kumandanı tara- fından selâmlanmıştır. Selâm resmi esnasında kıtaya refakat eden bando | tarafından Suriye ve İstiklâl marşları çalınmıştır. Misafir Başvekil Ankara-| palas otelinde kendisine tahsis edilen daireye inmiştir. Ankara 21 (A.A) — Bu sabah şeh- | rimize gelmiş olan Süriye Başvekili ekselâns Cemil Mardam saat 11 de Ri- yaseticümhur köşküne giderek def- teri mahsusu imzalamış ve müteaki- ben Hariciye Vekili Tevfik Rüştü (Devamı 10 uncu sahifede) diğer alâkadarlar belediyeye gelmişler, müfettişlere izahat vermek üzere ka- bul edilmelerini rica etmişler, fakat müfettişler, henüz evrak üzerinde ted- kiklerde bulundukları için bu müra- caatçıları şimdilik dinlemeğe lüzum görmemişlerdir. Müfettişler, icap et- tiği zaman şikâyetçileri ve diğer alâ- kadarları celbederek dinliyeceklerdir, (Devam: 10 uncu sahifede) S5 ürp Agop mezarlığı ve Fenerbahçe plânı Vali ve Belediye reisi, Tanın neşriyatına cevap veriyor Dünkü Tan gazetesi Sürpagop mezarlığı meselesinde bazı yolsuzluk olduğünu ve Recal Nüzhet Babanin B. Prostun Fener. bahçeye aid plânını «li ay evvelinden bi- diğini yazıyordu. Dün akşam Vali ve Bele- diye reisi B. Muhiddin Üstündağın imza- sile bu meşriynta cevaben bir izahname aldık. Bu izahnameyi aynen neşrediyoruz: 1 — Sürp Agop mezarlığı meselesi; Belediye kanunu, metrük ve sahip- siz mezarlıkların belediyeye aidiyetini temin edince bu mezarlık hakkında tasarruf iddiasiyle ortaya mahkeme cephesinde evvelâ patrikhane, sonra da bir mütevelli heyeti çıktığı gibi ay- nca Ermeni ekalliyetine mensup baş- ka bir teşekkül hak iddiasına kalkış- mıştır. Bunlar yıllarla süren dava ve muhakemelerden sonra sırasiyle ve ay- rı ayrı bertaraf ediliyor, biri bitince öteki yeni baştan işe başlıyor ve bü- tün muamelât yeniden bir kere daha tekrarlanıyordu. (Devamı 10 uncu sahifede) Gazetelerden : (B. Delbos Belgrada gitti — B. Delbos Bükrege geldi — Kapı çalınıyor! Acaba kim?... « B. Delbosdur!... B. Delbos Prag'da...) İlh..