14 Mart 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

14 Mart 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

KÜÇÜK ILÂNLAR En ucuz ve en tesirli ilân vasıtasıdır 4 defası; 125 kuruş Akşam ilân servisi, telefon-24249 İstanbul hayvanları koruma cemiyeti Nişantaş Şaimigâr sokak No. 84 Telefon: 49169 Fukaranın bayvanlarına mahsus patasın muayene ve tedavi pazardan maada ber gün sani 9 - 12 ve akşamları 5 - 6 © ERME iğ —— —— Sene 20 — No, 6969 — Flati her yerde 5 kuruş PAZARTESİ 14 Mart 1938 Telefon: 24240 (İdare) — 24249 (Tahrir) — 24248 (Müdür) — 20113 (Klişe) FRANSA TEDBİR ALIYOR Avusturya tamamile Almanyaya ilhak edildi Avusturyaya Alman memurlar, Alman askerleri gönderilecek, Avusturyalılar askerliklerini Almanyada yapacaklar, memurlar stajlarını Almanyada görecekler Avusturya Reisicümhuru istifa etti Berlin 13 (A.A) — İyi haber alan Pahafilde bildirildiğine göre Avus- İturya Almanyaya tamamen ilhak edilecektir. İlk adım olarak iki mem- & İeketin parası birleştirilecek ve arâ- daki gümrük kaldırılacaktır. İlhak hareketi büyük bir süratle ya- Pılâcaktır. İlhakı kolaylaştıran 56 beblerden biri Hitlerin Alman ve ayni Zamanda Avusturya nasyonal sosya» Mist partilerinin şefi bulunmasıdır. Para ve gümrüklerin. birleştirilme- 8İ nasyonal sosyalistler bütün vilâ. Şi Yet ve belediyelerin başına geçtikte sonra yapılacaktır. Bir çok Alman ik- tisad ve maliye eksperleri iktisadi ve mali temessül işlerini başarmak üze- Te Avusturyaya gönderilmişlerdir. Alman memurları da Avusturya, Bönderilecek ve Avusturya memurla Ti stâj görmek üzere Almanyaya gir Viyanadan bir görünüş: decektir, Alman askerleri birlikleri Avusturyaya gidecek ve Avusturya | hazırlanmıştır. Avusturyalı işsizlere birlikleri de Almanyaya gönderilecek- | Almanyada iş verilecektir. Almanya, vE | tek para meselesi halledilir edilmez Avusturyada tatbik edilecek olan | Avusturya endüstrisine büyük ser- Alman nafla plânları aylardenberi | mayeler yatırmak fikrindeğir. Avuş- Ordumuz kiymetli bir kumandanını kaybetti Orgeneral Cevad dün hayata gözlerini kapadı Ordumüz çok kıymetli kumandan- dan birini . kaybetti. Orgeneral dün hayata gözlerini kapadı. ral Cevadın askerlik hayatı bâş- tan başa kahramanlık vakalarile do- adur. Bu güzide kumandan bilhas- SM umümi harbde © Çanakkalede Msinleketa büyük hizmetler etmiştir. | Mütareke senelerinde erkânı har- biye reisi bulunduğu sirada Anado: da istiklâl mücahidlerine — elinden Gelen yardımı etmiş ve bu sebeble İn Bülizler tarafından Maltaya nefyedik İNİşti; Maltadar geldikten sonra muh- he Vazifelerde bulunmuş, bir ara- Mebus ta seçilmiştir. * Fakat as- İk fesinde kalmak için mebus- n İstifa etmiştir. Son vazifesi Bikeri süra Âzalığı idi. General Cevad, Atatürke büyük iz hürmet ve sevgi İle bağlı idi. Bü- İ Yük Önder de her vesile ile bu kıy- | Orgeneral Cevadın asker kıyafetle | Metli. kumandan hakkındaki tevec- son resimlerinden biri Sühünü ve sevoisi z elsini gösterirdi. â i General Cevad, müşir Şakir paşa |, okuduktan sonra Harbiye mektebine hin oğludur. 1207 senesinde fatan | girmiş ve 307 de erkâmi harb yüz. Ulda doğmuştur. Galatasarâyda (Devamı $ inci sahifede) 100 bin kişi alan tiyatro | Dünyanın en garip postanesi, zarf üzerine| adres yerine resim yapılmış mektuplar Hikmet Feridun Es'in mektubu yarınki nüshamızda İ Parlâmento meydani turyalılar ise artık kambiyo meselesi mavzuubahis olamıyacağı için Al manyadan daha çok miktarda mal Ingiliz - Italyan konuşması Ilk neticelerin memnuniyet verici olduğu bildiriliyor Roma 13 — Neşredilen bir tebliğe göre Hariciye nazırı Kont Ciano, İn- giliz sefiri Lord Pert ile yaptığı görüş- meler hakkında üyük faşist meclisine malümat vermiştir. Kont Ciano gö- rüşmelerin ilk neticeleri memnuniyete sı husule gelmesi arzusunu izhar et- maşitir. Ankarada da Avusturya elçiliğine Hitler bayrağı kildi Ankara 13 (Telefonla) — Bu sa- bah Avusturya elçiliğine Avusturya bayrağı ile birlikte Hitler bayrağı da çekildi. Bu münasebetle Avusturya el- çiliğinde tertib edilen merasimde Al man sefiri fon Keller ve Alman sefa- ret erkânı bulundular, MEŞHURLAR Uludağın tepesinde!... Cemal Nadir'in Bu yeni karikatür-serisini bir- kaç gün sonra (Akşam) da göre- cöksiniz. PAZARTESİ KONUŞMALARI Darüşşefeka Yazan: Hasan - Âli Yücel 6 nci sahifemizde okuyunuz Fransız garnizonlarında izinler kaldırıldı Alman tayyareleri Çekoslovakya üstünde uçuyor, Kral Karol Londra seyahatini geri bıraktı, Küçük İtilâf nazırları toplanacaklar Paris 13 (A.A.) — Nansi- Asılsız bir haber den Mater güzetesine bildi- rilmektedir : ei vaziyet dola- | Romanyada seferberlik isile Majino hattı garnizo- ilâ il nunu teşkil eden bütün kıta- — — deği lar kişlalarında kalmışlar» Bükreş 13 (A.A) — Romanya» dır. da seferberlik ilân edildiğine dair Fransanin şark hududun- daki bütün garnizonlarında izinler kaldırılmıştır. Fransız gazetelerinin turya vekayiile meşgul oluyorlar. Bir makaleleri gazete diyor ki Paris 13 — Bütün gazeteler Avus- (Devamı $ nci sahifede) B. Blum kabineyi kurdu Hâdiseler, eski hükümetle yeni hükümet arasında devir muamelesinden başka zaruretler tevlid etmiş Başvekil B. Blum ' * Hariciye Namm Mi Müdafaa Na“ (— Müstemleke Nazırı B. Bonkur sırı B. Daladiye B. Mute Paris 13 (A-A.) — Fransız kabinesi | hura takdim etmiştir. Kabinenin kati kati olarak teşekkül etmiştir. B. Blum | listesi şudur: arkadaşlarını saat 18,30 da relsicum- (Devamı 2 nel sahifede) kavuşmaz, İnsan insana kavuşur!) İni