17 Mart 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

17 Mart 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Milli küme maçları Galatasaray - Güneş bu pazar Taksim stadında karşılaşıyor Iki sarı kırmızı takımın yapacağı bu maç puvan vaziyetinde mühim bir rol oynıyacak Önümüzdeki pazar Taksim stadın- da iki sarı kırmızılı klüb, Galatasaray ve Güneş milli küme için karşılaşı- yorlar. Şimdiye kadar yaptığı dört maçın dördünü de kazanan Güneş, ilk maçta talihsiz bir oyundan sonra Beşiktaşa yenilen Gatasaray ile ya pacağı bu maçı kazanırsa milli küme şampiyonluğuna doğru çok mühim bir adım atmiş olacaktır. Bu takdirde Galatasaraylılar dört puvan kaybet- miş olacaklarından şampiyonluktan bir haylı uzaklaşmış olacaklardır. Galatasaray bu maçı kazandığı tak- dirde Beşiktaş bu sene mili küme şampiyonluğunu aralarmda payla- şacakları muhakkak olan bu üç klüb- den en İyi vüziyette bulunanı olacak- tır. Manmafih bu takdirde Güneş ile Galâtasaray Beşiktaştan bir puvan geri kalacaklarından üç klübün vazi- yeti oldukça müsavi olacaktır. Fakat bu adedi müsavata râğmen Betiş- taş deplâsman maçlarılı bitirmiş ol- duğundan Güneş ve Galatasaraya na- zaran bir hayl avantajlıdır. Eğer Ga- Jatasaray ile uğradıkları son 6-0 mağ- lübiyeti telâfi etmek istiyeceklerinden Taksim stadı pazar günü çok çetin bir maça sahne olacaktır. Şimdi milf kümenin en küyvetii takımlarından olan Galatasaray ile- eş arasmda yapılacak Ol br mi. maçın ne netice verebileceğin- den bahsetmeden takımların Kadro- larına şöylece bir göz gezdirelim. Güneş Bu maçın favurisi olması icabeden Güneş Fenerbahçe maçmdan sonra oynadığı oyunlarda fazla muvaffak olmadı. Penerbahçen sonra milli kümede Muhafızgücü, Üçok ve 4 gördük. Üzerimiz- fı Cihad - Faruk, Reçaddan müteşek- il olan geri müdafisi de formunun kay- betmeğe yüz tutmuştur. Geçen pazar Alsancak karşısında Cihad ve Faruk iki gole sebep oldular: Şüphesiz Gü- neşliler bu pazar takımlarında en kuvvetli müdafi olan Cihad « Faruk, Reşad hattını muhafaza edeceklerdir. Güneşin en zayif tarafı haf hattı- dır. Bilhassa takımın can damarı ©- tan Rızanın enerjisi bugünlerde tek- nik noksanlarını kapamağa kâfi gel mediğinden Güneşliler bu noktadan çok aksamaktadırlar, Güneşin santr- hafta Rızadan başka oyuncusu olma- | dığından Galatasaray karşısında da orta haf mevkiinde Rızayı göreceği- miz muhakkaktır. Yan haflara gelni- ce solda Ömer, sağda Yüsüf en mü- nasipleri görünmektedir. Forved hattına gelince sol tarafı son maçlarda hiç muvaffak olama- maktadır. Buna sebep Muraüm çok bozuk oynamasıdır. Son oyunlarında Mg maçlarında Fener ve Galatasara- ya karşı oynadığı müessir oyunları üçok da Ankaraya gidiyor le başka bir kombinezon da mümkün- dür. Her halde bütün bu şekiller Mu- Tadın oynamasından hayırlıdır. Diğer taraftan bu maç için Güne- şin Fransada bulunan mili takım merkez muhacimi Rasihi getireceği söylenmektedir. Eğer Fransada Renne klübüne giren ve mütemadiyen antre- man yapan Rasih gelirse Güneş for- vedi bir kuvvetlenecektir. Bu Beykoz forvedinden kat kat kuv- vetli olan Güneş forvedinin Galatasa- ray müdafaasını müteaddid defalar mağlüp edememesi için Galatasaray haf hattının bilhassa santrhaf Adna- nın güzel oynaması lizımdır. Beşik- taş maçında veondan sonra Galata- sarayın yaptığı iki şild maçında hem forvede, hem de müdafaaya yardım ederek çok güzel oyunlar çıkaran Ad- nan geçen hafta çok fena oynadı. Ar- cak bu maça Adnanın hasta olarak çıktığı söyleniyordu. Putbolü vücüd- den ziyade kafasını kullanarak oyni- yan Adnan pazar günü Beşiktaşa oy- nadığı oyunu bir kere daha tekrarlar- sa hem Galatasaray müdafaasının İ- şİ kolaylaşacak, hem de forved hattı daha iyi işliyecektir. Galatasarayda Salim hasta olduğu- na göre geri müdafaa Sarid - Reşad, Süavi şeklinde çıkacaktır. Son zaman- larda muvaffakiyetli maçlar çıkaran bu üç oyuncudan mürekkeb olan Ga- latasaray müdafnasında Güneş mü- dafaası kadar kuvvetli bir antant yoksa geen iyi müdafsalardandır. Haf | hattında ortada Adnan oynıyacaktır. Bu hatta Mustafa ve Celâl yanmda yer alacaklardır. Hiç şüphesiz ki, Galatasaray idare- cilerini en fazla düşündüren forved hattıdır. Bizce bu hattın Necdet, Eş- fak, Bülend, Haşim, Danyal şeklinde çıkması en münasiptir. Her zaman Galstasarayda sağlç oynatılan Sü- leyman futbolü anlamış ve oynuyan bir oyuncu ise de topu ayar ne netice vereceğini tahmin etmek çok zorlaşınaktadır. Galatasarayın kuvvetli rakibi kar- sında uzun pâsih ve sık sık cenah de- Biştiren deplâsmanlı bir oyun oyna- ması lâzımdır. Bu takdirde ksa paslarla oynıyan Güneşin oyununu bozabilirler. Eğer Galatasaraylılar Fe uğramak ihtimalleri kuvvetlidir. Bütün bu mütalendan sönra bir be rabere netice veyahut Güneşin bir tek say) farkile galibiyetini tahmin edi- yoruz. Son olarak netice ne olursa olsun sporda gayenin kazanmak veya yenil mek olmadığını hatırlatarak iki takı- mın sportmence oynamalarını temen»- ni ederiz. Üçok Ankarada MI! küme puvan vaziyetinde üçün- cü gelmekte olan Üçok bu hafta An- rek dört puvan kazanan İzmirliler İzmirin Muhafızgücünü mağlüp etti- ler, Eğer bu seyahatte yapacakları i- ki maçı kazanırlarsa beşincilikleri mü- hakkak olacak ve dördüncülük için de Fenerbahçe için tehlikeli bir rakip haline geleceklerdir. Ankara ile İzmir arasında yapılan ilk karşılaşma An- karanın aleyhine oldu. Bu hafta ya- pılacak maçlardan sonra bu iki şehir takımları arasında daha kati muka- yese yapmak mümkün olacaktır, Ge- ne Üçokun Ankarada yapacağı iki maçı da kazanacağını tahmin etmi- yoruz. Kendi sahalarında oynıyan Ankaralıların hiç olmazsa iki maçtan birini kazanması beklenebilir. 7. Kuyaş İ mn kaydı 20 Mart 685 pazar günü saat 11 Mart 1998 Fransa Akdeniz vaziyetinden endişede Paris 16 (A.A.) — Eko dö Pari gaze- tesi, Avusturya ve İspanya meseleleri hakkında diyor ki: Orta Avrupadâ geçen hâdiseler İs- panyadaki Alman - İtalyan müdaha- lesinin manasını bütün çıplaklığile ortaya koymaktadır. Bu müdahalenin İngiltere ve Fransayı Orta Avrupada hazırlanmış olan plânın tatbikinde Akdenizde felce uğratmayı, onları ha- reketten mahrum bırakmayı istihdaf eylediği anlaşılıyor. Bir kere Orta Avrupa Hitlerin ida- resi altına tamamile girdi mi, Fran- sa ve İngiltere deniz aşırı imparator- luklarında rahat edebilecekler midir? 18 aydanberi Almanyanın hazırladığı tehlikeli projeleri, iki ucu mütemadi- yen daralan kıskacı kaydedip duruyo- ruz, Bazıları bizi fazla bedbin buldu- Amerikada fırtına Yeniden 16 kişi öldü, zarar büyük Nevyork 16 (A.A.) — Yedi devlette hükün süren fırtanalar, şiddetli tahri- bat husule getirmiş ve 16 kişi ölmüş- tür. Bn çok hasara maruz kalan Bel- vilde yedi kişi ölmüş, elli kişi yara- lanmış ve 400 kişi meskensiz kalmış- tır. Afganistanın Ankara sefiri Ahmed Han İzmirde İzmir 16 (Telefonla) — Efganist tanın Ankara sefiri Ahmed han refi- Kasile birlikte bugün Ankaradan şeh- rimize gelmiştir. Alsancakla şehrimizde yapılan maçlar İzmir futbol ajanlığı tahkikata başladı İzmir 16 (Telefonla) — Geçen hâf- ta İstanbulda yapılar. Alsancak - Gü- neş ve Fenerbahçe maçlarında. hakem- | lerin haksızlık ettikleri, Alsancak o- yuncularının bazıları tarafından ha- kemlere karşı gelindiği, seyircilerin aşırı hareketlerde bulundukları hak- kında burada muhtelif rivayetler var- dır. Alsancak takımı İstanbuldan gel- dikten sonra ortaya çıkan bu rivayet- ler üzerine İzmir futbol ajanlığı tah. kikata. başlamıştır. Hazırlıyacağı ra- porunu umumi merkeze gönderecek Eskrim şampiyonası Seyircilerden ve müsabık- lardan duhuliye veya kaydiye alınmıyacaktır Beyoğlu Halkevi Spor Komitesi Daşkan- uğından : 1 — Spor şubemiz federö ve gayri federo eskrimcilere açık bütün amatör günü saat 16 da evimizin-«salanunda baş- hyacax üç silâh üzerinden (Kiliç, Epe, Pre) den yapılacaktır. 3 — IKaydolunmak için spor komilesine müracaat edilmesi tizrmdır. Müsabakala- 20 de kapanacaktır. 4 — Müsabakalara ferd itibarile derece verilecek, her silâbin şampiyonlarma bi- yer (kupa) ikinci, üçüncü ve dördüncülen rine de Oladalya) verilecektir. Müsabik ve seyircilerden kaydiye veya duhuliye olrak hiç bir para alınmıya- caktır. $ — Eskrimeiler mübtedi ve tecrübeli Olmak üzere, iki sınıfa ayrılacaklardır. Mübtediler arasında yapılacak müsaba- Kalarda, her üç silâbın grup finalistleri, tecrübeliler arasındaki müsabakalara da- bil olmak hakkını kazanacaklardır. 6 — Müsabakalara Beynelmilel Eskrim ulgamnamesi tatbik” edilecek, mümbaka perşembe günü tan- sikadarlara dağıtılacaktır. Jayonyada milli sef*rberlik Tokyo 16“(A.A.) — Mebusan mec- panyada faşist bir devlet yerleşirse şimali Afrika ile muvasala tehlikeye girecek lar. Faraziyelerimiz tahakkak etmek üzere bulunuyor. Eğer kendimize gel- 'Pöti Pariziyem: «Bir tavassut Kata- lonyayı ve İspanyanın diğer tarafları- nı harbin fecayfinden kurtarabilir. Bu İspanya için bir nimet olur. Sonra muhasamatın Pirenelerden ötede dur» durulması, Frankonun kati zaferi ve Berlin - Roma mihverine iltihakile doğabilecek enternasyonal ihtilâtla- rım da önüne geçebilir... Popüler: «Gitgide daha açık bir ma- hiyet alan İspanyadaki Alman - İtal- yan müdahalesi orada yeni bir totali- ter devlet kurmağa muvaffak olursa Akdenizde ve şimali Afrikada sevkul- ceyş vaziyet öyle bir hal alacaktır ki, silâhlanma gayretlerini bir kat daha artırmak zarureti hasıl olacaktır.» Hitler Berline döndü Rayiştag meclisi cuma günü toplantıya çağrıldı Berlin 16 — Hitler bu akşam sast II de Münihlen tayyare ile Berline dönmüştür. Tayyare meydanında B. Göring, nazırlar ve kumandanlar kendisini karşılamışlardır. B, Göring bir nutuk irad ederek Berlin şehri ve kabine namına Hitleri selâmlamıştır. Başvekâlet dairesine giderken yolda toplanan bir milyon balk Hitleri selâmlemıştır. Berlin 16 (A.A) — B. Hitler, Baş vekâlet dairesi balkonundan halka hitaben kısa bir nutuk söylemiştir. Halkın şiddetli alkışları ve tazhürleri ile Karşılanan bu kısa nulkunda B. Hitler, milli birlik gayesinin vücuda getirildiğini bugünlerdeki hissiyata tercüman olmuş, bu birliğin bütün tehlikelere göğüs gereceğini ve hiç bir zaman yıkılmıyacağını bildirmiş ve sözlerini şöyle bitirmiştir: Almanya, büyük Almanya olmuş tur ve böyle kalacaktır. Şarktan garbe, şimalden cenuba kadar bütün memleketteki Almanlar, bunun zü- minidir. Berlin 18 (A.A) — Rayiştay cuma günü toplanlıya çağırılmıştır. İzmir valisi ile belediye reisi Ankarada Ankara 16 (Telefonla) — Dün bu- Taya gelen İzmir valisi B. Fazlı Gü leç ve Belediye reisi Dr. Behçet US vilâyet ve belediyeye aid işler hak- kında muhtelif Vekâletlerle temas et” mişlerdir. Vali ile belediye reisi burada bir hafta kadar kalacaklardır. eni : Elektrik şirketi Nafia Vekâleti ile şirket arasında müzakerelere başlandı Ankara 16 (Telefonla) — İstanbul Elektrik şirketi ile Nafia Vekâleti 8- rasında yeniden müzakerelere bâ#“ lanmıştır. Bu müzakerelere İstanbul Elektrik şirketi namına B. Barsi ve B. Klerin adında iki murahhas işti Tak etmektedir. Yapılan ilk görüşmeleri, tesisatın ıslahına müteallik işlerin müşterek bir teknik komisyonu vasıtasile tes” biti ve bu Komisyonun yapacağı ted- kike göre sarfı icab eden para mik tarının tayini ile bu paraların tesisör fa iptidaiye hesabına geçmemesi hak” kındaki Vekâletin noktal nazarı teşkil etmektedir. Mısır kredi fonsiye çekilişi Kahtre 16 (A.A) — ylizde üç ve ikramiyeli Mısır kredi fonsiye tal” villerinin dünkü çekilişinde: 1903 senesi tahvillerinden 504.053 numaralı tahvil ile, 1911 senesi tah” villerinden 80.040 numaralı tahvil e- işer bin frank ikramiye kazanmığ” lardır,