24 Nisan 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

24 Nisan 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

KÜÇÜK ILÂNLAR En ucuz ve en tesirli ilân vasıtasıdır 4 defası 125 kuruş Akşam ilân servisi, telefon 20681 — Sene 20 — No, 7010 — Fiati her yerde 5 kuruş Soldn: Yeni Yedek subaylar İstikiği marşını söylerlerken, ortada yeni subaylara diplomaları veriliyor; sağda: diplomaların tevzlinden sonra geçid resmi PAZAR 4 Nisan 1933 e Şanlı ordumuza yeniden iki bin yedek subay iltihak etti “Kalbiniz hayatınızın her safhasında burada içtiğiniz andla çarpacakltır,, Yedeksubay okulunun onuncu devre mezunla- rına dün merasimle diplomaları tevzi edildi Kuruluşunun yirminci eden Yedek subay okulunun onuncu devre mezunlarına dün parlak bir me- rasimic diplomaları tevzi edilmiş, bu suretle kudretli ordumuza yeniden iki bine yakın yarsubay iltihak etmiş- tir Merasime dün sabah saat 9,30 da başlandı. Binicilik okulunun geniş sa- hasında, üniformalarını giymiş olduk- lari halde toplanan genç yarsubayla- rımız muntazam bir yürüyüşle Taksi- me kadar geldikten sonra, arka cad- deden Galatasaray önüne çıktılar, hal- kın coşkun alkışları arasında Yedek subay marşını söyliye söyliye İstiklâl caddesinden geç€rek Cumhuriyet âbi- desinin etrafında muntazam bir daire teşkil ettiler, İki bin genç subayın teş- kil ettiği bu daire cidden heybetli ve ını idrak | gögüs kabartıcı idi. Bu esnada üç yar- | fa toplanan binlerce halk manzaraya subay tarafından âbideye; üzerinde «Yedek subay okulu onuncu devre me- zunlari» yazılı çok güzel bir çelenk kondu. Cumhuriyet âbidesinde Saat ona doğru İstanbul komutanı general Halis, merkez komutanı göne- ral İhsan, general Tayfur, vali mua- vini B. Hüdai, Yedek subay okulu ko- mutani kurmay albay Şükrü Kanadlı, yüksek rütbeli komutanlar, Yedek su- bay okulu komutan ve subayları Tak- sim âbidesinin önüne geldikleri zaman genç subayların hep bir ağızdan söy- ledikleri İstiklâl marşile merasime başlandı, Kahraman Yedek subayla- rımızım gür sesleri Taksim meyda- nında mütesddid akislerle semalara kadar yükseliyor, hoparlörler ve etra- 23 NİSAN Çocuk bayramı parlak bir surette kutlandı Üniversiteden500 kişilik bir tale-. be grupu bayramı izmitte kutladı | Beyazıdda nutuk irad eden küçük bir hatip (Tafsilât 7 inci sahifede) büsbütün heybet veriyorlardı. İstiklâl marşı bittiği zaman yükselen alkış tufanı Taksim meydanını dâkikalatca çınlattı. Bundan sonra piyade taburundan B, Bülend Nuri kürsiye gelerek arka- daşları namına çok heyecanlı ve her cümlesi alkışlarla kesilen bir hitabe söyledi. Türk milletinin tarihte oy- nadığı cihanşümul rolü tebarüz etti- rerek Türk milletinin Türk ordusu demek olduğunu, tarihin her safhasın- da üstün kuvvetlerle çarpışan ve dai- ma galebe çalan Türkün askerlik bil- gisini ve kahramanlığını öğdü, İki bin Türk çocuğunun şanlı ordumuza bilful ütibak etmekten duyduğu sürur ve heyecanı anlattı (Devamı 4 üncü sahifede) Çocukların sinemalara kabul edilmemesi hakkındaki kanun Sinemacılar bu husustaki mütalâa ve dileklerini Ankaraya bildirdiler On altı yaşından küçük çocukların sinemalara kabul edilmemesi hak- kında hazırlanan kanunun Meclise sevki üzerine dün şehrimizdeki sine- ma sahipleri bir toplantı yaparak (Devamı 4 üncü sahifede) Mbülkirkmtle rs “ Yavaş yavaş,, tehsil için «Yavaş ya- nırlardr. Memleke: er ecnebi lk önce bunu sonra, süratle tekâ- Varamaz menzili maksuduna ghes- te giden! FOTO MAGAZİN AYLIK SAN'AT VE SALON MECMUASI Sekiz tablo, zengin resim ve tanınmış mubarrirlerin yazılarile 100 sahife I MAYISTA ÇIKIYOR Cağaloğlu Kızılay caddesi Uçak Basımevi Telefon: 24008 Telefon; 20565 (Başmuharrir) — 20765 (Yazı işleri) — 20497 (Müdür) — 20681 (İdare) Başvekil B. Celâl Bayar Atinada üç gün kalacak Cumartesi günü Atinadan hususi trenle hareket ederek Pazartesi sabahı Istanbula dönecek Yukarıda vali, Başvekili istikbal ediyor aşağıda: Üniversite talebesi Başvekili Haydarpaşa istasyonundan çıkarken alkışlıyorlar Dün sabah şehrimize gelen Başve- | © B. Celâl Bayar ile B. Teyfik Rüştü kil B. Celâl Bayar ile Hariciye Vekili İ Aras çarşamba günü sabahı Atinaya B. Tevfik Rüştü Aaras ve malyetleri | varacaklar, istasyonda Yunan Başve- yarın akşam hususi trenle Atinaya | kili ve Hariciye Nazırı B. Metaksas ile müteveccihen hareket edeceklerdir. (Devamı 4 üncü sahifede) Japonyanın çektiği 1...