24 Mayıs 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

24 Mayıs 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

RL Şehirler komşu kapısı oldu! Trak vapurunun muhtelif salonlarından birinin görünüşü (Baş tarafı yedinci sahifede) yalnız şunu kaydedelim ki, şehrimi- yüz davetlisini böyle bir seyahat es- nasında ağarlamağı pek mükemmeli tanzim etmek hususunda, Denizbank kendi teşkilâtçı zekâsını göstermiş ve bizzat kendi yüzünü ağartmıştır. Bu güzel evsahipliğini bilfiil B. Raufi Manyas bütün davetlilerle ayrı ayrı meşgul olmak inceliğini göstererek yapmıştır. Hiç bir şeyin sürçmemesini onun daimi alâkasına medyunuz. ex Ayrıca kayde değer bir cihet de, bu toplanlının bir zarafet mecmaı olma- sıydı, Bayanlar arasında olduğu gibi baylarımız içinde de pek çok şıklar vardı ve bunlar sayılması güç bir mik» dardaydı. Turizmi teşvik eden bir şey de te- miz ve şık bir halk dekoru yaratmak olduğu için bunu şimdiden başarmış olduğumuza dünkü davet güzel bir nümüneydi. Aynı işi başarmak için iyi tabahat de şarttır. Birçök vapurlarımızın ye- mekleri zaten iyidir; fakat Trak vapu- runun büfesi cidden mükemmeldi. Bunu da, bütün tesisatta yemeklerin daime iyi olacağı hususunda bir sem- bol telâkki ediyor ve memnun oluyo- ruz, Böyle müesseseler, Türkiyede in- hitat eden ahçılığı elinden tutarak kaldırmalıdır. Esasen bu vazifelerini idrak etmiş görünüyorlar. ss. Bursalıların da davetlilerine karşı fevkalâde misafirperverlik gösterdik- lerini zikvetmeyi, unutmamalı... Bazan en ufak şey en fazla makbule geçer: Meselâ İpekiş fabrikasını gezen ve buranın pek zevkli kumaşlarını seyre- denlere dağ çileğinden yapılmış, em- salini İstanbulda bulamadığımız bir şerbet ikram edilmiştir ki, pazar gün- kü hararet esnasında herkese iksir gibi geldi: Bu pazar Bursanın hara- reti, geçen sene aynı şehrin Azami harareti kadarmış. İftiharla gezdiğimiz Merinos fabri- kasında ikram olunan nefis pastalar tir. Verilen bu kumaşlarls Nişantaşı 15 ici ve 52 inci ilkokullardaki yoksul çocuklara entari, kazak, pantalon yaptırılmıştır. Bu suretle 15 inci ilkmek- tepte 123 ve 52 inci ilkmektepte de 63 çocuk giydirilmiştir. masrafları mekteplerin himaye heyeti bütçesinden temin edilmiştir. Resmimiz, 15 inci ilkmektepte giydirilen yavruları göstermektedir. | rın Sanat mektebi talebesi tarafından hazırlanması da, bizde herşeyin bir- den, bütün kemalile uyandığı kanas tini hasıl etmiştir. Bursayı bir çalışma faaliyeti içinde bulduk: Şehrin Arnavud kaldırımları sökülerek yerine parke döşeniyor. Ar- tak çok bozulan Mudanya şosesinin asfaltlanması için de tertibat alınmış- tar: Taşlar yığılmış, silindirler işliyor. Faal ve başarımlı vali B. Şefik So- yere sordum: — Asfalt ne zaman bitecek? — 1939 temmuzu başlangıcında! Bu suretle, Bursaya gidiş geliş, da- ha büyük bir zevk halini alacaktır, En büyük mahzur, şimdiye kadar va- İ purların fenalığıydı; o kalktı.. Darısı bozuk yollara bir hatime çekmemizin başına... i ve ' Trak vapurile bu ilk Bursa seyaha- | tinin her cihetten bu derece pürüz | süz ve mükemmel oluşu, başlanan | işin nihayetine kadar hep böyle iyi gideceği intibamı herkeste uyandır. mıştır. Önümüzdeki yakın seneler için- de, Türkiye de, emsalsiz bir turizm böl- gesi olacaktır: Otellerile, nakliyatile, dahili ve... Ecnebi turistierile... Bu işi üzerine alarlarm kabiliyet- leri bu neticeyi garanti etmektedir... Ve esasen en güç olan başlangıç mey- danda!... (VA - Nü) Gemlik köyleri arasında şoseler Genlik (Akşam) — Kazamız köyle- rinde köy kanunu harfiyen tatbik edil- meğe başlanmıştır. Kaymakam Zeki Işık köyleri mun- tazam yollarla biribirine ve merkeze bağlamağa karar vermiş ve işe başla- mıştır, Bu yöller kanunun müsaade- sine göre imeci suretile yapılacaktır. Şimdi Engürücük köyü e Kurşunlu köyleri arasında altı metre genişliğin- de, on beş kilometre uzunluğunds ve ki tarafı hendekli bir şose yapmak için çalışılıyor. Bu yol ayni zamanda Bursa - Gemlik şosesi ile de birleşmek- tedir, Bunların imal i de Konyada bulunmak üzere hareket AKŞAM EğimYeyEE! Burdurda serbes güreş seçmeleri Burdurda yapılan güreş seçmelerine iştirak edenlerden bir grup Burdur (Akşam) — Ankarada yapi-| lacak Türkiye serbes güreş birincile- rini seçme müsabakasına gidecek gü- reşçileri tesbit ve buna git işleri or- ganize etmek üzere ilimize gelen gü- reş antrenörü bay Nurinin ilk defa olarak Burdurda tertip ettiği yağsız serbes güreş müsabakaları Burduru- muzda büyük bir alâka uyandırdı. İki haftadanberi devam eden müsa- bakanlara çevremizin ünlü pehlivanlar yetiştirmekle şöhret kazanan köylerin- den kafileler halinde gelen hevesliler arasında yamlan seçimler son buldu, Mıntaks seçimleri Konyada yapılaca- ğından güreşçilerimiz Mayısın 27 sin- edeceklerdir. Her gün antrenmanları- na devam eden güreşçilerimizin tiimi- zin adını andıracak başarılar kazana- caklarını ummaktayız , İzmitteki maç İzmitte Akyeşil ve İdmanyurdu ara- sında yapılan maçın hakemi Rifat | Gün imzasile bir mektup aldık, Vali ve bölge reisi B. Hâmid Oskayın bulun- duğu maçtaki hâdiseye mağlüp vazi- yete düşen İdmanyurdunun sebep ol- duğu verilen cezanın yerinde olduğu bildirilmektedir. Davis kupasi maçları Berlin 23 (A.A.) — Davis tenis ku- pası: Almanya bire karşı dört zaferle Norveçe galip gelmiştir. Marsilya 23 (A-A.) — Davis tenis ku» pası; Fransa bire karşı üç zaferle Mo- nakoyu yenmiştir. İ 150,000 lirası Meriç nehrinde yapılar Güzel, sağlam ve neşeli çünkü RADYOLIN kullanıyor Dişlerdeki leke, pas ve küfekileri temizler. Ağızdaki mikrobları im- ha eder. Dişlerin çürümesine mâni olur. Sabah, öğle ve akşam her yemekten sonra dişlerinizi muntazaman fırçalayınız. 24 Mayıs 1938 n Mecliste birçok bütçeler kabul edildi (Baş tarafı: 8 inci sahifede) , B. M. Meciisi yarın (bugün) saat | 14 de taplanacak, bütçe müzakeresi devam eğecektir. Fevkalâde menbalardan elde edilecek varidatla yapılacak işler Ankara 23 (Telefonla) — 1938 mah yılı içinde fevkalâde menbalardan el- de edilecek vandatla karşılanmak Üzere mezkür yıl bütçesine 57 milyon 918 bin liralık fevkalâde tahsisat ilâ- vesi hakkındaki kanun lâyihası Meclis ruznamesine alınmıştır. Bu paranın 850 bin lrası hükü- met konakları inşaalı için (150 bin Mirası Kürcübulak gümrük binası in- şasma, sariedilebilir) Maliye Vekâ- ietine, 3,220,000 lirası demiryolları inşası için çikarılan hazine bonoları karşılığı olmak üzere düyunu umu- miyeye, 120,000 lirası jandarma kumandanlığına, 700,000 lirası An- kara Tıp fakültesi inşant ve tesisatı. 2,270,000 lirası muhacir iskân işleri, 1/700,000 Ilrası da gez maskesi ima- It için ki ceman 4,670,000 lirası Sıhhat ve İçtimal muavenet Vekâle- tine, 899,000 lirası Ankarada yaplırı- lacak fakülte ve mektepleri İstanbul üniversitesinin inşaat ve tamirat te- sisalı için Maarif Vekâöletine, 100,000 lirası birinei umumi müfettişlik, 32,000 lirası ikinci umumi müfettiş- lik, 614,000 ilrası üçüncü umumi mü- fettişlik inşaslı, 825,000 lirası Sason bölgesinde yapılacak yollar, köprüler vesair inşaat, 500,000 lirası Ankarada yapılatak lise binası, 300,000 lirası Ankara Gençlik parkı masrafları, cak ıslahat vo ameliyat masrafları, 1,000,000 lirası İstanbul - Edirne aş- falt yolu inşaatı, 1,000,000 lirası ha- va yolları devlet işletme idaresi büt çesine yardım, 518,000 lirası içme su- yu tesisatı için Trabzon Belediyesine ikraz, 20 milyon 650 bin Ilrası demir. | meyva ve sebzelerin ihraçı yolları inşaat masrafları karşılığı ol- için bir gece tertip etmiştir. Bu gecede tı sazları başında göstermektedir. k üzere 7 mak üzere ki ceman 25,689,000 lira Narin Vekâletine, 100,000 lirası yaş MASTAİI, 2,000,000 lirası maden tedkik arama enstitüsüne, 300,000 lirası da elektrik işleri etüd idaresine yapılacak yar- dım karşılığı olmak üzere ceman 2,400/00D lira İktismd Vekâletine. 700,000 lirası yaş ve kuru meyvalarn ıslahı ve bu maksadla kullanılacak memur ve müstahdemlerin ücrçt ve masrafları karşılığı olmak üzere Zi- rant Vekâleti bütçesine, 4,000,000 lirası top ve cephane siparişleri, 3,000,000 lirası levazımı askeriye ve techizatı harbiye ve fenniye ve tah- kimat masrafları, 3.000,000 lirası motörlü vasıtalar mübayaa bedeli (karşılığı olmak üzere ceman 10,000,000 lirası Mili Müdufas Vekâleti kara kısımı, 4,520,000 tirası tevazım ve techi- zatı harbiye ve fenniye, 2,000,000 ti- rası İnşaat masraflarına karşılık ol mak üzere ceman 6,520,000 lirada Milli Müdafaa Vekâleti hava kısmı- na, 350,000 lirası Gemlikte yapıla- cak mahfuz tanklar karşılığı olmak üzere Milli Müdafaa Vekâleti deniz kısmına, 2,500,000 lirası cephane imalâtı İnşaat ve tesisat masrafları olarak askeri fabrikalar umum mü- dürlüğü bütçelerine fevkaldâde tah- Bisat olarak ayrılmıştır. İngiliz - Yugoslav ekipleri tenis maçı Zağrep 23 (A.A) — İngiliz ve Yu- goslav ekipleri arasında yapılan Da- vis kupası tenlâ tasfiye maçının ikin- cisinde Pursec-shayes'e 6/4 6/2 4/6 6/4 galib gelmiştir. Yugoslavya sıfı- ra karşı iki zafer kazanmıştır. Kızılay haftası 1 haziran da başlıyor, herkes Kızılaya üye yazılmalıdır LA in ayki iü alk ül de köy halkına güzel bir müsamere vermiş ve çok XYurd sevgisi ve Alinin düğmesi) adında iki piyes ları oynamışlardır. Küçüklerin tüllere bürünmüş olarak vücude getirdiği can- hi tablolar, çok alkışlanmışlır. Yukandaki resimde müsamereyi hazırlıyan Beyâiköy 1k okunu moanimleri bir arala görünüyor » Talebe, vize, , zeybek oyun- İzmit (Akşam) — Bir Kaç gün evvel Halkevimiz bestekâr İsmali Hakkı Halkevinin Ar şubesi müzik kolu tara- fından merhumun bestelediği muhtelif eserlerden çok güzel pürçalar söylen- miştir, Konser salonu dolduran yüzlerce halk tarafından zevkle dinlenmiş ve alkışlanmıştır. Gönderdiğim resim klâsik Türk musikisi konserini vereg #öva-