21 Ağustos 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

21 Ağustos 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

Leo Slezak (ortada) geçen sene çevirdiği bir filimde İş Slezak'ın macerası Eski artist artık dinlenmek isterken bir türlü yakasını bırakmıyorlar Son zamanlarda Berlinde çevrilen m him bir hâdise olur, biletler an ca evvel satılırdı. Leo Slezak, yaşı ilerlediği için, 10 sene evvel ie sir nden çekil- di, Uzun si çalışma zamanında kenare e rek rahatça yaşamağ; aşladı. Hattâ yeni hayatına ei bir kitap ta İşte bu Si kendisine bir filim- g zi | | de mühimce bir rolü kabul etmesi tek- m edildi. Slezak bunu bir Siz isun İN etti, F: eski ak- im dn ki filim Slezak e hattâ üçüncü dere- ımakla beraber bu rol- -anlandırmaktadır. Me- selâ alelâde yi arabacı ği e mühim roller derecesine çıkarı; cede roller yi leri hakikate! Slezak, geçende çevrilen aliye ilminde bir rol aldığı gibi, yeni bazı filimlerde de çalışmaktadır. * Joan Cravford «Palasın Meçhul a ünde bir filim çevirme- ğe Leo Slezak Gasparone filminden bir sahnede Günde 5- 6 1 durmadan rakseden artist: Eleanor Powel Eleanor Powel, annesi ve büyük annesi Son germ Hollivudda en çok vi meri sonra Hollivudda ni kaz: arti: iğ rden biri de | talihli ecrübe etmek istemiş, ilk Eleaı artist re selaen/ büyük güçlüklerle karşi- tini tevkalâde iyi dans m borç- | “aşmıştır. Fakat bu güçlükler kendi- Tudur. i yildir ş, artist uğraşmakta Gap ni her türlü dansı, bil- | devam etmşitir. Nihayet Ü nüşküleri hassa step denilen ayak oyununu iğ filim gerimeğe başlamış ve çok severler; Kür iyi bilen bir | az za içini yıldızlar sırasına genç kendisine her zaman iş bula- imiş. bilir, Eleanor Powel dans hususunda ha- Eleanor Powel ik yaşta dans | kikaten tera ge Ginger Rogers dersi almış ve ikulâde istidad | gibi diğer artistler de çok iyi östermişti, Buna rağmen filim çö- | dans rler. Fakat hiç birisi Eleanor virmeğe başlaması kolay ela | Powel kadar mütenevvi dans 2 Uzun: müddet sahne ve varyete ar- | ler, Eleanor Powel yorulmadan lerce dans eder ve bunu zevkle ya- par, wel güzel değildir. Fa- sevimlidir ve kendisine mah- sus Si ip yaratmağa muvaffak ol- ştur. Bu sayede bir mevki yap- için ne yaptığını soranlara: «Siz dı benim kibi günde en az Ş$ altı saat tepinirseniz. en pi ineelirsi- niz» cevabını vermektediı Holi Mi annesi sakin bir Re yük annesile birlikte yat. yaşamaktadır. Vaktile İbrahimağa evi iken, bilâ- hare İbrahimpaşa sarayı olan bina- nın «Kethüda efendileres ait olması muhtemel ve yahut ta -baştan kârvansaray kısmının yerine hi e kahaatlere hür- metkâr olmakla ba Sir gene ilimden kuvvet alan şahsi telâkkileri de ser- 'besçe izhar etmeği en fazla taleb eden bir varlıktır. ugün ln m göreli Tarih ve arkeoloji karşısı sında Ibrahim Paşa sarayi nayı göz önüne alaral r misal gis İni üzere muhafaza il Fakat bir kül halinde hepsi muhafaza edi- Jemez. Tarihi eser, ilim ve yanlarına, bir tekniğin na dizesi sr e de şkil . ferdi kabiliyetleri ve istidadları d& göstermelidir. Unutm: amalı dır ki, ilim sarin içerisinde iz bir wn Ey tedkik eklen sonra dan ser ola- kabul ilik kia sin Or.» iğil ologun sö- ml niz çekilde ala- bir eserin nasıl bir eser e Hileci a e a görmemi e Bilhas: ul gibi bi la vi hi siye tül 3000 - 4000 sene evvel İs- bir il, teessüis etmiş vir Söniyiz di arca tekâ) etmiş evinin ne gibi tiğini düşünmen Ta da e 2 sürü sualler irene v hakikaten estetik biF aym baz mide? 2 — Üstü, mimari bir tekâmülür takib ettiği, safahatı gösteren san&i öserlerile süslü müdür? inat ve taksimat itibanil& ali eye sahiptir? Kabartnilli; yili vesil si, ilh.. gi bi Ye var mu Devrin kendisine mahsus ani Him Ge ayrılmıyarak arke- e : - m) araş sz ralım. Tarihi eser, her hangi bir devirde- ki bir sanatın bi bunlar mıntakalara ayrılarak, o mın. takalara göre bir kıymet, bir a alabilirler. mm > eser midi, ğer m eserlerle mM “i vesile en edecek bir va lik gö 6— bi yet o » devirde, cemiyeti kendi ruhundah bir varlığı terennü pi vücude getirilmiş bir bina ME dır? Yoksa lâalettayin başka bir a 3 Biz, «Misi ki mimari serin ari nok na- zarından tedkiki hi u göz önün- de bulunduracak de bur: Si da en ziyade kıymet vereceğimiz, mima- ri âsarı, behemehal saraylar olarak kabul edebiliriz. a buradaki mimarlar, kenleri itibar nazarına almamışlar- gü iniikdikn gelsiii, Bi işta- ii değişir. Faraza Eg elileri inen Grisi büyük saraylar, zengin, gü- zel mihraplar, mezarlar bulmakla be- ei aşka; halka ait vede Bim mimari bir kıymete sahiptir, demek- — t buda, her bina, her saray eli ğa BiZ, vw li a e sarayın tarihi bir kıymı Kak için Ein a ar ğer ai suslar var — Böyle bir bina modest DE la bel estetik bir mana da etm — üze rindeki sanat eserleri, mi- mari bi e tekâimülün takip ettiği sa- fahatı gerim, dir, 3 — Tezyinat ve taksimat itibarile bir hüsüsiyele sahip bulunmalıdır. — Devrin kendisine mahsus olan mimari deni ii en parlak bir şekil- de arzeylemelidir. Evvelâ bunları söz önünde tuttu k- ra, dahili te; 'a 3000 sene evvel vücude ge- Gi olan bir bina, onun temeli, temel ve duvarların tarzı, en kuvvetli rin, te tamamile yabancı bir ülkenin: bi Taya aksetmiş bir nümunesi Mal İbrahimağa evi üzerindeki tedkik#” tımız bizi hiç te böyle bir neticey? va ida sayd olar dan, Milla 00 sene e evi O ta Asya, ve oradan k Asyaya vet ri olan Eler ve sille eki sali ei ii şekilde e | mu e sanatı dediğimiz, Ael$ Türk - Eti stili süslerile, işlemi mahsı yahut ta am ma bir vansaray: mi 13 üncü sahifede) ) Binadan maksad, Hapis shanenii Va Tasi “binadır. İbrahim paşa a değildir. ge bu ye. beli şa sarayı ile bir alâkası yı

Bu sayıdan diğer sayfalar: