1 Eylül 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

1 Eylül 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Fuar kupası m 4 maçları | Izmir muhteliti Trakya muhtelitini 3 - 1 yendi, Istanbul muhteliti, Ankara takımına nasıl yenildi İzmir Fuar kupasını kazanan Ankara muhteliti İzmir (Akşam) — İzmir Fuar ku- pası müsabakalarına başlanmış, ilk müsabaka İzmir - Trakya ve İstanbul Ankara mubhtelitleri mıştır. Fuar mevsimi, İzmirde mühim spor temaslarile dolu geçmektedir. İzmir - Trakya. .muhtelitleri müsa- bakasını 3 - 1 golle İzmir takımı, İs- tanbul - Ankara muhtelitleri müsaba- kasını da? -igolle Ankara takımı kazanmışlardır. Bu mühim müsaba- kaları görmek için Alsancak stadın- da halırı suyılır derecede kalabalık vardı. İzmir - Trakya maçi İzmir (B) mubhteliti şeklinde Hak- kı, Rasim, Necdet, Fehim, Enver, Ah- med (Yamanlar) Hakkı, Ömer, Fund, İlyas ve Hikmetten, Trakya muhteli- ti de Ali, Tahsin, Celâl, Yaşar, Hasan, İbrahim, Suavi, Şemsi, Nazmi, Tarık ve Nizamdan teşekkül etmişti, Hakem İstanbul mıntakasından B. Nuri Bo- sut idi. İki takım arasında ilk dakikalarda geçen den e akınlar, İzmir muh- telitinin yanlış tertib edildiğini mey- dana çıkarmıştı. Yedi dakikada Trakyalılar, 15 inci dakikada da İz- mirliler, muhakkak birer gol fırsatı kaçırdılar. Misafir takım, daha yük- sek ve enerjik bir oyun gösteriyor. du. Merüez muavin ve iki müdafileri sertçe oynamakla beraber muvaffakı. yetle topu kesiyor ve muhüâcimleri besjiyorlardı. Trakyalılar, yirminci da- kikâda açıldılar, bu sırada İzmirliler, Trakya oyuncularının bir akınını fa- vulle durdurdular. İzmirin cenah mu- avinleri bozuk bir oyun oynuyorlardı. Sağhçık hiç işlemiyor, İlyas ve Fuad anlaşamıyorlardı. 25 inci dakikada Trakya kalesi ka- rıştı, fakat gol olmadı. Bundan sonra İzmir oyuncuları, nisbi bir hâkimiyet tesis edebildiler ve 31 inci dakikada Hakkının bir ortalayışından istifade eden Fuad sıkı bir şütle İzmirin ilk golünü yaptı. Devre zevksiz denilebi- lecek bir oyunla sona erdi. arasında yapıl» l İkinci devre başladığı vakit hake nin, yersiz, lüzumsuz müdahaleleri. «e Oyunun sık sık durdurulduğunu görüyoruz. Bu devrede İzmir takımın. da Enverin yerine Adil, Hikmetin ye. rine de Kemal geçirilmişti. 25 inci da. kikaya kadar Trakyalılar iyi oyna. makla beraber Kemalin ortalayışın- dan istifade eden İlyasın kafa ile yap- tığı gole mâni olamadılar. 28 inci da- kikada misafir takım, İzmir müda. faasının hatâsından istifade ile ye. güne şeref sayısını yaptı. 43 üncü da- dakikada Ankara kâlecisinin değaj- manını Esad yakaladı, Topu Haydara verdi, Haydar Esada, o da Murada ver- di, Murad kuvvetli bir şütle İstanbul takımının ilk sayısını yaptı. Daha oyunun başlangıcında mağlüb vaziye- te düşen Ankara oyuncuları toparlan- dılar, mukabil akınlara başladılar. 9 uncu dakikada bir fırsat yakaladı- lar, fakat top Mehmed Alinin elinde eridi. 15 inci dakikada Ankara kalesi önünden kafa ile kurtarılan top An- kara oyuncularının kafalarında dola- şarak İstanbul kalesi önüne düştü, fa- kat İskender topu avuta attı. 18 inci dakikada Ankara nısıf sahasında t0- pu yakalıyan Abdül, harikulâde bir enerji sarfederek İstanbul kalesine in- di, kuvvetli bir şütle beraberlik sayı- sını yaptı. Bundan sonra Ankaralılar bir frikik ve bir kornerden istifade edemediler. Devre (1 «- 1) berabere bitti, İkinci devre başlangıcında İstanbul takımının bariz hâkimiyeti göze çar- pıyordu. İkinci dakikada Murad, bir fırsat yakaladı. Fakat istifade edeme- di. Ayni şekilde tacdan gelen top, İs- tanbul kalesi önünde İskenderin aya» Zına düştü, şüt, avutla neticelendi. 18 inci dakikada ve İstanbul takımı- nın tam bir hâkimiyet tesis etttiği si- rada Ankara oyuncuları âni bir akın yaptılar, korner oldu. İzmirli Basri, İalsolu bir vuruşla topu İstanbul ka- Fuar kupası maçlarında üçüncülüğü kazanan İstanbul takımı kikada Trakya kalecisinin ıskası yü- zünden İzmir mubteliti üçüncü sayı» sını da yaptı ve müsabaka 3 - 1 İzmir muhtelitinin galibiyetile sona erdi. İstanbul Ankara müsabakasi İstanbul takımı Mehmed Ali, Baha- dır, Ruhi, Lebib, Kemal, Sadettin, Haydar, Murad, Esad, Şehab, Muhte- şem; Ankara takımı da kaleci Kefer, Ali Rıza, Nuri, Kâşit, Hasan, Abdül, Ali, Basri, İskender, Fahri ve Hamdiden teşekkül etmişti. Hakem İzmir mınta» kasından Hasan Yanıktı. Oyuna İstanbul başladı. Üçüncü İzmire 3 - 1 yenilen Trakya muhtellti lesine yolladı ve Ankara takımının ikinci galibiyet golünü yaptı. İstanbul takımı, oyunun bundan sonraki kış. mında hâkim oynamakla beraber gol çıkaramadı ve zaman zaman Ankara oyuncularının tehlikeli akınlarını güç. lükle durdurabildi. Oyun, Ankaranın galebesile (2-1) bitti. Ankara oyun- cuları, soufle itibarile faik oldukları. nı gösterdiler. Mıntaka güreş birincilikleri Garbi Anadolu Greko - Romen gü- reş birincilikleri eylülün ilk haftasın- da başlıyacaktır. İstanbul muhteliti İzmirden geldi Fuar münasebetile İzmirde yapı Jan tumuaya iştirak eden ve yaptı. ğı maçların ikisinde mağlüb birisin. de galib gelmek suretile üçüncü olan İstanbul muhfeliti dün gece Sus va- purile Bandırmadan şehrimize gel miştir. Tenis maçlari İstanbul tenis ajanlığı tarafından 3 eylülde başlayıp 22 eylülde niha- yellenmek üzere büyük bir tenis turnuasit tertib edilmiştir. Müsabakalara iştirakleri için şeh- rimizin tenis sporile alâkadar Gü- neş, Fenerbahçe ve Dağcılık klüble- rine davet mektubları yazılmıştır, Müsabakalar Güneş, Fenerbahçe ve Dağcılık kordlarında yapılacak ve galiblerine kupa ve madalyalar veri- Jecektir, Istanbulspor Inegöld 4 - Tmağlüp oldu Istanbulsporlular üç yapmak üzere Uşağa gidiyorlar İnegöl (Akşam) — İdman Yurdu- | nün daveti üzerine İstanbulspor ta- kımı kasabamıza gelmiş ve Şehir bandosile halk tarafından alkışlar #le karşılanmıştır. İnegöllüler galib gelmek azmile hazırlandıklarından oyun baştan sonuna kadar heyecan- | lı ve zevkli geçmistir, Birinci devrede 17 inci dakikada İdmanyurdunun en küçük ve en genç oyuncusu Musta- fa, İstanbulspora bir gol atmış, İs- tanbulspor 40 ımcı dakikada bir pen- altı cezasından istifade edemiyerek 1-0 devreyi mağlüp olarak bitirmiştir. İkinci devrede oyun çok seri ve sert oldu. 13 üncü dakikada İdmanyur- dundan Demir Ali bir gol daha çi- kardı, 20 inci dakikada İstanbulspo- run yaplığı göle; küçük Mustafa 23 üncü dakikada bir gol atarak ce- vab verdi, 31 inci dakikada merkez muhacim Necmi bir gol daha atarak İstanbulsporu İdmanyurdunu 4-1 mağlüb etmiş bulunuyordu. Uşak (Akşam) Aylardanberi devam edegelen Uşak spor hareketleri önümüzdeki hafta canlı ve özlü bir safhasını dah yaşıyacaktır. Uşak» ta eski ve kökleşmiş bir spor varlığı- nı bütün spor efkârı umumiyesi ya- kımdan bilir ve tanır, Şimdiye kadar muhtelif şehir ve bölgelerle birçok karşılaşmalar yapan 'Uşakın İstanbulla oynaması umumi bir arzu halinde tebellür etmiştir. İs- tanbulun tanınmış klüplerinden İs- tanbulsporun 27,28 ve 30 ağustos tarihlerinde üç maç yapmak üzere Uşağa gelmesi kararlaştırılmıştır, Ege havzasile Orta Anadolunun bütün takımlarım mağlüb eden Uşa- ğın, İstanbulspor karşısında elde ede- ceği netice büyük bir alâka ve me- rakla beklenmektedir, Güneşli kürekçiler Marmara havzasında turneye çıkacaklar İstanbul kürek şampiyonasında en mühim yarış olan dörtlük skif birin- ciliğini kazanarak Türkiye kürek şam- piyonluğu müsabakalarında İstan. bulu temsil hakkını kazanan Güneş klübü kürekçilerinden büyük bir ka- file Marmarayı dolaşmak üzere bir s6- yahate çıkacaktır. Bu turu Güneş klü- bü iki tane iki çifte, üç tane dörtlük skiflo yapacaktır, Mısırlı futbolcular Mısırlılar yarın İzmire gidiyorlar Festival dolayısile şehrimize da- vet edilen Mısır şampiyonu Nasyonal klübün yapılan bir anlaşma muci- bince fuar münasebetile İzmirde 4 Eylül tarihinde yapılacak bu ma ça İzmirliler muhtelif takım çıka- racaklarından Mısırlıların (İzmirde de mağlüb olacakları tahmin edik mektedir. Mısırlı futbolcüler yarın sabah Bandırma tarikile İzmire ha- reket edeceklerdir, AJDA GOJİ, ile SABAH, ÖĞLE ve AKŞAM her yemekten sonra muntazaman dişlerinizi fırçalayınız