September 2, 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

September 2, 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Dün 27 senedenberi mevsimin en sıcak gününü yaşadık ha- raret gölgede 37 dereceye çıktı Sene 20 — No. 7141 — Finti her yerde 5 kuruş CUMA 2 Eylül 1938 Hatay Halk partisinin Türk halkına beyannamesi Hatayı refah ve saadete kavuşturaca programın ana hatları izah edildi Hatay meclisi, bugün en yaşlı meb toplanacak ve Antakya 1 (A.A.) — Anadolu ajan- hususi muhabiri bildiriyor: Halk Partisi, Türk halkına aşağı- beyannameyi neşretmiştir: Hatay ve Hataylılar, çileli günleri- Bİ bitirmiş ve mesud ve müreffeh bir tikbal yoluna girmişlerdir. Hatay devleti, Hatay hükümeti ve Hataylıların yegâne mümessili Hata» Yın mebusan relsi, yakın günler için- B. Hitler Südetler için tam muhtariyet istiyecek Prag hükümetinin bütün iftifaklarını feshetmesinde ısrar edecek de Larihi vazifesine başlıyacak ve | memleket hür ve mesud olacaktır, Türkiye hükümetinin, Hatayın İs- tikbali için 20 senedenberi devam eden gayret ve fedakârlıklarına Fransa Cümhuriyeti dostane bir mukabelede bulunmuştur, Türkiye ve Fransa der- letlerinin, bu anlaşmayı daha ileriye götürerek bu mesud neticeyi daha ziyade inkişaf ettireceğine ümidimiz | Aras ve üçüncü umumi müfettiş B. | Tahsin Üzer olduğu halde dün ak- usun riyasetinde Hatay devlet reisini seçecektir büyüktür. Bu vesile ile Fransa Cüm- huriyeti hükümetine ve onun burada- ki mümessiline ârzi şükran etmeyi vazife biliriz. Hatay ve Hataylılar için bu mesud vaziyeti hazırlatan ve Ha- tayın istiklâl ve inkişafının büyük hâmisi olan Türkiye Cümhuriyeti hü- kümetine ve onun büyük devlet reisi Yüce Atatürk'e-sonsuz şükranlarımızı, (Devamı 4 üncü sahifede) Başvekil Refakatinde Hariciye Vekili ve B. Tahsin Uzer olduğu halde Ankaraya gitti Başvekil B. Celâl Bayar refakatin- de Hariciye Vekili B. Tevfik Rüştü | şamki eksprese bağlanan hususi va- gla Ankaraya hareket etmiştir, Başvekil refakalindeki (o zevatla B. itlerin içtimaa davet edeceği söylenen Rayiştag meclisi içtima halinde Paris a 1 (A. A.) — Bn. Tabui, Övr | Hitlerin cuma günü saat 18 de kabi. tesinde Reichtag'ın içtimaa dave- |neyi gizli bir toplantı yapmağa davet Rin müteallik olup Alman mahafili. |stmiş olduğunu bildirmektedir. tiği i malümat beyan etmekte Ukları haberi naklettikten sonra B, En. Tabul, diyor ki: (Devamı 4 üncü sahifede) Prost İstanbulun imarı için ne düşünüyor İstanbulun imar plânı için beledi- yede hazırlıklara devam. edilmekte- dir. Belediye imar müdürlüğü bir ta- kım projeler ve tedkikler hazırla maktadır. İstanbul plânıni tânzim etmekte olan şehircilik mütehassısı B. Prostun eylül içinde İstanbula gelerek hazır. Jadığı ana plân dairesinde tafsilât plânlarını tanzime başliyacağı ma- Yümdur. B. Prost Pariste kendisile gö- rüşen Figaro gazetesi muharririne İstanbulun imarı hakkında düşünce- lerini şöyle izah etmiştir: — İstanbulun imarı plânını tanzim ederken meselenin şu esaslı noktaları. Şehirei B. Prost (Devamı 4 üncü sahifede) Acar molörile Haydarpaşa rıhlımına gelmiş burada kendisini teşyi için bekliyen zevatın ellerini sıkarak bir müddet görüşmüştür. Başvekil ve Hariciye Vekili dün akşam Haydar- | paşa garında Riyaseti Cümhur ser ya- veri B, Celâl, kâtibi umumi B, Hasan Rıza, hususi kalem müdürü B. Sü- | reyya, Maliye Vekili Fuad Ağralı, | Hariciye Vekâleti umumi kâtibi B. Kuman Menemencioğlu, Brüksel se- | firimiz B. Cemal Hüsnü. Bükreş se- firimiz B. Hamdullah Suphi, Vali ve belediye roisi B. Muhiddin Üstündağ, İstanbul kumandanı general Halis | B'yıktay, Merkez Kumandanı general İhsan Ilgaz Üniversite rektörü B. Cemil Bilsen, Deniz Bank ve şehri- mizdeki diğer resmi ve hususi daire- ler erkânile stasyonda birikmiş olan kalabalık bir halk kitlesi tarafından hararetle uğurlanmışlardır. Şürayı devlette terfi ve tayinler Ankara 1 (Telefonla) — Şürayı dev- let birinci sınıf mülâzimlerinden B. Yusuf Vardar ile B. Şükrü terfian Şü- | ra üçüncü sınıf muavinliklerine tayin edilmişlerdir, a amaa aa NDülrirmdtlez-; ———— Amatörlerin elindeki hususi otomobiller Seyrüsefer memurlarının taksileri | muayene edişleri cidden dakik bir g€- kildedir. Durdururlar, ehliyet ararlar; inceden inceye gözden geçirirler. Hususi otomobiller muayeneden geçmiyor demek istemiyoruz, fakat onların bazılarında - yani sahipleri, yahut bilhassa sahiplerinin arkadaş ları tarafından idare olunanlarda - göze çarpan ve tehlikeyi haykıran Öy- Ze acemilikler var ki dahasıkı bir baskı altına girmelerini anlamak için seyrüsefer mütehassıs olmağa da lü- zum yok. Amatörlerin elindeki o hususiler, muhakkak ki taksilerden ziyade ald- kayla tedkikte tutulmağa muhtaç! ACELE SATILIK ARSA Yerebatanda Alayköşkü caddesinde Sağlık Yurdu bitişiğindeki denize nezareti arsa satılıktır. Taliplerin Sirkecide Fethiye Nak- Uyat Ticaretevi sahibi Bay Salâhaddine müracaatları, Telefon: 22847. “ Başmuharrir: 20565 — Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 Kalamış vapuru Mete burnunda karaya oturdu Adliye Vekili ve maiyetindeki zevat k bu sabah üçte Imralıdan döndüler T 5 Yukarıda: Adliye Vekili İmralıya çıkiyor, aşağıda: Bir mahküm Adliye Vekilinin eline su döküyor Adliye Vekilinin riyasetinde gazeteciler, adliyeciler ve hukukçular- dan mürekkeb bir heyet İmralıdaki zirai hapishaneyi ziyaret etmiştir. Heyet için tahsis edilen Kalamış Dün vapuru dün saat sekizi yirmi geçe Köprüden hareket etmiştir. ' Vapur saat bir buçukta İmralı adasına varmıştır. Burada yeni tesi- (Devamı 2 inci sahifede) Yeni Tefrikamız: MEŞ'UM KADIN Yazan: (Vâ-Nü) Bu, okuyucularda derin bir alâka ve merak uyandıracak büyük bir aşk ve macera romanıdır MEŞ'UM KADIN: Mevsimin en cazib ve hissi romanıdır: Yakında AKŞAM sihifelerinde tefrika edilecektir. mM dl Il! TI | il İ İl Şişhane yokuşunda sık sık görülen facia!...