5 Kasım 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

5 Kasım 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

AKŞAM ne 21 — No. 7205 — Fiati her yerde 5 kuruş Prens Pol ve Kral Karol arasında mühim görüş Orta Avrupa vaziyetindeki değişiklik görüşülecek meselelerin başında geliyor Prens Pol, Bükreşte Kral sarayı ve Kral Bükreş 4 (A.A) — Yugoslav Kral Naibi Pres Pol saat 18 de buraya ger miş ve istasyonda Kral Karol ile Ve- lahd Michail ve hükümet Azası ta- rafından karşılanmıştır. Belgrad 4 (A.A) — Avala ajansı naibi hükümet Prens Pol'un bugün Romanyaya gideceğini haber ver mektedir. Prens, Romanyada, Ro- manya Kralının misafiri olarak bir kaç gün kalacaktır. Kral, kendisini l avlanmağa davet etmiştir. Bükreş 4 (A.A.) — Röyter ajansı- nın muhabiri bildiriyor: Yugoslavya naibi prens Pol, bugün Bükreşe vasıl olacaktır, Prensin kral Karol tara- fından bir av partisine davet edildi- ği ilân edilmekte ise de zannedildi- ğine göre krai ile prens Pol, büyük li atfedilen Romanya ) yahatinden evvel beynelmilel vaziyet hakkında bir fi- Mısır askeri kuvvetini arttırmağa karar verdi 5 senelik bir program hazırlandı, Iskenderi- ye mühim bir deniz üssü haline getirilecek Mısır piyade kuvvetleri geçid resminde Kahire 4 (A.A.) — Öğrenildiğine Böre, Harbiye Nazırı Hasan Sabri pas $a, yüksek müdafaa meclisine bir mü- dafaa programı tevdi etmiştir. Bu Programa göre beş sene içinde altı Milyon İngiliz lirası sarfedilecektir. Meclisin tasvibine iktiran ettiği “Öylenen bu plân, tedafüi bir deniz kuvveti ihdasını sa n müdafaa Vesaitinin takviyes muntazam Odunun kuvvetlendirilmesini ve bir İhtiyat ordusu teşkilini kabul et Mektedir, * < Bundan başka plânda askeri tay- er miktarının arttırılması, tay- yâre meydanları ve hangarlar inşası ve eslâha ve mühimmat satın alın. ması da düşünülmektedir. Mısırda inşa edilecek silâh ve mü. | himmat fabrikalarının plânlarını ha- zırlamak üzere hükümet tarafından | edil. | İngiliz mütehassıslar miştir. Diğer taraftan İskenderiye limanı. nın müteşllik bir plân hazırlanmak İskenderiye, bu suretle mühim bir deniz üssü ha- line gelecektir. Bu iş bir milyon İn- giliz lirasına mal olacaktır, angaje büyütülmesine CUMARTESİ 5 Teşrinisani 1938 meler olacak İ Yugoslav Kral naibi dün Bükreşe sitti kir taatisinde bulunacaklardır. Neler görüşülecek Bükreş 4 (A A.) — Havas ajansı muhabiri bildiriyor: Prens Pol Ro- manya hükümet merkezine yapacağı seyahatte ağlebi ihtimal kral Karol ile, İtalya ve Almanya Hariciye Na- zarlarının Viyanada Macaristan le- karar neticesinde y tedkik edecektir. (Devamı 7 nel sahifede) Erzincan hattı Nafia Vekili hattı açmak üzere bu ay içinde Erzincana gidecek Ankara 4 (Telefonla) -— Erzincan hattının açılış töreni bu ay içerisin- de yapılacaktır. Bu törende bulunmak üzere bayındırlık bakanı B. Ali Çetin- | kaya mebuslar, davetliler ve bayın- dırlık bakanlığı erkânı hususi bir trenle Erzincana gideceklerdir. Ba- yındırlık bakanımız törenden sonra retlerimizde bir tedkik seya- hati yapacaktır. Türkiye - Estonya ticaret anlaşması Ankara 4 (Telefonla) — Türkiye - Estotıya ticerat ve kliring anlaşması- na ek olarak imzalanan protokolün 1 teşrinlev» meriyete konulması r heyetince kabul edilmiştir. iş Mboikizmilers Deniz çöpçülüğü Marmaranın en güzel sayfiye yer- lerinde, Bağazın en mülena noktala- rında, sahil gazinolarının önlerinde, Galata rıhtımı civarında, Haliçte, İnhisar binalarının bitişiğinde, Ka- bataş havuzunun içinde zaman zaman çöpler birikir, ortalığa koku salar... Kimbilir suların ne şekilde bir cere. yan alması lâzımdır ki, bunlar bura. dan kısmen kalkıp gitsin.. Yahut zamanla çürüyecek, dibe çökecekler- dir, Beş altı merkezde deniz çöpçülüğü servisi ihdas etmek, utena, ya- hut kalabalık sahillerimizi de, ana- caddelerimiz kadar olsun temizlemek mümkün deği midir? «Baş edilmez ki! Di yine alar!» itirazı, bektaşinin «Ben dünyaya ça- ana le. Bayram şekeri için Bahçelapıda HAFIZ MUSTAFA ve MAHDUMU Görülmemiş bir fevkalâdelik meydana getirmiştir, Lüks Elvan nefis Çikolatalar. * Telefon: Başmuharrir: 20565 — Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 Bursanın imarı B. Prost Bursa (Akşam) — Şehircilik mü- zin imar plânı etrafında etüdler yap- | mak üzere evvelki gün buraya geldi Valimizle Belediye relsimizi ziyaret ettikten sonra, plân için imar komis- yonu tarafından yapılmış olan hazır- lıkları gözden geçirdi, istenilen ma- lâmatın komisyon raporunda etraflı bir şekilde izah &dildiğini memnüuni- Frankocular Frankon ) — Resmi bir ıda hükümet. ok lerde yarık irmektedir. arı Pinel - Mora Salamanka 4 (A.A tebliğ, Ebr muıntaka: çilerin hatlının k mış olduğunu bi Frankistlerin Ko yolunu geç; işgal etmiştir. Tebliğ kaleme alındığı sırada 510 esir sayılmıştı. Düşmanın sekiz tayyaresi iskat edilmiştir. Hükümetçilerin tebliği Barselon 4 (A.A.) — Neşrediler tebliğde Ebr mıntakasın maşır mi yıkamağa geldim!» hikâye- İl sine benziyeceği çin, parid değildir. |, şivei yağmada mebhüt tehassısı profesör B Prost, şehrimi- | iştir ve Pinel kasabasını | Bursada tedkiklere başladı Mütehassıs şehri çok beğendi, plânın tahmin edildiğinden az zamanda hazırlanması muhtemel Bursadan bir görünüş: Atatürk anıtı ve hükümet konağı meydanı | yete gördü. B, Prost dün sabahtan İtibaren emrine tahsis olunan otomobille ve Belediye baş mühendisi B. Hulüsinin refakatile şehri dolaşmağa başladı. Bursayı tahmin ettiğinden daha gü- zel ve imara çok elverişli bulduğunu söyledi. (Baş tarafı 7 inci sahifede) hükümetçile- rin Ebr cepheini yarmışlar un tebliğinde ilk hamlede 510 esir alındığı bildiriliyor muharebeler cereyan etmekte oldu. ğu haber verilmektedir. Düşman, Sierra Kabalsin cenubun- da piştar hattını tashih etmiştir. Bir hava muharebesi esnasında Frankist- lerin 5 ve cümhuriyetçilerin bir tay- yaresi düşmüştür. Hava taarruzları Valansiya 4 (A.A.) — Kartajenin dün bombardımanı esnasın- da 20 müş, 60 kişi yaralarımış- tır, eyler âdayı, dğermedn Atan kailiği, bişi yerdele,