5 Kasım 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

5 Kasım 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

$ 'Teşrinisani 1938 İ Eiesahı kuvvetli olanlar İnselerin, ister âlim, ister ca- ilar, hesapları çok kuvvetli. Amerikalı Zerah Kolbün, yedi yü- şında iken hesap bilginlerini hayrete düşürmüştür. Bu çocuk yedi yaşında iken 4488686 8TT58 ile bir dakika» da aklından darbeder, 7987650 raka. mını 8 ile taksim ederdi. İngiliz Löbeck'in hafızası çok kuv- telif rakamı iki gün sonra aynen tek- rar ederdi. Buna mukabil dört sa keman çalardı. Fransız çobanlarından biri de 1825 | de çok meşhurdu. Bu çocuğun oku- mâsi yazması olmadığı hâlde kuvvet- li hesap meseleleri hallederdi. Bu ço- mektepte da meselâ şöyle kikada halletti: İki murabba bulunuz ki aralarındaki fark 133 olsun. İtalyan Jak İnodi ile Yunanlı Dia. mandi, bar ve gazino sahnelerinde he- sap oyunlarile meşhurdular. İnodi da çobandı. Fransaya geldi, lâterna çalarak geçindi. Neden sonra hesap oyunlarile tanındı. Bu çocuğu fenni akademisinde imtihan ettiler. Şöyle bir suale derhal cevap verdi: «11 ikinölkânun 1787 ne gündü «9987678444380 den 43768289 i çıkarı- MZ.» T İsviçreli bilgin Leonar Öler aklın. ni 'dan en çetin hesap meselelerini! halle- İk derdi. Üstelik de Virjilin bir eserini “ ezberlemişti. Külilazma öğrenmeden evyel, fasulye ve N YP andre-Mari Amper'de, daha okuma ay yazma öğrenmeden evvel, fasulye ve Mçakıl taşlarile hesap yapardı. Jorj Bicler adındaki çocuk, sekiz dokuz yaşında ken en küçük hesapla- p ri bir çırpıda yapardı. K Jorj Nokes altı yâşında iken 5 8 defa 7 buçuk kaç eder gibi suallere bir vadakikada cevap verirdi. dağ içe me tar teme Gin-Glen küçük bir şehirdir, amma sakın bu şehri coğrafya veya harita- Jarda aramayınız, adını bulamazsınız. Kendisile öğünen her “şehir gibi Giin - Glenin de bir istasyonu vardır. Günde iki defa, bir sabah bir ak- $&m tiren bu gara gelir. Bu tren eks. Wötes değildir amma, pek yavaş da yü- Sümez, Küçnr bir lokomotif, “dört vagonla bir yük vagonunu çeker. Wökomotifin makinisti Satüruen'dir, Bâlürueni herkes tanır; çok vazife se- Ver bir insandır. Ancak kömürün tesi- ilemi nedir, Satüruen şaraba bayılır Ve'bu yüzden, bilhassa sıcak günlerde Kafası dumanlı olur. Batüruenin kafası dumanlı olunca İren bazen gecikir bazen vaktinden evvel gelir. & © Amına, ne zarar var. Bu tren kırk # senedenberi Glin-Glenle, arasında işleyip duruyor... bi lerde duruyoruz. Ayni yolcuları, ayni Bartanten — Ne yapalım kara kiz, kaderimiz böyle imiş. — Amma düşün ki, ihtiyarlıyoruz Günlerden bir gün tren Yeşilyap- 8 Vadisinde durdu. Satüruen ihtiyar) lökmotitine dedi ki: Soluk al bakalım kara kızım -l0- İkohblifine kara kız derdi - hayat pek Mev değil... Dinlen, acelemiz yok. #BArİen istasyonu yerindedir. Nasıl (giss “ca onu buluruz. İ SA cevap veriyor gibi geldi: EN şnedir bu yolda gidip geli. | vg v7 Sven, kırk senedir ayni yer-| alacak... Yeryüzünde kırk senedenbe- görmeden toprağa gömüleceğiz. — Evet, amma ne yapalım? — Başka yerlere gidelim... Yeryü- zünde yer yak mü sanıyorsun! Şu yo. lu sapmuıyalım, başka diyarlara gide- lim. — İyi amma tarifeyi bozmuş olu- ruz. — bü. tanımadıjsa (Akşam) — Manisada bütün eğlence ve oyun vasıtalarile mey- ! gebet var Ürllmiş olan büyük (Çocuk bahçesi) törenle açılmıştır. Çocuk Ne acık Cümhurısisimiz Atatürkün tunçtan bir büstü dikilmiştir. de... E açılış töreninde vali Dr. B. Lülfi Kırdar tarafından Atatürk hey- gediyo © şükran çelengi konulmuştur.Manisa çocukları, en güzel bir bahçeye weçi “şlardır, Yukarıdaki resimde açılma töreninde bulunan zeyat görün ys rı ezberliyememişti. Güzel de eşyaları taşıyoruz. Çekilir şey değil bu. ri gördüğümüz yerlerden başka bir yer / | i i vetli idi. Kendine söylenen 5000 muh-| cuğu okuttular. Akademinin huzurun-) İnodi kollarını kavuşturur, dikkat. | le dinler, arada sırada parmaklarile hesaplar yapar ve suale iki dakikada cevap verirdi, İnodinin aklında rakam tutmak hu- susundaki hafıza kuvveti şayanı hay- retti, Çocuk imtihandan sonra kendi- sine sorulan sualleri hatırlar, rakam. ları tekrar ederdi. Taksim ve tarh hususunda İnodi- nin hafızası hesap makinesinden çok daha kuvvetli idi, İnodi bugün sağdır. 71 yaşındadır. Hükümet yardım ediyor. Doktorlar hesap oyunlarile artık zihnini yorma» masını tavsiye ediyorlar. Glin - Glendeki küçük tren — Ne çıkar?. O akşam Gilin-Glen trenini çok bek- ledi, fakat tren gelmedi... Her istas- yonun memuru, eline bir fener alıp treni aramağa çıktı. Yollarda biribirlerile karşılaştılar, Treni gören yoktu... Sabah oldu. Ka. rar verdiler. Tren yök olmuştu. .. Tren yaylâlarda yol alıyordu. Ba- zen bir tepeye raslıyordu. Günaydın tepe!... Hayır durmıyacağız, çok ace. lemiz var: Çof, çof, çot... Bir şehre giriyorlardı... Amma da büyük şehir!.. Güzel şehir)... Ne yazık! ki şehri gezip dolaşacak zamanları yok... Kırk senedir dünyayı görmemiş. ler, gidip görecekler... Zaman var. Çofl.. Çot!... Çofi... Günaydın İstanbul!.. Günaydın Ge- | Inta kulesi!,. Güneydın Boğaz!.. İşte Karadeniz... Adam sen de, Şöyle bir hamle eder, | Satüruen. Bir gün ölüm bizi pençesine) öbür sahile geçeriz... l Satüruen ile kara kız çılgına dönmüş lerdi. Denizler aştılar, karalar dolaş- tılar, nihayet gökyüzüne . havalandı. lar. Çoti.. Çoti.. Çot!.. Etraf karanlıktı, Satüruen ışıkları yaktı... bütün Rasdhanelerden gökyüzünü göz. | liyenler bunu yeni bir kuyruklu yıldız sandılar. Her rasadhane bu yeni yıl dıza dair raporlar yazıyor, Bırakalım yazsınlar, onlara doğruyu söylemiye- im, amma ben size haber vereyim ki, gökyüzünde görülen yeni bir kuyruk. Ju yıldız değil, Glin-Glen treni yıldız. dan yıldıza seyahat ediyor. nm 13 harfli bir tatlıyım B, 7, 6, ım neşelis 9, 13, 18, 10, um «bir yemiş» 1, 5, 4, üm «tabaka» 8,9, 4 üm «yüksekçe yere 11, 8, im «örnek» 9, 8, Lİ, 10 um «uzun kulaklı hayvana» 12,2, 6 ım «şimal geyiği 7,4,2, Jim esvap uUcusdur, .»4 Bilmecemizi doğru halledenlerden 1 ineiye 10 lira, 2 inciye: Büyük bir su- Tu boya takımı, $ üncüye: Eş bir dol. ma kalemle bir kurşun kalem, 4 üncü. ye: Bir çalar saat, 5 inciye: Büyük bir defter, ayrıca 75 karlimize d6 muhte. lif hediyeler verilecektir. 4 EEE AŞ 2 Bu gördüğünüz polis müfrezesi Varşovadaki kadın polislerdir. Polonya merkezinin asayişini senelerdenberi kadınlar temin etmektedir. Dirilten âlet Geçen sene Şikago milyonerlerinden birinin oğluna nüzül fsabet etil Doktor Forkner resimde gördüğünüz âleti icad etti, Hastayı bu makinenin içine soktu, elektrik cereyanile hastaya kırk kere nefes aldırıldı. Altı ay zar- fında hasta iyi oldu. Ikiz kardeşler Geçen hafta Nevyorkta ikizler müsabakası yapıldı. Müsabakayı yemini gördüğünüz kardeşler kazandı. Bu iki kardeşi biribrinden tefrik etme im- Garip spor Gaz maskeleri çok moda oldu. Resmimizde bir Japon futbol takımını bir maç sırasında görüyorsunuz. Oyuncular gaz maskelerile oynuysrlar.