2 Aralık 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

2 Aralık 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

2 Kânunuevvel 1938 Reisicümhurumuzla devlet reisleri arasında edilen telgraflar (Baş tarafı 1 inci sahifede) Majeste Mohammed Zahir Padişahı Afganistan KÂBİL | Türkiye Reisicümhurluğuna inti- habım münasebetile, zatı hümayun- ları tarafından vaki olan tebrikâta ve izhar buyrulan samimi hissiyata hararetle teşekkür eder ve şahsi sandetlerile kardeş Afganistanın re- fahı ve ikbali ve 'Türk - Afgan dost- luğunun her an tezayüdü için, sami- mi temennilerimi arzederim. İnönü Ekselâns İsmet İnönü Cümhurreisi ANKARA İstiklâl muharebesinin İnönüsü ve Türk kalkınma hareketinin yorul- maz muharriki olan ekselânsımza samimi tebriklerimle birlikte, der- uhte etmiş olduğunuz yüksek vâzi- fenin 'Türk milletini şanlı mazisinin mukadder kıldığı başarılara sevket- mesi hakkındaki temennilerimi ekse- İnsınıza arza büyük bir memnuni- yetle müsaraat ederim. Zogu 1 Majeste Zogu 1 TİRANA Reisicümhurluğa intihabım dolayı. sile majestelerinin lütfen gönderdik- leri tebrik telgrafına ve gerek şahsım gerek Türk milleti hakkındaki mu- habbet hislerinden fevkalâde müte- hassis olarak çök samimi teşekkürle rimle birlikte şahsi saadetleri ve Ar- navutluğun saadet ve refahı temen- lerimin kabulünü rica ederim. İnönü Ekselâns İsmet İnönü Türkiye Reisicümhuru ANKARA Türkiye Reisieümhurluğuna ittifa. kı ara ile intihabınız münasebetile idarelerinde muvaffakiyetler diler, Türkiyenin istikbalde de refahı ve şahsi saadetleri için en halisane te mennilerde bulunurum. Adolf Hitler Alman Relehskanzleri Cümhurreisliğine intihabım dolayı- $ile ekselânsınızın lüllen gönderdiği tebrik telgraflarından pek mütehas. sis oldum. En hraretli teşekkürlerimi Arzedere ve şahsi saadetierile Alman yanın refahını dilerim. İnönü Ekselâns İsmet İnönü Türkiye Reisicümhuru ANKARA Ziyalle müteellim olduğumuz bü- yük Şefinizin yerine Türkiye cümhu- riyetinin en yüksek makamına intiha- binizi haber aldım, Ekselânsınıza en samimi tebriklerimi ve şahsi saadet- lerile mukadderatı ekselânsınızın li- yakatli ellerine tevdi olunan dost ve asil Türk milletinin refahı hususunda benim ve Bulgar milletinin temenni. Krini arzederim. Boris Majeste Boris 3 SOFYA Cümhurrelsliğine intihabım dolayı- sile majestenizin gönderdiği lütufkâr tebrik telgrafından derin bir tarzda mütehassis olarak hararetli teşekkür- lerimin ve şahsi saadetlerile asil Bul- gar milletinin refahı hususundaki di- leklerimin kabulünü rica ederim, İnönü B. İsmet İnönü Cümhurreisi ANKARA Yüksek Cümhurrefsliği makamını deruhte ettiğiniz bu anda en samimi tebriklerimle birlikte, Türkiyenin re. fahı ve iki memleketimizi birbirine teyemmünen rapteden bağların dai- ma daha ziyade inkişafı hususundaki temennilerimi ekselânsınıza ârzetmek İsterim. Mesleğinizde sizi temayüz ettiren müstesna vasıflar ve büyük meziyet- cce. İğ | | teatı lerin Türkiyeye en şanlı mukadderalı temin edeceğine kaniim. Faruk ı Majeste Faruk 1 KAHİRE Cümhutreisliğine intihabım dolayı- sile majestenizin lütfen gönderdiği tebrik telgrafından ziyadesile müte- hassis olarak, hararetli teşekkürlerim- Je beraber, Mısırın refahı ve iki mem- leketimizi birbirine teyemmünen bağ- Yayan kardeşlik rabitalarının daima; daha ziyade inkişafı hakkındaki te- mennilerimin kabulünü rica ederim. İnönü Ekselâns İsmet İnönü Türkiye Reisicümhuru ANKARA Ekselânsınızın, nülletin itimadile çağrıldığı yüksek vazifeyi deruhte et- tiği bu anda çok samimi tebriklerimle beraber Türkiyenin refahı hakkındaki hararetli temennilerimi” arzeylemek isterim. Kyosti Ballio Fenlandiya Reisicümhuru Ekselâns Kyosti Fenlandiya Reisicümhuru Cümhurreisliğine intihabım müna- sebetile ekselânsınızın lüfen gönder- diği tebrik telgrafından pek mütehas- sis olarak en iyi teşekkürlerimle bir likte, Fenlandiyanın refahı hususun- daki en hararetli dileklerimin kabu- Tünü rica ederim. İsmet İnönü Ekselâns İsmet İnönü Türkiye Reisicümhuru ANKARA Milli Meclis tarafından en yüksek devlet makamına getirildiğiniz bu an- da en samimi tebriklerimi ve şahsi saadetlerile Türkiye cümhuriyetinin refahı hakkındaki dileklerimi arzeyle- mek isterim. Albert Lebrun Ekselâns Albert Lebrun Reisicümhur PARİS Cümhuriyetin en yüksek mâkamına Millet Meclisinin beni çağırdığı anda ekselârismiza hakkımdaki Tütufkâr tebriklerinden dolayı hararetle teşek- Ekselânsinizdan, şahsi saadetleri ile dost milletin refahı hakkında benim ve Türk miiletinin dileklerimizi ka- bul buyurmanizı rica ederim. İnönü Ekselâns General İsmet İnönü Cümhurreisi ANKARA Türkiyenin Cümhurreisliğine inti- haplarından dolayı ekselânsınıza en samimi ve kalbi tebriklerimi arzetmek isterim. Şahsi saadetlerile dost ve müttefik büyük Türk milletinin saadetini di- lerim. Jorj 2 Helenler Kralı Majeste Jorj 2 Helenler Kralı LONDRA Cümhuwreisliğine intibabım dolayısile majestelerinin göndermek lütfunda bulundukları tebrik telgrafından fev- kalâde mütebassis olarak hararetli teşekkürlerimin ve şahsi saadetlerile dost ve müttefik büyük Yunan mille. tinin saadeti hakkındaki samimi dilek. lerimin kabulünü rica ederim. İsmet İnönü General İsmet İnönü Türkiye Reisictümhuru ANKARA Büyük Atatürkün çok acı ufulün- den tevellüd eden teessürlerimi zatı devletlerinin Büyük Millet Meclisi ta- rafından Reisicümhurluğa intihapla. rile tadil edebilmekteyim. Büyük mil- letimizin sonsuz sevgi ve güvenini şahsında toplayan zatı devletlerini en derin tazimkâr hissiyat ile şahsı aci- zanem ve Halay namına tebrik eder- ken, -mensubiyetile iftihar ettiğim necip 'Türk milletine ve zatı devletle- rine saadetler ve bahtiyarlıklar dile- rim, Tayfur Sökmen Hatay Devlet Reisi Ekselâns Tayfur Sökmen Hatay Devlet Reisi ANTAKYA Riyaseti cümhurluğa İntihabım do- layısile göndermek lütfunda bulundu- unuz tebrik telgrafınızdan dolayı te. şekkürlerimi takdim ederim. İnönü Türkiye Cümburiyeti Reisi İsmet İnönü Hazretleri ANKARA Merhum Atatürkün müessif irtiha- linden dolayı bir taraftan kalbi (ees. sürlerimi beyan eder, ve diğer turaf- tan zatiğlilerinin, İranın dostu ve kardeşi olan Türkiyenin Cümhurreis- liğine intihap edilmiş olmanızdan do» layı duyduğum nihayetsiz memnü- niyet ve halisane tebriklerimi beyan eylerini, Zabiâlinizin sandetlerini ve muvaf- fakiyetlerini an samiyülkalb arzu ve temenni ederim, Rıza Pehlevi Âlâ Hazteri Hümayun Zatı Şahinşahı İran RAMSSEN Büyük Atatürkün elim zıya: hasebi- le zalı Şehinşahilerinin sâmimi tess- sürlerini ve Reisicümhurluğa intiha- bım münasebetile memnuniyet ve teb- Tiklerini bildiren telgrafnameden do- layı pek mütehassis olduğumu, kal bİ teşekkürlerimle ibirlikte bildirir, kardeş ve dost İran'milletinin başın. da zatı Şehinşahilerine saadetler te- Mmenni ederim. İnönü Ekselâns İsmet İnönü Türkiye Cümhurreisi ANKARA Türkiye cümhuriyetinin en yüksek makamına intihapları dolayısile ekse- lâsınıza en hararetli tebriklerimi ve şahsi saadetlerile Türk milletinin re- fahı hususundaki en samimi dilekleri- mi arzeylemekle bahtiyarım. Ghazi 1 Majeste Ghazi 1 BAĞDAD Cümhurreisliğine ,intihabım dola. yısile majestelerinin göndermek lüt. funda bulundukları tebrik telgrefın- dan fevkalâde mütehassis olarak en hararetli teşekkürlerimin ve şahsi sa» adetleri ile Trak milletinin refahı hu- susundaki kalbi dileklerimin kabulü- nü rlea eylerim. İnönü Ekselâns Cümhurreisi ANKARA Cümhurreisi sıfatile Yazifelerine başlamaları münasebetile ekselânsla- rına çok hararetli tebriklerimi ve şah- si saadetlerile milletinin refahı hak- kındaki samimi temennilerimi bildiri. rim. Birohito Majeste Hirohito TOKYO Cümhurreisliğine intihabım dolayı sile majeste emperiyallerinin gönder- mek lütfunda bulundukları tebrik telgrafından ziyâdesile omütehassis olarak, çok hararetli teşekkürlerimi ve şahsi saadetleri ile Japon milleti. min refahı hakkındaki samimi temen- nilerimi kabul etmelerini kendilerin- den rica ederim. İnönü Ekselâns Cümhurreisi ANKARA Ekselânslarının Cümkurreisliğine intihapları münasebetile kendilerine en hararetli tebriklerimi ve şahsi sa- âdetleri ile Türk milletinin refahı hakkında en iyi temennilerimi bildir. mekle bahtiyarım. Emille Edde Ekselâns B. Emille Edde BEYRUT Ekselânslarının oCümhurreisliğine intihabım dolayısile göndermek lüt- funda bulunduğu telgraftan ziyadesi» le mütehassis olarak, kendilârine en hararetli teşekkürlerimi ve şahsi saa- detleri ile Lübnanın refahı hakkında» ki samimi temennilerimi bildiririm. İnönü Ekselâns B. İsmet İnönü | Reisicümhur ANKARA Ekselânslarının cümhuriyetin en 'k makamına intihaplarını Öğ“ . En samimi tebriklerimi ve Lituanya milleti ile benim şahsi sa- adetleri ve Türkiyenin refahı hakkın- | daki en iyi temennilerimizi kabul bu- yurmalarıni rica ederim. Alanas Smetnos lituanya Cümhuriyeti Reisi Ekselâns B. Atanas Smetnos Reisictimbur KAUNAS İ Cümhurreisliğine intihabım müna» sebetile göndermek lütfunda bulun- dukları tebrikletden dolayı ekselâns- larına hararetli surette teşekkür eder ve şahsi saadetlerile Lituanyanın saa- ; Geti hakkındaki hararetli temennile. | rimin kabulünü rica ederim. İnönü Ekselâns İsmet İnönü Törkive Relsicilmhuru ANKARA Türk mi'letinin ekselânsınızı Cüm- huriyetin en yüksek makamına da- vet ettiği bu anda çok samimi tebrik- lerimi ve asil Türk milletinin saadeti hakkında bütün Polonya milleti ile birlikte yaptığımız hararetli temen- nilerimizi kendilerine bildirmeği bir vazife telâkki ederim. Moscicki Ekselâns İgnncy Moseieki Reisicümhur VARŞOVA Türk milletinin beni Reisicümhür- luğa davet etiği anda ekselânsınızın göndermek lütfunda bulunduğu teb- rik telgrafından ziyadesile mütehas- sis olarak Kendilerine en hararetli teşekkürlerimi ve şabsi saadetleri le asil Polonya milletinin refahı bak- kındaki temennilerimi arzederim. İnönü Reisicümhur İsmet İnönü ANKARA Ekslânsınızın Cümhurreisi olarak intihabı o münasebetile (kendilerine ârzetmekte olduğum samimi tebrik- lerin kabulünü rica ederim. Carol Majeste Carol 2 BÜKREŞ .Cümhurreisliğine intihabım dola» yislle vaki lütufkâr tebriklerinden dolayı majestenize hararetle teşek- kür ederim, İnönü Türkiye Reisicümhuru ANKARA Türkiye Reisicümhurluğu selâhi- yetlerini deruhte ettiğiniz bu anda samimi tebriklerimi ve şahsi saadet- lerile Türkiyenin refahı hakkındaki dileklerimi arzeylerim. Gustave Majeste Gustave STOKHOLM Cümhurreisliğine intihabım dolayı- sile vaki lütufkâr tebriklerinden do- jayı maâjestenize hararetle teşekkür eder ve şahsi saadetleri İle İsveçin re. İahı hususundaki dileklerimi arzeyle- rim. İnönü Ekselâns İsmet İnönü Reisiçimhur ANKARA Ekselânsınızın Türkiye Cümhuriye- | İniin en yüksek makamına intihap- ları şanlı bir meziyi ve vatanınız uğrunda parlak bir faaliyeti teyit ey- lemektedir, En hararetli tebriklerimi arzetmekle, şahsi saadetleri ve iki memleketimiz arasmdaki samimi dostluk omünasebetlerinin ahenkli inkişahı hususunda Suriyenin temen- nilerini de ifade ediyorum. Haşem Attaşi ! habları dolayısile | Türk milletine saadetler dilerim İ ziyadesiyle mütehassis < Ekselâns Haşem Attaşi ŞAM Cümhurreisliğine intihabım dola- yısile ekselânsınızın lütfen gönderdi- ği telgrattan mütehassis olarak, te- şekkürlerimle birlikte, şahsi saadet- leri ve iki memleketimiz arasında hususundaki dileklerimin kabulünü | rica ederim. İnönü Ekselâns İsmet İnönü Türkiye Reisicümhuru ANKARA Türkiye Relsieümhurluğuna inti- ekselânsınıza ve Abdülâziz Sa Majeste Abdülâziz Saoudi Arabistan Kralı RAYAD vura intihabım dola- yısile göndermek Vitfunda bulundu- | gunuz tebrik telgrafından dolayı za hümayunlarına teşekkürlerimi tak- dim ederim. İnönü Ekselâns İsmet İnönü Türkiye Reisw'mhura ANKARA Cümhuriyetin eh yüksek makamı- na intihapları dolayısile ekselânsını- za gerek kendimin gerek Çekoslovak hükümetinin en samimi tebrikleri. mizi arzeylerim. Generei Syı Ekselâns General Syrowy Bayvekil PRAG Ekselânsınızın lütufkâr telgrafından ük en ba- raretli teşekkürlerimin kabulünü ri- ca ederim, İnönü Reisicümhur İsmet İnönü Hazretleri ANKARA Riyaseti cümhura bil'icma intihap buyurduklarını büyük bir meserretle işittim. Zatı fahimanelerinin ve Tür- kiye Cümhuriyeti fahimesinin sa- Adet ve ikbali hakkındaki duyguları- mi kabul buyurmamzı, cenabı hak muvaffakı bilhayr buyursun. Abdullah AMMAN Son Altes Emir Abdullah Riyaseti cümhura intihabım vesi- lesile göndermek lütfunda bulundu- gunuz tebrik telgrafından dolayı zat fahimanelerine hararetli teşekkürle- timi takdim ederim- İnönü Reisicümhur Hazretlerine ANKARA Matem ve tedfin merasiminde bu- tunamadığım cihetle teesürüm had- den efzundur. Selefi fahimanelerina olan muhabbet ve hürmetim ve şah- sı kerimanesine olan meveddet ve tekrimimin beni keyfiyeti vefat dola- yısile beyanı taziyet ve teessüre sevk etti. Büyük Türkiyenin büyük & ba iştirak ettiğim şu ânlarda, a7İZ memleketinizin ikbal ve teslis! ve zatı riyasetpenahilerinin sıhhat ve saadeti hakkındaki temenniyatı kal. biyemi takdim ediyorum. Abdullah Altes Emir Abdr'lah AMMAN İmameyi fahimanelerini al dım. Büyük Afatürkün ebediyete ka- rışması dolayısile izhar buyurduğu- nuz çök samimi hissiyat asil ruhunu- zun makesidir, Bu büyük duygulara Telg İ ve hakkımdaki çok nazikâne temen- niyatınıza bilhassa teşekkür eder ve bu münasebetle de sihhat ve saadeti fahimanelerini ve Ammanın refah ve ikbalini yürekten dilerim. İsmet İnönü Ekselâns İsmet İnönü Türkiye Reisicümhuru ANKARA Cümhurrefeliğine intihabımız dola- yısile en samimi tebriklerimin va şah- si saadetlerile dost Türk milletinin refahı hususundaki en İyi dilekleri- min kabulünü rica ederim, Feyizli faaliyetinizin iki memleke- timiz arasındaki ananevi dostluğun mütemadi tarsin ve inkişafına daha ziyade hizmet edeceğine katiyen ka- nilm, Kalinin B inci sahifede)