14 Aralık 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

14 Aralık 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sene 21 — No, 7242 — Fiati her yerde 5 kuruş ÇARŞAMBA id Kânunuevvel 1938 Dün akşam Ankaraya avdet eden Reisicümhur Inönü parlak surette karşılandı Ismet Inönünün Çankırıda halk arasında geçirdiği saatler r Ankara 13 (Seyahati takip eden Müharririmizden) Reisicümhur ie İnönü dün geceyi Samucakta trende Beçirdiler, Bu sabah saat tamı yedide İren Samucaktan kalktı, 8,5 te Çan- | kırıya geldi. Çankırılılar İsmet İnönü- hün ümid verici güler yüzünü görmek İçin tâ gece yarısından ilibaren 80- kâklara dökülmüşlerdi. e Civardan Çankırı vilâyetine binlerce köylü gel- Mişti, Gecedenberi gözleri yolda istas Yon yanında bir taşa oturup bekliyen bir köylü kadın «Ben sabaha kadar beklerim; zarar etmez, tek onu göre- Yim...» diyordu. Halk arasında Çankırılılar sonsuz bir sevinç için- de İsmet Inönünü bağırlarına bastı- lar, İstasyonda bir muzika çalıyordu. İsmet İnönü güler yüzile trenden in- diler, halk arasından geçerek on bin- lerce kişinin «Yaşa, varol» sadalarına Şapkasile selâm vererek ilerlediler, Halkevi binasına gittiler. Buradaki Salona gider gitmez, Reisicümhur: — Köylüleri çağırınız, kendilerini dinlemek isterim, buyurdular. Kapıya toplanan binlerce köylüden biri çağırıldı. Tut nahiyesinin Yap- Taklı köyünden İsmail... Sanatı renç- rlik, İsmet İnönü tam karşısında ona Yer gösterdi. Sormağa başladı: »— Mektebiniz var değil mi? — Evet efendim, beş sınıflı bir Ya- Et fiatını ucuzlatma için tedbir alınıyor Devlet ziraat kurumu bugünden itibaren nâzım rolünü yapacak Devlet ziraat kurumunun İstanbu. lun et ihtiyacını temine karar verdi Bini dün yazmıştık. Devlet ziraat ku- umu, evvelee şehrimize gönderdiği İki müfettişin yaptığı tetkiklerden #onra lâzım gelen tedbirleri almış. « Kurum, şehrimizin ihtiyacını kar- #ılayacak hayvan kesim işlerine bü Günden itibaren nezaret edecektir. Kurum şimdilik hayvan borsasın- GA hayvan satın alarak mezbahada | tirecektir. Kurumun bu teşebbüsü, şimdilik bir tecrübe mahiyetindedir. İleride Dbikkatlers ——— Dersten mahrum edilen talebe | Vali ve Polis mildürleri, Vekillerin ve istikballerinde çok vakit kay bettiklerinden bu merasime - iştirak #tmiyecekler, Son zamanlarda alinan bu karar Cidden isabetlidir; lâkin başka türlü da bekleriz: Bir Vali, bir Kaymakam seyahate ca mektep talebesini dersten mah- Tum edip yağmurda çamurda yollara > , çoğunu da hastalandırmak kötü ve tüzumsuz ddetlerimiz arasın- mer. Bu usulü de derhal kaldırma- 5 ,138.. Teftiş etmek istiyen talebeyi Solda Reisicümhur İsmet İnönü Kastamonu valisi B. Avni Doğanla | görüşürken, sağda Karabükte ziyaret ettiği büyük kok deposu tı mektebimiz var, — Ayrıca yatısız bir mektebiniz yok mu? İ — Henüz yok efendim, — Kaç nüfusa bakıyorsun? — Sekiz, — Say bakayım, — Ben, karım, hemşitem, beş Ç0- cuğum, Çocuğumun en büyüğü 9 ya- şında, — En büyüğü 9 yaşında ha? Yaşa İsmail, sx Sen yaşa İsmet İnönü, başımız- dan eksik olma. —Hepimiz yaşıyalım. Kaç dönüm arazin var; bunun ne kadarını su ba- sar? (Devam: 13 üncü sahifede) alınan neticelere göre daha bazı ye- hi tedbirler alınacak ve halkın müni- (Devamı 1i nci sahifede) Yeni romanımız YAPRAK, . AŞISI Dün: İstanbuldan hareket... Yazan; BURHAN CAHİD Yakında neşrine başlıyacağız. pa iii Kleopatranın bir gecesi «Yaprak aşısin romanı başlayıncaya kadar, tefrika sütunumuzda, (VÂ-NÜ) nun Teofil Götye'den kısaltarak nak- lettiği «Kleopatranın bir gecesi» isimli güzel bir mâcera okuyacaksinir. Bu- gün altinci sahifemizde başladı. İ ei Bugün 16 sahife Telefon: Başmuharrir: 20565 — Yaz işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 Erzincan dönüşü Nafia Vekili B. Ali Çetinkaya muhtelif mevzular etrafında beyanatta bulundu Şirketlerle müzakereler normal seyrinde - Radyoları ucuzlatacak kanun projesi hazırlanıyor - Sirkeci ve Eminönü meydanları süratle açılacak Ankara 13 (Telefonla) — Erzincan hattının açılma merasimini yapan Nafia Vekili Ali Çetinkaya ile mera- simde bulunan Milli Müdafaa Vekili general Kâzım Özalp, Hariciye Vekili B. Şükrü Saracoğlu, Maarif Vekili B. Saffet Arıkan ve diğer davetlileri hamil olan hususi tren bu akşam sanat 18 de Ankaraya gelmiştir. Bütün yollarda halkın coşkun te zahüratile karşılanan Vekillerimiz Ankara istasyonunda parlak surette karşılanmışlardır. Nafia Vekilinin beyanatı Nafia Vekili B. Ali Çetinkaya ken- dlslle beraber Erzincana gidip mers- simi takib eden gazetecilerin muhte- lif nafia mevzuları üzerinde sorduk- ları suallere cevaben şu sözleri söyle- «Beraber yaptığımız bü seyahatteki intiba, Türk milletinin yapıcılık kabiliyetinin, milliyet hissinin ve Nafia Vekili B. AN; Çetinkaya Y B AveEA Ş Ş REFİK HALİD Yakında neşrine başlıyacağız. cümhuriyete bağlılık aşkının yurdu- muzun terakki ve inkişafında en em- niyet verici zaman olduğunu bir da- ha görmüş ve hissetmiş olmaklığım- e Erzincana kadar olan hücra saha. larda, istasyon boylarında gördüğü. müz haik tabakalarının ve masum yavruların sevinç ve heyecanlarını tasvir edebilmek çok zordur. Demir- yolu işletme teşkilâtımızın her yerde tam bir intizam ve dikkatle çalışmak- ta olduklarına şahid oldum. (Devamı 11 nci sahifede) (Erzincan hattı işletmeğe açıldı) — Gazetelerden —