14 Aralık 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

14 Aralık 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

YARIN-KURACAĞINIZ *EVİN-TEMELİDİR T.C. ZIRAAT BANKASI PASTiL KATRAN HAKKI Scandinavian Near East Agency Galata Tahir han 3 üncü kat Tel: 44991 - 2-3 Bvenska Orlent Linlen Guthenbutg Gothenburg, Stokholm, Oslo, Dantzig, Ddynia Copenhag Abo Reval ve bütün Baltık Umanları şark ve Karadeniz başlı- €a limanları arasında 15 günde bir azimri ve avdet için muntazam postalar. Gdynla - Dantzig - Gothenburg ve Oslo- dan beklenen vapurlar. Gotland vapuru 16 K. Evvele doğru Vasaland vapuru 16 K. Evvele doğru. Yakında İstanbuldan Hamburg Roter- dam - Kopenhag, OGdynin Gothenberg, Dantsig - Stokholm, Oslo Umanları için hareket edecek vapurlar, Cotland vapuru 17 K, Evvele doğru. Ansene vapuru 20 K. Evvele doğru Fazla tafsilât için Galata'da Tahir ban 8 Üncü katta kâin aeentalığıra müraeant, "Tel: 44591 -2-$ muma Saç bakımı Güzelliğin en birinci şartı, ri PETROL NiZAM Kepekleri ve saç dökülmesini tedavi eden tesiri mücerreb bir ilâçdır. x Patih sulh birinci hukuk mahkemesin. den: 008/163 Yahya'nın Ahmed üleyhine açtığı ala- cak davası için tastir ve irsal kılınan za- bit davaya gösterilen adreste bu namda bir kimse olmadığı mübaşir . tarafından verilen meşruhattan anlaşılmış olmağla mahkemece müddeaaleyh hakkında 15 gün müddetle ilânen tebliğat terasına ve mahkemenin 6/1/839 saat 1! e talikine karar verilmiş olduğundan O bermucibi karar yevm ve saati merkürde mahkeme- ye gelmediği ve tarafından takdirde davanın gıyaben bakılacağı tebliğ makamma kalm olmak Üzere Hân olunur. M. 1871 oldi dile e ia İİ EE İİ İP Ve Pektorin elik EE di Kutusu 35, Kuruş ar lr al KATE ECZANESİ Sirkeci - istanbul öksürükleri kökünden keser tecrübelidir Sümer Bank Karabük Demir ve Çelik fabrikalarından: Fabrikamız için lâzım olan 6000 ton dolomitin Bar- lan suyu boğazında Boğazköyü civarından ihracı, deniz tarikile Zonguldak veya Filyosa nakli ve vagona tahmili işi bir müteahhide ihale edilecektir. İsteklilerin tafsilâtı öğrenmek ve şartnameyi almak üzere 20/12/938 tarihin- den evvel Karabük Bürosu Müdürlüğüne müracaat etme- leri ilân olunur. HACI BEKİR ticarethaneleri Muhterem müşterilerine şeker ve şekerlemenin Akide, kurabiye, ezme reçel ve Helvanın Mütehassıs şekerci ustasının elinde, nasıl birer neşe sıhhat kaytıağı olabileceğini yüz elli sene evvel ispat elmiştir. ALi MUHİDDİN HACI BEKİR Merkezi: Bahçekapı, şubeleri: Beyoğlu, Karaköy, Kadıköy Dahiliye Vekâletinden: Selerihisar su işine sit kapalı zarfla münakasa ilânı: Seferihisara takriben sekiz Km. de su İsalesi, depo inşası şehir şebekesi ve diğer bilcümle müteferr. işlerin yapılması için kapalı zarfla eksiltmeye ve derman in muhammen bedeli 59672 lira 62 kuruştur. istekliler bu işe sit şarlname, proje vesair evrakı 300 kuruş mukabi- linde Dahiliye Vekâleti Belediyeler imar heyeti fen şefliğinden alabilirler. 3 — Eksiltme 3041/939 tarihine rastlayan pazarlesi günü scaat on birde Dahiliye Vekâleti binasınds toplanacak Belediyeler imar heyetinde yapıla- caktır. 4 — Eksitmeye girebilmek için isteklilerin aşağıda yazılı teminat ve ve- saiki ayni gün sanat ona kadar Komisyon Reisliğine teslim etmiş olmaları lâ- zımdır. A — 2490 sayılı kanunun 16 ve 17 inci maddelerine uygun 4233 lira 65 kuruşluk muvakkat teminst. B — Kanunun tayin ettiği v alar, C — Kanunun dördüncü maddesi mucibince eksiltmeye girmeye bir ma- ni bulunmadığına dair imzalı bir mektup, D — Belediyeler imar beyeti fen şefliğinden münâkasaya girme için ala- cakları vesika, 5 ——- Teklif mektupları ihale günü saat ona kadar makbuz mukabilinde Komisyon Reisliğine verilecektir. “ Posta ile gönderilecek teklif mektuplarının iadeli taahhütlü olması ve nihayet bü saate kadar komisyona gelmiş bulunması lâzımdır. Bu iş hıkkında fazla izahat almak istiyenlerin Belediyeler imar heyeti şefliğine müraı tarihinde İnhisarlar U. Müdürlüğünden: 1 — idaremizce temin edilen kamyon araba muşambalarile torba mu- şambalarımın dikim işi pazarlık usulile eksiltmeye konmuştur. HM — Pazarlık 20/X11/938 tarihine raslayan salı günü saat 14,30 da Ka- bataşdı levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. 1l£ — Şartnameler her gün sözü geçen şubeden alınabileceği gibi dikiş örneği ve dikiş vaziyetide görülebilir. 4 İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte “© 7,5 güvenme paralarile birlikte yukarıda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (8834) * I — İdaremizin Paşabahçe fabrikası için şartnamesi mucibince satın alı- nacak bir adet devvar ve seyyar bir buçuk tonluk elektrikli iskele vinci kapa'ı zari usulile eksiltmeye konulmuştur. II — Muhammen bedeli sif İstanbul 13000 lira ve muvakkat teminatı 9 liradır. III — Eksiltme 17/1/939 tarihine T yan salı günü saat 15 de Kabataşta Levazım ve mübayaat şu ndeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler palasiz olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. V — Eksiltmeye iştirak etmek istiyen firmaların mufassal fenni teklifle. rile beraber katoloklarını kaldırma indirme ve firen tertibatını açık olarak gös- teror resimleri katoloklarını birinci sınıf bir firma olduklarını göslerir evra- kı ihale tarihinden en a2 yı eline kadar İnhisarlar umum müdür! ğü müskirat fabrikalar şube: leri ve tekliflerinin kabulünü mutazam- mın vesika almaları lâzımdır. Aksi takdirde eksiltmeye iştirak edemezler. VI — Mühürlü teklif mektubunu kanuni vesaik ile beşinci maddede yazı- hı eksiltmeye iştirak vesikası ve 5 7,5 güvenme parası makbuzu veya banka teminat mektubunu ihtiva edecek palı zarfların eksiltme günü en geç saat 14 de kadar yukarıda adı geçen alım & isyonu Hşkanlığına makbuz mu. kabilinde verilmesi lâzımdır. (8810) * İdaremizin Paşabahçe fâbrikasında yar ağı 21/11/938 tarihin- de ihale edileceği ve bilâhare eksilmeden kaldır#acağı ilân edilen betonarme döşemelerle sair mütefetrik işlerin şartnameleri tadi” edildiğinden yenide kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. TI — Heyeti umumiyesinin k bedeli 15,202 lira 40 kuruş ve muvakkat teminatı 1140.18 liradır. NI —. Eksiltme 28/12/938 tarihine rastlayan pazartesi günü saat 15 de Kabataşta Levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapıla- | caktır. IV — Şartname, keşif ve projeler 76 küruş bedel mukabilinde İnhisarlar umum rwüdürlüğu levazım ve mübayaat şubesile Ankara ve İzmir başmüdür- Yüklerinden alınabilir. V — Eksiltmeye iştirak etmek istiyenlerin diplomalı yüksek mühendis veya yüksek mimar olmalı; olmadıkları takdirde ayni evsafı haiz bir mütehas- sisi inşastın sonuna kadar daimi olarak iş başında bulunduracaklarını no- terlikten musaddak bir taahhüt kâğıdı ile temin etmeleri ve bundan başka asgari 10000 liralık bu gibi inşaat yapmış olduklarına dair fenni evrak ve ve- saiki ihale gününden sekiz gün evveline kadar İnhisarlar umum müdürlüğü inşaat şubesine ibraz ederek ayrıca bir fenni ehliyet vesikası almaları Jâzımdır. VI — Mühürlü teklif mektubunu kanuni vesaik ile beşinci maddede ya- zılı inşaat şubemizden alınacak ehliyet vesikası ve “© 15 güvenme parası zu veya banka teminat mektubunu, ihtva edecek olan kapalı zarfların eksiltme günü en geç saat 14 de kadar yukarda adı geçen alım komi başkanlığına makbuz mukabilinde veriin lâzımdır, (8928) * uresi mucibince satın ah e edilemediğinden yeniden I — Nü ik 3000 adet süpürge pazarlık usulile 9/X11.938 eksiltmeye kon- muştur. II — Pazarlık 2 Kabataşta Levazın caktır. INI — Nümuüneler her gü IV — İstekliler pazarlık paralarile birlikte yukarda &« X11/938 tarihine rastlayan perşembe günü saat 15 de e mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapıla- sözü geçen şubede görülebilir. tayin edilen gün ve saatte 96 7,5 güvenme n komisyona gelmeleri ilân olunur. (9106) I — İdaremizin Bahariye tütün işleme evine şartname ve projesi muci- bince yeniden yaptırılarak iskele inşaatı 12/XTI/938 tarihinde ihale edileme- iğinden yeniden pazarlık usulile eksiltmeye konmuştur. TI — Keşif bedeli 729,80 lira ve muvakkat teminatı 54,73 liradır. TI — Pazarlık 29/X71/938 tarihine rastlayan perşembe günü saat 14 de Kabataşta Levazım ve mübeysat şubesindeki alım komisyonunda yapıla» | caktır. IV — Şartname ve projeler $ kuruş bedel mukabilinde sözü geçen şube- den alınabilir. V — Ekslitmeye iştirak etmek istiyenlerin İnhisarlar umum müdürlüğü inşaat şubesinden fenni ehliyet vesikası almaları lâzımdır. VI — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte © 7,55 güvenme paralarile bir yukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (9107) Etablisman OROZDI-BAK İstanbul - Bahçekapı Tutum haftası münasebetiyle satışlar üzerinde “9/55 tenzilât yapılmaktadır Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum İdaresi İlânları Muhammen bedeli 13550 lira olan 7 kalem muhtelif ebatta bez hortum 2/1/9389 pazartesi günü saat 15 de Haydarpaşada gar binasındaki komisyon tarafından kapalı zar! usulile satın alınacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin kanunun tayin ettiği vesaik ve 1016 lira 25 kuruşluk muvakkat teminatlarile teklif mektuplarını muhtevi zarfların ek- siltme günü saat 14 de kadar kömisyona vermeleri Tâzımdır. Bu işe ait şartnameler Haydarpaşada gar binasındaki komisyon tarafın- dan parasız olarak dağıtılmaktadır. £ (9006) DENİZBANK Karadeniz dördüncü postası Mevsim itibarile yapılmakta olan ve İstanbuldan cuma günleri saat 10 da kalkan Karadeniz hattı dördüncü postaları bu haftadan itibaren