13 Ocak 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

13 Ocak 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Romada B. Chamberlain ile B. Mussolini arasında Filistinde İngiliz askerlerile bir çete arasında şiddetli AK görüşmeler devam ediyor çarpışma oldu ŞAM Sene 21 —N 212 — Fiat her yerde 5 kuruş CUMA 13 Künunusani 1939 Telefon: Başmuharrir: 20565 — Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 Roma konuşmalarında müsbet —mae bir neticeye varılamadı Her iki taraftan hiç bir taahhüd Busün « altına girilmediği sanılıyor Fransız Hariciye Nazırı, Lord Halifax ile görüşme üzere Cenevreye gidiyor. — Roma konuşmalarına Londra 12 — İngiliz Başvekili ve Hariciye Nazırı bu sabah İtalyan kral. larının mezarını ve harpte ölenler âbi- desini ziyaret etmişler, âbideye çelenk koymuşlardır. te de askeri müfrezeler bulu İngiliz, İtalyan marşları çalınmıştır. Halk İngiliz Na- gırları alkışlamıştır. B. Chamberlair Lord Halifax öğ- le vakti saraya gidi kral tarafın- dan kabul edilmişler ve şereflerine ve» rilen ziyafette bulunmuşlardır. Öğleden sonra İngiliz o Nazırlarile B. Müssolini ve Kont Ciano arasında, konuşmalara devâm edilmiştir. Roma, 12 (A - İngiliz Başve- kili ve Hariciye Nazırı bugün Pouthe- on'da kralların mezarına ve sonra da meçhul &sker öbidesine birer çelenk koymuşl 1,30 da kral İn- Eiliz mi bul ederek öğle yehteğine £ muştur. Roma 12 (AA) — Lord Halifax bu sabah Çhigi sarayında kont Ciânoyu ziyaret etmiş ve bir saat görüşmüş- tür, Yâlında Hariciye müşteşan B. Cadogan İle elçilik baş kâtibi Sir Charles bülunmakta idi, dair tebliğ İngiliz Nazırlarının oturn'alarna tahsis edilen Villâ Madamanın bahçesi Konuşmalar bitti Roma 12 (A.A.) — Öğleden sonra sanat 17,30 da Venedik sarayında İn- giliz - İtalyan görüşmeleri yeniden B. Mussolini ve B. Cham- İspanyada hükümetçiler Estramadure, Frankocular Katalonya'da ilerliyorlar Belçika hükümeti ademi müdahale komitesinden çekildiğini bildirdi ZE İspanyada son cephelere sahne olan yerleri ve iki tarafın taarruz istikametlerini gösterir harita Barselona 12 (A.A.) — Cümhuri- - Çarşamba gecesi kabil taarruzlarını tardettikten sonra Estramadure'de taarruza geçmişlerdir. sümhuriyetçi kıtaat, dün Monte mıntak, n şimalinde Castu- era geçidini yapletmişler ve Cosocjal | tepesine vasıl olmuşlardır. Prankist- ler, Estramadure'den ve diğer cep- helerden mütemadiyen takviye kıta- atı almaktadırlar. Kataloiya cephesinde Cümhuriyet- çiler, Frankist'lerin oArtesa de Segre mıntakasındaki taarruzlarını tardet- (Devamı 10 uncu sahifede) bugün neşredilecek berlain arasıda, lord Halifax ve kont Cinano'nun da iştirakile yapılan bu İkinci görüşme, bir buçuk saat sür- müştür. ! (Devamı 10 ncu sahifede) | B. Rüştü Aras L ondra büyük elçiliğine tayin ediliyor Ankara 12 (A.A.) — Sabık Hariciye Vekili . Doktor Tevfik Rüştü Arasm Londra Büyük Elçiliğine tayini hak- kında hükümetimiz tarafından vaki olân istimzaca İngiltere hükümeti agremanımı vermiştir. Devlet Şürası reis ve azaları | bugün seçilecekler Ankara 12 (Telefohia) — Devlet şürası reisliği ile Beşinci daire reisliği ve on âzalık için muhtelit encümence gösterilen namzedler arasında yarın (bugün) seçim yapılacaktır. »bikkailerz iğ inim iğ Modern bir balık sitesi Her tekerrüründe akıl ve mantığın bir defa daha isyan ettiği bir haber: Böyle fazla balık çıkarsa, denize dök- mek için, balıkçılar aralarında karar vermişler. Bir çok ökonomi şubelerimiz dev- Tetin rehberliği altında teşkilâtlanı- yor. Adanaya göre pamuk, Giresuna göre fındık, Samsuna göre tütün, Dörtyola göre portakal neyse, İstan. bul için de balık öyle tabii bir nimet- | #ir; ayağımızc gelmişken denize tepi. yoruz. Şehrimiz, en karakteristik is. tihsal hazinesinden istifade hususun- da diğer vilâyetlerimizden geri kal. muştır. İçinde balıkçılığa dair her türlü sanayi, ilim, spor, turizm, eğlence ve #icaretgâh kısımları olan bir büyük balık merkezinin. toplu bir halde Bo- gaziçi kıyılarında teşkil edilip şehri- mize hayat verebileceğini, vermesi lâzım geldiğini bu münasebetle bir defa daha tekrarlıyoruz. Balıklara karşı şimdiki muamele. miz her halde insanca değildir. 2 I k bul Tayyare kaçakçılığı Beş gazeteci muhbir —— — — sıfatile dinlendi Yeni Sabah muharriri dinlenecek, isticvab evrakı Ankaraya gönderilecek Ekrem König'in Fransa hududları içinde unmadığına dair Hariciye Vekâletine hiç bir resmi haber gelmemiştir 'Tayyere kaçakçılığı ve sahtekârlik bâdisesi hakkında hükümetçe yapı- lan tahkikat üzerine Hâriciye ve Ad- liye Vekilleri tarafından Parti grupu içtimaında izahat verilmiş, Başvekil B. Celâl Bayar da bu münasebetle be- yanatta bulunmuştu. Başvekil bu be- yanatı esnasında 'bazı gazetelerin neşriyatı Üzerinde durmuş, bu hneşti- yatın efkârı uniumiye müvacöhesin- de birçok kimseleri şüpheli vaziyete düşüreceğine işaretle, o gazetelerden bu işe ait bazı parçalar okuyarak, şu sözleri ilâve etmişti: <Bu kâdar kati ifadede bulunan şuur sahibi ve haysiyet sahibi ada- mun çok kuvvetli delillere sahip olmâ- $i lâzımdır, Binaenaleyh Adliye Vekili arkadaşımla beraber Cümhuriyet müddelumumisini davet ederek bu yazıyı yazanların mütalââsına mü- racaat edilmesini ve bir muhbir ş6k- linde istiçvab edilmesini kendilerin- den istedim. Bunu yapacaklardır.» Başvekilin bahsettiği bu istiçvap dün yapılmıştır. Ankara müddiumu- miliğinden İstanbul müddelumumi- liğine yapılan iş'arda bu şekilde neş- riyatta bulunan gazetelerden alâka- dar zevatın muhbir sıfatile istiçvap edilerek neticenin Ankaraya bildiril- | mesi istenmiştir. Müddiumumilik te dün bu talimat dairesinde istiçvaplar yapmıştır. Bu mesele etrafında muhbir sıfa- tile İfadelerine müracaat olunanlar şunlardır: Tan gazetesi başmuharriri (Devamı 8 inci sahifede) Fransa Suriyede deruhte ettiği vazifeyi sonuna kadar yapacak Yeni komiser: “Suriye ve Lübnanın müs- takil birer devlet olarak inkişaflarını kolaylaştırmağa çalışacağız, diyor Beyrut 12 (A.A.) Havas muhabirinden: Âli komiser B. Gabriel Puaux, vad- ajansı Fransanın kendisine tevdi edilmiş olan manda vezalfini sonuna kadar ifa etmeğe yani Suriye Lübnanın müstakil birer devlet rak tedrici sürette ifikişaflarıni Leshil eylemeğe i tir. Mumaileyh, sözüne devamla şöyle İ demiştir: karar vermiş olduğunu beyan etmiş- | «Ele verir talkını...» yo ile neşredilmiş olan bir nutkunda | Xi mândayı kati bir formül «Fransa, hiç bir zaman uhdesinde- telâkki etmemiştir, Fransa, sadece Suriyenin samimi dostluğuna talibuir ve Suri- yeye ona has olan mili hayatı temi- ne çalışmaktadır. Fransanın Suriye de mevcudiyeti Suriyenin mülki ta- mamiyetinin ve istiklâlinin yegine müessir zâmanıdır. (Belediye halka temizlik dersi verecek) o — Gazetelerden —