15 Şubat 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

15 Şubat 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Baremlerin bu sene tatbikinden sarfı nazar edildiği doğru Sene 21 — No, 1302 — Fiati her yerde 5 kuruş Paris 14 — Erkânı harbiyel umu- Miye 1913 ve 1914 sınıflarına men (77 Sup efrad ile teknisyenleri talim için * * Silâh altına çağırmağa karar ver miştir, Paris 14 (A.A.) — Havas ajansı na Vaşingtondan bildirildiğine göre, Fransız hükümeti Baltimore tayyare 115 hafif bombardıman ; Sayyaresi sipariş etmiştir. Röma 14 (A.Ay 2 Devri âlem se Ahatine çıkmak üzere geçen Sohleş- tinde Napoli'den hareket eden yedin. gö €i İtalyan filosu, seyahatten sarfı hazar ederek İtalya'ya dönmek em: Tini almıştır. Paris 14 — Alman hücum kıtaları: | e kumandanı olan ve Trablusgarb- bulunan göreral Lutze en seri Yoldan Berline dönmek emrini al Müşir. kn, olusgarp 13 — Alman hücum İş İaatı kumandanı General Lutza, © adamesten tayyare ile dönmüştür. Cral çölde kâin olan bu şehri zi- (Devamı 5 inci sahifede) da mühim bir hadise İsviçre hududunu geçen iki Alman askeri tevkif edildi Alma hudud hâdisesi olmuştur, İki | imtina etmişler ve maceralarını İsviç- Tağındı hudud muhafızı; İsviçre top: '| re memurlarına anlatmışlar, onlar da kip, iki Avusturyalı mülteciyi ta- | hududu tecavüz ettiklerinden dolayı ve ve üzerlerindeki evrakı | Alman hudud muhafızlarını tevkif Paraları slarâk kendilerini Alman- | etmişlerdir. Meselete, dünyası!.. (5) Kapıcı meselesi! mın... Komşu meselesi!... ÇARŞAMBA 15 Şubat 1939 Alman - Isviçre hududun- ng M (AA) — Dün öğleden l yaya dönmeğe davet eylemişlerdir. cidaj » Grisons yakınında Mülteciler, Almanyaya dönmekten Almanya ve Italyadan sonra Fransa da askeri tedbir almağa başladı Dünya limanlarını dolaşmakta olan yedinci Italyan filosu dönüyor Trablusta bulunan Alman hücum kıtaları kumandanı da acele Berline döndü Fransız askerleri geçid resminde Hilesiz, hud'asız... - Mülkleri imar sahasına dahil bazı kimslerin ileride istimlâk halinde fazla para alabilmek için şimdiden mallarının vergi kıymetini arttırma. ğa çalıştıkları haber verilmektedir. İmar için belediyenin sarfettiği paraların temettüü gene şehirde kal sin, asla arazi ve emlâk ihtikâr: ya- pılamasın diye her tedbire başvur. mal... Bunun için meselâ müstakbel istimlâklerde 1938 vergisini esas tut- mak, bir fikirdir. Kalorifer meselesi! ... Telefon: Başmuharrir; 20565 — Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 Fransa iki sınıf efradı silâh altına çağırmağa karar verdi Halnan adasının işgali üzerine İngiltere Tokyoda teşebbüste bulundu Yeni baremlerin tehir edildiği doğru değil Hükümet bu işi en kısa bir zamanda başarmak azmindedir Maliye Vekâleti müsteşarı da baremlerin 1939 da tatbikinden sarfınazar edildiğinin asla mevzuubahis olmadığını söyledi Ankara 14 (Telefonla) — Bugünkü | İstanbul gazetelerinden biri mülki, | askeri ve devlet müesseselerine dair baremlerin esaslı bir tedkik mevzuu olduğu tâkdir edilerek 1939 yılında | tatbikinden sarfınazar edildiğini yaz- maktadır. Bu haberin sıhhati derece- sini öğrenmek üzere, bugün köndisi- ns müracaat ettiğim Maliye Vekâleti | müsteşarı B. Cemal Yeşil, Maliye Ve- | kâletlerde böyle bir şeyin asla mevzuu- bâhis edilmediğini söylemiştir. Hükümet erkânindan bir zat ta ye- ni hükümetin bu işi en kisa bir za- | manda başarmak &zminde bulundu- | ğunu beyan etmiştir. Başvekil B. Refik Saydam, Meclis- te yeni Kabinenin programını: izah ederken, bu meseleye temas etmiş ve aynen şöyle demişti: — Devlet bütçesinden verilen ma- aş ve ücretlerle, devlet sermayesile kurulmuş .müesseselerdeki maaş ve üğretler arasında ahenk tesisi ve bu esnada bu müesseselerin salim bir su- rette işlemesinin de temini, üzerinde ehemmiyetle tevakkuf ettiğimiz bir mevzudur. Bu gayeye matuf mesaiyi en kısa bir zamanda tâhakkuk etti- TECEĞİZ.» Et meselesi hakkında esaslı tedkik yapılacak Kasaplar narh arttırıldıkca celeplerin de İktisad Vekâleti, İstanbulun et der- di üzerinde görüşmek üzere Kasap- lar cemiyetinden, Devlet Ziraat ku- rumundan ve, İstihsal mıntakası ol- ması dolayısile, Erzurumdan birer murahhas çağırmıştı. Üç murahhas ile Vekâlet arasında- ki konuşmalar bitmiş, “İstanbulda, flatleri yükselttiklerini söylüyorlar tedkike şiddetle lüzum gösteren bir et meselesi olduğu neticesine varıl- mıştır. İktisad Vekâleti bu mevu üzerinde çok esaslı tedkikler yapa caktır, Vekâlet bu maksadla Belediyeden, bir senedenberi tatbik edilmekte olan (Baş tarafı 5 inci sahifede) Alışveriş meselesi!.., 'Taksit maselesi!... (Arkası var)