20 Şubat 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

20 Şubat 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Fransa ile Ispanya Filistinde yeniden arasında müzakere- bazı hadiseler oldu, ler devam ediyor tedbir alındı Sene 21 — No, 7307 — Fiati her yerde $ kuruş Telefon: Başmuharrir; 20585 — Yazı İşleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 Başvekil Ankara Halkevinde mühim bir nutuk söyledi Bütün Türkiye yıllardan beri büyük bir Halkevi manzarası arzeder Yaptığımız inkilâbları göz bebeğimiz gibi daima koruyacağız. Türk cemiyetini medeniyette en yüksek seviyeye erdirmek için gerekirse başka inkilâbları yapmakta da tereddüd etmiyeceğiz Başvekilin nutku yurdun her köşesindeki Halkevlerinde PAZARTESİ 20 Şubat 1939 Beşiktaş, İstanbul şampiyonu oldu Fenerbahçe ile Galatasaray 1 - 1 berabere kaldılar Beşiktaş, Beykozu 4-2; Vefa, Süleymaniyeyi 4-0 yendi dinlendi ve yeni kurulan 158 Halkevi halka kapılarını açtılar Ankara 19 (A.A.) — Bugün yurdun her yanında yeniden 158 Halkevi An- kara Halkevinde Başvekil Dr. Refik saydamın söylediği bir nutukla açıl- mıştır. Radyo ile neşredilen bu nutku yalnız yenileri değil diğer bütün Hal. kevleri de dinlemişlerdir. Merasim tam saat 15 de iştiklâl mar. şi Me başladı. Evin konferans salo- nu tamamen dolu idi. B. M, M. Baş. kanı, Vekiller, mebuslar halk arasın- da seçiliyordu. Marş ayakta dinlen- dikten sonra Başvekil Dr. Refik Say- dam alkışlar arasında kürsüye gele. rek şu nutku irad etti: Başvekilin nutku Çok sayın dinleyicilerim, . İnkılâbınmızın güzel ve faydalı ba- şarılarından biri de Halkevlerinin a- çılmış ve işletilmiş olmasıdır. Bugün, bu güzel yüce başarının ye- dinci yıl dönümünü kutluyoruz. Bütün varlığımızı yeni bir hayata ve yeni bir istikamete götüren Kema. list inkılâbın, milletin benliğine sin- dirilmesi için C. H. Partisinin 1931 de toplanan üçüncü büyük kongresinde kurulmaları kararlaştırılan Halkevle- lerinin gereken hazırlıklar yapıldık- tan şonra 1932 de 14 tanesi açılabil miştir Her yıl vilâyetlerimizin ve maa- halli parti örğütlerimizin gayret ve yardımlarile yenileri, ve bu saalte de 158 tanesi daha açılmak suretile bu- gün Halkevlerimizin sayışı 367 yi bu- luyor. Bu saatte, memleketin her bucağın- da r şılmış Halkevlerimizin 7 inci yü- dönümlerini kutlarken, ayni zaman. da da yeni açılan Halkevlerimizin ça. lışma sahâsına girmiş olmalarını zevk ve sevinçle tesid ediyoruz. Zaten bütün Türkiye yıllardanberi büyük bir Halkevi manzarası arzeder, Müli Şef İsmet İnönü, en büyük va- Gazi köprüsünün inşası! , süratle ilerliyor Köprünün yarısına beton levhalar kondu, orta kısmın makineleri yerleştiriliyor Gazi köprüsünün buğünkü vaziyeti Gazi köprüsünün inşasına faali- Yukarıdaki resimde beton lâvha- Yetle devam ediliyor. Unkapanı ta- | lar konan kısım görülüyor. Bu kısım, rafında birbirine bağlanan dubala. | on dubalıktır. Ayni zamanda resim- * üzerine beton lâvhalar konmak- | de bu kısmı kenar ayağına bağla- r (Devami 6 ncı sahifede) Ankara Halkevi ve dün bir nutuk söyliyen Başvekil B. Refik Saydam zifeyi üzerine aldığı ilk günleri köylü. | trenine binerek hareket etmişlerdir. nün ve halkın arasında geçirmekle, memleketin her köşesine yeniden bir | ne trenin Bulgar arazisindeki güzer- Halkevi manzarası vermiş oldular. Halkevlerinde vazife alan, aldığı vüzifenin şerefi kadar mesuliyetini id. rük etmiş olan idealist arkadaşlara (Devamı 6 ncı sahifede) ADİ kretler imonluk çiçeği gibi milli sanay! olamaz Yerli kumaşların çok pahalı oldu- gunu biliyoruz ve ucuzlamasını isii- yoruz. Sanayiciler ise, devlete müra- caat ederek demişler ki: — Memleketimize giren ecnebi mensucat bizimkilerle rekabet ediyor, Aman sokmayın. Eskiden yabancı malin Türkiyeye ithali, kapitülâsyon şeraitile olduğu için, iktisadiyafımızı boğuyordu. O 2a- man bu kabil endişeler vardı, Şimdi ise, dışarıdan bir mal soktuk mu, be- hemehal onun karşılığında köylümü- zün bir mahsulünü ihraç ediyoruz. Cari usuller bu tarada... Öyleyse, ithalâtı ne kadar genişlet. sek, köylümüzün yüzü de o kadar gü- ilecektir. Bir kumaşın ucuz olması da keza, - bütün müstehliklerle beraber « Köylüye geniş bir nefes aldırır... Hele; Hem ziraalçi malını satamasın, hem dahilde mensucatı pahalıya alsın... İş- ie bu olamaz! İktisad kanunlarına er geç sebun olmamak için fabrükatörlerimiz, - «lt- hali menedin!» diye suni çareler art- ydcaklarına - serbes rekabet şeraitin- de bile'tefevvuk edecekleri bir ucuğ- luk ve milkemmeliyet teminine çalış- Ser çiçeği gibi mijli sanâyi olur mu? Her höriei tesire, hör cereyana, her fırtınaya mukavim bir sanayi isiiyo- Tuz, Galatasaray kalecisi Osman kornerden gelen topu yumrukla uzaklaştırıyor (Dünkü spor hareketlerinin tafsilâtı Spor sahifemizdedir) Balkan antantı konseyi bugün toplanıyor Hariciye Vekilimiz dün Bulgar Başvekil va Hariciye Nazırı İle görüştü B. Saraçoğlu Bulgar ajansına beyanatta bulunarak Türkiyenin cihanda sulh arzusunu teyid etti Solya 19 (A.A) — Türkiye Hariei- di Ye Vekili Saraçoğlu, saat 10 da bu- | raya gelmiş ve istasyonda Başvekii | P Köscivanof ile birçok zevat tarafın. e dan karşılanmıştır, Saraçoğlu ile Kö- , #Wfim seivanol yarım saat kadar görüş &ğ“ müşlerdir. Saat 10,30 da iki devlet 'X adamı Bulgar Başvekilinin hususi 1 Köseivanof, Türkiye Hariciye Vekili- gâbının bir kısmında refakat ede- cektir, ' Hariciye Vekilimizin Bulgar ajansına beyanatı Sofya 19 (AA.) — Türkiye Hari- ciye Vekili B. Şükrü Saraçoğlu, Rus- | çukta Bulgâr ajansı muhabirine aşa- | Hariciye Vekili B. Bulgar Başvekil Şükrü Saracoğlu © B. Köseivanot ğıdaki beyanatta bulunmuştur. Bulgaristandan geçerken hakkım- (Devamı 6 ncı sahifeğde) »— e — Deve izlerit... — Demek ki buradan Ekrem König geçmişi...