2 Mart 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

2 Mart 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

“ Cümhurreisimiz pe sabah Istanbula şeref verdiler Halk Ismet Inönünü büyük tezahüratla karşıladı Cümhurreisimiz, Istanbulda kaldıkları müddetçe tedkiklerde bulunacaklar Ismet Inönünün bugün Parti merkezinde iktisadi teşekküllere mensup zevatı kabul etmesi menbfamelir Tramvay memurları dün bayram yaptılar Bütün depolarda merasim yapıldı ve âbideye çelenk kondu Metro hanında memurlara, Parkotelde Nafia Vekâle- tine bağlı müesseseler erkânına ziyafet verildi Devlel reisi sıfatile İstanlula ilk defa şeref veren İsmet İnönü bu sa» bah Haydarpaşa garından “itibaren şehir mümessilleri, üniversile genç« liği ve büyük halk kütlelerinin müâze zan sevgi tezâhüratile karşilandı. İs- met İnönünün şehrimize geleceği ha: beri üzerine daha sabahtan itibari bütün şehir bayraklarla “ döhanmıştı. Haydarpaşada da büyük İlazırlıklar görülüyordu. Reisicümhürü Haydar» paşada karşılıyacak olan vilâyet örkâs ni ve tanınmış zevat köptüdön 9,10 d8 kalkan vapurli Haydarpaşaya geçti; ler. Sant onu doğru Haydarpaşa gari ve gar önündeki geniş meydan büyük bir kalabalıkla dolmuştu: * Bu arada başta vali B, LAtfI Kırdar olmak Üze- re İstanbul kumandanı general Halis Bıktay şehrimizde bulunan diğer ge- nerâllerle mebuslar ve refikaları, bis rinci umumi mülettiş Abidin Özmen, vilâyet erkânı, devlet hizmetinde bim lunmuş eski tanınmış şahsiyetler bus Yunuyordu. Reisicümhuru hamil tren saat tam onu yirmi beş geçe alkışlar arasında gara gridi. İsmet İnönü, her zaman. Ki sevimli çehresi ve güler yüzile va- gonun basamaklarında görüldüğü za- man büyük bir alkış tufanı koptu, «Ya. şa, var olu sesleri yükseldi, Retsieümhur, bayan İnönü ile be. raber vagondan indiler. Evvelâ vali ve belediye reisi Lütfi Kırdar şehir na- muna «hoş geldiniz. dedi. İsmet İn- önü istikbale gelenlerin ellerini sıka- rak iltifatlarda bulundu. İsmet İnönü gardan rıhtıma kadar sıra “halinde dizilmiş olan üniversite gençliği ve halkın alkışları arasında Ağır ağır ilerlerken elile şapkasını kal dırarak tezahürüta mukabele ediyordu. Cümhurreisimiz «yaşa var ole Ses. leri ve mahşeri bir Kalabayığın Meyb- canlı tezahüratı arasında, muhterem refikalarile birlikte rıhtıma yanaşmış olan Suvat vapuruna bindi. İstanbul valisi, komutan, generaller ve Reisi. cümhurun refakatinde gelenler de ay. ni vapura bindiler, Vapur alkışlar ara- sında Dolmabahiçeye hâreket etti, Mimi Şet İnönü Haber aldığımıza göre Reisicümhur İstanbulda bulunduğu müddet, bun- dan evvelki Kastamonu seyahatinde olduğu gibi tedkiklerde bulunacak- tır, Vilâyet ve Belediye işleri etrafın- da Cümhurrelsine arzodilmek üzere bazı hazırlıklar yapılmıştır. Cümhurreisinin bugün Parti mer- Kezini şereflendirmesi ve sanai ve ti- cari teşekküllere mensup zevatı kabul etmesi muhtemeldir, Ankaradan hareket Ankara l (A.A) — Relsicümhur İsmet İnönü bu akşam saat yirmi iki- yi beş geçe hususi trenle İstanbula gitmek üzere şehrimizden ayrılmış Relsicümhur ve refikaları istasyon- da B.M. Meclisi Relsi B, Abdülhalik Renda, Başvekil B. Refik Saydam ve Büyük Erkânı Harbiye Reisi Mareşal Fevzi Çakmak We Vekiler, mebuslar, Vekâletler ileri gelenleri ve halk tara- fından uğurlanmışlardır, Ankara 2 (Telefonla) — İnönü ha- reketinden evvel Meclis Reisini, Baş- vekili ye Vekilleri Çankayadaki köş- küne davetle yemeğe ( alıkoymuş ve kendilerile üzun müddet görüş- müştür. bik katlers Çoğaltmamalı, azaltmalı ! Gnsetelerden bii; anket. çizeri “Ey kari - diyor. - Şu İstanbal nk icimi gölün - ai Mütalâanızı yazınız.» Şayet bu sırf hayça vakit geçirmek için- | se denecek bir şey yoktur. Ciddi bir neti- | da dan bir sex pi halini alır. Maazallah dinlenecek olsa, İstanbulu Nasreddin Ho- canın eş dost lavsiyesile Yaptırdığı acaip şekilli eve döndürürüz! Tramvay ve tünel müesseselerinin Muvakkat idare heyeti azasmı ve Nafia Vekâletine bağlı müesseseler erkânıma dünden itibaren Nafia Vekâleti tara- | idaresine başlanmıştır. Bu” fından “münasebetle bu müesseseler memur ve müstahdemini bayram yapmışlar- dir, "Dün sabahı saat 4,30 da Şişli, Ak- saray ve Beşiktaş depolarında müs- tahdemlere çay ziyafeti verilmiştir. Şişli deposundan ilk arabanın, tram- vây ve tünel.muyakkat idare heyeti relsi, elektrik işleri idaresi umum müdürü B. Kadri Musluoğlu ile mu- avini B. Sururi Devrimer tarafından tahrik edilmesi hâdisesi çok heye. | canlı olmuş, bu merasime tramvay İ ve tühel amelesi iştirak etmiştir. Bu esnada telci ustabaşılardan B. LaütfI, bir nutuk söyliyerek bu mesut (Devam: 11 net sahijede) — Daha müthiş, * gili Kemelerir" kararlaştırmıştır. Bu cümleden ola- Tak, kati bir zaruret hasıl olmadıkça devlet dalrelerindeki münhallete hiç kimse tayin edilmiyecektir. Bundan bağkâ yeni mali yıl başı. na kadar yeniden inşaat yapılmıya- * caktır. Her mall yu nihayetinde mu- tad olduğu gibi muhtelif fasıllardan münakaleler yapılmaması da alınan kararlar cümlesindendir. ” |