March 17, 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

March 17, 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Fransız ve ingiliz gazeteleri şiddetli makaleler yazıyorlar Sene 21 — No, 7332 — Fisti her yerde 5 kuruş Ukraynalılar ç Köprüler atıldı, bozuldu, çarpışmalar oldu Bütün bu müşkilâta ve kar fırtınasına rağmen ilk Macar kuvvetleri Polonya hududuna vasıl olmuştur. Romanya Karpatlar Ukraynası ile | olan hududunu tahkim ediyor Budapeşte 16 — Macar kıtaatı ileri hareketine devam ediyor. İleri hareketi bir taraftan müdhiş kar fırtınası, diğer taraftan Polonyadan gizlice ge- len Siteh Ukrayna teşkilâtı mensup- larının köprüleri atmasından ve yolları bozmasından -küçlükle yapıl maktadır, Maamafih kitâat dün Po- lonya hududurüâ yaklaşmıştı. Siteh teşkilâlına mensub- çeteler her tarafta hafif mukavemet göster- mektedir. Varşova 16 (A.A) — Gazeteler, Macar kıtaalının ilk karakollarının öğleye doğru Polonya hududuna gel * miş olduklarını haber vermekte “ve | müthiş kar fırtınaları ile arazi ârıza. |-<, “İL «şe larının ileri hareketini ciddi surette Devamı 8 inci sahifede) Karpatlaraltı Ukraynasında B. Köse İvanof dün akşam Ankaraya hareket etti Muhterem misafirimiz diyorki: «Komşu ve dost Türkiyede bulunmaktan ve pek az bir za- | man sonra Cümhuriyetin zimamdarları ile temasa girece- | ğimden ve Bulgaristan da hepimizin Milli Şefiniz ekselans İsmet İnönüne ve Türk milletine karşı beslemekte olduğu- muz derin tekrim hislerinin ifadesini iblâğ edeceğimden dolayı bilhassa bahtiyarım.» Yukarda muhterem misafirimiz selâm kıtası kumandanının elini sıkıyor. Aşağıda B. Köscivanof, refikuları (eh önde tebessüm eden) üvey kerimeleri (açık renk mantulu) istikbal edenlerle birlikte Sirkeci istasyonundan çıkarken (Yazısı $ inci sahifemizde) CUMA 17 Mart 1939 Telefon. yollar ae el dağlık arazi ve coşkun bir nehir DMmikkatier; Alman tezgâhlarının ticari itibarı Zirisk vapurunda şu kusurlar bu- hunmuş: 1 — Umumü loyd şartlarına uygun değilmiş, 2 — İnsan selâmeti noksanları varmış, 3 — Geminin selâmeti bakımından | kusurları mevcutmuş. İ Gartık bu kadarı da, yalnız bizim tesellüm heyetinin ihmal ve teseyyü- | bü olmaktan çıktyor; ve yalnız Tür- kiyenin kölü bir gemi almış olduğu» nu ifade etmekle kalmıyor. Bu gemi- yi yapan Alman firmanın, hattâ umumiyetle Alman sanayiinin bey- nelmilel ticari haysiyeti . şeklini alı- yor, bakımından Her şey bertaraf, Alman'gemi tez min mecburiyetindedirler. Otobüs ve Asri mezarlık davası Dün Ankarada : yapılan muhakeme- nin tafsilâı 7 nci sahifemizdedir. EZ 1 Nisan 939 dan itibaren Yeni müsabakamız 30 arkadaş 300,000 lira kazandı Karaca oğlan Yazan: Refik Halld Yarınki nüshamızda okuyunuz. gühları yalnız bu noktadan bizi tat- | Almanya, Bohemya ve Moravyanın idare şeklini ilân etti : Başmuharrir: 20565 — Yam işleri: 20765 — İdare: 20651 — Müdür: 20497 ete harbi yapıyorlar Geceki müthiş yangın Hasan ecza deposile yedi mağaza 5 saatte kül oldu Yangın, gece bekçisi Alinin depoyu kasden ateşlemesi yüzünden çıktı. Depo sahibi B. Hasanın ifadesi alındı, bekçi Ali ve akrabası Mustafa nezaret altına alındılar Yangın başladıktan bir saat sonraki manzara Bahçekapıda dün gece de büyük | gitti.. Bu binaların bir yangın çıktı: Hasan ecza deposu İ börekçi fırınının da üst katı kismen başta olmak üzere, iki terzihane, bir | yandı. tuhafiye mağazası, bir radyo acenta- Karşıda Tokatlı lokantası ve Za- sı, bir berber salonu ile gömlekçi ve kolacı dükkânları olmak üzere sekiz ticaret evi beş saat-içinde kül olup Müntehibi sani seçimi dün de hararetle devam etti Birinci gün reylerini kullanan vatandaş- ların sayısı altmış binden fazladır Dün sandık başları.ilk güne nazaran daha çok kalabalıktı. İntihabat bugün ve yarın da devam edecek (Yâzisı 7 nci sahifemizde) İpar e; İ ! | nğ Kadın şapkacısı — Mevsim şapkaları için bir ilham menbâı Jâzımi, Acaba müzeye mi gitsem, tamarhaneye mi?.,