19 Mart 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

19 Mart 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

— yanma AKŞAM iie İİ AN A Cd Scandinavlan Near East eee 4 Gothenburg, Stokholm, Oslo, Dintsig, 3 Svdet için muntazam postalar. - Dantzig - Gothenburg ve Ode» Gunborg vapuru 22 marta doğru. vapuru 12 nisana doğru. Boreland vapuru 20 nisana doğru Pazla tafsllât için Galata'da Tahir bam müracani |) üncü katta kâin acantalığına Tel: : 1) Asgari iki yüz bin biralık iş yap- tapma dair vesikası olan inşaat, yahut imi gerik olarak çalışmak 3) Anadoludaki işimize nezaret ede- cek bir mimar maaşla çalışmak Üzere Müracaat: Dr. İhsan Sami İSTAFİLOKOK AŞISI İstafilokoklardan o mütevelld der. genlik, kan çıbanı, koltuk altı çıbanı, Arpacık) ve bütün cild hastalıklarına karşı pek tesirli bir aşıdır. ivanyolu No. 115 Gülhane müsamereleri Gülhane hastanesinin beşinci müsame- 11/3/999 cuma günü saat 17 de prof. . Kemal Hüseyin Pilevneli oğlunun baş- Banlığında toplanmış, 1 — Asabiye Dr. Yleoligne pölynevrite) 2 — Prof Dr. Saniyaver tarafından fviladi kis para danter) ve nitul halemi- Üe cizmiecnebi) — Prot, Dr. Â; Möyan tafafından O4i- ameliyesinden sonra mide vazifeleri). — Hariciye Bş. As. Dr. R, Ergüder tax Bafından (Üç Bplenectomle) vakası, 8 — Dahiliye Bş. As, Dr. 8. Altug tara- Bından (Akciğerde hava kisti ve tübercu- Bose tehassbü) $ — Harteiye As, Dr. Hilmi tarafından İki ost rı gösterilmiş ve iera Bülen münakaşalara Prof. Dr. A. Noyan, in ve Dr, Salâhaddin İzet tarafından M. 1089 Soğuk algınlığı, nezle ve teneffüs yollarile geçen hastalıklardan korur, grip ve boğaz rahatsızlıklarında, tes kısıklığında pek faydalıdır. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ Beyoğlu - İstanbul Düyeneli) DA el “abii m dinleyin. iy N >E5 CN İT YI T. GALATA N st istanbul Defterdarlığından: Defterdarlık binasında yapılacak (6688) lira (79) kuruş keşif bedelli ta- mirat işi açık eksiltmeye konulmuştur. Eksiltme 21/3/939 salı günü saat 14,30 on dört otuzda yapılacaktır, Eksiltmeye girmek isteyenlerin bu işe benzer en &z (5000) liralık iş yaptıklarına dair idarelerinden almış oldukları vesikalara istinaden İstanbul vilâyetinden eksiltme tarihinden sekiz gün evvel alınmış ehliyet ve 939 yılına âit ticaret odası vesikalarım ve 502 liralık müvakkat te. minat makbuzlarını ibraz etmeleri lâzımdır. İsteyenlerin keşif, mukavele, ek- siltme ve hususi şarinamelerini görmek Üzere 20/3/938 tarihine kadar ber- gün Mili Emlâk müdürlüğüne müracaatları. 0), (0436) İ dürlüğüne müracaat etmelidirler. iktisad Vekâletinden Dericilik, yünlü ve pamuklu mensucat tahsili için Avrupaya gönderilecek sanat okulu mezunları müsabaka imtihanı şartları 1 — Avrupaya tahsile gönderilecek sanat okulu mezunları müsabaka im- tihanı şartları hakkında evvelce yapılan ilân aşağığaki şekilde tadil edilmiştir. 2 — Avrupa dericilik, yünlü ve pamuklu mamasuçat meslek mekteple. rinde tahsil ettirilmek üzere müsabaka ile 30 tajebe alınacaktır. Bu talebe- Jerin (10) u dericilik, (10) u yünlü mensucat ve (10) uda pamuklu mensucat tahsili yapacaktır. 3 — İsteklilerin aşağıdaki şartları haiz bulunmaları lâzımdır. A — Türk olmak, B — Sıhhati tam ve tahsil edeceği sanat şubesiliğe çalışmağa müsait olmak, C — En çok 25 yaşında olmak ve ve askerliğini yapmış veya hastalıktan başka bir sebeple tecil edilmiş bulunmak, D — Maarif Vekâleti bölge sanat okullari tesviyecilik, demircilik elektrikcilik şubelerinden mezun bulunmak, 4 — İmtihanlar; bölge sanat okulları müfredat, programlarına göre aşa- ğdaki derslerden olmak üzere 2/5/939 tarihinde Ankara, İstanbul, Bursa ve İzmir bölge sanat okullarında yapılacaktır. Matematik, Mekanik, Makine ve motör, Meslek teknolojisi ve malzeme, Lisan (Alruanca veya Fransızca), 5 — Kabul edilen asgari ve vasatiden fazla not alârak imtihanda muvaf- fak olanlardan muvaffkiyet, sırasile (30) namzed ayrılacaktır. Ayni derecede muvaffakiyet gösterenlerden askerliğini yapmış olanlar veya lisandan daha iyi not alanlar tercih edilecektir. Bu'namzedler üç grupa tefrik edilerek mes- leklerine. göre 31/10/9329 tarihine kadar Sümerbankın Beykoz, Feshane, He- Teke ve Kayseri fabrikalarında staj görerek ve mesleld fabrika kurslarına de. vam edeceklerdir. Staj müddetince kendilerine ayda 50 şer lira verilecektir. 6 — Staj müddetinin sonunda fabrikalarda yapılacak kurs imtihanların- da ve umumi çalışmalarında muvaffakiyet-gösteren ve ahlâkan mazbut ol- duklarına kanaat getirilen namzedler Avrupaya gönderileceklerdir. Bu imti- hnlarda muvaffak olamayanlar serbest kalırlar ve hiçbir hak talebinde bulu- namazlar. İmtihanda muvaffak olarak Avrupaya gönderilecek talebe oSümerban- kın idare ve nezareti altında olmak Üzere Eylül 1940 tarihine kadar lisan kurslarına devam edecek ve 1940 senesi kış sömesterinde meslek tahsiline , Başlayacaktır. i — Avrupaya gönderilecek talebe Sümerbank fabrikalarındaki staj ve Avrupadaki staj ve tahsil müddetlerinin bir misli fazlasile İktisad Vekâleti nin göstereceği işlerde usta, ustabaşı veya fen memuru olarak çalışacaklar. dır. Bu mükellefiyeti tevsik etmek üzere Avrupaya gönderilecek her talebe bir taahhütname verecek ve muteber bir kefil gösterecektir. —- Talipler en geç 15/4/939 tarihine kadar dördüncü maddede yazılı bölge sanat okullarından hangisinde imtihana gireceklerini gösteren bir isti. da ile aşağıdaki vesikaları İktısad Vekâleti Sanayi Umum Müdürlüğüne gön- veya | dereceklerdir. A — Nüfus hüviyet cüzdanı, B — Askerlik vazifesinin yapılmış veya tecil edilmiş bulunduğunu göste- ren vesika, C — Mektep şehadetnamesi, D — Hüsnühal varakası, E — Çalışacağı sanata mütehammil bulunduğunu gösteren resmen tas di kedilmiş sıhhat vesikası, F — Altı adet vesikalık foloğraf, 9 — Fazla izahat almak istiyenler İktisad Vekâleti Sanayi Umum Mü- (913) (1743) OKADAR KOLAY Her akşam bu şekilde bir iktidar gevşekliği Dermansızlık Vücut v. Dimağ dele ia LEY GE Lr İN EYT PA PAY EİT F vereyim BEŞİR KEMAL — ECZANESİ ii Sirkeci JD CEVAD tanbul Belgrad Devlet Orman öğretme revir işletmesi revir âmirliğinden 1 — Belgrad ormanının Valide bendi gose üzerinde istif edilmiş 2000 (iki. Bin) kental karışık yakacak odunu açık arttırmaya çıkarılmıştır. 3 — Arttırma 21/8/9389 tarihine müsadif salı günü saat 11 de Büyükdere Bahçe köy Orman fakültesi binasındaki revir alım satım komisyonu tarafın. dan yapılacaktır. 3 — Beher kenial için tahmin edilen flat 40 kuruş olup muvakkat temi nat «60,00» kuruş olup revir veznesine yatırılacaktır, 4 — Şartnameyi görmek için tatil günleri hariç her gün revir idaresine, arttırmaya iştirak içinde belli gün ve saatte komisyona müracaatları ilân olu- nur, (1544),