26 Mart 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

26 Mart 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

76 Mart 1939 Bane * HAFTANIN VAKALARI Brun şehrinde Alman karargâhı ve balkonuna konulan mitralyöz Çek Harbiye Nazırı general Sirovy'nin B. Hitleri ziyareti İran vellahdi ile prenses Fevziye nikâhtan sonra birlikte kahve içiyorlar Almanya İle snüzakere için Berline giden Slovakya Basvekili Tisso (ortada) iki nazırla birlikte | dolandıran Emniyet direktörlüğü ikinci şubesi; şehirde bir hasta ve doktor komis yonculuğu türediğini tesbit etmiş ve bu hususta icab eden kanuni takiba- ta girişmiştir. Emniyet direktörlüğü- nün yapmış olduğu tahkikat ve ta- kibata nazaran meselenin içyüzü şöy- ledir; Anadolunun muhtelif şehirlerin- den İstanbula gelen birçok hastalar vârdır, Bu taşralı hastalar, İstanbula gelince Sirkecideki muhtelif otellere iniyorlar. Hastalar tabii İstanbulun yabancısı oldukları cihetle gidecekle- ri doktorları doğrudan doğruya tayin edememekte ve bu hususta tereddü- de düşmektedirler. İşte bu sırada bazı eşhas, bu has- talara şu veya bu doktora kendileri- ni götüreceklerini söylemekte ve bu hususta delâlet ederek beraberce O | doktora gitmektedirler, Emniyet müdürlüğüne ihbar ve şikâyetleri yapan diğer bazı döktor- ların ileri sürdüklerine nazaran, bu hasta ve doktor komisyoncuları işi o İ derece ileri götürmüşlerdir ki, otel- lerden alıp götürdükleri hastalardan | başka, Babıâli yokuşunun üst başın- da duran hallerinden hasta ve taşralı olduklarını gördükleri eşhası çevire- rek kendi istedikleri doktora götürü- yorlar, İşte bu hi ta emniyet direktör- | Çanakkale cümhuriyet meydanında Çanakkale (Akşam) — 18 Mart za fer bayramı burada tezahüratla kut- lanmıştır, Bütün Çanakkale halkı ile köy ve kazalardan gelen binlerce in- san, askeri motörlü kıtalar ve okullar saat 10 da cümhuriyet alanında top- lanmış, şehrin her tarafı bayraklarla donatılmıştı. Bütün dükkânlar kapa- tılmış ve geniş olan cümhuriyet alanı ni ile, askeri kıta ve okulları teftiş ettiler. Halkın bayramını kutladılar, her teşekkül, Atatürk anıtına çelenk koydu. Bunu müteakip İstiklâl marşı çalındı. Deniz binbaşılarından Asa), 18 Mart deniz muharebesini harita üzerinde izah etti. Zafer, her Türkün göğsünü kabartan, şevk ve heyecânımı arttıran beliğ bir lisan İle canlı olarak anlatıl- dı ve çok alkışlandı. Bunu müteakip Halkevi namına Halkevi başkani DİL maç, Türk milletinin Şecast ve baha- dırığından ve 18 Mart gününün he- tıralarından bahseden bir hitabede bulundu. Ordu nanina Müstahkem mevki komutarı general Artunkal kür tarik ve çok ai en ferd kalmamıştı donur - dığı parçalarla geçit resmi başladı. la askeri ba | riyetinde tutul baştanbaşa dolmuştu. Saat 15 da vali | Ulusoğlu, Müstahkem mevki komuta- | Brez, akk Taşradan gelen hastaları bir şebeke ÜÇ şahıs yakalanarak sorguya çekildi, otelcilere kati tebligat yapıldı lüğüne vukubulan müracaatlar Üze ine ikinci şube ğü bu şahıs- kimler olduğunu araştırmış ve i otellerinde çalışan lar bunların Si üç meşhud halinde icab eden tertib ka, Türbe civarı bu üç kişi y rektörlüğüne gt Tkini alanabilmeleri içir filhaki- makt i, buna mukabil bu ve yel ardan ari gölürdükler hastalardan ufak bi herhangi bir konisi dıklarını beyan etmiş Bu-ifade ve iddia! şube müdürlüğünde iü Zir bit varakaları tânzim olunmuş ve üç kişi ikametgâh ve te: eğik mişlerdir. 'Bu şahıslar, haklarında tanzim eğik Ten evrakla birlikte bulundukları mg- liye şubelerine sevkedilerek Kendileri hakkında icab eden mali muamele nin yapılması da istenmiştir. Bu cihet, edil sonra otel idarı p galla, badema, hasta müşterileri ayyen doktorlar mecbü- göt mesi bildirilmiştir. ' Çanakkalede on sekiz Mart zaferi parlak surette kutlandı yapılan merasimden bir intiba Askeri ve motörlü kıtaları okullar ve onlari halk takip ederek merasime ni- hayet verildi. Gece İstiklâl okulu salonunda ordu- evi tarafından tertip edilen parlak bir balo verildi. Çerkesköy güzel bir kasaba oldu * Çerkesköy (Akşam) — Günden güne en iyi şartlar altında inkişaf eden ve büyük bir merkez halini alar Çerkesköyünün ekonomi, bayındırbk kalkınması dikkati çeken bir duru ma gelmiştir. Eskiden harap ve kör dolu bir köy olan Çerki dört sene içinde &fabri evlerile, su, elektrik tesisatile, güzel yolları ve asri kabirliğile modem bir köy olmuştur. Bu köyde son günler de ayrıca bir soğukhava deposu de yapılmakta ve Nafia şosesi istasyona bağlanmaktadır. r tozlarile İzmirde köy eğitmen kursu İzmir (Akşam) — Maarif Vekâle- in tensibile Kızılçullu köy öğret- ökulundu ve M nani YAF vee EYİ