11 Nisan 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

11 Nisan 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

Sahife 1 1 “Başvekil hükümetin programını okudu (Baş torafı 1 inci sahifede) nin sa de kil B. Refik i Ke- bine programını izah eden beyanatı dinlenmişti Hükümetin programı Ankara 10 (A.A) — B. M. Meclisi Din bug kü toplantısında Mec nişlerdir: in intihabi- e Kabinenin za takdim ni Kal binenin teş Ein. yeni Kabineyi Tun: yorum Bu Kabine de şimdiye kadar oldu- ğu gibi mensup olduğumuz Cümhu- Tiyet Halk Partisinin programını İa- hakkuk ettirmek için çalışacaktır. Kabinenin iş bölümü noktasından eskisine nazaran farkı, Nafia ve İkti- sat Vekâletlerinin ikişer Vekâlete ay- rılmış olmasıdır. Seneler geçtikçe va- Zifeleri artan bu iki Vekâletin, gör- dükleri âmme hizmetlerine nazaran bir taksime tâbi tutulmasi ihtiyacı hissolunuyordu. Bu suretle, şimdiye kadar inşa, nakliyat ve muhabere İşlerini gören Nafia Vekâleti, yalnız inşaatla meşgul bir Vekâlet haline getirilmiş münaksle ve muhabereye &id olan hizmetlerle İktisad Vekâle- tine bağlı Deniz naklıyat işleri alına- rak «Münakale ve Muhabere Vekâ- leti> ihdas olunmuştur. Keza ticaret ve sanayi işlerini gören İktisad Ve- kâleti, yalnız sanayi ve maâdin işle- rile meşgul olmak üzere bırakılmış, İç ve dış ticarete aid vazifeler topla- narak «Ticaret Vekâleti teşkil edil miştir, Bu veçhile vücuda gelen Ve- kâletlerle, idare ve teknik bakimın- dan işlerin yürümesinin daha kolay bir hale konulduğunu ve Vekillerin de daha yakından işlerini takib ve kontrol edebileceklerini ümid ediyo- Yuz. Vekâletlerin iş programında “bir değişiklik yoktur. Kabinenin progra- mında olduğu gibi. Vekâletlerin. iş Programlarında da Cümhuriyet Halk Partisinin programı esastır. Cümhuriyet devrinin en muvaffak prensiplerinden biri olan denk bütçe esasına dayanarak hazırlanan 939 - 940 mali sene bütçesi huzurunuza takdim edilmiş bulunmaktadır. Mü- zakeresi esnasında gerek şahsan, ge- Tek kendilerile 'çalışmakla (iftihar duyduğum Vekil arkadaşlarımın si- ze vereceğimiz izahat bunu göstere- cektir kaneatındayım. Dahili ve harici vaziyet Yalnız dahili, harici vaziyetlerden bahsedeceğim: Dahilde devamlı bir huzur ve sü- ,kün bulunduğunu ve Türk vatanda- şınım samimi beraberlik ve güven ha- vası içinde yaşadığını emniyetle söy- Viyebilirim. Cümhuriyet hükümeti bu havanın bulunmamasına Türk va- tandaşının endişesiz çalışmasına ve kazanmasına, huzur içinde faziletli bir aile hayatı geçirmesine ve istikba- İinden emin olmasına bütün kuvvet ve gayretile çalışmakta devam ede- cektir, Aziz arkadaşlarım, Dünya vaziyetinin baş döndürücü bir süratle her an değişiklikler göste- ren inkişafı, harici siyasetimizin her zamankinden ziyade müteyakkız ol masını icabettiriyor. Milletleri birbi- rinin karşısına diken, bir kaç gün gibi kısa zaman içinde devletlerin or- tadan kalkmasına müncer olan bu- günkü dünya buhranı, suha olan kuvvetli merbutiyetini her zaman ân ve İsbat etmiş bulunan Cümhu- riyet hükümetini tabiatile yakından alâkadar etmektedir. Fakat bütün bu değişmeler, bu sü- rai ve esaslı inkişaflar yanında, Türkiyenin harici siyaseti bir tebed- dül göstermemektedir. Dostluklarına, ittifaklarına velhasıl sözüne ve imza- sına sadık olan Türkiye, sulhu sev- mek, sulha hizmet etmek yolundaki azminde ayni imân ile, aynı itina ile berdevam bulunmaktadır. Bu kargaşalıklar önünde Cümhu- Yiyet hükümetinin büyük küçük bü- tün devletlerle aynı samimiyet ve yüksek Yüze i ğe da lerini idame etmekte bulunduğunu ve bundan sonra da idameye çalışa- cağmı size söyliyebilirim, Sulha hizmeti, hükümetiniz dürüst siyasette bulunuyor. Fikir ve menfaatlerin bu kadar şiddetle çarpıştığı © zamanımızda, Türkiye için ne bir fikir cereyanı, ne | de her hangi bir menfaat hırsı sulh | yolundan İnhirafta âmil olmamak. | tadır ve olmıyacaktır. Milletimizin huyat ve refahını teh- | likeye atabilecek hareketler, hüküme. | tinizden sadır olmıyacaktır, Elverir | ki iyi niyetlerimiz ve bütün devlet- | lere karşı beslediğimiz samimi ve dostane bitaraflık doğrudan doğru- ya veya bilvasıta ihlâl edilmek teşeb- büsüne maruz kalmasın. Çok tehlikeli, buhranlı ve sık te- beddül eden enternasyonal vaziyet içinde harici siyasetimizin bu ana hatlarını tebarüz ettirmekle fktifa | ediyorum. Yeni vaziyetleri umum sulh menfaati ve Türk âli menfaati bakımından dalmi bir teyakkuz ve tedkika tâbi tutacağız ve büyük Meclisin mürakabe ve karar hakkını daima zamanında ve tam olarak kul. lanması için lâzim gelen ihtlmamı dikkatle tatbik edeceğiz. Türk vatan ve milletinin, Türkiye cümhuriyetinin maruz kalabileceği vekayie karşı zamanında tedbir al mak hususunda, Cümhuriyet hükü- meti müteyakkız bulunmaktadır. En yüksek hamaset ve sarsılmaz vatan sevgisi kaynağı olan büyük Türk ordusuna dayanarak her teh- likeyi ve tecavüzü bertaraf edeceği- miz kanaatinde olduğumuzu söyle- mekle iftihar duyarım. İşte arkadaşlar, maruzatım bura da biliyor. Sözüme başlarken arzet- tiğim gibi, Cümhuriyet Halk Partisi- nin programına sadık ve onun tahak- ol dürüsti altında dostane münasebet- | m.) | | yolda ve vereceğiniz direktifler daire- sinde milletin refah ve saadetine ça- lışmak azmindeyiz. Eğer, bizi bu va- sıflarımızla . yüksek maksadlarınıza | hizmet edecek kabiliyette görüyorsa- | nız itimad reylerinizle taltif ve tak viye ve işimize devama müsaade bu- yurunuz.» Başvekil Refik Saydamın sik sık sürekli alkışlarla ve bravo seslı karşılanan bu nutkunu takiben ta ni esami İle reye müracaat edilmiş ve tasniflâra neticesinde Refik Saydam | Kabinesine 389 reyle ve mevcudun İt- tifakile itimad edildiği bildirilmiştir. | Bunun Üzerine tekrar kürsüye ge- | len Başvekil Dr. Refik Saydam, gös- terilen bu itimada kerşi da demiş- tir ki; Arkadaşlarım, Gerek bendeniz ve gerek arkaduş- arım, ilimatlarınıza o şüranlarımızı riz. Bunu hak etmeğe Çalışa- cağıza Mebusların sözleri Ankara 10 (Telefonla) — Başveki- lin beyanatından sonra Elâzig mebu. su B, Fazıl Ahmed Aykaç, Manisa mebusu B. Refik İnce, Afyon mebu- su B. Berç Türker, Eskişehir mebu- su B. Emin Sazak söz alarak hükü- metin programını tasvip ve yeni Re- fik Saydam Kabinesine karşı en de- rin itimad hislerini ifade etmişlerdir. Hatipler bilhassa Türk milletinin sulha olan derin bağlılığı kadar kuv- vetine de olan inançlarım bilhassa tebarüz ettirmişler ve bu kuvvetin en canlı bir timsali olan Türk ordu- suna karşı muhabbetlerini ve itimad. larını Meclisin sürekli alkışları ara- sında bir defa daha teyid eylemişler. dir. Eskişehir mebusu B. Emin Sazak haric! siyasete temas ederek ezcümle demiştir ki: Arkadaşlar... Bu: istilâ edilen memleketler hakkında acı duyayım dedim duyamadım. Çünkü ölmesini bilmiyen bir millet yaşayamaz. Bi- zim başımıza birçok felâketler geldi. Trablusu gördük. Hicaz vaziyetini biliyoruz. Bir avuç Türk nerede ve yete olursa olsun ne ölümü ne yokluğu düşündü. Ça- ıştı. İstiklâl böyle elde edilir. Yoksa herhangi bir millet kendi bahçesine girer gibi girer ve bunlara da karşı konulmaz ise tabif böyle milletlerin istiklâlde #ilen hakları yoktur. Onun e ve hane uzar sti Satıktar. İ Şevket Ödül (Eorklâreli), için ben doğrusu acımadım. Arnavute Tuk hiç olmazsa bizim Trablusta yap- tığı zın dörtte birini yapmalı idi. kü bunlara Türk kanı filân da Yalandan iki tüfek patla- ısmarladık denildi, Bütün dünya bilir ki, Türk böyle İ yenilir yutulr bir lokma değildir. Meclis ihtisas encümenleri Ankara 10 (A.A.) — B. M. Mecli. sinin bugünkü toplantısında Meclis ihtisas encümenlerine şunlar seçil. mişlerdir Adliye necümeni Mümtaz Ökmen (Ankara), Numan Aksoy (Antalya), Osman Niyazi Bur- cu (Bahkesir), Feridun Fikri (Bin- göl), Süreyya Örgeevren (Bitlis), A. tıf Akgüç (Bursa), Muhittin Baha Pars (Bursa), Münir Çağıl (Çorum), Şeref Aykut (Edirne), Abdülhalk Fr. rat (Erzincan). Ömer Asım Aksoy (Gaziantep), Abidin Binkaya (Kas- tamonu), Reşit Özsoy (Kayseri), Su- ad Hayri Ürgüplü (Kayseri), Ragıp Akça (Kocaeli), Salâh Yargı (Koca- eli), Fuad Gölbudak (Konya), Galip Gültekin (Konya), Refik İnce (Ma- nisa), Hasan Menemencioğlu (Mar- din), Dr. Saim Ali Dilemre (Rize), Fuad Sirmen (Rize), Cemil Atay (8i- nop), Faik Ahmed Barutcu (Trab. zon), Şinasi Devrim (Zonguldak). Arzuhal encümeni İsmail Hakkı Mumcu (Amasya), Adnan Menderes (Aydın), Fahrettin Tiritoğlu (Balıkesir), Hayrettin Ka- ran (Balıkesir), Lütfi Gören (Bolu), Mustafa Fehmi Gerçeker (Bursa), Nevzad Ayas (Bursa), Nuri Kayaalp (Çorum), Tahir Berkay (Denizli), Mehmed Şahin (Gazlantep), Gi. İh- san Sökmen (Giresüri), Şevket Erdo- gan (Gümüşane), Dr” Yusuf Ziya So- mer (Kırşehir), (Kocaeli), Dr. Vehbi'Bemig (Ordu), Hamdi Şarlan (Ordu), İsmail Çamaş (Ordu), Raif Dinç Rize), Meliha Ulaş (Samsun), Naşid Fırat (Sam- sun), Gİ. Akif Öztekin Erdemgi! (8i- vas), Hikmet Işık (Sivas), Ziya Ba- şara (Sivas), Süleyman Sırrı Gedik (Trabzon), Münip-Boya (Van). Bütçe encümeni Yahya Galip Kargı (Ankara), Dr. Zihni Ülgen (Bolu), Rasuhi Bolayırlı (Çanakkale), Rüştü Bekit (Diyarba- kır), Fethi Altay (Elâzığ), İskender Artun (Erzincan), Dürak Sakarya (Gümüşane), Turhan Cemal Beriker Kemalettin Olpa | (İçel), Mükerrem Ünsal (İsparla), Fakhiye Öymen (İstanbul), Galip | Bahtiyar Göker (İstanbul), Tahsin Coşkun (Kastamonu), Faik Baysal İ Hamdi Denizmen (İstanbul), (Kayseri), Sadettin Serim (Kayseri), ! Burhaneddin Denkör (Kırklareli), Mehmed Seyteli* (Kırşehir), Orgl. A, Said Ak- baytuğan (Koexeli), Ali Rıza Türel (Konya) , Naim Hazım Onat (Konya) , Alâeddin Tiritoğlu (Kütahya), Mut- talip Öker (Malatya), Osman Taner (Malatya), Mansur Bozdoğan (Ma. raş), Rıza Erten (Mardin), Hüsnü Kitapcı - (Muğla), Şükrü Ataman (Muş), Hamdi Yalman (Ordu), Gi. Naci Tınaz (Seyhan), Remzi Çiner (Sivas), Raif Karadeniz (Trabzon), Sırrı Day (Trabzon), Semi İşbay (Ur- fa), Ahmed Sungur (Yozgat), Sırı İçöz (Yozgat). Dahiliye encümeni Esad Uras (Amasya), Fevzi Daldal (Ankara), Rasih Kaplan (Antalya), Yahya Sezai Uzay (Balıkesir), Nec- mettin Sahir (Bingöl); Fatip Güven- diren (Bursa), Fazlı Güleç (Bursa), Hilmi Ergeneli (Çanakkale) , Atıf Tü zün (Çorum), İsmail Kemal Alpsar (Çorum), Osman Şahinbaş (Edirne), Gİ. Zeki Soydemir (Erzurum), Naki- ye Ergün (Erzurum), Münir Akkaya (Giresun), Reşad Mimaroğlu (İzmir), Esad Özoğuz (Kars), Zihni Orhon (Kars), Ahmed Hilmi Kalaç (Kayse- ri), Nazmi Toker (Kayseri), Şevki Ergun Konya), Emrullah Barkan (Malatya), Edip Ergin (Marğin), Mehmed Ali Yürüker (o (Samsun); Zühtü Durukan (Samsun), Mitat Şükrü Bileda (Sivas), Cemil Uybadın (Tekirdağ), Galip Tekel (Tokat), Zi- ya Harkan (Yozgat), İbrahim Etem. Bozkurd (Zonguldak), Rifat Varda (Zonguldak). Divanı muhasebat encümeni Akagündüz (Ankara), Hilmi Şere- metli (Balıkesir), Muzaffer Akpınar leri hükmüne tevfikan ilan olunur. (Çanakkale), (Balıkesir), Tevfik 'Temelli (Bitlis), Cemil Özçağlar (Bolu), Emin Yerli- | kaya (Balu), İbrahim Necmi Dilmen (Burdur), Mehmed Şanlı (Burdur), Nafiz Dumlu (Erzurum), Gi. Refet Bele (İstanbul), Hacer Dicle (Kasta- monu), Hilmi Çoruk (Kastamonu), Nuri Tamaç (Kastamonu), Hâzım Börekçi (Kırşehir), Mehmed Erten (Maraş), Cemal Karamuğla (Muğ- İs), Falk-Soylu (Niğde), Ahmed İh- san Tokgöz (Ordu), Mitat Aydın (Trabzon), Haydar Rüştü Öktem (Punceli). Gümrük ve İnhisarlar encümeni Nafiz Aktın (Amasya), Dr. Emin Cemal Suda (Bolu), Atıf Kamçıl (Ça- nakkale), İsmet Eker (Çorum), Sü- leyman Köstekçioğlu (Çorum), Şakir Baran (Çorum), Dr. Kâzım Samanlı (Denizli), Fahri Akçakoca Akça (De- nizli), Cahit Çubukçu (Diyarbakır), İstamat Özdamar (Eskişehir), Sa- dettin Urab (İstanbul), Ali Dikmen (Kocaeli), İzzet Erdal (Konya), Gi. Seyfi Düzgören (Mardin), Dr. Hüse. yin Avni Ercan (Muğla), Naim Erem (Niğde), Hulüsi Orucoğlu (Sinop), Daniş Eyüpoğlu (Trabzon), Mitat Yene! (Tuncaeli), Ekrem Pekel (Yoz- gat). Hariciye encümeni Falih Rıfkı Atay (Ankara), Dr. Ce- mal Tunca (Antalya), Mümtaz Kay- nak (Aydın), Hasan Cemil Çambel (Bolu), Asım Us (Çoruh), Dr. İbra- him Tali Öngören (Diyarbakır), Ze- ki Mesut Alsan (Diyarbakır), Fazıl Ahmed Aykaç (Elâzığ), Saffet Ar- kan (Erzincan), Gi, Pertev Demir. han (Erzurum), Ahmed Şükrü Esmer (İstanbul), Salâh Cimcoz (İstanbul), Halil Menteşe (İzmir), Gl. Muhittin Akyüz (Kars), İbrahim Süreyya Yi- ğit (Kocaeli), Ali Muzaffer Göker (Konya), Hikmet Bayur (Manisa), Necmeddin Sadak (Sivas), Yahya Kemal Beyatlı (Tekirdağ), Nâzm Poroy (Tokat). İktısad Encümeni Berç Türker (Afyon K.), Hamza Erkan (Afyon K), İzzet Akosman (Afyon K.), Ahmed Ulus (Ankara), Muammer Eriş (Ankara), Nazmi Toj ğlu (Aydın), Veli Necdet Sün- d yarbakır), Fuat Balkan (Edime), Emin Sazak (Eskişehir), zarpaşı (Gaziantep), İsmail Sabuncu (Giresun), Edib Servet Tör (Gümüş- hare), doktor Muhtar Berker (İçel), Abidin Daver (İstanbul), Ahmed Benal Arıman (İzmir), Dr. Müstafa Bengisu (İzmir), Mehmed Aldemir (İzmir); Kahraman Arıklı (Kars), Celâl Ba- yar (Kastamonu), Ahmei Hamdi Dikme (Konya), Kâzım Okay (Kon- ya), Besim Atalay (Kütahya), Dr. Rasim Ferit Talay (Niğde), Hasan Cavid (Rize), Şemsa İşcan (Seyhan), Naki Bekmen (Siirt), Yusuf Kemal 'Tenkirşenk (Sinop), Hasan Karaba- tak (Zonguldak). Kütüphane encümeni Dr. Geherai Besim Ömer Akalın (Bilecik), Dr. Mustafa Cantekin (Ço- rum), Mihri Peklaş (Malatya), Ha zım Tepeyaran (Niğde). Maarif encümeni Belkis Baykan (Ankara), Türkân Örs (Antalya), İsmali Hakkı Uzun- çarşılı (Bahkesir), Avni Yukaruç Reşad Nuri Gültekin (Çanakkale), Talât Onay (Giresun), İzzet Ulvi Aykurt (Hakkârı), Emin İnankut (İçel) Ali Kâmi Akyüz (İs tanbul), İbrahim Alâaddin Gövsa (İstanbul), Nazmi Ülker (İzmir), Şe- hime Yunuz (İzmir), Fuat Köprülü (Kars), Rıdvan Nafiz Edgüer (Mani- sa), Ali Canfb Yöntem (Ordu), Selim Sırrı Tarcan (Ordu), Hasip Ahmed Aykuna (Tokat), Halil İhat Boztepe (Trabzori), “ Hamdi Ülküveni -(Trab- zon), Refet Ülgen (Urfa). Maliye encümeni Cemal Akçın (Afyon K.), Haydar Çerçel (Afyon K.), İhsan Tav (Ağrı), Dr. Galip Kahraman (Bursa), Zülü TTirel (Diyarbakır), Münir Hüsrev Göle (Erzurum), Ahmed Aksu (Ga- ziantep), Atıf Bayındır (İstanbul), Kâmil Dursun (İzmir), Ömer Taşçı- oğlu (Kayseri), Hamdi Kuleli (Kırk- lareli), İzzet Özkan (Kırşehir), İbra- DEP n Salih Başotaç (Erzincan), | Nuri Pa- | him Tolon (Kocaeli), Kâzım Gürel (Konya), Mahmud Nedim Zapçı (Malatya), Faik Kurdoğlu (Manisa), Dr. Abravaya : Marmaralı (Niğde), Kemalettin Kâmi (Rize), İbrahim Arvas (Van), Yusuf Özençi (Zongul- dak). M. H. tetkik encümeni Rifat Araz (Ankara), Şakir Kınacı (Ankara), Mehmed Emir (Balıkesir), Ziya Esen (Çankırı), Mazhar Müfid Kansu (Çoruh), Ziya Karamürsel (İstanbul), Dr. Rilmi Oytaç (Malat- ya), Hakkı Kılıçoğlu (Muş), İbrahim Mete (Seyhan), Hakkı Ungan (Van). Milli Müda' encümeni Hacim Çarıklı © (Balıkesir), Batih Bozok (Bilecik); Dr. Akif Ankan (Çankırı), Eyüp Sabri Akgül XÇo- Tum), Gi. Kâzim Sevüktekin (Diyar- bakır), Aziz Akyürek o (Erzurum), Yalim Altuğ (Erzurum), Şükrü Ko. çak (Erzurum), Hasan Fehmi Ataç (Gümüşane), Yusuf Ziya Zarbun (Gümüşane), Dr. Tuğamiral Hakkı Şinasi Erel (İstanbul), Hüsrev Kızıl- doğan (Kars), Şerafettin Karacan (Kars), Vehbi Bilgin (Konya), Gi. Osman Koptagel (Malatya), Kâzım Nami Duru (Manisa), Hasan Reşid Tankut (Maraş), Sadullah Güney (Muğla), amiral Fahri Engin (Sam- sun), Rüşen Barkın (Samsun), Si- nan Tekelioğlu Seyhan), Cevdet Kerim İncedayı (Sinop), Rahmi Apak (Tekirdağı); » Gi. Ahmed Yaz. gan (Urfa), Celâl Arat (Yozgat). Nafia encümeni Mebrure Gönenç (Afyon K.), Arif Baytın (Ankara), Eşref Demirele (Ankara), Ali Rıza Erem (Çoruh), Fuad Ziya Çiyiltepe (Elâzığ), Aziz Sa- mih İlter (Erzincan), İzzet Arukan (Eskişehir), Osman Işın (Eskişehir), Hüsnü Özdamar “(İsparta), Sadettin Epikmen (İzetir) “Sadri Ertem (Kü. tahya), Mehmed Şevket Özpazarbaşı (Malatya), Vasıf Çinay o(Malaty»», Osman Erçin (Mahisa), Halid Mengi (Niğde), Abdürrahman Naci Demir. ağ (Sivas), GL Sıdkı Üke (Tokat), Sami Erkman (Tunceli), Şeref Uluğ (Urfa), Veled İzbudak (Yozgat). S. ve M. İçtimaiye encümeri Dr. Hüsameddin Kural (Ağ), Dr. Taptas (Ankara), Dr. Münir Soy- kan (Antalya), Dr. Şakir Şener (Ay- dın), Dr. Muhlis Suner (Bilecik), Dr. Ahmed Ruhi Yeşilyurd (Burdur), Dr. Refik Guaran (Bursa), Dr, Ham- di Berkman (Denizli), Fatma Memik (Edirne), Dr. Mehmed Ali Ağukay (Gaziantep), Hasan Vasıf Somyürek (Giresun), Rıza Saltuğ (Kastamonu). Salih Turgay (Kayseri), Dr. Purd Soragman * (Kocaeli), Dr. Osman Şevki Uludağ (Konya), Dr. Ali Süha Delibaşı (Kütahya), Asım Tümer (Manisa), Dr. Rıza Levend (Mardin), Nazmi Trak (Tekirdağ), Hüsameddir Okan (Zonguldak). Teşkilâtı esasiye encümeni Gi. Kâmm Özalp (Bahkesir), Fet- hi Okyar (Bolu), Fazıl Nazmi Örkün (Çankır), Hüseyin Cahid Yalçın (Çankırı), Necip Ali Küçüka (Deniz- 4), Yusuf Ziya Özer (Eskişehir), Gi. Cemal Mersinli (İçel), G1. Kâzım Ka- Tabekir (İstanbul), Celâl Bayar (İz- mir), Mahmud Esad Bozkurd (İzmir), Dr. Tevfik Aslan (Kastamonu), Dr. Fuad Umay (Kirklareli), Hüseyin Rahmi Gürpınar (Kütahya), Recep Peker (Kütahya), Kenan Örer (Ma- nisa), Yunus Nadi (Muğla), Süley- man Necmi Selman (Samsun), Ali Münif Yegana (Seyhan), Resai Eriş- ken (Tokat), Mehmed Emin Yurda- Nuri Göktepe (Aydın), Rahmi Sei- çuk (Balhkesir), Emin Asian Tokat (Denizli), Yusuf Başkaya (Denizli), Faik Kaltakkıran (Edirne), Pikret Atlı (Giresun), Sabit Sağıroğlu (Elâ- nğ), Ahmed Ovacık (İçel), Rahmi Köken (İzmir), Örer Küntay (Kars), Zühtü Akın (Kırklareli), İbrabim Diblan (Kocaeli), Nasuhi Baydar (OMialatya), Hüsnü Yaman (Manisa), Kâni Karaosman (Manisa), Yaşer Çe (Manisa), Dr. Abdülkadir Ke- meli (Maraş), Muhittin Birgen (Mar- din), Damar Arıkoğlu (Seyhan), İs- mail Safa Özler (Seyhan), Tevfik Tarman (Seyhan), Ali Riza Esen (Sürt), Şefik Özdemir (Sürt), Atıf Esenbel (Sıvas), İsmaili Mehmed Uğur (Sıvas). N mz mana ama. mal LEİLA nsan küme